בחן: גיא חלמיש צילום: אורי ניצן וגיא חלמיש

Outdoor Revolution הוא מותג המחנאות של קל גב, שקיימת כבר 25 שנה ומייצרת מגוון גדול של ציודי מחנאות וביה”ס. מדובר במוצר בתכנון כחול לבן (הפיתוח והעיצוב כחול לבן אולם הייצור כרגיל – בסין). את דגם הדנטה שבחנו כאן ניתן למצוא אותו בחנויות המחנאות וחנויות האופניים. מחירו 215 ש”ח כולל השקית שמיוצרת ע”י Nalgene האמריקאית.
כשבחרתי את התיק הזה הועמדו בפני שתי אפשרויות: תיק כמעט זהה עם שרוך לנשיאת ביגוד או מגינים בחלקו החיצוני, ותיק ללא השרוך הזה. בחרתי בתיק ללא שרוך – בשביל המראה המינימליסטי, והעדפת שטח חיצוני עם פחות עניינים שיכולים להתפס בענפים בזמן הרכיבה. נמרוד הזדרז להאיר את פני שאני מפספס פונקציונאליות חשובה – היכולת להרחיב את שטח האחסון בלא לדחוס את התיק. טוב, חשבתי לעצמי: אני במילא מחפש תיק קטן יחסית לרכיבות של עד 5 שעות, ולא נוטה לרכב עם מגינים ולהורידם אח”כ… שכבת בגדים אחת אוכל לדחוס פנימה בכל מקרה. 

ברכיבה גיליתי את אחד המוצרים הטובים ביותר שניסיתי לאחרונה: הכל יושב במקום בדיוק, בנוחות וללא תזוזות. נפח האחסון (14 ליטר כאשר רוכסן ההרחבה פתוח) מספיק לכל מה שאני צריך וחלוקת החללים הגיונית ונוחה. ולבסוף – אחרי שימוש קצר גיליתי את הבונוס: בתחתית התיק רוכסן נסתר שממנו נשלפת רשת המתחברת לחלקו העליון ונותנת את אפשרות ההרחבה שהכרנו משיטת השרוך – אולם בצורה איכותית ואלגנטית בהרבה ששומרת על הציוד שלכם שלא יעוף. 

Dfsmnvms_309qmnx8pg4_b

עינב לוטם מדגימה: תיק מרתון מצוין

 

מה עושה את התיק הזה למוצר מוצלח?

  • פיזור המשקל על הכתפיים – לכך יש תרומה קריטית לנוחות. הכתפיות רחבות מספיק, אך לא יותר מדי, ומשקל התיק מתפזר עליהן בצורה שווה.
  • מיקום הרצועות – מיקום שמתאים למבנה הגוף שלכם הוא אחד הדברים הראשונים שעליכם לבדוק: שהכתפיות עוברות בנקודה נוחה בין הכתף לצוואר. ביחס למבנה הכתפיים שלי מצאתי שלעיתים כתפיות של תיקים מסוימים עוברות קרוב מדי לצד החיצוני של הכתפיים. זה לא נוח ונותן תחושה שהן עוד מעט הכתפיות יתחלקו. במקרה הזה הרצועות ישבו מצוין.
  • חלוקת משקל טובה על הגו – תיק מוצלח גורם למשקל הציוד שבתוכו להפעיל עומס שווה על כל שטח המגע שלו עם הגוף (לא רק ברצועות), כך שגם אחרי רכיבה ארוכה אין אף נקודה לוחצת או כואבת.
  • אוורור – כמובן שהתיקים צריכים לאפשר נידוף אוויר מהגו כדי להפחית הצטברות רטיבות מהזעה בנקודות המגע.
  • אפשרויות הרחבה – כגון הרוכסן המאפשר שני נפחים: כשהוא סגור התיק דקיק וצמוד לגו וכאשר הרוכסן פתוח התיק גדל משמעותית. זה כמו שני תיקים באחד. בתמונות: התיק מצולם במצב הפתוח – הגדול יותר. בנוסף כאמור קיימת אפשרות פתיחת הרשת החיצונית להגדלה נוספת של התכולה.
  • חלוקת כיסים נוחה – מעבר לחלל המרכזי הגדול (שבו נמצאת גם שקית השתייה). בתיק הזה ישנם עוד שני כיסים: אחד מתאים בול לנגןארנקמפתחות, ואחד גדול יותר לאוכל, כלי תיקון וכו'. עודף כיסים ומחיצות הוא לא יתרון בהכרח שכן חיפוש אינסופי אחר הפריט בכיס הנכון יכול לייגע כאשר כולם מחכים לכם…

 

1-תיק Outdoor למכירה

 

בצד החסרונות אפשר למנות את שקית השתייה של Nalgene שהגיע איתו: במקרה הזה למרות שזה מותג אמריקאי ידוע השקית היתה מאכזבת – היא עשתה את עבודתה בצורה טובה בד”כ אולם הפיה נשלפת בקלות רבה מדי מהצינורית (מה שיכול להוות פוטנציאל לבעיה אמיתית בשימוש ארוך טווח אם הצינורית תתרחב מעט), ואין שסתום בטחון. בשיחה עם קל-גב קיבלנו שיטה לשפר את ההיבט הזה: מחממים את הצינורית במים חמים, שמים את הפייה בפנים ומהדקים הייטב סביב הפייה. מיד אח”כ שמים את השקית בהקפאה והדבר אמור לשפר את הממשק פיה-צינורית.1-005

אחת האינדיקציות לתיק שמתאים לכם הוא שהוא מרגיש נוח ברכיבה גם אם לא חיברתם את רצועות החזה והבטן. אם צריך להפעיל מתיחה מוגזמת של רצועת החזה זו אינדיקציה שביחס למבנה גופכם הכתפיות רחוקות מדי זו מזו. אם חייבים להדק את רצועת הבטן, סימן שחלוקת המשקל הכוללת על הגו אינה טובה והתיק זז לצדדים או קופץ למעלה ברכיבה. במקרה הזה התיק תפקד מעולה ואני מסתפק בד”כ בחיבור רופף של רצועת החזה בלבד.

לסיכום: למעט השקית הפשוטה, מדובר במוצר מומלץ בהחלט, וזאת עוד לפני שאנו לוקחים בחשבון את המחיר. בשקלול המחיר ומול התחרות, מדובר בתמורה גבוהה מאוד לכסף שלכם. 

מוצר:
ביצועים: 8
תמורה: 9
מחיר: 215 ש”ח