תחרות עיצוב בגדי הרכיבה של BIKEPANEL עוברת שלב: חלון ההגשות נסגר בסוף אוקטובר, הקוראים שיתפו והגיבו, ובכלל היה קטע מגניב ששם במרכז את החיבור בין קריאייטיביות, סטייל, ואופנה – לאופניים. כעת עוברים לחלון ההצבעות – עד סוף נובמבר, אתם בוחרים ביחד עם צוות השופטים את העיצובים הזוכים! פרסים מגניבים יחולקו למצביעים ולמעצבים.

המון המון תודה לכל המעצבים ששלחו והתמודדו! אנחנו מעריכים כל עיצוב ועיצוב כזה שנשלח- רבים מהם יפהפיים ולצערנו רק חלק קטן יכול לעלות לגמר, אם כי בתור פטישיסטים של ביגוד אופניים היינו שמחים לראות הרבה יותר עיצובים בארון שלנו, מאשר ברשימת הגמר. אבל גמר, זה גמר, וחייבים לצמצם ולאפשר בחירה בין מספר קונקרטי ומועט של אפשרויות. אנחנו מקווים שכולם מקבלים את זה בצורה ספורטיבית וכייפית בלבד. זו המטרה. אחרי כמה עיצובים ראשונים שעלו לפייסבוק שלנו בלוטות החשק של המתמודדים התעוררו והעיצובים התחילו לזרום. חלק הלכו על עיצוב אחד וחלק ניסו עם כמה עיצובים. התחרות לא הגבילה את הצבעים ולא את הסגנון, וכך חלק הלכו על צבעי המותג הקיימים בירוק ושחור, ואחרים על צבעוניות שונה. בסופו של דבר הבחירה של ועדת הגמר היתה צריכה להתבצע על כ 40 עיצובים שהוגשו.

בזכות הספונסרים של התחרות – פרסים מדהימים לזוכים!

  1. מקום ראשון – העיצוב הזוכה יזכה באופניים אורבניים מגניבים של גורדון בנט (חנות האופניים הקולית של תל אביב – ברזילי 4, טל’: 03-6297203) וכמובן שיקבל את חליפת ה GSG שעיצב (או שווה ערך). שווי פרס ראשון: כ 3700 שקלים!!!
  2. מקום שני – יזכה בפרס שווה: תיק מדהים של הביוקר בחסות ניסנס אינדסרטיז – בשווי של כ 1300 שקלים! yes!
  3. מקום שלישי – 3 חולצות מגניבות של Caravan Collective – ביגוד תרבות רכיבה ואפרה-רייד אורגני בשווי של כ 390 שקלים.  Not too bad!

עוד המון פרסים מגניבים יחולקו למצביעים – כמה מהקוראים ברי המזל שיבחרו בזוכים שלהם ושעשו Shares לעיצובים!

994336_612579598785575_2053575239_n

איך העיצובים האלו הגיעו לגמר ומהם שיקולי הבחירה?

בצוות השופטים הממיין לגמר יושבים שלושה חובבי אופנת רכיבה: נמרוד כהן (עז הרים, Veolia Desert Challenge, בייקפאנל, ועוד ועוד…), עמרי זרח מ CaravanCollective וגיא חלמיש מ BIKEPANEL. כל אחד מאיתנו עבר על העיצובים שהוגשו ומסר את דעתו המנומקת בסדרה של אימיילים, ולבסוף ניסינו למצוא את מקסימום המכנה המשותף – אם כי היו מחלוקות כמובן שנפתרו בסוג של “רוב קובע”. אין לנו סרטים של מאחורי הקלעים אבל השיחה מעניינת. הנה השיקולים לפיהם התבקשה הועדה להכריע:

