Lezyne היא חברת אביזרי אופניים אמריקאית מגניבה ששמה דגש על עיצובים נקיים והנדסת מוצר איכותית. הם מתארים את עצמם (בצורה מוצלחת האמת…) בשתי מילים: Engineered Design. מגוון פריטי הציוד שלה מכסה משאבות רבות, תיקי אופניים, אולרי כלים, מחזיקי בקבוקים, אביזרי טורינג ועוד. כדי לתת מושג לגבי הסטייל והמיצוב אפשר להשוות את עיצוב המוצרים והתמחור שלה ל- Apple או חברות עיצוב סקאנדינביות: קווים מינימליסטיים, פונקציונאליות בולטת, ואיכות בנייה גבוהה לעיתים גם על חשבון משקל ובמחירים שאינם זולים בהכרח.

המשאבה מדגם Pressure Drive

מחיר לצרכן: 182 שקלים.
המשאבה הזו (שמגיעה עם מתקן חיבור לאופניים) מעניינת במיוחד כי היא שונה מאוד מרוב משאבות המיני שאתם מכירים: למרות גודלה הקטן במיוחד השכילו לדחוס לתוכה צינורית גמישה המתחברת לונטיל. הצינורית מתחבאת בתוך גוף המשאבה וכשצריך שולפים אותה ומבריגים לקצה המשאבה בצד אחד ולונטיל בצד שני. בנוסף היא באמת קטנה: היא קצרה עד כדי כך שהיא נכנסת לתיק האוכף שנתאר בהמשך וגם תתחבא במלואה בתוך כיס חולצתו של כבישון מצוי. על השלדה בקושי יבחינו בה. משקלה הוא 90 גרם, ומקסימום הלחץ המוצהר אליו היא אמורה להגיע הוא 120 PSI.

Dfsmnvms_516hmpgxhhb_b

היתרון בצינורית הוא משמעותי ויש לה כמה וכמה תועלות: היא מקלה על הניפוח שכן אין צורך להחזיק את הגלגל ביחד עם פעולת הניפוח עצמה שהיא קשה מספיק. אפשר פשוט להניח את הגלגל על משהו ולהתרכז בניפוח. הצינורית גם מונעת את עיקומו המעצבן של הונטיל הצרפתי העדין. כבישונים אנינים (במיוחד אלה שהם בעלי גלגלי קארבון עדינים) אינם משתמשים באום הקטן שמצמיד את הונטיל לחישוק כדי למנוע נזק וסדקים בקארבון. התוצאה היא שבמשאבה רגילה מעט קשה יותר לנפח מאחר והונטיל בורח פנימה או מתחכך בדופן החור בעת הניפוח. המשאבה של Lezyne פותרת לחלוטין את הצורך במנוף לחיזוק אחיזת הונטיל היות וצינורית הגומי מוברגת אליו, ופוחת משמעותית הסיכוי שתפגעו בקארבון העדין של החישוק שלכם. לרוכבי שטח יתרון נוסף בצינורית הוא התאמה כפולה גם לשרדר וגם לפרסטה: כל צד של הצינורית מותאם לשיטה אחרת ופשוט מבריגים את הצד הנכון. אין צורך להוציא חלקים קטנים ומעצבנים מתוך פיית המשאבה ואם יש לכם בקבוצה (או על האופניים שלכם) שני סוגי ונטילים המשאבה הזו הופכת את זה ל Non Issue.
 הבנייה איכותית מאוד ומרגישה יציבה ואמינה ביד. הדבר נובע משימוש בלעדי באלומיניום (ולא קארבון או פלסטיק). לתחושה היציבה הזו תורם צינור דחיסה בעל קוטר גדול יחסית להרבה משאבות מיני אחרות בהן קיימת תחושה שברירית – כאילו יתעקמו עוד שנייה… הצינור גם מותאם הייטב לגוף המשאבה ואין חופש תנועה מעבר לדחיסה ומשיכה.

חסרונות: היות והיא קצרה ואין בה שימוש במוט דחיסה טלסקופי, הרי שטווח הדחיסה קצר אף הוא, מה שאומר שנדרשות הרבה מאוד חזרות לניפוח עד ללחץ גבוה. כדי להגיע ללחץ המוצהר של 120 צריך הרבה סבלנות אם בכלל. אנחנו הגענו בד”כ ללחץ דה-פקטו של 80 PSI – מספיק כדי להמשיך את הרכיבה אבל לא מספיק כדי לעשות את זה באותה איכות החיים של לפני התקר. בנוסף התהליך של הברגת הצינורית הגמישה לונטיל ולמשאבה אינו מהיר במיוחד וטיפה מעיק. יבבני משקל קיצוניים יטענו שיש קלות ממנה (משאבות מתחרות נקיות מתחכום ועשויות קארבון) – אבל זה מחיר של איכות הבנייה הגבוהה מאוד ותוספת הצינורית.

