יש לי יחסי אהבה-שנאה עם המותג Rudy Project. מצד אחד אני יודע שמדובר באחד ממותגי המשקפיים הטובים בעולם והפידבקים שאני מקבל מהמשתמשים הם מצוינים. הבעיה שלי היא בעיה פסיכולוגית גרידא: שירתי בצה”ל כעשר שנים והמשקפיים של רודי פרוג’קט ובמיוחד דגם ה-Rydon, הפכו מאוד פופולריים בקרב אנשי כוחות הביטחון. לכן נוצר אצלי סוג של אנטי למותג ולריידון בפרט. כמו כן, העיצוב של הריידון ודגמים אחרים נוטה לז’אנר הקרוס קאנטרי, ולרוכב אנדורו מסוקס עם שיערות ברגליים וקעקועים, הלוק הזה פחות מתאים. כשעלתה לאוויר קבוצת הפאנליסטים בווטסאפ השאלה “מי רוצה לבחון רודי פרוג’קט עם עיצוב של מסגרת פלסטיק סגורה?” ראיתי את האור בקצה המנהרה החשוכה ומיד הרמתי את ידיי בהתלהבות כמו החנון של הכיתה שיודע את התשובה של המורה!

מאת: מאור רביב
צילום: יוג’ין לויט
image03

AirGrip מאת רודי פרוג’קט – משקפיים לרוכבים אגרסיביים וחובבי מסגרת סגורה!

מפרט יצרן: Rudy Project Airgrip

  • דגם Airgrip – לעמוד המוצר באתר היבואן.
  • יבואן: פוראקטיב ספורט – רודי פרוג’קט ישראל.
  • מחיר: 790 ש”ח לדגם שבמבחן (תלוי בסוג העדשות- מתחיל ב 690 שח עם עדשות שחורות מסוג SMOKE).
  • פתחי אוורור בעדשות או עדשות סגורות.
  • גומיות מתחלפות לידיות המשקפיים: מאוורר ואטום.
  • מגיע עם מגוון סוגי עדשות לבחירה:
    • עדשות שחורות סמוק.
    • עדשות מולטילייזר.
    • עדשות פוטוכרומטיות מתכהות.
    • עדשות מקטבות (פולורייזד).
    • עדשות Hi-contrast.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

כוונת המשורר – עיצוב לרוכבי שבילים

רודי פרוג’קט הלכו עם העיצוב של ה-Airgrip לכיוון שפחות מזוהה איתם: מסגרת פלסטיק עבה, סגורה וקשיחה – או כמו שאני אוהב לכנות: עיצוב לרוכבים קשוחים ומסוקסים. רודי מבחינתם סוף סוף רצו לצאת מ”המסגרת” נטולת המסגרת הקבועה שלהם בצורה של פלסטיקה בחלק העליון וזוג עדשות שנתלה עליהם וכיוונו לקהל היעד החדש. עכשיו בטח תחשבו לעצמכם שעיצוב כזה יבטל כל מיני פיצ’רים מדליקים שאתם רגילים לקבל במשקפיים של רודי? אז זהו, שלא!

עוד לפני שהרכבתי את המשקפיים על פניי הייתה לי תחושה טובה. המשקפיים הגיעו בקופסה קשיחה לשמירה על המשקפיים. בתוך הקופסה הקשיחה היו המשקפיים, שקית אחסון מבד מיקרו-פייבר וסט הגומיות. אני אוהב שנותנים לי את האופציה בין אחסון קשיח לבין שקית בד ולא מגבילים אותי רק לאחת מן האופציות. אה כן, כמובן ששקית המיקרו-פייבר תנקה לכם את העדשות מבלי לשרוט אותן.

image01

סקסאפיל ועיצוב

לטעמי המשקפיים יפים מאוד! בין אם סתם להביט עליהם או איך שהם נראים כשהם מורכבים על הפנים. נכון שזה עניין של טעם אבל כששאלתי את חבריי לאוכף על המראה והעיצוב גם קיבלתי תגובות חיוביות. המשקפיים הגיעו עם מסגרת שקופה כהה ועם עדשות מולטילייזר ירוקות בצבעי BIKEPANEL.

