Scott Bikes היא אחת מהחברות פורצות הדרך והמובילות בענף האופניים העולמי: היא חדשנית, היא מובילה, היא מספנסרת כמה מהקבוצות והרוכבים הטובים בעולם ואלה הבוחנים את פיתוחיה ותורמים לרמת מוצרים מדהימה. סקוט חברה במועדון המצומצם בשורה אחת עם מעט מאוד מותגים שנמצאים בקצה של הפירמידה מבחינת איכות, חדשנות וחשיבות בעולם האופניים.

ההשפעה של נינו שורטר, אלוף עולם והטופ ב XC בשטח, ושל רוכבי הקצה שלהם בכביש (אוריקה גרינאדג’ האוסטרלית ו IAMהשווייצרית) מגיעה ישירות למוצרים, והפיתוחים שלהם חוצים כל תחום באופניים – מחומרים, דרך גאומטריות, בולמים, אבזור, מיגון, הלבשה… הם נחשבים מומחים מובילים בקרבון ובניגוד להרבה יצרנים אחרים, יש להם טכנולוגיות בפיתוח in house שהוליד סגסוגות קרבון משלוש רמות משל עצמם. יש להם גיאומטריות ייחודיות ואינספור המצאות מקוריות ומרתקות במוצרים שלהם.

1

בישראל: קוברה בורדו בע”מ , בבעלות משפחת שנפ היא יבואנית המותג

קוברה בורדו פועלת בייצוג סקוט כבר מ 1998, ומיקמה את חנות הגדל שלה בקיבוץ יגור שליד חיפה וטבעון, 10 דקות נסיעה מיקנעם. אגב, הם גם מייבאים את צמיגי Kenda ומגוון רחב של אופניים , אביזרים וחלקי חילוף לאופניים . קוברה בורדו בע”מ משווקת את אופני סקוט ואת מגוון מוצריה בכל רחבי הארץ: לחצו פה לרשימת הסוכנים המורשים בישראל  לאופני Scott.

נפגשנו עם קובי רונדל מנהל המותג בישראל, ועם לירון שנפ מנהל חנות הדגל המרשימה ביגור ועם צוות החנות, כדי להכיר וללמוד על אחת החברות המעניינות בעולם האופניים. יש להם מוצר מעולה ביד וכדאי לכם להגיע לשם ולהתרשם בעצמכם.

 2

פורצי דרך עוד מקליפורניה – עם הראשונים בסצינה העולמית…

סקוט נוסדה ב 1958 בארה”ב והיתה מבין הראשונות ביחד עם גארי פישר, ריצ’י והחברה הטובים מסן פרנסיסקו ומרין… הם ייצרו גם אופניים וגם מוצרי סקי, וגם היום קו המוצרים שלהם רחב מעבר לענף האופניים, מה שמביא חדשנות מענפים אחרים גם לאופניים. לפני כ 20 שנים החברה נרכשה על ידי חברה שוויצרית (אולם נשאר גם צוות אמריקאי).

מאז שהיא עברה לשוויץ המוטו של החברה הפך להיות “לא בונים שלדה מפשרה שיוצרים החלקים הזמינים בעולם” אלא “בונים קונספט מושלם ואחרי כן עובדים עם ספקי החלקים לספק את מה שהוא דורש”. אם הם חושבים שצריך שלושה מצבי בולם, אז הם ישיגו את זה. אם צריך טווין לוק אז יעשו את זה…

 3

בקטנה כדי לתת לכם כמה דוגמאות עד כמה סקוט היא פורצת דרך:

היא המציאה את האירובר (!) “אמנם הוא הומצא לשטח ולא לכביש, ואחרי כן זה התפתח לכביש” מספר קובי רונדל מנהל המותג. “הם הציגו את הטווין לוק – נעילה כפולה גם לבולם אחורי וגם לקדמי – כי הם רצו לייצר אופניים עם גיאומטריה משתנה (שלוש זוגות בזוג אחד…), מה שהוליד צורך בשליטה על מהלכי הבולמים מהכידון. דגם ה Genius MC שלהם היה ראשון בעולם שעשה את זה (לצד GT שגם לה היה פטנט כזה אולם הוא הצריך ירידה מהאופניים).

