650-80_updated

 

הכל היה מוכן ומזומן לקרב הגדול. מתחם התחרות המושקע של רוקנרוד יבואנית Ridley, ושבירת השיאים עם 370 משתתפים (שיא בכמות המתחרים באליפות ישראל), רוכבים, משפחות וגם קצת קהל, מסלול מאתגר וארוך שהשנה לא קוצר, מזג אויר חם אך לא מדי. מעולה.

(בכתבה הזו נכסה את המתרחש בעלית בלבד, ובכתבת המשך נכסה קטגוריות נוספות).

מאת: דני אסקרוב

רוצים עוד כתבות מעניינות על אופניים? אלפים כבר מקבלים למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

בדיוק בזמן הוזנק פלוטון העילית הצנוע – רק 35 רוכבים, ל 6 הקפות של הקפת בית גוברין הקלאסית – ליאון – בית גוברין – עגור. קצת יותר מ 24 ק״מ להקפה, 147 ק״מ בסה״כ.

שלוש ההקפות הראשונות התנהלו כמו שנה שעברה בקצב גבוה מאד: 42 קמ״ש להקפה הראשונה ומהירות דומה בהקפה השניה. ההבדל הגדול היה שהשנה הקצב הזה גרם נזק להרבה פחות רוכבים. בשתי ההקפות הראשונות רוב הרוכבים נשארו בדבוקה ששמרה על גודלה, וגם אלו שנשרו בעליות הקצרות הצליחו לחזור. התפתח מרוץ טקטי ולא ברור את האינטרס של מי זה שרת.
2

3 קבוצות בלטו במרוץ – CCC, סייקלינג אקדמי ו 500 וואט. ל 500 וואט ו CCC היו מובילים ברורים – בתמונה אביב יחזקאל שירד לקבל טיפול טכני ברכב הקבוצה מקבל ״ליווי״ של איתמר דשא בן קבוצתו (CCC) כל הדרך חזרה לדבוקה הראשונה. תאונה בהקפה השניה אילצה כמה מהרוכבים לפרוש ביניהם מעיין פראנק שהיה אחד הפועלים החשובים ב 500 וואט.33

עומר גולדשטיין, אחד המועמדים לנצחון מנסה כוחו בבריחת יחיד בהקפה השניה, אחד מכמה וכמה נסיונות שלא קיבלו יותר מכמה מטרים מהדבוקה שנוהלה בעיקר ע״י רוכבי הסייקלינג אקדמי.4

המהלך המשמעותי הראשון במרוץ היתה התקפה ארוכה וחזקה של דימיטרי גרבובסקי (דינמו רייסינג) בעליית המים לקראת סיום ההקפה השלישית.

דימה, האיץ ומשך בחזקה כדקה, הדבוקה שעד עתה מנתה את מרבית המזנקים הצטמצמה לכ 20 רוכבים בתום ההקפה השלישית. כל הרוכבים המובילים היו עדיין בדבוקה הראשונה ובתמונת המרוץ.

5בתחילת ההקפה הרביעית התפתח המהלך הטקטי המעניין של המרוץ.

אביב יחזקאל (CCC) הנהדר והכל כך אגרסיווי יחד עם יובל פרידמן (אשכולות), שתמיד רוכב מצוין בבית גוברין ויובל ״אף פעם לא נגמר״ דולין (IGP) יצאו לבריחה משולשת. סייקלינג אקדמי מצאו את עצמם ללא נציג. זה היה רע מאד לאקדמי וטוב מאד למרוץ. 

6

כקבוצה מובילה נטל הסגירה של הבריחה הוטל על האקדמי. גם ל 500 וואט לא היה רוכב בבריחה אך החבורה בשחור נכנסה לבונקר וראתה את יואב בר, אלוף ישראל הטרי נגד השעון, שנקרא לדגל, סוגר לבד בריחה של שלושה רוכבים. הבריחה עלתה לאקדמי במאמץ גדול ולמעשה בהקרבת רוכב אחד מהרביעיה.