נוסיף את הגומיות המתחלפות על ידיות המשקפיים (שעליהן אדבר בהמשך) גם כן בצבע ירוק ויש כאן לוק מדליק. הידיות מעוצבות בצורה של מבנה מאוורר ומחורר מה שמאפשר את ההכנסה של הגומיות לידיות ומוריד משקל למרות העובי שלהן.

image02

האפון – חלק מהמסגרת ואינו מתכוונן בדגם הזה.

אחיזה והתאמה – ללא חלקים מתכווננים

בגלל שמדובר במסגרת קשיחה, אין כאן את אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של רודי והם החלקים הגמישים, המתכווננים ומותאמים לפני הרוכב: ידיות ואפונים. פה קיים סיכוי שהמשקפיים לא ישבו לכם על האף כמו שצריך ואין אפשרות כיוון עדין של הידיות לאחיזה בצדי הראש, לכן כדי למנוע עוגמת נפש, הייתי עושה בדיקה טובה בחנות של רודי פרוג’קט לפני הרכישה. בשבילי ה-Airgrip ישבו מצוין על הפנים. המיקום שלהם היה בדיוק כמו שאני אוהב, לא למעלה או מטה מדי ובמרחק קרוב אך לא מאוד צמוד לפנים. כשהמשקפיים יושבים כלכך טוב, לא אמורה להיות תזוזה מיותרת של המשקפיים.

אגב, אם לא לחצתם Play למעלה- הנה הסרט

 

רובוטריקים!

עכשיו אני מגיע לחלק היותר מעניין ב-Airgrip: הגומי שמתלבש על הזרועות. עם המשקפיים תקבלו 2 זוגות של גומיות. לזוג הראשון לא מצאתי איזשהו שימוש פרקטי משום שזוהי גומיה עם חורים. לכן הזוג הראשון שומר על איוורור המשקפיים ומוסיף קצת בלינג של צבע. כמובן שאפשר לוותר אך אין ספק שהגומיות הצבעוניות מוסיפות לסטייל של המשקפיים.

זוג הגומיות השני היה המעניין יותר מבחינתי: מדובר בגומיות אטומות הסוגרות את אזור העדשות גם בצדדים. המטרה של הגומיות האלה לחסום קרני שמש שלא עוברות דרך העדשה ולתת פחות אוורור כשתצטרכו, כמו בחורף למשל. לטעמי מעבר לפונקציונליות של הגומיות האטומות יותר, הן מוסיפות יותר קרביות למראה של המשקפיים.  

Rudy Project הולכים על החדשנות הזו עם חלקי גומי ש”מלבישים” על המשקפיים וזה כבר דגם שני שאנחנו בוחנים פה שמגיע עם מודולריות כזו. הציצו במבחן דגם ה Fotonyk  – שגם בו יש “באמפרים” שנותנים מראה סגור למשקפיים. שם זה מאפשר גם לוק של משקפיים שלמים סגורים לרוכבי שבילים וגם יתרונות של מודולריות והחלפת עדשות של משקפיים פתוחים.

Rudy Project

עם הגומיות המסוככות מהשמש

אחיזה ברכיבה

כמו שכבר ציינתי בפרק העיצוב, המשקפיים יושבו עליי נהדר, גם במראה וגם במיקום. למרות חוסר האפונים הניתנים לכיוון, המשקפיים אף פעם לא החליקו במורד האף גם לא במצב של הזעה.

הידיות של המשקפיים לא הורגשו גם ברכיבה ממושכת ולא הורגש לחץ מאחורי האוזניים. הכיסוי שנתנו המשקפיים הוא מצויין, גם ללא הגומייה האטומה יותר לא הייתה חדירה של אור שמש מכיוון לא צפוי. לכיסוי הפנים הזה יש גם נקודת ביקורת: למרות העדשות המאוורות וגם עם הגומיות המאווררות עדיין היו אדים על העדשות בעמידה אחרי הזעה קלה. תוך כדי רכיבה לא סבלתי מאדים אף לא לשנייה אחת.  

image05

כיסוי ועדשות  – מולטילייזר עם קונטרסט מעולה

העדשות שהגיעו למבחן היו עדשות מולטילייזר עם חריצי האוורור בחלק התחתון של העדשות. העדשות האלה עשו עבודה מצוינת מבחינתי. אתחיל בזה שגוון הירוק-כחלחל של העדשה הוא נעים. אני אוהב גוונים קרים יותר בעדשה ופחות גוונים חמים כגון צהוב לעדשה. אני חושב שהסיבה לכך היא כי אני מעדיף תחושה חורפית גם בימים שמשיים וחמים.