המצאת הגיאומטריה המשתנה הולידה גם פיתוחי בולמים מיוחדים נוספים: הם הציגו לעולם את בולם המשיכה – שמהלכו סגור בנקודת ההתחלה אולם נפתח תוך כדי פעילות. הוא היה בנוי משני תאים, וכדי שיוכל לאפשר מהלך משתנה, במהלך אחד היה נפתח תא אחד, וכדי להגדיל מהלך נפתח תא שני גדול יותר.”

 4

Scott הם ממובילי מהפכת ה 27.5

הם הפכו את ה 27.5 למשהו שנמכר בצורה מסיבית וחדר לשוק אחרי השקעה של כשמונה שנים בתחום בגלל רוכב אחד, אלוף עולם שווייצרי, וכוכב על בשם נינו שורטר שהחליט יום אחד ש 29 פשוט פחות מתאים לו לקרוס קאנטרי האגרסיבי והטכני שהוא מדגים.

ואם כבר מדברים על נינו: מקום שני באולימפידה האחרונה, אלוף עולם ב 2013, ומנצח סבב ה World cup ב 2014. אחד הרוכבים הטובים בעולם, וקובי מספר שהוא איש צנוע במיוחד. קצת כמו החוויות של נימי מאלוף שווייצרי אחר…

למרות העובדה שהם מובילים בתחום ה 27.5 הם מאפשרים לרוכבים את חופש הבחירה – ומייצרים גם 29. אתה הלקוח – אתה תבחר מה שמתאים לך…

אי אפשר להתעלם גם מהנוכחות הבולטת שלהם בכביש, כשהקבוצה האוסטרלית גרינאדג’ רוכבת על הסקוט, ובעבר כבר ראינו לא מעט נצחונות של קאבנדיש על הסקוט. אופני הטיימטריאל שלהם מדהימים, והיו ממבשרי הדור החדש של עיצוב בקווים ישרים – השנה אגב מגיע דגם חדש ומעודכן…

 5

Scott No Shortcuts

בעשר שנים האחרונות המסר מהחברה הוא: Scott no shortcuts: לפני כ 13 שנים החליטו בסקוט שבמקום שמכונות פיתול יבדקו את האופניים, קבוצות ורוכבים שלהם הם אלה שיבדקו אופניים, ויעשו את זה לפחות שנה שלמה בתחרויות וברכיבות לפני שהם יוצאים לשוק. זה קרא עם ה Foil בכביש עם Greenage iamIM, וזה קרא עם נינו שורטר וה 27.5 והסקוט סקייל, ועם הפרירייד עם ה gambler והקבוצה – Scott11.

קובי מספר שזה מה שמאפיין אותם: הם לא חותכים פינות, מקפידים להשלים פיתוח ולא ימהרו לשוק לפני שהמוצר מבושל. לדוגמא: ב 2015 אין בכלל אופני סייקלוקרוס חדשים – היה אמור לצאת אדיקט חדש לסייקלו, אבל הוא לא היה לשביעות רצונם. יש להם ארבע קבוצות סייקלו (בלגית, שוויצרית ואנגלית, ויפנית), שנאלצו להמשיך עם דגם 2013!

 6

חנות Scott יגור – חנות הדגל בישראל

החנות היא מהיפות בארץ: גדולה (מעל 200 מ״ר) ומרשימה. כל רוכב תחרותי או חובב אופניים מהמבוגר ועד הגיל הרך יוכל לקבל שם שירות ומענה לצרכיו. החנות משמשת כבית חם ומקבלת בברכה גם רוכבים אשר רכשו אופניים בחנויות אחרות ומעוניינים לקבל טיפול מסור באופניהם. “מה שמבדיל אותנו (צוות החנות) משאר חנויות המותג האחרות הוא שכל אחד מאנשי הצוות רכב על המותג עוד לפני, וכיום עובד בחנות מהחיבור העמוק והאמונה במותג. הלקוחות הרבים שלנו יעידו על ההכוונה המקצועית והסבלנית שקיבלו טרם קניית האופניים ושגם לאחר המכירה החנות משמשת להם כבית והאווירה היא של משפחה אחת גדולה” אומר לירון שנפ, מנהל החנות.

