אחד שאנחנו סומכים על טעמו, שמחזיק את מייטב מחלצות האופניים פאר שוויצריה ואיטליה, סיפר לנו על איזה טייטס רכיבה שמייצרים בישראל, ואשר גורמים לו לייבש בארון את כל מכנסי הרכיבה האחרים. הוא קנה 3 זוגות כאלה ומעדיף אותם על פני כל האופציות האחרות שלו. התמלאנו סקרנות וגאווה ויצאנו לבדוק את הטייטס לרכיבה של תפרון.
Img_0522

תפרון, למי שלא יודע זו חברת טקסטיל ישראלית שמושבה באיזור התעשיה במשגב (אתר החברה באינטרנט: http://www.tefron.com/). היא מייצרת קווי הלבשה טכנית-ספורטיבית, בגדי ים, והלבשה תחתונה בטכנולוגיות טקסטיל מתקדמות שמאפשרות לארוג מוצרים עם מינימום טפרים, ולשלב בבד עצמו דוגמאות שונות והדפסים. תפרון מייצרת למותגים ידועים רבים בעולם כגון נייקי, ריבוק, ספיידר, ויקטוריה סיקרט, ועוד. לאחרונה החליטו בתפרון לחזק את המותג הפרטי שלהם: TFR, ולשם כך ישיקו רשת חנויות מפעל בישראל. שתיים מהן כבר פועלות בכפ”ס ובא.ת. תרדיון (משגב), וחנות נוספת עומדת להפתח בחולון. בנוסף לחנויות הרשת קיבלה מוטואופן את הפצת המכנס בישראל. 

 

החלפנו כמה מילים עם אלון שדמי – מנהל השיווק של תפרון ואחד היזמים של המוצר: 

 

BZ: אלון, ספר לי מעט על על תפרון 
אלון שדמי: “מסורתית תפרון היתה חברת Private Label – כלומר חברה המייצרת עבור אחרים – בעיקר לשוק האמריקאי. תחום מוצרי הספורט חזק מאוד ומהווה סדר גודל של 30% -40% מהמחזור שלנו ב- 2008. 
התחום שאנחנו חזקים בו במיוחד זה תחום ה- Seamless -טכנולוגית סריגה בטקסטיל שבה למעשה סורגים את הבגד השלם כמעט ישר מהמכונה ועם פחות תפרים. בטכנולוגיה הזו יש יכולת לשלוט על צורות הסריגה השונות בבד במיקומים שונים שיתנו לו את התכונות הנדרשות בכל איזור. תפרון היא היצרן הגדול בעולם בתחום Seamless.  היא מעסיקה כ- 2000 עובדים, כ- 500 מתוכם בארץ. רוב הייצור בירדן, סין, וכו'. 

BZ: כיצד עלה הרעיון לפתח מכנסי רכיבה?
לא היו לנו מוצרים בתחום האופניים, וראינו שהתחום גדל ביחד עם תחום הספורט ותרבות הפנאי בכלל. גם סמנכ”ל הטכנולוגיה וגם אני רוכבים בעצמנו… והיה רוכב אופניים נוסף בשיווק שלקח את זה כפרויקט אישי. בנוסף לקחנו ייעוץ מרוכבי אופניים מקצועיים, ניתחנו את כל הדגמים של המתחרים והחברות המובילות בעולם והכנו מוצר, ששוחרר לנסיונות ופידבקים. התהליך היה יסודי מאוד, וכמה פורמטים התפתחו עד למוצר מוכן. השינויים שעבר המוצר והתפתח בעקבות תגובות רוכבים נגעו בעיקר בשינויי גזרה ואיך זה יושב: מיקום הפד, סוג הפד וכו'. המוצר ישווק בעיקר בישראל תחת מותג הבית: TFR. 

 

BZ: מה מאפיין את המוצר? 
המוצר נסרג מחוטים נבחרים באופן אשר יאפשר הולכת לחות מקסימאלית על מנת לנדף זיעה ולהשאיר את הרוכב יבש בסיום האימון. חגורות המכנס סרוגות בצפיפות גדולה המקנה אחיזה אופטימאלית ומונעת תזוזת המכנס בשעת רכיבה ומנטרלת את הצורך בהדבקת פסי סיליקון למכפלות הרגל. במוצר שולבו טקסטורות סריגה פונקציונאליות באזורי מפתח על מנת לאפשר אוורור באזורי הזעה ותמיכה נוספת באזורי היציבה. גזרת המכנס בנויה כך שכל התפרים מוסטים מאזורי שפשוף על מנת למנוע חיכוך ואי נוחות ברכיבה. הפד הייחודי שולב לתוך הגזרה והוא חלק אינטגראלי מהמכנס עצמו לנוחות מלאה. האנטומיה של הפד תומכת באזורי המפשעה והישבן בצורה אופטימאלית”.

עלות המוצר בחנויות הרשת: 300 ש”ח. 