1. השיקול המוביל – סוביקטיבי ואינטואיטיבי – זה אמנם סוביקטיבי ואינטואיטיבי אבל כשאלה הם השופטים, מתחבא מאחורי זה מטען ארוך שנים של תרבות אופניים וחיבור לאופנה ולסטייל שלה…. פה אנחנו מדברים על ההעדפה הפרטית של כל אחד מהשופטים, שכל אחד מהם מחובר בצורה עמוקה לעולם העיצוב בסביבות התוכן שהתחרות הזו מתיחסת אליה. מה שנימי, עומרי וגיא אוהבים, מהבטן, זה הקריטריון העיקרי והכי חשוב של הגמר. בסעיף הזה כל שופט התבקש לדרג בסדר יורד את החליפות שהוא היה רוכש בחנות בכסף מלא, שהוא היה רוצה לעצמו בארון, ושהוא היה רוכב איתן הכי הרבה, כי הן הכי יפות בעיניו. מאחר והעניין פה הוא טעם אישי וסוביקטיבי, הרי שקשה להתווכח עם הבחירה הזו, והיא גם הסיבה שעיצובים יפים מאוד, או ביצוע מאוד מקצועי של חלק מההגשות לאו דווקא העלה אותן לגמר.

2. שיקולים נוספים – ניסינו בכל זאת, חוץ מההרגשה מהבטן עם מה אנחנו רוצים לרכוב, להכניס עוד כמה עקרונות לבחירה שלנו, במיוחד במקרים שבהם יש ויכוח בין שני שופטים או עיצובים – אלה הכלים שבחרנו באמצעותם:

  1. מקוריות – ראינו הרבה עיצובים, אבל זה נראה לנו משהו אחר.
  2. זכירות – חותם בולט וברור. בתוך המון רוכבים וחליפות – איזה חליפה תהיה בעלת אופי וברת זיהוי מיידי ובולטות.
  3. התכתבות מעניינת עם מותג BIKEPANEL – פה זה בהחלט לא אומר שחליפות בירוק ושחור מקבלות עדיפות, אלא החיבור לרוח המותג. למה שהוא מייצג.

מילה לכל אלה שהגישו ולא זכו

קשה לנו. באמת – כמות הכישרון, ההשקעה וההעיצובים היפים שראינו מהממת. התלבטנו קשות האם לא להזכיר כמה מהם פה – דוגמת העיצוב הייחודי שאין דומה לו של דביר אלמוג – שלקח טקסטים מבייקפאנל ושילב אותם בחליפה בצורה שבאמת הראתה מחשבה מעמיקה, מעבר לאסתטיקה, על המהות של האתר הזה. גם עיצוב הנקודות בכתף של ליתם תקשורת שיווקית, והעיצוב האדום של מוטי קלפל שאם לא היה לנו כבר קיט זוהר אולי היינו בוחרים בהם למטרת הנראות. היו גם הקיטים היפהפיים של פיטר שטרנס שאת כולם היינו שמחים ללבוש, מחר בבוקר. את עיצוב הברקודה המגניב שנושך דוגמת גלגל שיניים של ישי לנג ונבות גיל, העיצובים הנקיים והקלאסיים של אמיר פאלק, רותי פולוילר ואנטון מוטין, העיצובים החזקים והדומיננטיים של אורן אלבז, או של נועם שחר שהתפרע בצבעוניות עשירה, של מיכה קופמן שצייר ציור אמיתי – ביד על נייר – לא עם עכבר המחשב! עמית ישראל אף הוא הביא עיצוב מעולה שכמעט כמעט כמעט ניצח את זה של תומר ארזואן בבחירת הקהל. ועוד ועוד ועוד עיצובים, אם לא הזכרנו מישהו – סלחו לנו. אבל בסוף צריך לבחור רק מעט…

אנחנו מקווים שהתוצאה תתאים בסופו של דבר, להרבה מהקוראים שלנו, ושאתם תרצו להזמין אחת כזו לעצמכם! דיסקליימר קטן – יש מגבלות ביצועיות שונות לייצור החליפות שמקשות לעתים על יישום של חלק מהעיצובים. יתכן ולא נוכל להדפיס את הזוכה או שנרצה לשנות בקטנה אלמנטים בעיצוב הזוכה בתיאום עם המעצב. אבל עוד חזון למועד – נדע את זה רק אחרי שייבחר העיצוב הזוכה ונתחיל לעבוד עם המעצב הזוכה ועם חברת GSG.

אלה עיצובי הגמר!

