בפעם השנייה השנה עורכת DAA  יבואנית Shimano בישראל סדנת הדרכה ארצית למכונאים. במהלך האירוע מספרת דאא ספורט וטכנולוגיה, יבואנית Shimano לישראל ל- BIKEPANEL על מהלך שהחל כבר בשנה שעברה הכולל מעורבות טכנית גבוהה יותר בסדנאות בחנויות, שיתוף ידע טכני, דגש על  שירות והתמקצעות בטיפול במוצרי Shimano  ותהליך של הורדה והשוואת מחירי שימנו בישראל אל מול התחרות מהאתרים הבינלאומיים.

הודעה לעיתונות- מתוך אירוע Shimano להדרכת המכונאים

אם לא לחצתם Play למעלה – עשו זאת פה:

עולים במקצועיות, יורדים במחירים

כשאנחנו חושבים על תחרות, הרעיון הראשון שלנו למתחרים הוא בד”כ מוצרים מיצרנים שונים המספקים אותה פונקציונאליות: קסדה מחברה אחת מול חברה אחרת, אופניים ממותג אחד כנגד בחירה במותג מתחרה. במקרה של Shimano, ענק בינ”ל שכמות אדירה של אופניים נושאת את מוצריו, התחרות הקשה ביותר היא תחרות עצמית: כל יבואן בכל מדינה מתמודד עם מעט שחקנים גלובליים שעובדים נגדו במסחר האלקטרוני הגלובלי.

באירוע הדרכה למכונאים שערכה  דאא ספורט וטכנולוגיה, יבואנית Shimano בריסייקלס ת”א (אירוע שמתקיים לפחות פעם בשנה, במרכז ובצפון).

שימנו

אומר ארז וייס, בעלים ומנכ”ל משותף: “מחירי Shimano בארץ היום דומים אם לא תחרותיים למחירים שאפשר למצוא ב Bike24 או ב Chain Reaction. אנחנו מזמינים את הלקוחות לבדוק, להסתכל, לשאול, להיכנס לחנויות ולאתרי האינטרנט המקומיים, גם לאתר של דאא, ולעשות את השיקול שלהם”.

הוא מוסיף: “בסופו של דבר השילוב של מחיר טוב בארץ, מלאי זמין של חלקי חילוף ומכונאים מיומנים נותנים יחד מוצר מצוין שיש רק כאן בארץ. אנחנו שמים דגש גדול על זמינות, שירות ובשנה האחרונה גם על מחירים עם כל הקושי שיש מול האינטרנט”.

שימנו

על ההדרכות של שימנו

לאירוע הגיעו כ 65 נציגים ומכונאים מחנויות במרכז. רועי בר-אל, המנהל הטכני של המותג בישראל שמעביר את הסדנה מספר: “אנחנו נותנים בדאא לפחות פעם בשנה, את האפשרות להכיר את המוצרים החדשים של שימנו ומעמיקים את הידע של המכונאים. היום עברנו על דגשים מרובים סביב הדורה אייס החדש על כל סוגיו -הידראולי, מכני ונג”ש, ובעולם השטח- אנחנו רואים לדוגמה את הXT האלקטרוני מגיע ליותר ויותר רוכבים, והמפגשים האלה, הם המקום להעביר את הטיפים והמידע החשוב לחנויות”.

שימנו

“היום הזה הוא יום של סדנאות של שימנו למכונאי חנויות שימנו בישראל והוא המפגש השני, הנערך במרכז לאחר שהיה כבר יום סדנאות כזה שנערך בצפון. הרעיון הוא שהחנויות והמכונאים יתעדכנו בכל מה שקורה בשימנו: טכנולוגיה, מוצרים חדשים. המטרה שלהן היא להעביר ידע שמצוי ב-DAA וב-Shimano לחנויות כדי שאלה יוכלו לתת ללקוחות הסופיים שירות טוב יותר, מקצועי יותר, ברמה טכנית גבוהה יותר, ולספק לרוכב חוויה טובה ובטוחה.” אומר וייס.

שימנו

הפרשנות שלנו / BIKEPANEL

הורדת המחירים חשובה

זה לא דבר פעוט שיבואן מרכזי מכריז כך וצריך לתמוך בו. אומרים שבארה”ב רואים כמויות אדירות של חנויות וקניונים ריקים בגלל אמזון. בישראל- ענף האופניים במשבר ויש סכנה שיגיע למקום דומה. הרוכב הישראלי כבר כמעט ולא מברר לגבי מוצרים רבים אלא הולך ישירות לאתרי חו”ל, מה שמסכן את החנויות שלכם. ההודעה של דאא היא חשובה- אם יחזור האמון שלנו כקונים בכך שהמחיר שנקבל בחנות בישראל דומה למה שנשיג באתרים, זה יצור אפקט חשוב ויתמוך בחנויות. לכך מכוונים בדאא: הם רוצים שנבדוק מחירים וניתן צ’אנס לקניה בישראל. עם ההצהרה הזו – יש להם כעת מה להוכיח לקהל הרוכבים- הקונים.שימנו

