שורש (Source) מוכרת לכולם מחגורות הכסף המוסלקות שלהם לטיילים ומהסנדלים – פריט החובה לתרמילאים. בהמשך היא התפתחה גם לשוק האופניים והתמחתה בתיקי רכיבה, ובמיוחד – בשקיות השתיה לתיקים הן ה”מיימיות”. זה אולי היצרן הישראלי המשמעותי ביותר בתחום האופניים שלא עלה לכם לראש מיידית – כשחשבתם על יצרן ישראלי מוביל בתחום האופניים, ומאחר ויש לנו סנטימנט חיובי ובלתי מוסתר ליצרנים ישראלים – שמחנו במיוחד לקבל את תיק ה Spinner Pro למבחן וגם את השקית שבתוכו – שהיא למעשה גאוות החברה הזו.

1-008

הם פונים גם לשוק ה Outdoors הכללי בחנויות מטיילים שונות – ערוץ ההפצה העיקרי שלה, וגם לשווקים הצבאיים וכמובן גם לרוכבי אופניים בתחום תיקי הרכיבה. לא רבים יודעים, אולם למעשה הם לא רק מוכרים תיקי רכיבה ומיימיות (שקיות המים בתוך תיקי הרכיבה) תחת המותג שלהם, אלא פועלים באופן אינטנסיבי כיצרני OEM ליצרני תיקים מובילים אחרים, וכך יש סיכוי לא רע שגם אם התיק שלכם הוא של מותג אחר, למעשה אתם כבר היום משתמשים במימייה של שורש. מסתבר שמעל למליון ומאתיים מימיות כאלה סובבות בעולם. מדהים!

זה לא סתם יצרן ישראלי: לא רק קבוצת הפיתוח יושבת פה בטירת הכרמל שליד חיפה (שם גם נמצאת חנות העודפים שלהם, אגב, ופה: חנות העודפים Online), אלא שהייצור מבוצע גם בישראל. זו חברה שהיתה שנים מאוד מחוברת לקהילה, עם פעילויות מבורכות וחשיבה חברתית וירוקה לצד זו העסקית. יוקי גיל, הבעלים הוא יו”ר הקרן הקהילתית וממקימיה ומוביל ביחד עם עובדי החברה את נושא השותפות עם הקהילה באמצעות אימוץ ארוך טווח של מספר פרוייקטים בעיר, בהם אימוץ מעון נעמת, ליווי משפחות אתיופיות, פיתוח פרוייקט של גינון קהילתי ועוד. כעת הם רוצים גם לקפוץ מדרגה גם מול העולם ולהפוך לבחירה הראשונה שלכם בתיקי רכיבה.

כתבות נוספות על יצרנים ישראליים ב BIKEPANEL:

1-IMG_4251-002

המבחן הזה הוא כאמור מבחן גם לתיק ה Spinner Pro וגם למימיית שני הליטרים שבתוכו. לא מספיק רוכבים זוכרים שמיימיה כדאי להחליף מדי פעם כדי לחדש את איכות טעם המים. כן, משום מה יש לנו איזה נטייה להתקע על השקית המגעילה מפעם… אז הטיפ הראשון בכתבה הזו הוא להחליף את השקית אחרי שנה-שנה וחצי גם אם שמתם אותה בפריזר…אתם יכולים לרכוש את המיימיות שלהם במגוון נפחי מילוי עבור התיקים הקיימים שלכם.

מחיר התיק והשקית: 329 שקלים ומחיר השקית בנפרד: 139 שקלים. מה שמצאנו לאחר שימוש ובחינה של התיק הוא מוצר מאוד איכותי עם המון פיצ’רים ובעיקר – תפישת מודולריות שאין שנייה לה. כמעט כל חלק ותת חלק בתיק הזה הוא בר הפרדה ופירוק. או לניקוי, או לשימוש רובוטריקי בקונפיגורציה שונה, או להחלפה במקרה בלאי.

מתי אני רוכב עם תיק ומתי מסתפק במימיות?