 7

את מי תפגשו שם?

  • את לירון שנפ –  מנהל החנות. בן 22. רוכב חובב. מחייך בירידות, סובל בעליות. חי ונושם אופניים מילדות לא ממש מבחירה – לפחות בהתחלה (אביו היבואן) אבל לאט לאט נשאב לתחביב ולא יחליפו לעולם.
  • רון שמעון: מכונאי. בן 30. רוכב תחרותי elite שנתמך על ידי Scott ישראל. מאלה שעובדים בענף מאהבה טהורה לאופניים ולא משום סיבה אחרת. השנה רון התחדש בשני זוגות אופני Scott  2015 – כביש: Scott addict 20 ושטח: Scott scale 920.
  • גבריאל קובץ׳: מכונאי, בן 37, חובב אופניים משנת 1993, רוכב תחרותי לשעבר. לטענתו הרופאים אומרים שיש לו קצת דם בזרימת האדרנלין שלו. גבי הוא גם מדריך רכיבה מוסמך ע״י מכון וינגייט וחולה על אופניים זה understatement!
  • טל סולומון: לקוח מרוצה . בן 40. כיום רוכב שטח על אופני Scott genius. בזמנו הפנוי מתנדב לעזור בחנות. טל לומד את רזי מכונאות האופניים מהטובים שבמכונאים רון שמעון וגבי קובץ׳.

לחצו Play:

 

 

הצצה אל הדגמים המובילים

 ראשית נאמר, אנחנו לא ממליצים לכם להמר, אבל ה Gambler הוא מכונת האנדורו שתעיף לכם את הת**ת! השנה ב 27.5 היא עברה תכנון חדש לחלוטין ובפינת הטריוויה קטע מעניין – מבחינת סקוט היא תואמת גם ל 26 וגם ל 27.5. יש פה המון נגיעות ייחודיות, למשל – קיסטום זווית צינור הראש אפשרית לרוכב והוא יכול לבחור בטווח שבין 61-65 מעלות. את גובה הציר המרכזי אפשר לשנות בס”מ אחד, ואת בסיס הגלגלים בטווח שבין 421-440. זה לא אופניים זו מעבדת גיאומטריה בהתאמה אישית!

 

 

ה Genius LT הוא מכונת האקסטרים הבאה בליין – גם פה עם סימן ההיכר של סקוט – יותר אופניים בזוג אחד, כשהמהלך האחורי נע בין 170 מ”מ ל 110 בשיטת ה Twin Lock.

 לא להתבלבל עם הדגם מעלה – ה Genius (בלי ה LT): זו מכונת השבילים המגניבה של סקוט, שמגיעה גם היא בשתי אופציות הגלגלים (27.5 / 29). ללא ספק מדובר באחד מזוגות אופני השבילים הטובים בעולם, ובוודאי הוורסטיליים שבהם. הקטע של סקוט בסגמנט הזה הוא לאפשר לרוכב להנות מאגרסיביות, בלי לשלם במשקל גבוה. השיכוך:  מ”מ ב 29 130 ו 150 מ”מ ב 27.5.

8

למרתון יש את ה Scott Spark- אופניים עמוסי טכנולוגיה בשיכוך כפול. באופן מקורי סקוט יצרה שונות משמעותית בין דגם ה 27.5 לזה של ה 29 ונתנה לגלגלים הקטנים יותר מהלך מתלה 120מ”מ בעוד שב 29 מהלך המתלה הוא של 100 מ”מ. זו החלטה חכמה לאללה, כי היא מייצרת התאמה בין סגנון רכיבה טכני יותר לגרסת הגלגלים הקטנים ולמהלכים הארוכים יותר, לעומת גישת המרתון הקלאסית של ה 29 וכך אפשר להנות מדגם מהיר יותר, ומעידון נוסף בהתאמה לרוכבים וצרכים שונים.

