“שפיצים” הוא מדור חדש ב BIKEPANEL: כמו חישורי האופניים שלנו, מדי פעם נשחרר פוסטים דקים וחדים. כל שפיץ לא יהיה ארוך ויסודי כמו שאתם רגילים לקבל מאיתנו, אבל ננסה שהם יהיו מעוררי מחשבה, השראה, יופי ומעניינים על אופניים כתמיד אצלנו. ושיהיה בהם איזה סרט טוב. קבלו את השפיץ הראשון בסדרה:

יש עוד לאן לצמוח

נמאס כבר מלהיות מאחור. להיות תקועים במידל איסט החם והמזיע הזה, עם התקציבים שהולכים להתפשטות גיאוגרפית, אידאולוגיות דתיות ומימון חמישה-שישה-תשעה-ילדים זה שמחה על חשבונך.

למה אצלנו צריך לפתח דיונים על איך צריך לקדם את ענף האופניים? כל מה שאנחנו רוצים זה קצת ענף – הרי אנחנו לא מדברים פה על עץ שלם. איך נביא את עצמנו למקום ראוי לפחות כמו חלק מהמדינות צפונה מכאן, שלא לדבר על מערבה. מערבה זו כבר פריבילגיה שוויתרנו עליה.

יש מקומות שנמצאים במקום אחר לחלוטין מאיתנו באבולוציה של איכות החיים. מקומות שמשקיעים בתשתיות אופניים וספורט שאפשר רק לייחל להן. תחלמו רגע על מה שהיה קורה למשל אם באמצע ראש ציפור היה קם לו ולודרום יפה כזה, עם מקום לעודד, וקבוצות ילדים שמתאמנות במקום. בואו נחלום שאנחנו מדינה מתוקנת שמשקיעה בתרבות ובאיכות חיים במקום בשמירה על כפויי הטובה והגזענים של הגבעות.

תרבות ואיכות חיים: אין כמו אופניים לסמל ולקדם את שני אלה. אבל זו פריבילגיה כנראה של אומות אופניים מפוארות בלבד. מדינות אדירות, עם תקציבים משמעותיים, תל”ג מפוצץ. מדינות עם תעשייה ומסורת של מצוינות של שנים. עם סטייל ואיכות חיים שהפכו למשהו עיקרי לאורך תקופה ארוכה ויציבה של בנייה עד שהפכו ליעד להשקעה וקיום בפני עצמו. צריך כנראה להיות הרבה יותר מתקדמים מאיתנו, מתוחכמים מאיתנו, מעודנים, מתורבתים ועשירים יותר מאיתנו.

 

[vimeo]https://vimeo.com/60991314#[/vimeo]

 

ארמניה

  • היא בקווקז: ליד אירן, טורקיה, גיאורגיה ואזרביג’ן
  • אוכלוסייה: קצת פחות מ 3 מליון
  • תמ”ג מדורג במקום ה 133 בעולם (ישראל: 55 בעולם)
  • מדד פיתוח אנושי: 55 בעולם (ישראל: 17 בעולם)

בארמניה יש וולודרום. בישראל אין. יש עוד לאן לצמוח.