זה המבחן האולטימטיבי: מבחן ארוך טווח שבודק את השרידות והערכה למוצרים הטובים ביותר. המוצרים, שכשיש ברירה תמיד חוזרים אליהם שוב ושוב. עברתי עשרות פריטי ציוד ואופניים שונים ואלפי קילומטרים בכביש ובשטח ומתוכם קמו ועלו כמה מנצחים ברורים וכמה מפסידים ברורים. מעניין לעצור רגע ולהתבונן על הפריטים שלנו ולראות מה תפס והוכיח את עצמו? מה הם הפריטים שאני הכי ממליץ עליהם מכל מה שבחנתי עד היום?

הכתבה הזו היא הראשונה משתי כתבות. לאו דווקא לפי סדר החשיבות – הנה הם ששת המוצרים הראשונים מתוך המוצרים האלופים שלי:


אוכף ה Fizik Aliante קארבון – רוכבי כביש ידועים בבררנות הרבה שלהם בנוגע לאוכפים. אחרי שמצא אוכף מתאים, לא יוותר עליו בקלות הכבישון האמיתי. כזה הוא  Aliante שלי: מבחינת העכוז שלי אין לו תחליף. ברור שאוכף זה משהו מאוד אישי וקצת קשה לקבל המלצות של אחרים בעניין הזה, אולם עבורי הוא מושלם. היתרון הגדול שלו נובע מהיותו עשוי קרבון מלא – לא רק גוף האוכף אלא גם המסילות. האפקט של הקרבון הזה משמעותי מול מסילות טיטניום ואחרות. השילוב של ריפוד מדויק עם גוף ומסילות קרבון מספקים ביחד מערכת מיקרו-שיכוך שמספיקה לנטרל את העוקץ מבורות בכביש, ולהפחית את הויברציה הקבועה שמייצרים כבישים גרועים.

עוד פריט חביב הוא התקן החיבור האינטגרלי לנצנץ או פאוץ’ המשולב מאחורי האוכף. כמו כן הרווח הגדול יחסית בין המסילות לאוכף מאפשר לי לדחוף שם פנימית כביש ללא פאוץ’ כלל – לטובת מראה מינימליסטי יותר.

אגב, את פיזיק ייבאו לאחרונה רק רוזן ומינץ, אבל כשאני חיפשתי הדגם הזה שהוא יקר יחסית הוא לא היה במגוון בחנויות בארץ, אז קניתי אותו בחו”ל. כיום גם CTC-טרק-ישראל היא נציגה רשמית של פיזיק.

DSC_0372

ה Rudy Project ריידאון – אחרי שבחנתי לא מעט משקפי שמש של BBB, Tifosi, Smith ועוד, אני תמיד חוזר לרודי פרוג’קט ריידאון הפרטיים שלי. לפני כמה חודשים ועוד לפני שקיבלנו חסות מרודי. רכשתי זוג עדשות גמישות במקום הסוג הקודם, ואני לא חוזר אחורה. בסופו של דבר המשקפיים האלה, שאינם זולים, הם מהמעולים ביותר שיש לטעמי. הדבר החשוב ביותר בהם הוא איכות העדשות וה Clarity שהן מספקות. ביחס למשקפיים אחרים זולים יותר אני מרגיש בצורה חד משמעית שהעיניים שלי פחות עייפות אחרי רכיבה ארוכה, וכמה שעות בשמש.

יתרון נוסף שגורם לי לאהוב אותם: הגמישות והדקיקות של המסגרת. בניגוד לרוב מסגרות הפלסטיק – גם של חברות יוקרתיות אחרות, הרודי פרוג’קט עשויים מסגרת דקה וגמישה, ולכן יש לה טווח גדול של יכולת התאמה אישית לראש הרוכב. המשמעות היא שאין נקודות לחץ לא נעימות במגע עם המשקפיים, והדקיקות של הידית מקלה על שילובה עם קסדות רכיבה (וגם קסדות אופנוע, אגב). מסגרות הפלסטיק הגסות, והידיות העבות של חלק מהמתחרים הן חסרון לדעתי. ובמיוחד חשוב לי השירות – ברמה של אמריקה אצל היבואן מכפר נטר, מה שמבטיח שימוש לאורך שנים. אצלי הם החזירו את ההשקעה כבר מזמן.