הבהירות של העדשה מאוד מאוזנת, כלומר לא כהה ולא בהירה מדי, כך שכנראה שתתאים לרוב ימות השנה. נקודה אחת שמתעלה מעל לכולן היא הניגודיות (Contrast) של עדשות המולטילייזר. גם ברכיבת מדבר בו הבדלי הצבעים קטנים מאוד, העדשות מולטילייזר עושות הפרדה יפה בין גוונים. יש לזה השפעה חשובה ובטיחותית על היכולת שלכם להבין מה קורה על הסינגל מולכם וכמובן, אי אפשר להתעלם מהציפוי מראה הצבעוני של העדשות שרק מוסיפות לסטייל של המשקפיים.    

אחרי שימוש קצר בגומיות המאווררות המשכתי לגומיות האטומות יותר שמבחנתי הן היו הסט שהמשכתי איתו למשך שאר תקופת המבחן. הסיבה שאהבתי את הגומיות האטומות יותר היא בגלל שהן מנעו חדירה של אור מהצדדים. על הדרך הן גם שומרות מאבק ועוד עצמים להגיע לאיזור העיניים גם אם הסיכוי לכך הוא נמוך מלכתחילה. כמובן שאי אפשר לשכוח את הסטייל הקרבי שהגומיות האוטומות מוסיפות ויש כאן סט מנצח, גם על חשבון פחות אוורור והגדלת הסיכוי לאדים על העדשה. בכלל – הכיסוי של המשקפיים מעולה ומדובר במסגרת ועדשות גדולות יחסית שמסתירות את העיניים הייטב מפגעי השמש והרוח.

פרק הביקורת

לכל מוצר יש יתרונות וחסרונות. במקרה הזה החסרונות הוזכרו כבר: מסגרות מחומר קשיח ללא חלקי ההתאמה האישית שמאפיינים את Rudy Project דורשות מכם בדיקה בחנות ויכולות להתאים לחלק מהרוכבים ופחות לאחרים – במיוחד באיזור רוחב האפון.

עוד חסרון הוא של עצם הגישה הסגורה – וזה נכון לכל משקפיים מהז’אנר הזה: במקרה הזה לא תחזיקו עוד עדשות ולא תוכלו להחליף בקלות כמו בדגמים הפתוחים לפי עונות השנה או רמת העננות. ברמת הלוק גם הפוטוניק של רודי פרוג’קט (לכתבה – דגם ה Fotonyk) מציעים מראה סגור בזכות הבאמפרים, אבל יש להם אפון מתכוונן ואפשרות קלה להחלפת עדשות – יהיו מי שיעדיפו את המודולוריות הזו בכל זאת.

לבסוף – טיפול באדים ומחיר לא נמוך יתווספו אף הם לפרק הזה. המחיר מבטא לטעמנו את איכות העדשה הגבוהה- שהיא ללא ספק מהטובות והנעימות לרכיבה שנתקלנו בהן.

image04

סיכום

סוף סוף חזר לי האמון ברודי פרוג’קט. ממותג שהיה מזוהה מבחינתי עם בגדים צמודים וסכין גילוח באיזור הרגליים למותג שנותן פתרון לרוכבי השבילים והאול מאונטיין. 

עם עיצוב יפה ובולט, עדשות שבאו לתת עבודה כמו שצריך, נוחות ושירות לקוחות כמו שרק רודי פרוג’קט יכולים לתת והפיצ’ר של הגומיות המתחלפות, מדובר כאן בבחירה ראויה להרבה רוכבי אופניים ולא רק. אי אפשר להתעלם מבעיית האידוי שציינתי אך כשיש חיסרון אחד אל מול כלכך הרבה יתרונות לא צריך להתבלבל.

מאת: מאור רביב
צילום: יוג’ין לויט