הבחירה ב Spinner Pro תאמה את הצרכים שלי כרוכב שההעדפה הראשונית שלו היא דווקא הסתפקות בבקבוק רכיבה. הבעיה שעל האופניים שלי יש מקום לבקבוק רכיבה אחד בלבד, כלומר גם אם אני מעמיס נוזלים לפני הרכיבה, בטמפרטורות גבוהות זה יספיק לי לשעה וחצי בלבד. לכל רכיבה ארוכה מכך, אני צריך תיק רכיבה. כמה ארוכה? רוב הרכיבות שלי אינן נמשכות יותר מ 4 שעות ברוטו, ולרכיבות כאלה 2 ליטרים של מים מספיקים לי בדיוק. על 2 הליטרים האלה אני מוסיף עוד סט כלים מינימליסטי, פנימית ספייר, משאבה, סלולרי וארנקון רכיבה קטן וזהו – לא צריך לסחוב יותר כלום! ה Spinner Pro מושלם למטרה הזו.

מי שורכב רכיבות ארוכות יותר, או יוצא לטיולי רכיבה של יום שלם, יצטרך כמות גדולה יותר של נוזלים ואחסון ויוכל לבחור מהדגמים הגדולים יותר: Spinner Pro Race עם נפח אחסון של 6 ליטר או Whistler ובו נפח אחסון של 15 ליטר!

1-IMG_4268-001 (Custom)

המיימיה – היא שקית המים שבתוך תרמיל הרכיבה

המימיות עשויות מחומרים איכותיים במיוחד. מסתבר שככל שחומר המימיה ושטח הפנים שלה חלקים יותר, כך קשה לבקטריות והזיהומים השונים להתפס עליו. היכולת לייצר את המיימיה מחומרים חלקים במיוחד היא אחת החוזקות שלהם. התכונות של ה”פילם” ממנו עשויות המיימיות (החלק השקוף שעשוי למעשה משלוש שכבות שונות) מביאות אותו קרוב יותר לתכונות של זכוכית מבחינת החלקלקות. המים הזורמים מספיקים כדי לגרד את מה שמנסה להצמד לדופן המיימיה והמים נשארים נקיים יותר וטעימים יותר.

טכנולוגיות אנטי בקטריאליות משולבות בחומר השקית עצמו וגם בצינורית (Grange-Guard™). הטכנולוגיה הזו גם אושרה על ידי ה FDA ומסייעת להוסיף עוד רמה של נקיון ועמידות למוצרים, ולא פחות חשוב: עם פחות טעמי לוואי. אגב – רוב החלקים נתיקים וברי החלפה ניקיון וחידוש בנפרד במקרה הצורך.

1-Source-001

השקית\מיימיה היא בעלת פתח מילוי מים עליון רחב בשיטת קיפול וסליידר – פלסטיק עם מסילה שמשחילים אליה את הקצה העליון המקופל של השקית והמאפשר מילוי קל אל הפתח הרחב של השקית. הפתח הזה מאפשר וגם ניקוי של השקית באמצעות הכנסת יד לתוכה. בחלק העליון של השקית יש ידית פלסטיק שמקלה על אחיזתה בעת מילוי, ניקוי והעברה מהברז אל התיק.

עוד כמה נגיעות מוצלחות שמצאתי במיימיה הן הצינורית עם כיסוי הבד. צינורית יכולה להיות דקה מדי, גמישה מדי ואז להתנפנף ברכיבה בצורה מציקה או להתקפל ולחסום את הזרימה. הצינורית מרגישה עבה יחסית ואיכותית מאוד. היא לא זזה תזוזות מיותרות ויש לה רמת גמישות נוחה מאוד לרכיבה – גם אם לא עיגנתם אותה בצורה הדוקה וצמודה לכתפיות.

הכיסוי של הצינור הוא כיסוי ארוג ומבודד, חוסם קרינת UV ודואג שהמים הראשונים שתכניסו לפה בכל שלוק יהיו קרים יותר ולא חמים ומגעילים עד שתגיעו למים שהיו בתוך השקית עצמה.

בקצה הצינורית פיית פטנט קלה מאוד לפתיחה וסגירה שגם מאפשרת לכם לראות בעין אם הפיה סגורה או פתוחה. יש לא מעט שקיות עם פטנט נעילה שאתם לא רוצים לריב איתו באמצע הרכיבה ותגלו שהוא סגור רק אחרי שתנסו לשווא לשתות…  כמובן שגם אם הפיה פתוחה לשתייה יש את אותו שסטום אוטומטי והיא אינה נוזלת. כשרוצים לשתות לוקחים שלוק תוך כדי לחיצה קלה על הגומי של הפיה.

