נעלי רכיבה מדגם RC9 שהוא דגם הכי קצה של חברת שימנו נחתו על שולחני. עם שם כזה (RC – ערסי, זה מדבר אלי) ובצבע כל כך צהוב, פשוט לא עמדתי בזה.

החיבור המושלם לנגיעות הצהוב בקיט בייקפאנל, ההתאמה לקסדת הבונטרגר שאצלי וגם לכיסוי ה Aeroshell של קסדת הלייזר שנכנסה למבחן, והלוק המהיר והקיצוני באופן כללי פשוט עשו לי את זה. אז כעת כנראה שפרק העיצוב והסקסאפיל המסורתי במבחנים כבר לא ממש יחדש לכם, אבל האם הכל מושלם בקצה? לא בטוח. קראו:

מאת: גיאחה
צילום: עופר עברי וגיאחה

שימנו

RC9 S-phyre של Shimano- מפרט טכני ותאור יצרן

Shimano מיובאת על ידי DAA כידוע וזו נעל הקצה לכביש שלה, שעולה 1,439 ש”ח מכובדים.

“הקצה עבור מרוצי כביש, נוחות ברכיבות ארוכות ויעילות” אומרת שימנו על הנעל, ששוקלת 243 גרם. מבחינת קשיחות סוליה מדובר באינדקס 12 של חברת שימנו – הקשיח ביותר. זו כמובן סולית קרבון.  

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

החלק העליון נראה כעשוי כמעט יחידה אחת שמתאחדת עם הסוליה – זו רשת תלת ממדית המתייבשת במהירות. העור הוא סינתטי מיחידה אחת ויש בו חורי אוורור רבים. גזרה אסימטרית מייצרת יציבות תחת לחצים צדיים. סביב העקב יש כיסוי פלסטי קשיח יותר, אטום וחלק. “רמה חדשה של התאמה, יציבות פידול, קשיחות, והורדת משקל” הם מציינים.

S-phyre

ב-Shimano מתארים את הנעל כבעלת גזרה קרובה לרגל באמצעות שיטת ייצור ותכנון שמפחיתה חלק מהסוליה שמשמש לחיבור החלק העליון לתחתון. זה אמור גם לשפר יציבות ושליטה. תשתית צרה, עקב עגול ואזור אצבעות צר. אפשרויות התאמה אישיות רבות לצורות שונות של כפות רגליים. מערכת Boa כפולה להתאמה מדויקת ונפרדת בכל כפתור. חורי ניכוז בנעלים מאפשרות רכיבה בתנאים רטובים. בתוך הבדים יש אלמנטים נגד ריחות.

סקסאפיל ועיצוב- השתפרו ב- Shimano!

המוצר מדיף יוקרה. הוא גם מדיף מוחצנות, בולטות, נוכחות וסקסאפיל שקשה לעמוד בפניו. אבל גם בפורמט צבעים שמרני יותר אי אפשר להתעלם מאיכות הייצור, החומרים והתחושה המאוד טובה שנותנים הנעליים האלה. רואים שזה לא מוצר זול, ומרגישים את זה. בנוסף לצהוב הזרחני יש גם גרסה בכחול-שימנו שהפכה מזוהה כל כך עם המותג וגם היא בולטת מאוד, ולשמרנים יש גרסה לבנה. לכולם מעטפת עקב בשחור. 

אגב, להשלים את המראה מסופקות גרביים צהובות תואמות ביחד עם הנעליים. פפפ… צריך לרכוב מהר עם המראה הזה.

rc9

התאמה ומבנה

Shimano מתארת את הנעל כצרה יחסית אבל לטעמי היא לא רק צרה אלא משולבת: צרה מאחור ודי רחבה מלפנים. כמובן שזה עניין אישי ורגלו של כל אחד שונה. כפות הרגליים שלי צרות מאוד, ונמוכות יחסית – כלומר דורשות הרבה הידוק ביחס למידה, ועדיין: הרגשתי אחיזה מעולה באזור האחורי של הרגל. מלפנים היתה לי בעיה מסוימת של רוחב יתר ואורך יתר. את רוחב היתר הצלחתי לסתור עד רמה מסוימת עם ההידוק, אבל זה יצר כפלים שאם הגזמתי בהם, יצרו נקודת לחץ כואבת, אז נאלצתי לוותר מעט ולהפסיד את ההידוק המקסימלי שאני רוצה לקטעים תחרותיים יותר. היות והרגל שלי צרה מאוד – זו דווקא אינדיקציה טובה להתאמה לרוב הישראלים בעלי הרגליים הרחבות יותר משלי.

rc9

רוחב יתר זה קטע אישי – ואין להסיק ממנו לגבי אחרים אבל אורך- זה כבר עניין עקרוני יותר: מידות האורך המובאות לישראל על ידי DAA אינן כוללות את חצאי המידות שיש לנעל בחו”ל אלא רק מידות שלמות. אני צריך כנראה 42.5 והנעל שבמבחן היתה 43. אין שום ספק ש 42 היתה קטנה מדי. כעת, באופן סטטיסטי זה אומר שלפחות לחצי מהאנשים – כל מי שנמצא בחצי המידה הראשונה בין כל מספר (42-42.5, 43-43.5 וכן הלאה) הנעליים פשוט יהיו גדולות מדי. אלה חלק מהמאפיינים של שוק קטן לצערי ובסופו של דבר- זהו החיסרון הכי משמעותי בנעליים האלה בישראל, כי כל השאר ברמה מאוד גבוהה.

rc9

מנגנון הסגירה וההידוק

אז יש פה שני כפתורי Boa שעובדים כל אחד עצמאית עם מיתר משל עצמו. האחד צמוד לקרסול מייצר אחיזה ישירה לקרסול והשני מותח חלק גדול יותר של הנעל – מלפנים. השאלה ששאלתי את עצמי בראותי שני כפתורים היא האם הסגירה מלפנים תהייה מדויקת מספיק, שכן שלוש נקודות סגירה יכולות לייצר דיוק רב יותר, והתשובה- כן, לא חשתי בבעיה של הידוק באזור הקדמי יותר (אבל עדיין הייתי מעדיף שלוש נק’ עיגון).

