כל אחד מגדיר סינגל מושלם בצורה קצת אחרת, אבל בחלוף השנים, הולכת ומתקבעת התודעה היכן בישראל באמת כיף לרכוב. לאיזה סינגלטרק חוזרים הרוכבים שוב ושוב. איפה אתם תמיד נהנים, עוד ועוד, מבלי שנמאס. הסינגל המיתולוגי של בארי נמצא שם בטופ. לקראת מרתון BIKEPANEL בארי חזרנו החורף לזירת הפשע כדי להנות מרכיבה מושלמת, והתחדדה לנו שוב התודעה: מדוע אנחנו כל כך אוהבים את המקום הזה!

תמונות: תומר פדר
tf-bpm-150307-008

מרתון-BIKEPANEL-בארי: בכל פברואר כבר שנים ארוכות – עוגן חורפי מצוין!

 

אז מה בכל זאת עושה את המקום למכה של רכיבת חורף?

הרי סינגלים בסגנון שלו יש נוספים: יש את הסינגל בגברעם, ויש את סינגל רעים, אבל בארי עומד שם בראש הפודיום, ללא תחרות אמיתית. מדוע? ספרנו 10 סיבות לפחות…

(טוב, הוא קרוב למושלם, אבל חלק מאיתנו בכל זאת רוצה גם קצת גובה מצטבר משמעותי יותר. סינגל בארי אינו סינגל על הר אלא על גבעות מתונות. מי שיתן שם בראש יתקל בשפע של קירות קצרים וכואבים שיוציאו ממנו את חומצת החלב אם הוא יבוא בראש קרבי, אבל גובה מצטבר דרמטי אין שם. ככזה, גם לא תמצאו בו קטעי ירידה ארוכים ובלתי נגמרים – בהחלט משהו שנספר לטובת סינגלים מושלמים, ובמיוחד אם אתם מעדת ה AM. אבל עדיין – ההוכחה ברגליים ובקילומטרז’ האופניים שרוכבי ישראל מבלים בו.)

זו הזמנה לאוהבי האופניים באשר הם, מכל רמה, מכל העדפה: בואו להנות איתנו במרתון BIKEPANEL בארי!

tf-bpm-150307-073

בארי מספק הנאה גם לרוכבים מתחילים – וגם לכאלה שיודעים לתת wip!

1. פאפמפטרק של 25 ק”מ

סינגלטרק זה לא מספיק בשביל לגרום לנו להגיע. אנחנו רוצים גם אדרנלין וכיף, ובשביל אלה צריך חוויה. צריך ערעור של הגראביטציה. צריך אינרציה וכוחות ג’י. צריך חווית פאמפטרק מדויקת שבה עולים, יורדים, מסתובבים, קופצים מטים. סינגל בארי פשוט מעיף לנו תת*&ת כי הוא כל כך כיף! יש לא מעט סינגלים בארץ שרואים שיש בהם קטעים ארוכים שהמבצע פשוט רצה לקסח קילומטרז’: אמנם סינגל אבל סתם קו ישר ולא מעניין. הקטעים האלה בבארי, הגם שקיימים, מגיעים אחרי שני שליש לפחות, כשהרוכבים כבר בילו איזה שעה בפאמפטרק הארוך בארץ…

מסלול מרתון BIKEPANEL בארי:

2. קרקע מושלמת לסינגל זורם

תשמעו, אולי רוכבי פרירייד מלאי מיגון ואופניים כבדים מחפשים דרופים גבוהים וגינות סלעים, אבל רוב הרוכבים בארץ אינם כאלה. סינגל בארי נהנה מקרקע מושלמת של מסלול מהודק ומהיר, ללא סלעים. הרכיבה בסינגל אדמה כבושה ארוך ומלא אינה דומה לרכיבה ביערות המסולעים, והיא ממכרת!

3. נוף ופריחה יפהפיים

זכורה לי במיוחד הרכיבה הראשונה העונה אחרי שלא הייתי כבר מעל לשנה במקום. אחרי כל כך הרבה קילומטרים ביערות קק”ל על בסיס אורנים או חורש ישראלי טבעי, באדמה אדומה עד חומה כהה, זה היה פשוט מרענן ומהנה לחזור לחוויה הצהבהבה-חומה בהירה של בארי, עם הגבעות המקסימות, הפריחה והירוק. וכמובן – רכיבות ינואר פברואר בתוך מרבדי כלניות מדהימים.

