הפעם יש לנו הזדמנות לבדוק שני סטים של חולצות ומכנסיים של יצרנים שונים הממוצבים ומתומחרים בצורה שונה למדי זה מזה. סט אחד של BBB: חברה הולנדית שמתמחה ברמות הביניים, וסט של Mavic הצרפתית, שיש לה מוצרים המגיעים עד הקצה העליון של מוצרי היוקרה.
 

DSC_0014


חולצת BBB מדגם: BBW-104, Comforttech.
מחיר לצרכן: 399 ש”ח

 

החולצה הזו הופכת להיות אחד המועדפות עלי. יש לה את כל התכונות שעושות חולצת רכיבה מעולה: היא יושבת על הגוף בצורה מצוינת ונשארת צמודה מבלי להעיק או להגביל את התנועה בשום נקודה. היא בעלת עיצוב נקי ואלגנטי, ואיכות נידוף החום והרטיבות שלה מהרמות הגבוהות ביותר שנתקלתי בהן.

אחד הדברים החשובים ביותר בחולצות הם הכיסים (לרוכבי כביש בעיקר, שמוותרים מסיבות סטייל על תיקי אוכף המקלקלים את הלוק המקצועני שלהם…): הכיסים פה עמוקים מאוד, מעט צרים, בעלי חיזוקי בד בפתחים: מצוינים ומחביאים הכול בפנים. השיטה של לפזר את הנפח לגובה ולא לרוחב התגלתה כמצוינת לשמירת החפצים שלא יעופו ולא יזוזו ברכיבה – במחיר של גישה מעט פחות קלה לעומקי הכיס. אני מאמץ זאת ומעדיף לדעת שהדברים מקובעים היטב. שמים את מה שדורש נגישות גבוהה בסוף ההטענה…  בחלק החיצוני של הכיס האמצעי יש כיס רביעי עם רוכסן: עבור דברים קטנים וחשובים.

עוד פיצ’ר שווה הוא רוכסן מלא לכל אורך החולצה: תענוג ללובשי ביב ובכלל – קל יותר להוריד וללבוש. לבסוף נציין לטובה את חיזוקי השוליים האדומים: הם מסייעים לייצב את הכיסים והחולצה במבנה קבוע, צמוד אך ללא לחץ לא נעים בשולי השרוול או סביב הבטן. ההבדל מורגש כשהכיסים מלאים, ולרוכבים שמעדיפים חולצות צמודות מאד.

ביקורת חוץ מפתחי הכיסים המעט צרים? לא ממש… מי שמשווה לחולצות שעולות בערך פי שלוש מהחולצה הזו יאמר בצדק שהבדים לעיתים נעימים יותר למגע. אך אל תחשבו שהדבר אומר שהחולצה הזו אינה נעימה: היא טובה לפחות כמו הרבה חולצות יקרות ממנה והיא כמעט ללא תחרות ברמת המחיר הזו.

לסיכום: במחיר של 400 ש”ח אתם מקבלים מ- BBB חולצה שיכולה להתחרות ולנצח חולצות העולות כפולממנה ואף יותר .

ביצועים: 9

תמורה: 10

IMG_2526


מכנסיים (ביב) של BBB: דגם BBW-81 Bib.
מחיר לצרכן: 299 ש”ח
טוב, פה אין איזה בשורות קיצוניות כמו התגלית שבחולצה. מדובר במכנסיים טובים שמספקים תמורה מצוינת לכסף ללא הברקות מיוחדות. הם יושבים בצורה הדוקה ונוחה, מנדפים זיעה כמצופה והכתפיות גמישות ולא מעיקות בכתפיים. הריפוד עצמו טוב ומרגיש נוח גם ברכיבות ארוכות. התפר שבשולי הביב אינו צובט ואינו משאיר פס צורב גם אחרי שעות ארוכות באוכף.