על תחילת המבחן נתקלתי בפאק קטן שמאפיין את הנעל הזו, שמסתבר שמי שלא מכיר נתקל ונבהל ממנו בהתחלה: אני רוכב ומסדר את הנעל תוך כדי פידול ופתאום פוף = נעלם לי החוט ב Boa הראשונה (זו שקרובה לקרסול). הייתי בטוח שהוא נקרע. מסתבר שלא והמיתר יכול להישלף מהתופסן שלו וכשמסובבים לסגירה הוא מתחבא סביב החוגה עצמה. שליפה שלו בפינצטה או מברג דקיק היא קלה והחזרתו למקום פותרת את הבעיה.

rc9

עוד קטע היה שבמקור מהקופסה ההשחלה לא עברה במיתר הקדמי הארוך יותר דרך כל האלמנטים שצריכים לתפוס אותו.

השימוש בבואה עצמה הוא מצוין ונוח, ובאמת מאפשר מיקרו התאמה. תכלס ה Boa האלה השתלטו על העולם ובצדק – אלה חוגות מאוד מדויקות ונוחות.
חברת שימנו

אחיזת העקב- מעולה

המעטפת מאחור קשיחה במידה הנכונה, מתיישבת מעולה בזכות הריפוד שאתם רואים פה בתמונה מטה, ומאוד נוחה אין שום נקודות לחץ, ואין תזוזה גם תחת כח רב וספרינטים.

נעל קצה

אוורור סביר וניקוז בולט

המבחן נערך בחורף עם גרביים דקיקות והיה לי נעים. לא רכבתי בקור איימים אבל נראה לי שבסה”כ זו נעל שאינה הכי מאווררת וקייצית שנתקלתי בה, אם כי מאווררת דיה. לכל אורך המעטפת העליונה יש את החורים האלה שאתם יכולים לראות בקלות בתמונות. גם בחלק התחתון של הסוליה יש חור ניקוז שממנו יתנדפו מים אם תרכבו בגשם ותספגו.

חברת שימנו

נקודת ההצטיינות המשמעותית – הסוליה

הנקודה בה הכי התרשמתי מהנעל הזו היא סולית הקרבון שלה וכל מה שהם מתארים כ”נעל נמוכה”. זה באמת ככה- אתם מרגישים איתה קרובים לפדל, ועם תגובתיות מעולה. רמת היציבות על הפדל היא הכי טובה שנתקלתי בה, והיא ממש סותרת תנועות פיתול- בדיוק כמו שהובטח! זה גרם לי לחוש שהוואטים שלי עוברים בצורה מדויקת וטובה יותר מהנעל אל הקראנק. בהחלט מוצר רייסרי, יעיל, ובמפתיע – גם נוח.

החיבור של התשתית המופלאה הזו ביחד עם הפדל הרחב של Shimano מייצרים תחושת בטחון, נוחות ויעילות לאורך הרבה שעות רכיבה. רמה גבוהה!
עוד נקודת הצטיינות מופלאה פה, שאני באמת לא מבין למה לא עושים כמוה בכל נעל – היא חיבורי הפדל והסימונים על הסוליה. הם פשוט התעלו על כל המתחרים שאני בדקתי בדרגות החופש של מיקום הקליט לאורך ולרוחב, ובסימונים הכל כך נוחים האלה של מיקום הפדל. למה זה לא ככה בכל נעל?

שימנו

מדרסים

Shimano מספקת מדרסים איכותיים יחסית לשאר היצרנים והם בהחלט נותנים תמורה קצת יותר מרשימה מאותן יחידות כלום ספוגיות שיש בד”כ. הם גם באים עם אלמנט חכם של כרית קשת מתחלפת- כך שאם יש לכם קשת נמוכה או גבוהה אתם יכולים לבצע התאמה כלשהי של הנעל לצרכים שלכם.

shimano

באמיתי סיכום

הנעל של שימנו מספקת התאמה קרובה למושלמת בעטיפה שלה את הקרסול, את מרכז הרגל, ובאופן בו היא מהדקת ועוטפת. היא באמת מופלאה. הסוליה שלה מדהימה והתחושה של שליטה ונוחות לאורך זמן פשוט מעולות. העברת הכוח שלה ואחיזת העקב- ללא דופי: זו נעל הקצה של חברה שמשקיעה ב R&D ברמה גבוהה במיוחד והתוצאה בהתאם. לגמרי אמת בפרסום.

אבל אני חייב להודות שיצאתי מתוסכל מהמבחן הזה- נפלה לידי הזדמנות להנות מאחת הנעליים הטובות ביותר שיש: אבל ללא הבאת 50% מהמידות שיש למוצר הזה להציע, הסיכוי לא קטן שהוא יהיה בחצי מידה רחוק מהמצוינות הפוטנציאלית שלו. אם אתם בול במידות שלמות ולא על חצאי מידה, שיחקתם אותה. 

מאת: גיאחה