אקדמי, סילבן אדמס, מירי רגב (בקמץ, ככה זה באיטלקית), בר רפאלי – בתוך ההתעסקות בזווית שלנו על המירוץ כמעט שכחנו איזה מירוץ אדיר מוזנק מירושלים! הג׳ירו דאיטליה 101 רק השתבח מהרקע של מגדל דוד, והקהל הישראלי היה פשוט נפלא – ממושמע, מעודד, ומפרגן לכל רוכב. פשוט תענוג. והיה גם טום אחד, אלוף אמיתי, ששוב הראה מאיזה חומר הוא עשוי וניצח בשתי שניות יקרות.

כתב: יניב שור
צילם: גיא חלמיש
דמולן

טום דמולן עם התחלה מעולה

איזו חוויה היתה היום בירושלים. איך אומרים בעברית, פראייר מי שלא משתתף! הישראלים לא פראיירים, אז הם השתתפו, ועוד איך.

ג'ירו ירושלים

במיתחם הזינוק, במיתחם הסיום ועל המסלול, רוכבים וסתם צופים, ילדים ונוער – ספתח מצוין למה שנראה מחר בחיפה-עכו-זיכרון-תל אביב. אם היה כאן מבחן קטן לקהל הישראלי, עברנו אותו בגדול.

ירושלים המנסה להשאר שמחה ופלורליסטית- זה הסיפור כולו.

קשה שלא להתרשם מהארגון של הגי׳רו. בתוך מעטפת של 6000 מאבטחים ושוטרים מקומיים (לפחות ככה אומרים…) פועל הלב של האירוע והוא לגמרי איטלקי. המאבטחים שמיועדים לשמור שהקהל לא יקפוץ ויחצה את הכביש פרוסים כל 30 מטר בשני הצדדים. הבריקדות חוסמות הרמטית, ובכל האיזורים הקריטיים היו גם איטלקים אסרטיביים- הם גם על הים התיכון, לא רק אנחנו. 

איטליה-ישראל

צריך לזכור שעבור הג׳ירו, ההגעה למקומות שלא חוו את המירוץ מעולם היא לא דבר חדש. בכל שנה המירוץ שונה מקודמו, ותמיד יש ערים ועיירות באטליה שצריך לנחות עליהן עם המסיבה הניידת של הג׳ירו, ולהקים הכול מאפס. אז הפעם הם פשוט עשו את זה עם טיסה, ונחתו בירושלים. רוב המתחרים דווקא ציינו את המעבר לירושלים כקל מבחינתם: שלוש שעות טיסה והם פה. 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

לוח הזמנים שמפורסם מראש נשמר בקפדנות. כבר שעה לפני הזינוק הראשון הכל מוכן, האופנים נשקלות מאחורי הקלעים והתחנה לגילוי מנועים בשילדה מתחילה לעבוד – כל האופנים נבדקות.

ג'ירוהקבוצות עובדות בדייקנות על פי לוח הזמנים, רוכבים מתחממים בפרוטוקול המתאים להם והולכים לתפוס מקום בקו הזינוק. 

ג'ירו

ברגע שנשמעת ההזנקה לרוכב שעל הרמפה, מתרומם הרוכב הבא ותופס את מקומו, אחת לדקה.

ג'ירו בירושליםסיבובי האימון בבוקר הבהירו לרוכבים שמדובר במסלול קשה מאוד טכנית, פניות, מעברים צרים, ככרות, סיבובים משתנים ואספלט לא מהמשובחים גרמו לכמה נפילות עוד לפני שהמירוץ החל, כולל פרישה מהג’ירו של רוכב בחריין אחד שהתרסק לפני התחרות. 

ירושלים

המפורסמת שבנפילות היתה של פרום כמובן שנמרח על האספלט – נפילה שנראית רע בסרטון שרץ ברשתות, אך כנראה ללא נזק משמעותי. בהפוך על הפוך, המירוץ עצמו היה בטוח יחסית ואף רוכב לא יצא מהמירוץ היום. עוד לפני המרוץ היה ברור לכולם שזה לא מסלול קליל, ושיכולים להפתח בו פערים מעניינים שישפיעו בהמשך על הדירוג הכללי.