rydon_crystal_green

מחממי הברכיים של Funkier – הפתרון המושלם בארץ להבדלים הקיצוניים בין הקור של הבוקר (בחורף) למזג אוויר מעולה בצהריים. רוב הפתרונות המחממים יותר מהצמד הזה מתגלים כ Over Shooting אחרי תחילת הרכיבה. מחממי הברכיים של Funkier עושים לי את הרכיבה נעימה, מבלי להעיק, והם מחזיקים מעמד מעולה כבר מאות ואלפי קילומטרים, ולא מעט כביסות.

צמיגי כביש: Continental Grand Prix 4000s – קשה להפריז בחשיבות הצמיגים. ההשפעה של הצמיגים על תחושת הרכיבה היא עצומה: הם משפיעים על הנוחות, על המהירות, על האחיזה ותחושת הבטחון בסיבובים, והמשקל שלהם המונח על היקף הגלגל משפיע על תחושת הזריזות של הגלגל, והתגובתיות שלו לשינויי מהירות וסיבובים. בנוסף צמיגים ישפיעו כמה רציפה תהייה הרכיבה שלכם כי אם הם עדינים מדי, תעצרו הרבה לתיקון פנצ’רים. ממגוון הצמיגים שבדקתי, כולל אחרים של Conti עצמה, הצמיג הזה סיפק לי את התחושות הטובות ביותר עד היום כמעט בכל הפרמטרים האלה ואף הצטיין באריכות ימים. ברור שבהתאמה לאיכות האדירה שלו הוא גם עולה לא מעט. השאלה של “איזה צמיגים לקנות היא שאלה שמופנית אלי לא מעט – אז עד שיתגלו כוכבים חדש – אלה הבחירה שלי.

גריפים של Ergon – שמעו, אלה פשוט שדרגו את חווית הממשק שלי עם האופניים באופן שקשה לי להתעלם ממנו בכל פעם שאני עולה על אופני ההרים שלי. גם הכפפות שנבחנו בכתבה המקורית מצוינות אבל הכי “מים שקטים חודרים עמוק” הם הגריפים הלבנים של Ergon, שבמבט ראשון, ואפילו ברכיבות ראשונות לא זיהיתי לחלוטין את רמת שביעות הרצון שאני הולך לפתח מהם. חברים, נקשרתי. אחרי שמתרגלים, ובמיוחד אחרי שעוברים לגריפים אחרים מבינים עד כמה השתפרו השליטה והנוחות. שני הפרמטרים החשובים האלה משפיעים על כל איכות הרכיבה שלנו במיוחד ברכיבות ארוכות. הכפפות הן בסופו של דבר הכפפות הארוכות המועדפות עלי מתוך לא מעט שנמצאות שם בתיק הרכיבה. Ergon פשוט יודעת את העבודה ומספקת מוצרים טובים ונוחים שכיף לחזור אליהם. 

DSC_0071

אופני הכביש של Canyon – אין מה לעשות, אופניים אדירים. שילוב מנצח של נוחות וספיגת זעזועים (כנראה במידה רבה גם תוצר של האוכף – עליו נדבר בהמשך, והגלגלים), ביחד עם תגובתיות מיידית ונחושה. מדי פעם אני רואה לצדי ברכיבות אנשים עם אופני קצה מדהימים ויקרים באופן מחריד, ואני יודע ביבטחון שקט שהאופניים שלי מספקים חווית רכיבה שקשה מאוד להשתוות לה, וכשמכניסים את המחיר למשוואה (בדלת הבית – בישראל אחרי המשלוח מגרמניה ותשלום המע”מ) הרי שהדבר הזה מקבל מכפלה דרמטית. אופניים ברמה של קבוצת פרו-טור (אומגה פארמה לוטו ב 2011) שמספקים את הטופ שאופני כביש יכולים לתת כמעט בכל ההיבטים. את האופניים האלה אפשר לקנות רק ישירות מאתר היצרן. 

DSC_0381

כתב: גיא חלמיש