המוצר ביד – לפני הרכיבה

בגלל שטייטס הרכיבה האלה מיוצרים בשיטת ה- Seamless של תפרון ובבד אלסטי במיוחד, הם מיוצרים בשתי מידות בלבד: S-M וכן L-XL. המכנסיים שחורים. ישנם שני פסים זוהרים בצדדים בצורת מלבן: שזה מצוין למי שרוכב בלילה. על המדבקה הזוהרת כתוב: TFR by Tefron. בנוסף דוגמא משולבת בבד עצמו בצד הירך. עוד לפני הרכיבה התחושה היא של מוצר איכותי מאוד. הפד הפנימי מתוצרת Cytech הגרמנית שמספקת גם לחברות איכותיות נוספות (כגון Assos, Capo, Gore, ועוד) הוא מהטובים ביותר שראינו: מהז'אנר הרך עבה ומפנק. בד המכנסיים עצמו נעים מאוד למגע ורך. הוא מאלה שיותר דומים לבד מאשר לניילון מבחינת התחושה שלהם – אהבנו.
ישנם שלוש פסי גומי רחבים ורכים: הגומי העליון במותניים רחב מאוד (ועליו מופיע עליו הכיתוב Bikey Professional), וגומיות שרוולי הרגליים גם הם מהז'אנר הרחב ללא פסי סיליקון. במבט ראשון לפני שמודדים ניתן לטעות ולחשוב שהגזרה שלהם קצרה – כלומר קצרים על הירך (ישנם כמה סוגי אורכיםלטייטס רכיבה: יש כאלה שמסתיימים באמצע שריר הירך ואחרים שמסתימים קרוב יותר לברך), אולם אחרי שמודדים מתברר מקור הטעות – זהו אכן בד אלסטי מאוד והאורך האמיתי על הגוף שונה ממה שנראה על המדף. 
ברכיבה
מכנסיים רבים עברו תחת עכוזנו, ורק הוא יכול להעיד עד כמה מאושרים אנחנו כאשר סוף סוף מוצאים אנחנו מכנסיים נוחים באמת. טייטס או ביב לרכיבה באים לידי ביטוי במיוחד ברכיבות ארוכות שבהן כל פגם קטן או תפירה לקויה מתרגמים לפס צריבה כואב בנקודות המגע הבעיתיות. אחרי כמה רכיבות של 6 שעות עם הטייטס של תפרון אנחנו יכולים לאשר בודאות שמדובר במוצר מעולה. אף לא סימן אדום אחד. יותר מכך: הגמישות של הבד מצמידה אותו הייטב לגוף ומונעת כפלים מיותרים ומכוערים, זאת מבלי להכביד על חופש התנועה. להיות עם ולהרגיש בלי. המרקם של הבד רך ונעים, והפד – בשרני ועבה ומהווה השלמה מצוינת לריפוד האוכף. סוג הלייקרה: הגמישות, הדקיקות, הזרימה ללא הפרעה עם תנועות הגוף – זה הכי דומה לעירום או לתחתונים מינימאליים שהיו לנו עד כה, הכי דומה ל-Second Skin והכי לא מורגש.
רמת האוורור והנדוף טובה מאוד. הגיזרה נמוכה יחסית, מה שאומר שהגומי העליון לא מעיק על הבטן ולא מפריע לנשימה ולרכיבה. מקדימה זה מצוין אולם מאחור התחושה הייתה שזה מעט נמוך מדי. 
שטח המגע הרחב של הגומי (הן של הגומי העליון והן בירכיים) מבטיח מגע נעים ללא פסים אדומים בסוף הרכיבה. בלי סיליקונים ובלי בלגן – הכי נוח, יושב טוב, לא מציק ולא תולש שערות.

 

איפה בכל זאת היינו רוצים לראות שיפור?
כמו פורד מודל T, ניתן לרכוש את הטייטס של תפרון בכל צבע כל עוד הוא שחור. חבל: היינו רוצים מגוון צבעים ודוגמאות כולל תוספת של ביב. בנוסף היה עדיף אם היו מגוון מידות גדול יותר. אחד מאנשי המערכת נפל כנראה בדיוק בין המידה הגדולה לקטנה… רצוי היה בכל זאת ללכת על מגוון מידות במקום רק שתי מידות לכולם.  הפסים הזוהרים למרות שהם תוספת מבורכת לבטיחות, הרי שעיצובית הם די סתמיים ונראים כמו שני מלבנים שהודבקו בצדדים – ללא חיתוך או ערך אופנתי נוסף על הערך הפונקציונאלי שלהם.
נקודה נוספת היא האופן בו העסק נצמד ל”חבילה”… כן – זו שמקדימה שמשמשת לרבייה והשתנה בד”כ. בגלל שהבד סביב הפד מקדימה הוא כ”כ רך, נצמד, ומפנק, הרי שהמכנס נצמד מאוד גם לאיזור הזה ומבליט משהו את מה שיש לכם שם. אנחנו לא בטוחים אם זה אמור להשפט בחלק של היתרונות או החסרונות – עניין סוביקטיבי. בעיה מהותית יותר היא העמידות שלהם. למעשה שני זוגות המבחן נקרעו לנו: אחד כתוצאה ממפגש עם קצוות פלסטיק חדים של אוכף והשני במהלך רכיבה. מתחת לגומי המותניים מאחור ישנו איזור שמיועד כנראה לשפר נידוף. זה איזור בו הבד דקיק במיוחד. בדיוק שם נפער חור כאשר ניסינו למשוך את המכנס למעלה במהלך רכיבה. הם בהחלט מתאימים יותר לרכיבת כביש מאשר לרכיבת שטח היות ובשטח יש סיכוי טוב יותר שתתקלו בענפים סוררים שיאיימו על המכנס. כנראה שזה התשלום על הגמישות והעדינות על הגוף. תגובת תפרון לפנייתנו בנושא מעודדת: הם בהחלט יבחנו את הפידבקים הללו כדי לשפר את המוצר ועמידותו תוך כדי שמירה על תכונותיו הטובות. 

 

סיכום
אנחנו מודאגים מעט מהעמידות של המכנסיים האלה שלא שרדו את תנאי האמת בהם בחנו אותם. יחד עם זאת לא כל יום נתקלים במוצר ישראלי ברמה בינלאומית. מבחינת נוחות רמת המוצר היא מהטובות שראינו! יותר מכך – אם משקללים את המחיר (300 ש”ח כאמור) הרי שהמכנסיים האלה נותנים תחרות קשה מאוד בהיבט הנוחות והפינוק לכמה מהמותגים הבינ”ל שיקרים מהם בהרבה.