מזג אויר מושלם קיבל את פני המתחרים ועשרות הצופים שפקדו את התחרות הראשונה בליגת ספרינט  2013 בארגון חברת ג’אמפ אפ (עירא שמש) ובחסות המרכזית של ד.ל.ב מוטוספורט בע”מ יבואנית אופני KTM, התומכות זאת שנה שניה ברציפות בקיום ליגת אולמאונטיין.

105 רוכבי אולמאונטיין התייצבו למרגלות ה”מגדל” הצופה על תחילת המסלול “השחור” שבפארק קנדה. אל תטעו – מדובר במסלול לאורך 2.5 ק”מ וירידה כוללת של 160 מטרים. ה”שחור” מחולק לשני חלקים: מקטע ראשון וטכני רצוף גינות סלעים וסיבובים טכנים, ומקטע שני המצריך יכולת דיווש אינטנסיבית. בתחרות מעין זו המתחרה אמור להציג יכולת טכנית וכושר אנארובי גבוה – שילוב של השניים הינו מתכון מוצלח להישגים בתחרויות AM. לרוכב שתי הזדמנויות בלבד לקבוע את הזמן המהיר ביותר מנקודת הזינוק לנקודת הסיום. כל טעות בקו, נפילה או היגוי יתר בפניה עולה לרוכב בזמן יקר!

סרטון מהתחרות באדיבות אלברט קשת:


כאמור מזג האויר היה מושלם (טוב נו, פרט לרוח נגדית בחלק מהמסלול, אבל ממש לא נורא). הלחוצים מגיעים בשש וחצי בבוקר, חותמים על כתב ויתור ומקבלים מספר מתחרה. ראן או שניים על המסלול כדי לחמם את המנוע ומתייצבים לתדריך הבטיחות בהנחיית המארגן, עירא שמש ו… לקו הזינוק.

תחילה זינקו רוכבים בקטגוריית הבוגרות יותר מבחינת הגיל ולאחר מכן מזנקים נציגי הדור הצעיר ובסוף נציגי קטגוריית הפרו המקצועית. בתחרויות ה- AM הפגרה בין ראן לראן מאפשרת לרוכבים לחבור לפיקניק המשפחתי להרגע מעט ולהסדיר את הדופק. לאחר כשעתיים מוזנק הראן השני המאפשר לכל רוכב לשפר את הזמן הטוב ביותר שלו.

0

בתולדות תחרויות האולמאונטין לא זכורה לי כמות גדולה ומשולהבת של קהל כמו זו שנכחה בשבת האחרונה. כמעט בכל סיבוב או אלמנט טכני המתינה קבוצת צופים שדאגה לעודד ודרבן את הרוכבים. “התמנגלות” קצרה בקרב הקהל יצרה תחושה כל כך ביתית וחמימה כאשר הקהל מכיר כמעט את רוב הרוכבים בשמם הפרטי ודואג לדרבן את הרוכבים. שילוב הקהל וריבוי הרוכבים הינו קריטי להתפתחות ענף צעיר זה ונראה כי משנה לשנה הענף הצעיר הזה גדל ומתעצם.

התחרות!

הקרב המרכזי על ה”שחור” ניטש בין 4 רוכבים בקטגורייה המרכזית ה- PRO 16+. אבנר “AIR” שפיר (4:25.490 בפער של 14 שניות מהמקום הראשון) במקום הרביעי. בן קדמי (עז הרים) מוותקי הקטגוריה, נמצא בכושר מעולה חוזר לאחר פציעה קלה ביד, מסיים במקום השלישי (4:24.783  בפער של 14שניות). יונתן יתום (IXS-FUNRIDE), רוכב הדאונהיל המבטיח מסיים במקום השני (4:22.732 בפער של 12שניות) ובראש הפודיום, גיא בר (Bikedeal) בקאמבק מרשים מפצעיה קשה ברגל בזמן של 4:10.597. בפער של 12 שניות כאמור מהמקום השני, זמן המקנה לו את התואר שיאן המסלול!

1

גיא בר, שיאן המסלול, מספר: “התאמנתי לתחרות הרבה והכרתי את המסלול טוב. לפי ה Strava (תוכנת מדידות רכיבה והקלטת מסלולים שיתופית), נראה היה שמצבי יהיה טוב בתחרות וקיוויתי לא לפשל. הרוח החזקה ביום של התחרות קצת הפחידה אותי, אבל כנראה שזה הפריע לכולם כמו לי והצלחתי לעמוד בציפיות של עצמי ולסיים ראשון. כמובן אני מודה לספונסרים שלי bikedeal שסיפקו לי אופניים לתחרות”.

3

 

בזירת ה- ספרינט 15-14, אור גוב מסיים ראשון. נחום אוהד מסיים במקום ה- 2 ואת הפודיום סוגר לביא יהל. בגיזרת ה-ספרינט 40-50, במקום הראשון אבירן בוניאל שני יוסי סרוסי ובמקום השלישי גלילי זהר.

לתוצאות כל הקטגוריות ניתן לצפות ב: http://tnuatiming.com/races/index.html

4

ליעד ברונר, הרוכב המהיר ביותר בקטגוריית ספרינט לגילאי 20-30, מסכם את האירוע ומספר בהתרגשות: “זה היה יום מרגש בשבילי. כשהחלטתי ביום חמישי האחרון להתחרות לאחר השיקום מהפציעה ברגל בחרתי לא לספר לאף אחד. לא יצא לי להתאמן יותר מדי. פעם אחרונה שהייתה תחרות ב”שחור” אמא שלי ז”ל הייתה בקהל. אחרי שקיבלנו את התוצאה של הראן הראשון הכל התפרץ החוצה. זה היה יום טעון מאוד בשבילי. שמחה שמהולה בעצב. איפה שהו אמרתי לעצמי. מה משנה התוצאה שלי? אמא שלי לא מחכה לי למטה…אבל אז הבנתי שאני בעצם שם בשבילה והניצחון שלי היום – מוקדש לה! חשוב שידעו שרוכבי אופניים הם אנשים מדהימים … הפירגון שקיבלתי מחבריי הרוכבים ומשתתפים בליגה הוא אדיר … אני יודע שהאנשים שרוכבים הם אנשים ברמה הכי גבוהה שיש !!!”.

2

לאחר פתיחה מוצלחת של ליגת הספרינט ערב חג הפסח, התחרות השנייה בליגת ספרינט KTM תתקיים במסלול במענית בתאריך 13.04 (פרטים ימסרו ע”י מארגני הליגה בהמשך). נאחל לרוכבים אימון פורה ומשמעותי וכמובן חג אביב שמח!

5

צילם: יוג’ין לויט

כתב: חובב הרוש

חובב הרוש הוא נציג הז’אנרים הכי חשובים בענף האופניים הישראלי: אופני הרים ורכיבת שבילים – מטיולים דרך אול מאונטיין ועד דאונהיל. הוא עורך דין מוסמך שהחליט להתעסק במה שמעניין אותו על אופניים כעיסוק עיקרי. בעברו ערך את מגזין אופניים, ניהל חנויות אופניים ועוד.