חווית הקניה חשובה

ההיבט הנוסף שמצביעים עליו בדאא הוא היבט שכדאי להתעכב עליו. אם המחיר דומה, יש דברים נוספים שצריכים לתת יתרון לחנויות:

  • טיפול בחירום– הסופ”ש מגיע ונתקעתם עם מעביר תקול? במקרה הזה האינטרנט לא יעזור לכם. טוב לדעת שגם במקרה כזה המחיר יהיה דומה, רק בלי קנס ההמתנה, גזרות העמלות של הדואר והאפשרות לפתור דברים על המקום.
  • הפחתת סיכון- בחנויות האופניים נמצאים המכונאים שלנו שאנחנו סומכים עליהם. כמות החלקים באופניים היא אדירה, ולא פעם מגלים לאחר קניה באינטרנט שזה בעצם דגם ליד ולא מה שיתאים לכם לאופניים. הפחתת הסיכון מקניית שווא שנובעת מטיפול מכונאי מומחה בחנות שווה הרבה פעמים יותר ממה שתחסכו בקנייה, כי קניית פריט שאינו מתאים בקצת יותר זול מבישראל עלתה לכם הרבה יותר.
  • הטאצ’ האישי- חנות האופניים שלנו היא לא סתם חנות- זה מקום שכיף לנו להגיע אליו. זה מקום שמפרנס משפחה או שתיים בד”כ, והמכונאים חברים שלנו, ואנחנו רוצים שימשיכו לפנק לנו את הציוד. אם המוצרים עולים סכום דומה, ואתם יכולים לקנות אותם דרך החנות המקומית שלכם, מדוע לא לפרגן לה את ההכנסה הזו? כך תרוויחו מכונאי מחויב יותר שרואה בכם לקוח מלא, אולי אפילו תקבלו מעט הנחה בתמחור שעות העבודה של הסדנה, ותתרמו לעסק קטן בסביבתכם, שיש לכם קשר הדוק אתו. שוב- בהנחה שהמחיר תחרותי ומשתלם.שימנו

רמת הידע ופיזורו בחנויות בארץ עושים את ההבדל

ההדרכות של שימנו וכמות המכונאים שהגיעה הזכירה לנו מדוע שימנו היא חברה חזקה ודומיננטית בשוק: כמות הידע שיש להם היא מרשימה- שימנו אלופים במצגות ההדרכה למכונאים. היא השקיעה בעשרות סרטי הדרכה באנימציה תלת ממדית, שמלמדים בדיוק איך מבצעים כל פעולה במערכות. היבואן המקומי הזמין אותנו וראיתם בסרט את הסדנאות שהם מעבירים למנהלים הטכניים פעם בכמה חודשים. דאא עושה פעולה שהיא קצת יוצאת דופן בשוק הישראלי: הם דואגים להוציא את הידע הזה החוצה כדי שכמה שיותר מכונאים יקבלו תהליכים נכונים של התקנה, פתרון בעיות ותיקון תקלות. המכונאים ידעו לעשות שימוש במלאי העצום של חלקי החילוף המקוריים שדאא מחזיקה במלאי (היבט יקר מאוד לכל עסק, שקשור ישירות לאיכות השירות – שכן הוא מאפשר זמינות ופתרון מהיר לנו בישראל). כל זה מתורגם בסופו של דבר לכך שאנחנו כקונים מעדיפים את שימנו, כי בזכות ההשקעה הזו, זו הקניה הכי בטוחה שתמיד תהיה לה תמיכה. לא חייבים להכיר את המכונאי היחיד בארץ שיודע לטפל במערכת ויש שירות וחלפים בכל מקום בארץ ובעולם.

בעולם הכביש, מאז שהשיקה את המערכות האלקטרוניות Shimano הפכה להיות היצרן המוביל וראתה את מתחרותיה, SRAM וקומפניולו הולכות ומצטמקות. בעולם השטח התחרות הקלאסית שלה בהחלט משמעותית ומאתגרת אותה. אבל אין כמו תחרות- בדיוק כמו שהאינטרנט עושה לנו כצרכנים שירות והוביל לכך שדאא הורידה מחירים, כך גם נהנה בקרוב מהמענה של שימנו ל12 ההילוכים של סראם- באמצעות אותה תשתית של Di2 שמחלחלת לרמות המחיר הנגישות. כבר ביצענו סקירה למערכת ה XTR פה – זו מערכת מדהימה, ובקרוב נפרסם מבחן למערכת הXT החשמלית החדשה. המלחמה הבאה על האופניים שלנו תהייה על השאלה מה עדיף: 12 הילוכים מכניים (מוצלחים ועם טווח רחב מאוד) או 11 הילוכים של 11-46, עם עליונות חד משמעית במהירות ההעברה, דיוקה ואמינות מושלמת בכל מצב כמעט. 

הגיבו בתגובות!