4. זמן ומרחק מדויקים

משהו במרחק שלו מציב את ממוצע הרוכבים על כשעתיים רכיבה, כאשר כמעט כל הרוכבים בארץ יתפזרו בו על פני שעה עד שלוש במקסימום. זה פשוט בול. סינגל איכותי לוקח אתכם לרכיבה שלמה ומלאה. הוא פותר לכם את עניין תכנון הרכיבה ואתם יודעים שכל מה שאתם צריכים לעשות זה למצוא את נקודת הכניסה והוא יטפל כבר בשאר עבורכם. הרוכבים המתקדמים שמחפשים יותר יכולים לעשות אותו פעמיים וזה לא משעמם, או להוסיף מקטעים נוספים בסביבה.

tf-bpm-150307-002

5. סינגל ברור ומשולט

חלק מהעניין הזה של השקט הנפשי קשור בכך שהסינגל ברור. קשה לטעות או לאבד את הדרך. אין צורך לעסוק בניווט או לחכות לחברים כל דקה וחצי כי יש איזה התפצלות. סינגל בארי המתחיל מחנות לה מדווש ומסתיים בה פותר לכם את הצורך לנווט ברכיבה. סימונים נוחים, כמעט ללא אפשרות לטעות בדרך- תענוג.

6. התאמה למגוון רמות רכיבה

בארי הוא אחד הסינגלים הייחודיים שבהם יהנו גם רוכבים מתקדמים וגם רוכבים מתחילים. הסיבה לכך היא שהוא סינגל אדמה קלאסי – זורם וכייפי. את הקטעים האתגריים יותר (סללומים, סיבובים, מקפצות וירידות) יעשו המתחילים לאט ואולי אפילו ירדו מהאופניים, והמתקדמים יטוסו ויהנו.

7. אופציות הארכה לרוכבים מתקדמים

לרוכבים המהירים, או אלה המתכננים רכיבה ארוכה, יש בבארי כמה אופציות מודולריות שמאפשרות להאריך את הרכיבה בדיוק למרחק או לזמן שתרצו. האופציה הראשונה היא הלופ הצפוני שהתווסף לפני כמה שנים- לופ נוסף שמאריך מעט את סינגל בארי עצמו. האופציה השנייה שהתווספה אף היא בעבר הוא חיבור לסינגל רעים, שביחד יצור לכם רכיבה ארוכה ומכובדת. לאחרונה התווסף גם סינגל חדש בצד המזרחי של הכביש המוביל לבארי – עם עוד כמה קילומטרים שחלקם קלים מאוד למתחילים וחלקם ממשיך את מסורת הפאמפ-טרק של בארי.

tf-bpm-150307-007

8. בריחה לא רחוקה מדי מהגשם

לא מעט ממערכות מזג האוויר הגשומות בארץ מתרכז בצפון ובמרכז, ולכן בארי נהנה מיותר ימי רכיבה בחורף. הוא לא חף מגשמים אבל בכל זאת יש לו יתרון. (מומלץ לבדוק את מצב הבוץ עם לה מדווש אם המערכת היתה בפיזור גיאוגרפי רחב יותר). הוא דרומי, אבל לא דרומי מדי – יש עוד סינגלים דרומיים ולא מעט מהם מעבר לקו המדבר (אי שם סביב לקו הרוחב של באר שבע ממערב למזרח). הדרומיים ממנו יהיו יבשים יותר, אולם רחוקים לנוסעים ממרכז הארץ. בארי – בסה”כ שעה נסיעה מתל אביב.

9. לה מדווש

חנות אופניים ובית קפה צמוד. יש מקום לקנות פנימית ספייר או אפילו לפתור בעית ציוד משמעותית יותר לפני הרכיבה. ההרחבה של החנות לכדי קיוסק וקפה, עם שולחנות ורחבה בחזית עושה את סיום הרכיבה לנעים בהרבה. עמדת השטיפה עושה שעות נוספות בימי הבוץ.  

067

10. מרתון BIKEPANEL בארי

קחו את כל הסיבות המפורטות למעלה ותוסיפו עליהן חגיגת אופניים של מאות רוכבים שמוזנקים אל הסינגל (בזינוקים מדורגים לפי קטגוריות), ומייצרים נחש צבעוני ושמח של רכיבה בעונה הכי מוצלחת של בארי. חגיגה של ילדים, רוכבים וצבעים. אסור להחמיץ!

תמונות: תומר פדר