צלמים אוהבים את האור החם של שעות הבוקר והערב. זריחה ושקיעה נותנים זווית נמוכה של קרניים, הצללות יפות, וצבע מיוחד שמחזק את הטונים החומים כתומים ונותן להכל אווירה ייחודית. בטיול אופניים בנוף יפה, עם עננות מפותחת ממערב, שמש ישירה ונמוכה ממזרח, הרגשתי עם העדשה הזו בתוך תמונה שצולמה באור המושלם שמחפשים הצלמים. כשהורדתי את המשקפיים לראות את המציאות היא היתה קרה יותר, ופחות יפה מזו שהשתקפה לי מבעד לעדשות ה Rudy Project עם הצבע החום-חם שלהם.

מאת: גיאחה
צילמו: עופר עברי וגיאחה

1-rudy project Zyon

היצרן מפרט רשימה ארוכה של פיצ’רים לרוכבים

יש סיבה לכך שרוכבי האופנים בישראל אימצו את רודי פרוג’קט בחום: היבואן מספק שירות מעולה, תמיד עם חלפים וללא קטנוניות. זמינות של שלוש חנויות ביוקנעם, כפר נטר ותל אביב, ונוכחות עקבית בכל אירועי האופניים יצרה דומיננטיות מרשימה בשוק הישראלי.  אבל זה רק חלק מהסיפור- החלק השני הוא רשימת פיצ’רים עשירה במוצרים, כולל בדגם הזה שמחירו עם העדשה החומה 960 ש”ח ומחירו עם עדשות רגילות 860 ש”ח.

  • עדשות מתחלפות בקלות כמעט בכל הדגמים. העדשות המתחלפות והמגוון שלהן מאפשר להתאים רכיבה לכל מזג אוויר (בדגם הזה היות והמסגרת סגורה ההחלפה דורשת מעט יותר מיומנות).
  • אפון גמיש ודביק – מאפשר התאמה לאפים שונים. אף צר? רחב? אין בעיה. האפון גם מאפשר לקרב או להרחיק את העדשות מהעיניים ובכך להשפיע על כמות האוורור והטיפול באדים.

 

1-102

  • ידיות גמישות ודביקות- אחת הבעיות הגדולות במשקפיים מתחרים, בעלי ידיות קשיחות, היא ההתאמה לרכיבה עם קסדה. ידית ישרה תתקע פעמים רבות בקסדה. עם הרודי ניתן כמעט תמיד לכופף מעט את קצה הידית וזה מאפשר שני דברים: מניעת הפרעת הקסדה, ותפיסה על האזניים למניעת החלקה. הידיות גם עשויות מחומר שדביקותו עולה במגע עם הזיעה מה שמשפר אחיזה.
  • התאמה למשקפי ראייה – הן באמצעות מסגרת פנימית (clip on) והן באמצעות שיתוף פעולה עם עדשות שמיר שמייצרים עדשות איכותיות במיוחד בקימור הנדרש למשקפי ספורט ומאפשרים להנות מהמשקפיים ללא התוספת הפנימית.

יש עוד הרבה היבטים במוצרים שלהם, שמיוצרים כולם באיטליה בלבד: חומרים מתקדמים, גמישים אך בעלי “זיכרון”, עדשות גמישות ועמידות, מגוון גדול של עדשות, טיפול באוורור ועוד ועוד. בדגם ה Zyon יש עוד אלמנט ייחודי שמאפיין אותו – הגנה צדית:

1-099

הגנה צידית

בדגם הזה יש ייחוד- שני חורים קטנים בידיות מאפשרים להתקין הגנה צדית שמונעת חדירת אור אל הצד הפנימי והשתקפויות. זה חלק חשוב ביצירת חווית צפייה נקייה וברורה של העולם, במיוחד כשהשמש חזקה ונמצאת בזווית צד או אחור. מי שלא מעוניין בזה מסיבת מראה יכול להוריד את האלמנט הזה בקלות. אני מצאתי אותו גם מועיל, וגם תואם את צבע הכפפות שלי, ולכן הוא נשאר.

1-079

העדשה – למזג אוויר מעונן ורכיבה בצל היער

מטרת העדשה לחדד הבדלים וקונטרסטים בצל, מתחת עלווה ויער. רואים את אפקט הקונטרסט הזה כשמסתכלים לשמיים ומבחינים בהבדלים בין העננים לרקע שלהם בצורה ברורה יותר מאשר בלעדיהם.

ברכיבה ביום מעונן היא תהייה מצוינת, לא רק לאופני הרים, גם לאופני כביש, אבל בשטח יש לזה משמעות גדולה יותר בגלל הצורך בריכוז מקסימלי ואבחון השביל וקו הרכיבה לפני שנכנסים אליו, וגם בכלל שהסביבה בעלת גיוון הצללות גדול יותר.

העדשה אינה צהובה בהירה כמו עדשות קונטרסט לתאורה חלשה אלא משמשת כעדשה שבכל זאת מסננת קרינה ולכן פחות תתאים לימים סגריריים של ממש. ברודי פרוג’קט מתארים אותה כעדשת “All Around” מאוזנת מבחינת כמות העברת האור (18%).1-2015-03-30 15.40.17

חסרונות

  • לעומת מסגרות קלאסיות פתוחות של רודי (כמו זה: Agon), ההחלפה פה פחות מהירה וקלה אבל אפשרית.
  • העדשות האלה מתאימות לתאורה חלשה בלבד אבל לא מדי. ביום מעונן מאוד העדפתי את ה Agon עם עדשה פוטוכרומטית על פני משקפי השמש האלה. המשקפיים הפוטוכרומטיים שלי מתחילים בצבע בהיר כמעט לחלוטין ובכך מכסים טווח רחב יותר.
  • הצבע החום גורם לכך שכשיש קצת אובך, התחושה מוגברת עם המשקפיים. בראש עוברים תסריטים של לחץ לסגור את החלונות ואת התור במנהרות השטיפה של המכוניות למחרת…
  • מי שלא אוהב צבע חום\צהוב במשקפיים – לא אוהב צבע חום. העולם כנראה מתחלק לאנשים שמסוגלים להנות יותר עם העדשות האלה ולכאלה שממש לא מסוגלים להשתמש בהן.
  • האפונים- מצד אחד זה אדיר שאפשר לכוון אותם, להחליף אותם ולקבל עליהם שירות, אבל לטעמי נדרש פה חומר קשה יותר ששומר על הצורה והכיוון טוב יותר.

1-IMG_5018

סיכום

למשקפיים יש יתרון משמעותי והוא הכנפונים הקטנים בצדדים שמשפרים את הסתרת השמש וגם נראים מצוין ונותנים עוד נגיעת ייחוד למשקף. לטעמי מבחינת עיצוב הם יפהפיים, ומתאימים מעט יותר לבעלי פנים רחבות. העדשות המייצרות חוויה חמה הן פתרון מצוין לרכיבה בתנאי שמש לא חזקה אבל נוכחת, ובתאורה כזו הן מחדדות קונטרסטים. בשטח – שם הן מספקות חידוד של המתרחש בקרקע ומקלות עליכם לבחור קו רכיבה נכון ובטוח יותר. אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש לא מעט רוכבים שלא יאהבו את החוויה החומה. לאלה נמליץ על עדשה אפורה או סטנדרטית יותר, שניתן לרכוש עם אותה מסגרת מצוינת. 

 


מגזין האופניים הטוב בישראל:
לחצו פה לקבל את ערוץ BIKEPANEL בטלגרם!