יש חסרונות: הבד ממנו עשויים המכנסיים מרגיש קצת לא מעודכן וסינטטי משהו (מהז’אנר החלק של פעם). מכנסיים יקרים ומודרניים מרגישים בד”כ מעט יותר רכים ובעלי מגע של בד טבעי. בנוסף גזירת הביב באזור הבטן גבוהה מדי מה שמקשה מאוד על השתנה עם הכתפיות על הכתפיים. יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהמחיר ועל כן התמורה עדיין גבוהה מאוד בעיקר לאור הנוחות ברכיבות ארוכות והעדר צביטת התפרים.
ביצועים: 8
תמורה: 8
Bbb

 

חולצת Mavic מדגם: Sprint Jersy.
מחיר לצרכן: 589 ש”ח.

החולצה בעיצוב סולידי ופשוט של Mavic, מאופיינת אף היא ברוכסן שלם. החולצה עשויה שני סוגי בד עיקריים: מאוורר יותר בבית השחי, ומעט צפוף יותר באיזור החזה והגו. הכיסים – גם פה מז’אנר העמוקים והצרים. לא שלושה כי אם חמישה. שני הנוספים הם כיס עם רוכסן וכיס פתוח – שניהם מחוץ לשני כיסים רגילים. מתחת לכיסים יש גומייה עבה שדואגת שהתכולה לא תתנפנף ותזוז ברכיבה. באיזור בית השחי בולטת הצפיפות הנמוכה של הבד לטובת איוורור טוב ונידוף הזיעה. בצוורון שכבה פנימית רכה ונעימה גם במצב סגור.

חסרונות: החולצה מנדפת בצורה מעולה באיזורים הקריטיים, אולם באיזור הבד הצפוף יותר – בחזה למשל, הצטברה ביום מיוזע ולח רטיבות שלא התייבשה ואף נראתה בעין כאיזור רטוב. יתכן שהיתרון בחולצה הזו יתגלה בימים קרים יותר, שאז החזה יהיה מוגן באמצעותה מן הרוח הקרה, אולם בקיץ הישראלי נדרש משהו שיתייבש לחלוטין ומהר. בניגוד למדיום של BBB שישב עלי הדוק, המדיום של Mavic היה מעט גדול יותר, ובמיוחד ארוך יותר. יתכן שב- Mavic צריך לקחת מידה אחת קטנה מזו שאתם רגילים אליה, או לייעד אותה לרכיבת שטח, שם (עקב עבודת גוף עליון) נוח יותר עם גזרה מעט פחות הדוקה מאשר ברכיבת כביש. לחילופין אם אתם גבוהים יתכן שהגזרה הזו מושלמת עבורכם בזכות אורכה. בעיה יותר מהותית התגלתה לאחר שימוש ממושך יותר או אז נוצרו קרעים קטנים בנקודות החיבור של הכיסים לחולצה. אם אתם מעמיסים הרבה בכיסים האחוריים – וותרו על החולצה הזו.

