שלום לכולם. ביום שבת אליפות ישראל כביש. הזדמנות נהדרת לפגוש את כולם (במיוחד אם אתה חי מחוץ לישראל ויוני זה החודש בו אתה בביקור מולדת).

מאת: דני אסקרוב
צילום: ליאור אלגלי, איל דולין

השנה, אליפות ישראל נדדה צפונה ליער ברעם. מסלול עליות קלאסי.

ב 2014, דימה גרבובסקי ז״ל, ניצח על המסלול את חץ הצפון – https://is.gd/hcubF0. גרבובסקי הנפלא הכריע את המירוץ דווקא בירידה, ללמדנו, שהכל אפשרי. הגברים ירכבו 117 ק״מ ויטפסו 2890 מטרים אנכיים! הנשים תרכובנה 94 ק״מ עם 2312 מטרים אנכיים.

איך שלא מסתכלים על זה – זה מסלול עליות קשה. הסיום, בשני המרוצים הוא בסוף העליה של יער ברעם. הסיכוי שיהיה יותר מרוכב אחד על קו הסיום – אפסי. אחרי שנים רצופות בבית גוברין, מסלול קלאסיקה עם עליות קצרות, השנה האליפות תהיה שייכת למטפס הטוב ביותר.

במירוץ הנשים המועמדת הבולטת לניצחון היא עומר שפירא. 

עומר, שסיימה חמישית, תוך תצוגת רכיבה עילאית, את שלב המלכה, על מאונט בולדי, בטור קליפורניה, היא אחת המטפסות הטובות בעולם. אין רוכבת ישראלית שיכולה לנצח אותה על המסלול הזה בנסיבות רגילות. גם הירידות התלולות, והמהירויות האדירות, שרוכבים בהם על מסלול האליפות, לא אמורים למנוע מעומר שפירא לשמור על תוארה.

רותם גפינוביץ, שנמצאת בעונה מעולה ובכושר מצוין, לא הראתה עד היום את יכולות הטיפוס הנדרשות בכדי לנצח את עומר, על מסלול כזה. 

עומר ורותם חברות באותה קבוצה, קניון-סראם, ורכבו יחד, בצורה מושלמת, ביום שבת האחרון במירוץ הכביש של המשחקים האירופאים. עומר עבדה בבריחה ומשזו נתפסה, 15 ק״מ לסיום, לקחה את רותם אל קדמת הדבוקה (כשהיא מביטה אחורה באחריות לוודא את מצבה של רותם) עד לעליה האחרונה. זו היתה הרכיבה הקבוצתית (בהנחה ש 2 נשים זו קבוצה…) הטובה ביותר של נבחרת ישראלית עד היום ותצוגה מקצוענית מרשימה של הישראליות של קניון-סראם. בשבת הן יהיו יריבות.

הסיפור שונה במירוץ הגברים.

5 רוכבים יש לסייקלינג אקדמי במירוץ – איתמר איינהורן, עומר ורועי גולדשטיין, גיא שגיב וגיא ניב. כל החמישה נמצאים בליבה של עונה עמוסת ימי מירוץ ותחרויות ארוכות ואיכותיות. במהלך העונה, לא ניתן לדעת, מה באמת הרמה של הרוכבים הישראלים, ומי הטוב מביניהם.

במסגרת הסייקלינג אקדמי, הרוכבים הישראלים זוכים אמנם בימי מירוץ ותחרויות למכביר אך בשרשרת המזון של הקבוצה הם החומר שמתכלה ראשון. מכיוון שאנחנו ניזונים משידורי הטלוויזיה (ומדיווחי המדיה של הקבוצה), בדרך כלל לא נראה את העבודה שעושים הישראלים של הקבוצה בשלבים הראשונים של המירוץ אלא אם כן הצליחו להתברג לבריחה. וכך, כשאינם רוכבים עבור עצמם והם עסוקים במשימות הקבוצתיות, האגו נמצא בצד והרכיבה היא עבור הקבוצה.

אבל בשבת באליפות ישראל – כל אחד לעצמו. אז נכון, האקדמי יהיו חייבים להבטיח את ניצחונם בטרם ישחקו את המשחק אבל על מסלול כזה זה אמור לקרות די מהר. ואז האגו והכושר ידברו. אז מה אמור לקרות? איתמר איינהורן, בהיותו ספרינטר מוצהר, כנראה לא יהיה במשחק. נותרו 4.

אליפות ישראל

גיא שגיב – פעמיים אלוף ישראל מגיע כשהוא בכושר הטוב ביותר שלו העונה. אחרי שני טורים (הונגריה וסלובניה), הרבה קילומטרים מקדימה (הונגריה) והתקפה בשלבים המאוחרים בשלב הראשון של טור סלובניה (מאד מרשים!) גיא הצהיר שהוא בא לקחת את החולצה. גיא לא נחשב כמטפס וגם לא משווק ככזה ע״י האקדמי עצמם, אבל אף פעם אל תמעיטו בכוחו של אלוף לשעבר.

רועי גולדשטיין – אומנם רועי הוא אח של עומר, אבל כרוכב הוא בעיקר התאום של שגיב. עם כמעט אותם מאפיינים ספורטיביים, האלוף המכהן יבוא להגן על התואר. זה לא המסלול הקלאסי עבורו אבל 3000 טיפוס ו 117 ק״מ זה משהו שאף אחד מרוכבי האקדמי לא מתרגש ממנו בשלב זה של חייהם. רועי יהיה שם, ילחם ויכול להפתיע.

גיא ניב – גיא משווק ע״י האקדמי כמטפס המצטיין מבין הישראלים. אם העולם היה עובד לפי פוסטים בפייסבוק אז גיא היה פייבוריט בלעדי לנצחון. על הכביש זה יהיה יותר מורכב. קשה לדעת אם אחרי הג׳ירו איטליה, ג׳ירו לוגאנו וטור אוקסיטני (4 שלבים) + כל הטיסות הכרוכות בכך ובביקור בזק בישראל (שם לקח על הדרך את תואר אלוף ישראל נגד השעון) גיא יהיה עייף או יעוף. אם הוא עף יהיה קשה לנצח אותו.

עומר גולדשטיין – הצעיר. עוד לא בשל ובוגר כמו האחרים אבל מאד (הכי?) מוכשר. פצצת כח ביום נתון ועל הנייר היריב הכי מסוכן של גיא ניב. עשה קפיצת מדרגה בחודש האחרון אחרי שהיה חולה בתחילת השנה. טיפס השבוע בשלב האחרון של טור סלובניה עם טאדג׳ פוגאצאר ובן הרמנס אחרי שסחב את בן קבוצתו סבאראגלי על הגב כל העליה. 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

אם הגעתם עד כאן אז אתם יודעים שיהיה מעניין

לא צריך קבוצות. יש 4 רוכבים אינדיבידואלים שילחמו על הזכות ללבוש את חולצת אלוף ישראל בכל המרוצים בחו״ל ולקבל את הכבוד המיוחד השמור לאלופי מדינות.

תסריט צפוי – הקפה ראשונה – האקדמי ינערו את כולם.

אחר כך – ראש בראש. בלי אירופאים, בלי תפקידים קבוצתיים. מאבק נטו מי הישראלי הכי טוב!  לדעתי – רועי, עם שתי אליפויות, ירכוב בשביל עומר. בתסריט ההגיוני והצפוי, עומר וגיא ניב ילכו ראש בראש בטיפוס האחרון.

יאללה – ניפגש בברעם.


אהבתם? הצטרפו לראנפאנל בטלגרם: https://t.me/BIKEPANEL