העיצוב של יובל דולין – “עיצוב האלוף”

הופתענו מאוד לקבל את העיצוב הנקי והמדויק של לא אחר מאלוף הארץ באופני כביש ל 2013: יובל דולין. הנה סיפור הזכיה שלו באליפות! יובל, בן 21 מנווה מונוסון, חייל במעמד של ספורטאי מצטיין. רוכב מגיל 10 במועדון רוכבי אופניים תל-אביב (TACC) ומתחרה בארץ ובחו״ל. “אני מעצב מדי פעם דברים בפוטושופ אך זה בגדר תחביב. עיצבתי ביגוד מינימליסטי שמצד אחד יבלוט ומצד שני לא יהיה צעקני מדי. ניתן לראות שהעיצוב הוא לא סימטרי, מה שהופך אותו למעניין. בסיס העיצוב הוא שחור כדי שיתאים גם לרוכבי השטח ולא יתלכלך”.

אנחנו מצאנו פה מענה על העברת המותג בצורה ישירה, וכן שימוש בלוגו בצורה מעודנת ויפה. שני הקווים הפוגשים בסמל האופניים שבעיגול הם פורמט קלאסי מוכר ועובד. שינויים שאולי נבקש אם יזכה זה להקטין מעט את לוגו BIKEPANEL האנכי… שאפו לאלוף!

העיצוב של יואב מאור – “פאנל המשבצות”

יואב הוא אדריכל, בוגר הפקולטה לאדריכלות בטכניון. ביומיום עובד ושותף בחנות האופניים ‘תלתאופן’, ובשעות הפנאי מעצב ומתכנן כעצמאי. הוא רוכב הרים, כביש ומה שביניהם. הכל ליד הבית, בכרמל. אוהב לרכוב ולדחוף את הקבוצה שלי – “כרמליטים”. הוא מספר: “ההסבר לעיצוב שלי הוא די בנאלי: כמו הרבה מעצבים, גם אני אוהב שחור… אחר כך חשבתי איך לבטא את החלק של ה”פאנל”, מתוך בייקפאנל, יחד עם מחווה לקיט הזוהר, וזה מה שיצא (-: “

טוב, אז נכון שיואב חבר שלנו, אבל באמת, נשבעים שאנחנו אוהבים את העיצוב הזה. גם כי הוא מתכתב עם העיצוב של חולצת הכרמליטים באיזשהו אופן – עיצוב שלגמרי עובד בצבעוניות והנקיון שלו, וגם כי לטעמנו, יש פה התיחסות חכמה למהות BIKEPANEL – פסיפס של כותבים שכל אחד מביא צבע וטעם אחר לכתיבה על אופניים. התאמות שאנחנו שואלים את עצמנו אם ידרשו הן התאמת לוגו בייקפאנל בחזית לצד פאנל המשבצות מבחינת צבעוניות ומיקום. סחתיין יואב – עיצוב חכם!

העיצוב של עמוס טולקובסקי: “ה Team”

עמוס טולקובסקי עוסק בתחום העיצוב והמיתוג, בחברה המתמחה בכך בירושלים.”אני נהנה ומשתדל לרכב כמה שאפשר וכמה שיותר, בעיר קצת בשטח, אך כמעט תמיד על הכבישים היוצאים מירושלים – עם העדפה לעליות וצבירת מרחקים עד כמה שהרגליים מאפשרות. הקו העיצובי בו בחרתי לקיט בייקפאנל בא במטרה ליצור מראה ייחודי המשדר דינאמיות, מקצועיות ובולטות – עם שמירה על פשטות גרפית ועל ערכי התדמית של בייקפאנל. הקיט נוצר תוך שילוב של עיצוב עכשווי עם השראה מן העבר ובעיקר חולצות הרכיבה הקלאסיות בהם נראתה חלוקה ברורה של צבע, צורה ואינפורמציה.”

לטעמנו, עמוס הביא פה עיצוב שנראה ישר מאיזה טים בפרו-טור. רמה מאוד גבוהה של ביצוע. לא ראינו הרבה כיתובי חזית ואחור בזווית כזו בעיצובי ביגוד רכיבה, מה שנותן לקיט הזה זכירות ואופי מיוחדים. התאמה קטנה שתדרש היא שימוש בלוגו בייקפאנל כפי שהוא וכן אולי חידוד נוסף והתאמה משופרת בין החולצה למכנסיים (חליפת פרו-טור או לא?). כל הכבוד – עיצוב שמביא תחושה של תחרותיות ומקצוענות ברכיבה.