7

יואב בר, שרכב את נשמתו עבור הקבוצה, נותר חסר כח מול האצה נוספת של אביב יחזקאל. הטקטיקה של CCC עובדת, האקדמי לא מצליחים להטיל את חותמם עם המרוץ ולייצר את המהלך שלהם, הם בעיקר מגיבים.8

הבריחה של אביב, יובל ויובל, נתפסה בסוף ההקפה הרביעית. עכשיו היה תורה של 500 וואט לשלוף את הקלפים ששמרה עד עתה. טל גבאי נשלח למשימה ויצא לבריחת יחיד של מספר קילומטרים.9

עוד האצה של גרבובסקי בעלית המים, לקראת סיום ההקפה החמישית יצרה סלקציה נוספת ונותרו 12 רוכבים במרוץ – גרבובסקי (דינמו רייסינג), זילברשטיין, אינהורן, גבאי (אקדמי), עומר ורועי גולדשטיין (500 וואט), גיא זסלר (טימישגב), זוהר הדרי (נהדר היום, מזכיר את ימיו הטובים, TACC), גיא שגיב ואביב יחזקאל (שימו לב ליחזקאל בתמונה – עדיין מושך מלפנים! – CCC). לא בתמונה אך נשרו וחזרו אינספור פעמים – דור דבירי (מדהים) ויובל דולין.
10

החבורה נכנסה להקפה האחרונה ולאורך שני השלישים הראשונים של ההקפה היו אינספור נסיונות בריחה אך אף אחת לא יצרה את הסלקציה האחרונה.

שוב היה זה דימה גרבובסקי שבקיר הקקטוסים הקצר האיץ בברוטליות וצמצם את החבורה ל 5 הרוכבים האחרונים – האחים גולדשטיין (נראו מצוין), גבאי ושגיב (הטרי!).

11

במאמץ אחרון מצליחים זילברשטיין, הדרי ויחזקאל לחזור אל החמישיה המובילה 5 ק״מ לסיום. ההתקפה של זילברשטיין נסגרת מיד ומסמנת את סוף המרוץ עבורו.

3 לסיום יוצא עומר גולדשטיין לסולו. אף אחד לא הולך איתו אך בתוך עלית המים עומר נתפס ע״י הרביעיה ומתחיל המשחק אל קו הסיום.

12

אחרי כמה האצות בקילומטר האחרון מגיעים שלושת המובילים לקו הסיום – גיא גבאי מוביל את גיא שגיב ורועי גולדשטיין. הרבה יותר מדי מוקדם מרים גבאי את ידיו לנצחון.

״נכנסתי לעליה האחרונה (של הסיום – ד.א) אחרון, אספתי מהירות מהירידה והאצתי לקו. הבטתי לאחור וראיתי רק את רועי גולדשטיין בפער גדול. כנראה שלא ראיתי את גיא שגיב. אני מקבל את הטעות. המבט שלי ושל הקבוצה מופנה קדימה וזו רק אמצע העונה. ננוח כמה ימים ונצא חזרה לאירופה להמשיך להתקדם״ – מתאר גבאי בבגרות ואחריות ראויים לציון. מאוחר מדי הוא יזהה שגיא שגיב עדיין שם ולא ויתר. המאמץ האחרון של גבאי לתקן את הטעות הכואבת לא עולה יפה – גיא שגיב מנצח את אליפות ישראל בהפרש של חצי גלגל מגבאי. כואב? מרתק? סנסציוני?

כל מה שיפה בספורט! סדרת התמונות מראה בברור את הסיום המדהים. רועי גולדשטיין מסיים שלישי. עומר גולדשטיין רביעי ודימה גרבובסקי המצוין חמישי.