1-Source

התיק ותאי האחסון

דבר ראשון שבולט בתיק הזה הוא העיצוב היפהפה שלו. הצבעים שבחרתי פשוט מזמינים על המדף, ומתאימים לאווירה הצבעונית של הרכיבה – ובמיוחד לצבעי החליפה של בייקפאנל! מי שלא רוצה להמר על צבעים שיתאימו לו רק לחלק מבגדי הרכיבה יכול לבחור גם את השחור האלטרנטיבי: שהרי כל רוכבת חייבת תיק שחור וקטן בארון.

1-spinner_pro_3l_web

גם תא המימייה וגם תאי האחסון בחלק המרכזי של התיק – טרמיים ועם פתיחה ורטיקלית – כלומר מכניסים את השקית מהצד לתוך פתח מרוכסן שנמתח מהחלק העליון לתחתון שלו. את החלק הפלסטיקי ממקמים בחלק העליון הרחב יותר של התיק לעומת החלק האמצעי יותר, והוא למעשה תופס את השקית ומשאיר אותה “זקופה” בתוך התיק. הלהיט הוא דווקא הקטע של המעטפת הטרמית של השקית – ששומרת על הטמפרטורה הסבירה של המים לעוד כמה קילומטרים של רכיבה (אגב – ספיגת הנוזלים בגוף יעילה יותר אם המים קרים יותר, ורצוי שיהיו בטמפרטורה של בין 15-22 מעלות, מספרת חוברת ההסברים המפורטת המוצמדת לתיק. החוברת הזו, מלווה בהמון הסברים ותרשימים מדויקים לגבי תחזוקת השקית נראית כמו שרק חברה שמוכרת לשוק האמריקאי התובעני לומדת לעשות: עבודה רצינית ומרשימה של חומרים נלווים למוצר).

1-011

תא אחסון נתיק – פיצ’ר יפה: מה שקורא פה הוא שהתיק בנוי משני חלקים עיקריים: החלק הגדול שבו נמצאת השקית, והחלק הקטן יותר שבו יש תא אחסון נוסף שמתאים להכנסת פנימית ומספק נפח אחסון משמעותי יותר לזה שבחלק העיקרי. אם רוצים תיק שמכיל בעיקר שקית (אולם יש בו גם כיס אחסון אנכי נוסף לעוד כמה דברים) ולהשתמש במימיה מינימליסטית במיוחד – אפשר. למשל – לטיולי משפחה, מימיה כזו יכולה לשמש את הילדים ויהיו בה רק המים שלהם, בעוד שאת כל שאר האחסון והמשקל יחזיק האבא. כתוצאה מכך התיק הזה מכיל למעשה שתי קונפיגורציות שימוש: מינימליסטית, ורחבה יותר.

עוד דבר שמאפשר הפטנט של התא הנתיק, הוא שימוש ברווח שנוצר בינו לבין החלק של השקית לאחסון חיצוני של ביגוד למשל שאפשר לקשור אל הרצועות ולעגן בין שני חלקי התיק, וכך להרוויח עוד מקום אחסון – שנחוץ במיוחד בחורף ובעונות מעבר בהן אנחנו מתקלפים יותר ברכיבה.

בנוסף תמצאו בתיק הזה שלושה כיסי רשת חיצוניים וחוט גומי חיצוני שמאפשרים הכנסה של עוד פריטים במקרה הצורך. חוט הגומי די מינימליסטי – לא מדובר במשהו שאפשר לחבר אליו קסדת פול פייס, וגם אל תיקי הרשת לא הייתי מכניס פריטים גדולים מדי שיכולים לעוף ברכיבה.

עוד נגיעות קטנות וחכמות

רצועות בטן נתיקות – אני בהרבה רכיבות פשוט לא אוהב את רצועות הבטן האלה. אני לא קופץ מי יודע מה בד”כ ובלא מעט רכיבות לא טכניות העיגון הנוסף מיותר. לכל הרצועות יש גם גומיות תפיסה של השאריות כדי שלא יתנפנפו ויסכנו אתכם בהתפסות בענפים ברכיבה.

באחד התאים האנכיים יש גם לולאה לתפיסת משאבה שלא תזוז ותפריע בתוך התיק. כמובן שיש ידית נשיאה עליונה, ולא כמובן – אבל הוא גם שם: תופסן לנצנץ למקרה הצורך.

1-IMG_4233-001 (Custom)

רצועות הרשת מאווררות לחלוטין ומאפשרות רכיבה נוחה יחסית גם במזג אוויר חם. בכלל, רמת האוורור גם של משטח הגו טובה יחסית גם בשל מעין תצורת כונס אוויר בחלק העליון של הטעלה בין שני משטחי הריפוד לגו. מי שילבש את התיק גבוה יחסית ממש ירגיש כיצד החלק הזה כונס אליו רוח שזורמת בין השכמות שלכם.