העיצוב של רונית אורן: “הזורם”

רונית, שהיא מעצבת גרפית, בת 43 ועוסקת בתחום 18 שנה. עבדה בפרסום והיום מעצבת בבית השקעות. “אני רוכבת עירונית ולפעמים מגיעה לשטח באיזור ויתקין מכמורת. העיצוב נעשה מאלמנטים בהם הרוכב על החליפה רכון בתנוחה של רכיבה מהירה, רכיבת כביש או שטח מהירה. העיצוב נעשה מתוך מחשבה על רכיבת אופניים ברוח מודרנית וצעירה, צבעים זוהרים ובולטים שמבליטים את הלוגו של bikepanel ועם זאת ניראים מרחוק בכביש. העיגולים נותנים את תחושת הגלגלים והתנועה המהירה”.

אולי משום שזו המעצבת היחידה בגמר, משהו בעיצוב הזה מקרין אווירה אחרת מכל העיצובים האחרים שראינו: עגול, רך, זורם יותר. נשי? גם הצבעוניות מגניבה, ולא – אנחנו לא חושבים שחייבים להשתמש בצבעי BIKEPANEL הנוכחיים כדי לנצח… התאמות אפשריות הן טיפה יותר אדיקות בשימוש בלוגו בייקפאנל (אם כי בשינוי שלו לצבעוניות המוצעת פה). כל הכבוד לרונית אורן – עיצוב זורם ועגול.

העיצוב של תומר ארזואן – “בחירת הפייסבוק”

תומר הוא מעצב פנים ומבצע הדמיות לאדריכלים. הוא רוכב חדש יחסית על אופני כביש: .”נולדתי” בראש ציפור לפני שנתיים והתאהבתי. כיום רוכב בסונטו”. הוא מספר ש”את הרעיון עזרה לי לבצע אשתי- יעל. מעצבת גרפית ומאיירת בעלת תחנת ההזמנות בפייסבוק. לגבי העיצוב: ההשראה היא מאופני הכביש – הגלגל הדק..המהירות..תנועה מהירה של אורות”.

העיצוב הזה יצר הרבה תהודה בפייסבוק, ואצל אנשים שאנחנו מעריכים את טעמם. התחרות הזו הביאה הרבה חברים של המעצבים לעשות Share אולם בעיצוב הזה, הבחנו בלא מעט תגובות אותנטיות של רוכבים שפשוט אהבו אותו. קווי הספיראלה שלו משנים צבע, מתכתבים עם מחלפי-כביש, או סינגלים עם ברמים… גם פה – עבודה מרוסנת, חכמה, ויפה. הקהל הצביע ב Share.

 

להצבעה

אחרי שתצביעו, קולות הקוראים יהוו 50% מהבחירה, וקולות השופטים יהוו 50% אף הם. השופטים בתחרות הם:

ההצבעה היא פשוטה מאוד – אפשר להצביע פעם אחת לעיצוב אחד. בהצבעה תתבקשו להכניס אימייל ובכך אתם גם מאשרים את הצטרפותכם לעידכון הכתבות החדשות החדש שלנו: מדובר בניוזלטר יפה ועדין שיעדכן אתכם, פעם בשבוע וחצי-שבועיים בלבד על כתבות חדשות באתר – שלא תפספסו… ההסרה קלה מאוד, אבל אנחנו בטוחים שלא תרגישו צורך. אנחנו שומרים על נימוס והתחשבות במייל. רק לאחר שנסיים עם ההצבעות במהלך החודש הקרוב – נעבור על רשימת המנויים שהצביעו, ועל רשימת העושים Shares לעיצובים ונחלק – גם לזוכים בתחרות העיצוב, וגם לכמה ברי מזל מהקוראים הבוחרים והמשתפים את הפרסים השווים.

[voting_system campaign_id=2]

הגיבו בתגובות וספרו לנו – למי הצבעתם? ומדוע?