IMG_0595

IMG_0600

016

מספר גיא שגיב על ההקפה האחרונה – ״האמת שישבתי מאחורה. הייתי בנחיתות מספרית. היו גיא גבאי, עידו זילברשטיין, דימה, עומר ורועי גולדשטיין, וניצלתי את החסרון שלי – שאני רק אחד, הפכתי אותו ליתרון. לא עבדתי (איתם) ולקחתי את הספרינט. מה קרה שם הצלחת לראות בסוף? “האמת שהסתכלתי קדימה, נתתי הכי טוב שלי, עצמתי עיניים וקיוויתי לטוב…”

17

התמונה הגדולה – על חברות ומבט לעתיד

  • זה היה מרוץ האופניים הכי טוב שהיה בישראל. הבריחה של אביב והיובלים, הסגירה של האקדמי היה מחזה שלא ראינו הרבה זמן. המאבק בין שלוש קבוצות שוות בכוחן – 500 וואט, סייקלינג אקדמי ו CCC, מלווה במספר רוכבים שפשוט תענוג לראות אותם רוכבים – זוהר הדרי, יובל דולין, יובל פרידמן ודור דבירי (שלא השפיע על המרוץ אבל אלוף ישראל הוא היה ונשאר!) ומעל כולם דימה גרבובסקי שכמו חזר לעצמו אחרי הפסקה ארוכה ויצר את המהלכים הכי משפיעים במרוץ ועוד הרבה שהשפיעו פחות. היה מתח עד לסיום והסנסציה על הקו היתה רק הדובדבן על קצפת טעימה שהיתה שם קודם.
  • אם המהלכים הבודדים של דימה היו מכריעים, ה-איש של המרוץ היה אביב יחזקאל. אביב פשוט הגיש לגיא שגיב את הנצחון על מגש. העובדה שגיא סיפר שיכל לשבת בדבוקה בלי להשתתף בעבודה לאורך כל המרוץ כמעט היתה בזכות הבריחה ועוד עשרות (ואני לא מגזים) התקפות שעשה אביב לאורך ארבע השעות. השניים האלו הם אחד. והנצחון הוא של הקבוצה כולה. ״בכניסה להקפה האחרונה הבנתי שזה לא יהיה אני. מאותו רגע רכבתי עבור גיא. לא אמרתי לו אבל הוא ידע. כל הרוכבים רכבו היום הרבה יותר טוב מהרגיל ואני חושב שלעובדה שהסייקלינג אקדמי קיימים יש כאן משקל, זה הופך את הכל ליותר מקצועי״ – מספר אביב.

18

  • סייקלינג אקדמי לא הצליחו ליצור את המרוץ שהם רצו. טקטית, הקבוצה יותר הגיבה מאשר הכתיבה את הארועים. מצד שני – רוכבי הקבוצה כולם! לא השאירו שום דבר על הכביש, לקחו אחריות על המרוץ כשהיו צריכים ורכבו עד שלא יכלו יותר + התקפת התאבדות אחת נוספת. למרות שזה לא היה היום שלהם, הם הגיעו מרחק ״טעות קטנה עם אפקט גדול״ מהנצחון המיוחל. שאפו.
  • אחרי ששנה שעברה ניצחו רוכבים בוגרים (ניב ליבנר ואנטון מיכאלוב) השנה אנו שוב עדים למנצחים מתחת לגיל 23. עובדה זו, בזכות נקודות ה UCI שקבלים עבור זכיה באליפות לאומית, צפויה לאפשר לישראל לשלוח מספר רוכבים לאליפות העולם שתערך בסוף ספטמבר בארה״ב.
  • היה יפה לראות את החברות והפרגון של בן אינהורן ושאר הרוכבים לגיא שגיב.
  • תהייה – אם 370 זינקו היום לכל המקצים ו 35 בלבד למקצה העילית, האם בעוד 15 שנים הבנים של אותם 300 רוכבי מסטרס ייצרו פלוטון עילית של 100 רוכבים?

19

כתבה נוספת מאליפות ישראל באופני כביש 2015 בחסות Ridley תועלה בקרוב – עם קטגוריות נוספות ועוד כמה תובנות.

מאת: דני אסקרוב