ביצועים: 7
תמורה: 7
DSC_0023

ביב Mavic מדגם: Infinity

מחיר לצרכן: 1349 ש”ח.
טוב, תסכימו איתי שאי אפשר להתעלם מהמחיר הגבוה במיוחד של המכנסיים האלה: 1349 ש”ח… וואו! זה חתיכת סכום לשים על ביב רכיבה לא? ברור שבמחיר כזה המכנסיים האלה מיועדים להתחרות בטופ שבטופ, וראוי להעמידם למבחן תחת רמת ציפיות גבוהה.
הביב הזה תוכנן ע”י Mavic לשמש לרכיבה בטמפרטורות גבוהות במיוחד (מעל 25 מעלות), והן אכן מוצלחים במיוחד מבחינת האוורור ונידוף הרטיבות מהגוף. בולטת הגישה השונה לנושא שולי שרוולי המכנס: בעוד שרוב מכנסי הרכיבה משתמשים בגומי ופסי סיליקון כדי ליצור שוליים ברורים שמחזיקים את המכנסיים במקום מעל הברך, ב- Mavic תכננו רצועת בד רחבה מאוד ואלסטית במיוחד שמשמשת אותם פה להצר בצורה הדרגתית את המכנס ללא תוחם צר. המכנסיים פשוט נצמדים לירך ללא שום נקודת לחץ ממוקדת כמו בשוליים הרגילים. השילוב של בד אלסטי ורך במיוחד ללא נקודות לחץ כאלה יוצר תחושה נעימה עד מאוד. גם פה המידה מעט גדולה ביחס לאותה מידה בחברות אחרות והרכות והאלסטיות של הבד מאפשרים יוצרים מצב שמומלץ ללכת על מידה קטנה יותר ממה שהייתם בוחרים בד”כ.
 כתפיות הביב עשויות רשת דקיקה, דומה עד מאוד לזו של גופיות הנידוף הקיציות שלובשים מקצוענים. היא מלאה יחסית בעיקר בגו ועל כן עושה תפקיד כפול – של גופיית נידוף וכתפיה בו זמנית. להשתין לא הכי נוח איתם עקב חיתוך גבוה יחסית באזור הבטן אולם האלסטיות מאפשרת למתוח את הבד ולבצע את המשימה בנחישות וברגישות. הריפוד מעניין אף הוא בכך שעיצבו אותו בצורה שמבליטה את  חלקי הריפוד העבים אל מחוץ לביב ובתוכו רואים משטח שהוא כאילו רציף וישר ללא תעלות או עיבויים. כמובן שזה ריפוד מתוחכם בעל צפיפות משתנה לפי נקודות הלחץ שבין האוכף לעכוזכם וכמה וכמה רמות עובי שונות (אם אתם ממש חייבים: 3 רמות צפיפות ו- 6 דרגות עובי שונות). גם הוא מוצלח מאוד ובניגוד לריפודים אחרים שנתקלתי בהם שהזכירו לי את החיתול של הבת שלי ברמת הספיגה שלהם, הריפוד הזה נשאר יבש וקל.

חסרונות: המכנסיים חתוכים קצר יחסית מעל הברך בואכה אמצע הארבע ראשי – לא כל אחד אוהב את הלוק הזה.

הביב הזה מצטיין בנידוף מעולה: הוא נשאר יבש מאוד לאורך כל הרכיבה גם בימי עומס חום גבוה במיוחד. הוא נוח ואלסטי מאוד. מצד שני, להגיד לכם שההבדל ממכנסיים שעולים חצי ממנו הוא כה דרמטי? אני לא בטוח בכך.
ביצועים: 7 תמורה: 6

DSC_0036

סיכום
בהשוואת מוצרים מקבילים מרמות מחיר שונות, הציפייה היא שהתועלת תעלה משמעותית ברמות הביניים. במעבר לרמות המחיר הגבוהות נצפה לתוספת קטנה יותר. הסיבה ברורה: באביזרי יוקרה תוספת התועלת הפונקציונאלית קטנה מתוספת התועלת האמוציונאלית-פסיכולוגית. ביב של 1300 ש”ח לא מתפקד כמו ביב של 500, אולם הפרש המחיר בינם בד”כ לא מתורגם כולו להבדל ביצועים.
 המנצחת המובהקת של המבחן הזה היא BBB: יחסית ל- Mavic היא מספקת איכות גבוהה יותר במקרה של החולצה ותמורה טובה בהרבה במקרה של המכנסיים. הבגדים של מאביק נמצאו סבירים בלבד, ולא סיפקו תמורה לעלות. אי אפשר להתכחש לחלוטין לעובדה שלמאביק יש הרבה יותר בלינג וערך מותג. אם אתם בעניין של מותגים אזי כנראה שכבר ויתרתם על שיפוט אוביקטיבי של התמורה האמיתית של המוצרים שאתם קונים, ו- Mavic תתאים מאוד לאופניים היקרים ושאר פריטי האבזור מעוררי הקנאה שלכם. אם אתם רוצים ציוד אופניים טוב מאוד במחירים סבירים לכו על ה- BBB!

המוצרים שבכתבת המבחן הזו מיובאים ע”י סער אופניים, 08-9244452

אם אהבתם את הכתבה תנו לנו תמיכה ב Like ב Facebook (בקישור זה)

צילמו: צור חלמיש, גדי שפילר, גיאחה

מאת: גיא חלמיש