יש לנו הכבוד והשמחה להכריז על הצטרפותו של דן תורגמן ל BIKEPANEL.

דן, בן 46 נשוי + שלושה ילדים. גר בקדימה. רוכב כבר 25 שנים (!) רכיבת כביש והרים. מעצב בונה ומפתח אתרי אינטרנט ב  
www.versight.co.il. חוץ מזה הוא גם גולש, מצלם, עוסק בטיסנאות רדיו F3A וגינון. עובד 5 שנים בחנות האופניים רוזן ומינץ בנתניה – מכונאי, מודד ומתאים אופניים בעל מגע קסם, חיוך תמידי, ואהבה גדולה לענף.
דן יכתוב ב BIKEPANEL על הטורים הגדולים ותחרויות הכביש המעניינות בעולם. בנוסף, הוא יחלוק עימנו מהידע העשיר שלו שנרכש Hands-On בסדנת האופניים.


 

 

2011 Vuelta a España – על קצה המזלג

ה”ואלטה א אספניה” היא התחרות השלישית והאחרונה במניין הגראנד טורים והשנה התחרות תחל ב 20 באוגוסט עד ל 11 בספטמבר ותכלול 19 שלבים. כל 18 קבוצות הפרוטור, החברות ב  UCI מחוייבות לקחת חלק במירוץ זה והשנה יצטרפו עוד 4 קבוצות פרו-קונטיננטל, סה”כ יזנקו 22 קבוצות ו198 רוכבים.

 בשנים שלפני 1995התחרות התקיימה בתקופת האביב, דבר שגרם לא מעט בעיות והתנגשויות גם הגי’רו האיטלקי. מאז 1995 התחרות ממוקמת בין הטור דה פראנס – אם כל הגראנד טורים ואליפות העולם, שהועברה באותה שנה לחודש אוקטובר. מאז נשמר הסטאטוס קוו בכל הקשור לחודשים בהם מתקיימים שלושת הגראנד טורים ואליפות העולם.באופן טבעי, הקרבה לאליפות העולם מורידה קצת את המחויבות של חלק מהרוכבים שרבים משתמשים בתחרות, כקרש קפיצה ומחנה אימונים לקראת אליפות העולם ותו לא.

מאז החלה התחרות ב1935 הצבע של חולצת המוביל השתנה מכתום, ללבן, לצהוב ולמוזהב וב 2010 הצבע של חולצת המוביל והמנצח וינצ’נזו ניבאלי, הפכה לאדום  “לה רוחה” (La Roja). התחרות תמשך על פני 3300 ק”מ ותפתח בנג”ש קבוצתי TTT בסטייג’ הראשון, קטעים שטוחים למאיצים בשבוע הראשון, נג”ש אישי וקטעים הרריים משמעותיים בשבוע השני והשלישי .

הקבוצות המשתתפות

קבוצות הפרו-טור:

Ag2r-La Mondiale

Astana
BMC Racing Team
Eskaltel-Euskadi
Gramin Cervélo
HTC-Highroad
Team Katusha
Lampre-ISD
Leopard Trek
Liquigas-Cannondale
Movistar Team
Omega Pharma-Lotto
Quick Step
Rabobank
Team RadioShack
Saxo Bank-SunGard
Team Sky
Vacansoleil-DCM

בנוסף לרשימת קבוצות הפרו טור מעלה משתתפות 4 קבוצות Pro Continental:

Andalucía-Caja Granada #  
Cofidis #
Geox-TMC #
Skil-Shimano #

 


19 הקטעים בואלטה

הסיום במדריד. בירוק – קטעי העברה (דילוג ברכב או טיסה מסיום קטע אחד לתחילת הקטע הבא).

 

_

תמונה מ Wikipedia.org  

הרוכבים יתמודדו כבכל שנה בתנאי חום קשים ובנופים המזכירים יותר את הנוף הים תיכוני לו אנו מורגלים. הואלטה (סיבוב) תתנהל עם כיוון השעון על אדמת ספרד והיא תחל ב Benidorm שעל שפת הים התיכון תנוע מערבה דרך ,Cordoba צפונה לאורך הגבול עם פורטוגל ועד ל Pontevedra שלגדות האטלנטיק. משם מזרחה לחבל הבאסקים ולפירנאים שבטח יספקו לנו חוויה אדירה של רכיבה במיוחד הטיפוס לאנג’לירו האימתני בקטע מס’ 15, באחד מחבלי הארץ המאתגרים שבנמצא.

רוכבים פייבוריטים

למרות שהרשימה לא סגורה סופית נכון ל 11 באוגוסט, ניתן ללא ספק לסמן מס’ רוכבים שבמידה וישפר מזלם ולא ימצאו עצמם מתרסקים ללא הרף, עשויים לעמוד על הפודיום במדריד.

על הספרינטים יתמודדו מארק קאוונדיש  HTC עם טוני מרטין במסייעת,  אלסנדרו אלאג’ט פטאקי Lampre  שלא הצליח לממש את היכולת בטור, טיילר פארר זוכה הסטייג’ בטור ות’ור הושובד אל המלחמות הויקינגי שניהם מ Gramin Cervélo. אלוף העולם הספרדי (3 פעמים) אוסקר פריירה מ Rabobank

על החולצת האדומה יתמודדו  יאנס בריקוביץ מ RadioShack יחד עם חברו אנדראס קלודן, מרקוס בורגהרדט מ BMC , איגור אנטון מ Euskaltel-Euskadi דניס מנצוב Geox-TMC , בנטי וסקרפוני האיטלקים מ Leopard Trek  וLampre   ורבים אחרים.

קטעים שאסור לפספס:

20 באוגוסט – קטע מס’ 1:  פרולוג קבוצתי 9 רוכבים ב Pace line  של 13.5 ק”מ.

23 באוגוסט – קטע מס’ 4:  קטע הררי טיפוס לרכס הסיירה נבאדה שלחופי הים התיכון.

29 באוגוסט – קטע מס’ 10: נג”ש אישי 47 ק”מ.

4 בספטמבר – קטע מס’ 15: רק 142.2 ק”מ  אך עם טיפוס לאנג’לירו האימתני. 12 הק”מ האחרונים הם מהקשים שבנמצא. קירות של 23.5% עם קטעים קבועים של 13%-17% שיפוע.

 

Untitled

וינצ’נזו ניבאלי (איטליה) – מנצח הואלטה א אספניה 2010. תמונה מוויקיפדיה.  

לאור תוצאות הטור האחרון שהיה מותח ומעניין, עד הרגע האחרון ולנוכח הדור החדש של רוכבים שעולה ומגיע Out Of The Blue וקונה את עולמו בין לילה, ע”ע פייר רולאנד, הכל פתוח והכל אפשרי. ראינו עד כמה טור לא צפוי מלא בהתרסקויות מצערות יכול בכל זאת לספק את ההצגה הטובה בעולם. לא נותר עוד הרבה לחכות. היה קצת עצוב מאז שהטור נגמר והנה שוב האקשן מתחיל.

מאת: דן תורגמן

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

BIKEPANEL לא מתעדכן כל יום ועל כן נמליץ לכם לעשות Like לעמוד ה Facebook שלנו שמשמש בעיקר להודעה על פרסום כתבות חדשות: לעמוד הפייסבוק של BIKEPANEL לחצו כאן