פיצ’רים מעט יותר סטנדרטיים הם רצועת קירוב כתפיות בחזה – אני, במידה מדיום סגרתי אותן עד הסוף וגם חיזקתי די הרבה את כתפיות הגו כדי להרגיש עיגון ויציבות של התיק על הגוף. יש כמובן גם רצועות שמשמשות כתופסני צינורית על הרצועות וגם תופסן פלסטיק שאליו מכניסים את פיית הצינורית, מה שמאפשר מניעת נפנופה לכל עבר ברכיבה והצמדתה לגוף.

בכל זאת מצאתי כמה חסרונות:

כמובן שיש גבול עד כמה דגם אחד יכול להיות אופטימלי לכל קצוות ומבני הגוף, אבל התחושה שלי היתה שההתאמה של התיק הזה היא עדיפה לבעלי כתפיים יחסית רחבות. אני מדיום במידותי והשתמשתי בסגירה מלאה של רצועת החזה והידוק די משמעותי של רצועות הגו (אני אוהב מינימום תנועה של התיק ברכיבה). שמנו את התיק על רוכב רחב כתפיים יותר והוא הרגיש לו מצוין. יכול להיות שהיתרון של המודולריות מתבטא בחסרון של מעט תזוזה של החלק הנתיק ברכיבה, או שזה המבנה שלו שמפזר את המשקל על פחות שטח – תיקים העשויים יחידה אחת תפורה לחלוטין אולי ירגישו מעט יותר הדוקים.

הפייה מרגישה לי מעט עבה מדי וכאשר מכניסים אותה לתופסן הפלסטיק שלה על הרצועה, חלק מהפיה יכול להשלף ולהתקע בתופסן הצינורית. זה קורה כשמכניסים את הפיה לתופסן כשהיא במצב פתוח (המאפשר שתייה). במצב סגור הוא נשלף בקלות ואין בעיה.

1-IMG_4210-001 (Custom)

הרוכסנים מגיעים ללא ידית מתכת אלא עם שרוכים בלבד שסוגרים אותם עם קליקלק קטן מפלסטיק – שנפתח. אחרי פעמיים שלוש הקליקלק נפתח ובמזל מצאתי אותו. אחרי שבפעם אחרת אבד קשרתי את השרוך ללואת המתכת של הרוכסן. אני מעדיף לוחיות מתכת או פטנט אחר אמין יותר למשיכת הרוכסנים.

הכנסת השקית מהצד – האמת – לא כל כך אהבתי את הכיוון הזה כיוון שכשהמימיה מלאה ונפוחה מעט קשה להכניס אותה והיא לא גולשת למקומה הצידה בקלות אלא צריך לדחוף אותה לשם. אני מעדיף הכנסה עליונה שבה הכבידה מושכת את השקית באופן טבעי יותר למקומה בתוך התיק. לא קריטי.

סיכום:

תיק הרכיבה של שורש הוא תיק יפה מאוד, קל במיוחד ועשוי מחומרים מבודדים ששומרים על המים קרירים. הדגם הזה מכיל את כל הנפח שתצטרכו לרכיבה של עד שלוש שעות, ויש גם דגמים לרכיבות ארוכות יותר. יש בו שפע של פיצ’רים חכמים, מודולריות ברמה שלא ניתקלתי בה בתיקים אחרים ותכנון מאוד מקורי, ובמיוחד – שקית\מיימיה באיכות מעולה שההבטחה שלה היא בשמירת איכות השקית לאורך זמן ארוך יותר משל המתחרים. זה לא מבחן ארוך טווח, אבל כבר בקצר הטווח התגלה מוצר מוצלח ביותר. על כן, אם יש תיק טוב מחברה ישראלית שלא רק מתכננת אלא גם מייצרת בארץ, ומביאה מוצר בר תחרות לטופ שקיים בתחום – יש פה מבחינתנו סיבה ברורה ומיידית להעדיף אותו על פני תיקים אחרים!

וגם אם יש לכם תיק – תעשו לעצמכם טובה – תחדשו את שקית\מיימית השתייה שבתוכו. זה יעשה לכם טעים.

תמונות רכיבה: יואב (septAA) לביא
בחן: גיא חלמיש