הישג לעומר שפירא בטור של קליפורניה. אלופת ישראל באופני כביש מהקבוצה המקצוענית Canyon Sram סיימה אמש (שישי 18.5) במקום ה-5 בקטע ה-2 של הטור של קליפורניה. הקטע שארך 74 ק”מ החל בעיירה Ontario הסמוכה ללוס אנג’לס והסתיים בטיפוס בן 8 ק”מ לפסגת הר Baldy בגובה 1,960 מטרים מעל פני הים.
הודעה לעתונות מאת: ירדן גזית, איגוד האופניים
שפירא הגיעה לתחתית העלייה עם חבורת החוד אך תקפה אותן והובילה את המרוץ לבדה בפער של 25 שניות לאורך מרבית העלייה. כ-2 ק”מ לסיום היא נתפסה ונעקפה ע”י אלופת העולם אנה ון דר ברגן ההולנדית ובת קבוצתה קייטי הול האמריקאית אשר ניצחה את הטור של קליפורניה בשנה שעברה. הול ניצחה את הקטע בזמן של 2:26:39 שעות. ון דר ברגן סיימה שנייה ומובילה כעת את הדירוג הכללי. שלישית סיימה אשלי מולמן-פסיו המדורגת עשירית בעולם. שפירא חצתה את קו הסיום חמישית בזמן של 2:37:36 שעות, פיגור של 57 שניות מהמנצחת.

עומר שפירא בטור של קליפורניה (צילום: וולופוקוס)

הרכיבה ההתקפית של שפירא זיכתה אותה בחולצת “הרוכבת האמיצה ביותר” אותה תלבש היום (שבת) במהלך הקטע האחרון של הטור. בדירוג הכללי לפני הקטע האחרון שיתקיים הלילה מדורגת שפירא במקום ה-8 מבין 92 רוכבות שזינקו לטור.

עומר שפירא עם חולצת הרוכבת ההתקפית בטור של קליפורניה (צילום וולופוקוס)

הקטע השני של הטור של קליפורניה, המהווה חלק הסבב העולמי המקצועני לנשים, נקבע ע”י היחידה לספורט הישגי של הוועד האולימפי בשיתוף עם איגוד האופניים בישראל כאחת מארבע תחרויות מבחן אשר סיום בין 14 הראשונות בהן יהווה עמידה בתנאי הסף הישראלי לכניסה לסגלי הוועד האולימפי ולהשתתפות במשחקים האולימפיים בטוקיו. ההישג של שפירא יכניס אותה לסגל הארד של הוועד האולימפי.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים
על מנת להשתתף במשחקים האולימפיים בטוקיו ראשית יש לעמוד בקריטריון הבינלאומי. במידה ורוכבת ישראלית תדורג בין 100 הראשונות בדירוג העולמי ב-22 באוקטובר 2019, הוועד האולימפי הבינלאומי יקצה מקום אחד לרוכבת ישראלית בטוקיו. נכון להיום שפירא מדורגת במקום ה-127, וההישג בקליפורניה צפוי לקרב אותה אל 100 הראשונות. רותם גפינוביץ מדורגת במקום ה-145. במידה ושתי רוכבות יעמדו בתנאי הסף הישראלי, הבחירה ביניהן תעשה ע”פ דרכי הכרעה שהוגדרו ע”י האיגוד והוועד האולימפי.

עומר שפירא בסיום הקטע השני של הטור של קליפורניה עם מנהל קבוצתה (צילום וולופוקוס)

במקביל, רותם גפינוביץ מקבוצת Canyon Sram, אלופת ישראל נגד השעון המדורגת 145 בעולם, עלתה למקום ה-8 מבין 96 רוכבות בדירוג הכללי של וואלטה בורגוס בספרד לאחר שני קטעים מתוך ארבעה. גפינוביץ זכתה בחולצת המטפסת המצטיינת בקטע הראשון של התחרות ושמרה עליה גם לאחר הקטע השני. התחרות ברמה 2.1 תסתיים ביום ראשון. 18 הראשונות בדירוג הכללי יצברו ניקוד לדירוג העולמי.
בגברים, גיא ניב מקבוצת Israel Cycling Academy משתתף בימים אלה בג’ירו ד’איטליה. לאחר 7 קטעים ניב מדורג במקום ה-106 מבין 176 משתתפים. גיא שגיב ורועי גולדשטיין גם כן מ-Israel Cycling Academy, מדורגים במקומות ה-100 וה-114 בהתאמה מבין 132 רוכבים בטור של קליפורניה לגברים. גולדשטיין היה שותף לקבוצת בריחה בקטע הרביעי שהובילה לאורך מרבית הקטע אך נתפסה לפני הסיום.
היום ומחר ישתתפו רוכבי נבחרת ישראל באופני הרים בתחרות גביע העולם המתקיימת בגרמניה.