לסיכום: משאבת חירום קטנה וקצרה במיוחד עם ייחוד רציני (צינורית הגומי עם שני מתאמים נפרדים לפרסטה ולשרדר) ואיכות בנייה גבוהה. מתאימה לסטייליסטים.

התיק מדגם L Caddy
מחיר לצרכן: 141 שקלים
 יש לי יחס אמביוולנטי לתיקי אופניים: מבחינתי הם רע הכרחי במצבים מסוימים אבל אם אפשר בלעדיהם אני תמיד אעדיף זאת. יחד עם זאת, אם צריך לרכיבה מסוימת יותר מקום אחסון מזה שהכיסים מספקים אעדיף תיק אוכף ובקבוקים על תיק גו ושקית שתיה (באופני הרים) בזכות הנוחות עם איזוטוני, חופש התנועה, האוורור והעדר המועקה על הכתפיים. אמנם זה מוסיף מעט משקל ישיר על האופניים, אבל זה בעיני בד”כ מחיר שאינו מורגש כמעט יחסית ליתרון שבחלק גוף עליון חופשי.
 התיק הנבחן פה הוא מוצר אופייני ל-Lezyne בהיותו סופר-איכותי, בנוי הייטב, ועם חשיבה על הפרטים הקטנים. זהו תיק אוכף בעל נפח מרווח – הכי גדול שהייתי מעיז לשים על האופניים שלי (מעל לגודל הזה באמת כבר עדיף תיק גו). הוא נתלה באמצעות שני סקוצ’ים על מסילות האוכף ומוט הכיסא. יש בו שני חללי איכסון עיקריים: הגדול בחלק העליון, ועוד אחד קטן יותר בתחתית. בתוך שני החללים האלה ישנם כיסים פתוחים מבד גמיש להפרדה של פריטים קטנים מהחלל המרכזי ואיתור מהיר שלהם בעת הצורך. בחלק האחורי ישנה רצועה עם מחזירי אור עליה אפשר לתלות נצנץ. הרוכסנים בנויים לעמידות למים ומוחבאים מתחת פסים מגנים.
 התיק גדול, אולם לא רחב מדי: הגודל מתפזר לגובה ופחות לרוחב (תכונה חשובה לרוכבי כביש שם האווירודינמיות משחקת קצת יותר). לטענת Lezyne אפשר להכניס בו בקלות את כל מה שתצטרכו לרכיבה מאוד ארוכה: שתי פנימיות שטח, אולר כלים גדול, חטיפי אנרגיה, נייד וכסף. המשאבה הקצרה של Lezyne שתיארנו קודם נכנסת אף היא במלואה לתוכו. חיבור “רך” בלבד – באמצעות סקוצ’ים עדיף בעיני על פתרונות אחרים המתבססים על חלקי פלסטיק ועיגונים קשיחים היות וקל מאוד להוריד ולהתקין את התיק ואין צורך בכלים והברגות.

Dfsmnvms_517fbs94wfb_b

 חסרונות: איכות תפירה ובדים איכותיים ועמידים הם לא חסרון, אולם הם בד”כ באים עם קנס משקל מסוים. אין בתיק שום יכולת הקטנה והרחבה, ולכן הוא יתאים יותר לרכיבות ארוכות ולא ניתן יהיה לצמצם אותו בקצרות. מי שרוצה תיק מינימליסטי יותר יכול לבחור בדגם ה- S-Caddy. הטענה של היצרן שאפשר להכניס שתי פנימיות נכונה לפנימיות כביש, או פנימיות הרים דקיקות ללא חומר – וגם זה בלחץ. עם חומר יהיה כנראה מקום לפנימית אחת בלבד. עוד חסרונות: הכיסונים הקטנים שבצדדים הם רעיון יפה להפרדת הדברים, אבל בתכלס קשה לשלוף מתוכם את הפריטים בגלל פתחים הדוקים מדי. 

לסיכום: מי שמשתמש בתיקי אוכף כנראה שיעריך את המוצר הזה. הוא שימושי, מכיל נפח גדול יחסית, כנראה בעל יכולת התמודדות טובה עם גשם, ונראה כמוצר שיחזיק ימים ארוכים. ההפרדה לשני איזורי אחסון עיקריים נמצאה כנוחה במיוחד עבור הדברים הקטנים כגון כפיות, אולר מפתחות אלן, מפתחות וסלולרי.  

שני המוצרים שבמבחן מיובאים ומשווקים ע”י סי.טי.סי Trek ישראל, 1-599-500-689.

בחן וצילם: גיא חלמיש


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

BIKEPANEL לא מתעדכן כל יום ועל כן נמליץ לכם לעשות Like לעמוד ה Facebook שלנו שמשמש בעיקר להודעה על פרסום כתבות חדשות: לעמוד הפייסבוק של BIKEPANEL לחצו כאן.