כריס פרום

פרום מזנק ל 9.7 ק”מ בירושלים

המרוויחים של היום

קודם כול מנצח היום טום דמולן (Sunweb). זה לא יתרון ה-30 שניות על פרום ופינו, זוהי הצהרת הכוונות. דמולן לא מפחד להסתכן, הוא בכושר מעולה ומבחינה מנטלית הוא לגמרי שם. מי ששמע אותו מדבר לפני הג׳ירו ראה רוכב אינטיליגנטי, ישיר, לא מנופח מעצמו – יש לו עוצמה של אלוף, וגם הרוכבים האחרים מרגישים את זה. אם המשך הגי׳רו לא היה כולל את הקירות שהוא כולל, דמולן היה מועמד מוביל, אבל עם הזונקלן והאתנה יהיה לו מאוד קשה.

דמולן מנצח הקטע הראשון

טיבו פינו (FDJ) הפסיד מעט זמן, והוא בקו אחד עם כריס פרום (סקיי) ועם קרלוס בטנקור (מוביסטר) המפתיע. שלושתם יכולים להיות מרוצים, ובמקרה של פרום יש מצב שהנפילה כן הפריעה, אפילו ברמת הביטחון.

גם דוידה פורמולו ווואט פולס ראויים לציון, עם הפסד של 40 שניות. הראשון כשרון מבטיח כבר זמן רב (השנה בבורה), והגיע הזמן שיפרע חלק מהשטרות. השני יכול לשחק קלף שני בסקיי עבור פרום, בסגנון התפקיד הקבוע של גריינט תומאס בטור.  

המפסיד של היום

פאביו ארו (UAE) הפסיד 50 שניות. זה צפוי מראש, וזה לא אמור להיות מכריע עבור ארו. יש עוד כל כך הרבה זמן, וכל כך הרבה טיפוס, פאביו ארו עוד יעשה את שלו.

השענים המומחים

כמו שצפינו מראש, רוהאן דניס (BMC) עשה תוצאה מעולה, שכמעט הספיקה לחולצה הורודה. אלכס דאווסט מעט איכזב, וכך גם אלוף העולם לשעבר טוני מרטין ווסילי קריינקה שנמצאים מעבר לשיא. באופן כללי, המסלול היה יותר מדי טכני וגבעי בשביל השענים המומחים שצריכים מעט יותר מרחב כדי להינות מהיתרונות שלהם. טום דמולן הוא חריג כי הוא לא רק רוכב נגש אדיר, הוא גם מטפס ורוכב הרבה יותר שלם.

ג’ק הייג (מיצ’לטון סקוט) אחרי נפילה

הישראלים

כתב מי שכתב שלגיא שגיב יש סיכוי בנג״ש. עם כל הכבוד, גיא שגיב לא מציג יכולות שמאפשרות לו 46-48 קמ״ש ממוצע במסלול כזה, כך שהציפיה הזאת מראש היתה מופרכת. היה אפשר לצפות להופעה מכובדת ולהתלהבות של הקהל, וזה בדיוק מה שקרה.

גם גיא ניב וגם גיא שגיב הפסידו כמעט 2 דקות בנג״ש, וזה תואם את המטרות שלהם. המטרה הראשונה, להישאר במירוץ. אם הם היו מתאבדים על כל פניה, הם היו יכולים למצוא את עצמם בחוץ וחבל. הרי שניהם לא מתמודדים בנג״ש על ניצחון. המטרה השניה, ליצור מרחק סביר מהמובילים, שיאפשר להם לברוח בנוחיות מחר ומחרתיים, ללא שהפלטון נאלץ ישר לרדוף.

 

בגדול, הביקור של הגי׳רו בירושלים היה הצלחה פנומינלית. שלושה ימים של מדיה, הצגת רוכבים ונג״ש עם אפס תקלות.

מסלול אתגרי מתוכנן היטב, וחששות לגבי הקהל שהתבדו לגמרי.

עכשיו נראה את החיפאים והתל אביבים מיישרים קו עם הירושלמים ונותנים את הכבוד הראוי לאירוע הספורט האדיר הזה.

האתגר בחסימת כבישים קשה יותר, אבל גם כאן הג׳ירו מאוד מאורגן, הרוכבים מלויים באופנועים וה״בלוק״ של המירוץ יודע להתנהל בכל תוואי דרך כבר שנים. פורצה גי׳רו!

מצטרפים לערוץ הטלגרם שלנו ומקבלים עידכון על מה שהכי מעניין בישראל על אופניים: https://t.me/BIKEPANEL

ג'ירו בירושליים

 

יניב שור וגו’באני ויסקונטי

 

כתב: יניב שור
צילם: גיא חלמיש