אגב בדגם הקצה קצוות (SCOTT Spark 700 Ultimate Di2’s HMX) אפשר להיתקל בחלומות רטובים בדמות פיתוחי בולמים ייעודיים מ Fox לסקוט כולל נעילות אלקטרוניות כפולות מלפנים ומאחור וב XTR האלקטרוני – ושתי המערכות האלה חולקות סוללה אחת.

 ובקצה הרחוק של הסקאלה: ה Scale – זנב קשיח סופר תחרותי ומפתיע ברמת הנוחות וספיגת ה trail buzz שלו. זאת ועוד: אם זה טוב לנינו שורטר, אולי זה מתאים גם לליגה למקומות עבודה מחוז מרכז, או לפחות לאלה שרוצים את הפוטנציאל להגיע אל מתחת 9 קילו באופני ההרים שלהם…

9

נג”ש \ טריאתלון

דגם הפלסמה המיתולוגי של החברה עובר שידרוג ב 2015, ולמעשה יצא דגם חדש לחלוטין. החמש – פותר בתוך השלדה את בעיית הבקבוק וקופסת חטיפים (יש ורסיית UCI ו Non UCI) והוא נראה סוף סוף הדרך סופני! אתה בדרך לאיירונמן? הנה משהו שיעשה לך מהר יותר.

לצדו יש את דגם הפלסמה ארבע – דגם עממי עם טכנולוגיה חדישה. העיצוב מעט שונה מזה של החמש, ומאפשר לרוכבים רבים יותר לבחור בדגם נג”ש במחירים נגישים.

 הבא נזיל קצת ריר על הקצה בוידאו הזה:

בכביש – 4 דגמים: Solace ,Foil, Addict ו CR1

בתחום הכביש חברה סקוט לקבוצת הפורמולה 1 רד בול בשת”פ שיווקי ופיתוחי. לסקוט שלושה דגמים: ה Solace הוא דגם האנדיורנס (נוחות) שלה והוא משתמש בפיתוחי קרבון מעניינים שמייצרים שיכוך משמעותי באמצעות קרבון גמיש. הדגם הזה מוצע גם בגרסת מעצורי דיסק, שבאופן מעניין מגיעים עם צירי 15 ו 12 מ”מ המוכרים מאופני הרים. ה CR1 הוא האח המוזל של ה Solace שעושה שימוש בקרבון פשוט יותר ומבנה צינורות מעט אחר בחלקו להורדת מחיר.

ה Addict הוא דגם המטפסים \ All round שלהם, ובגרסת הקרבון העליונה מבין השלוש (HMX-SL) הוא היה הדגם הראשון בשוק לרדת מ 1000 גרם לשלדה+ מזלג כשהושק ב 2014. בדגם העליון המשקל הכולל הוא 5.86 גרם…

ה Foil הוא דגם הכביש האירודינמי של סקוט. רוב הדגמים האירודינמיים המתחרים בשוק לא מצטיינים במשקל נמוך במיוחד, אבל יכולות הפיתוח של סקוט הביאו את ה Foil למשקל מרשים של 880 גרם. יש לו תכנון חכם של נעילת מוט הכיסא שנותן אפקט של מוט אוכף אינטרגרלי רק בלי לסבול מהחסרונות של מוט כיסא אינטגרלי.

הנה האופניים של שאבנל- הכוכב הצרפתי של IAM בצביעה השערורייתית שלו. כשהם יצאו לפני כשנה הם היו האופניים הקלים ביותר בשוק (לפרודקשן, מהחברות הגדולות) ותראו כמה מאמץ צריכים לעשות בשביל שאבאנל כדי להעלות את המשקל שלהם ל 6.7 (התקנה הלא מעודכנת הזו כבר, יש לאמר…)  של ה UCI:

חנות היבואן: קיבוץ יגור

טלפון: 050-7143958

אתר האינטרנט: http://www.cobra-bordo.co.il/

בואו לבקר!

  

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים