שימנו הולכת וחודרת חזק יותר לתחומים נוספים, ונכון שאתם חושבים על מערכות הילוכים כשאתם שומעים את השם הזה, אבל עם נעלי השטח החדשות שלהם, והבולטות יש לאמר, ניתן להעריך שתתחילו לזהות שימנו על עוד פינה באופניים. ה XC90 הוא דגם הקצה החדש של החברה. הוא שוקל 627 גרם (במידה 40 לפי נתוני יצרן), והוא בולט ובוהק בכחול מטאלי מגניב למרחוק. מחירו: 1209 שקלים לצרכן.  

1-018

הדגם הזה מתאים לחימום והתאמה לכף הרגל באמצעות ה Custom fit – תהליך חימום והתאמת הנעל לצורת הרגל באיזורים שיודעים להתגמש בחימום ולהתקרר על הרגל בצורה אופטימלית (סביב לעקב, בנקודה העליונה שסופגת את הלחץ במשיכה, וכמובן במדרס) – זה מתבצע אצל דילר מורשה בלבד – עם תנור ייעודי וערכת וואקום לביצוע הפעולה. אורכו של התהליך כ-15 דקות. בישראל יש תנור וערכת וואקום רק בחנות recycles בתל אביב. היבואן מוסר שבקרוב יפרסו שלושה תנורים וערכות וואקום נוספות בישראל.

רוצים עוד כתבות מעניינות על אופניים? אלפים כבר מקבלים למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

חוץ מהקסטום פיט, תיאור היצרן מפליג בפיצ’רים ואלה העיקריים שבהם:

  • הנעל עשויה Rovenica® – חומר סינטטי קל, רך חזק נוח ואלסטי ומושלם לדברי שימנו לשימוש בנעליים.
  • סולית קרבון דקיקה (1.7מ”מ) שמעבירה תחושת פידול מדויקת יותר, ומאפשרת גמישות מסוימת להליכה  בחלקה האחורי.
  • מעל לקרבון – חלקי האחיזה בקרקע בנויים בצורה אופטימלית לפיזור בוץ (ניחה, פחות קריטי בישראל), ואפשרות להוספת ספייקס לאחיזה במירוץ הסייקלוקרוס החלקלק הקרוב הבא שלכם.
  • סגירה באמצעות אבזם, ושתי רצועות וולקרו בכיוונים מנוגדים זו לזו- לדברי שימנו זה מוריד לחץ מהחלק העליון של הרגל, ולכן נוח יותר ולאורך זמן יעיל יותר בביצועים.
  • המדרס הוא מדרס סמי קסטום בפני עצמו: יש בו פטנט לבחירת איזור הקשת הפנימית – וניתן להכניס לשם קשת מוגבהת או רגילה. המדרס גם הוא בר התאמה בקסטום פיט.
  • חיזוק מותאם לצורת העקב בחימום ומונע החלקה.
  • נעליים אטומות יחסית – שמתאימות גם למזג אוויר בוצי, גשום או שלגי! (יש איזה חשש שמתגנב ללבי לגבי רמת האוורור שלהן בקיץ הישראלי. המבחן נערך בחורף ולא בדקנו את היבט האוורור בחום).
  • החלק האחורי בסוליה גמיש מעט יותר – ומתאים לסייקלוקרוס ולריצה או הליכה ליד האופנים (מסופקות גם עם  ספייקס למירוץ על דשא ובוץ).

1-023

הציון של אימלדה

מי אמר שרק לאופניים צריך לתת ציון על סקסאפיל? כמו שהוכיחה אימלדה מרקוס לעולם, פטיש לנעליים יש לו מקום של כבוד בפודיום של מסדר הפטישים, ממש לצד חליפות רכיבה, קסדות, וכל דבר אחר שיש לו צורה וצבע. אז הציון של אימלדה לרמת הסקסאפיל של הנעליים האלה הוא גבוה במיוחד! הנעליים בולטות, יפות, וזוהרות. כיף לרכוב איתן וכיף להראות איתן, כי זה קצה, וזה קצה יפהפה ומגניב! זה לגמרי פלאשי = בולט. די מפתיע מכיוון Shimano שיעילות תפקודית ובלתי מוחצנת היא שמה האמצעי. הפעם אי אפשר יהיה לפספס רוכב שמשקיע בעצמו… וכמה שהסקסאפיל שלהן גבוה, הוא אפילו עוד יותר גבוה מכך כשרוכבים איתם לצד אופניים בצבע תואם:

3

ברכיבה

  • התחושה היא של נעל קשיחה בטירוף – כל החלק העליון, האחורי, וגם התחושה ביד לפני השימוש היא של משהו קשה. אתה חושב לעצמך – זה לא יהיה נוח, אבל ההיפותיזה הזו מתפוגגת מהר מאוד עם השימוש. זו ממש גישה הפוכה לחלוטין לזו של ה Peael Izumi (אמנם לכביש) שבדקתי בעבר. אם שם הכל מרגיש רך אבל “סנדל פנימי” מהודק על נקודות הלחץ, הרי שפה המצב בדיוק הפוך: מאוד קשה לאתר רצועת לחץ ספציפית והכל מרגיש כמו משטחי פיזור מגע. רוצה לאמר – הפרסום והחומרים השיווקיים של שימנו דוברי אמת – זה באמת מרגיש כמו משהו שמפזר את הלחץ הנוצר על הרגל על איזורים רחבים יותר, וזה באמת מאפשר להדק מאוד מאוד חזק בלי שהרגל נרדמת או כואבת בנקודות מסוימות.

  • התחושה ה”חזקה”, הזו של הנעל גם נותנת דרגת בטחון בשטח – היא לא מרגישה כמו איזה מוצר עדין ורך. נדמה שהיא תגן היטב על הרגל ברכיבה בשטח, והיא מצליחה לתת את התחושה הזו במשקל די נמוך. מרשים.

7

  • האבזם העיקרי נוח במיוחד. העיגון שלו קבוע (יש כאלה שהם על ציר בר תזוזה) והוא יציב, קל לכוון ולהכניס את רצועת הפלסטיק העבה והקשיחה יחסית. ולא צריך להתאמץ להשחיל שום דבר כמו איזה חוט ומחט (וניצחון קל מאוד על ה Sidi בגזרה הזו).

  • סקוצ’ים – לא משהו. צריך מאוד להתאמץ כדי להצליח להדק איתם את המערכת הקשיחה הזו. הם קצרים יחסית (שמצד אחד זה טוב כי הם לא בולטים מחוץ לנעל בכלל כמו כמעט בכל נעל אחרת שאני בודק), ודרושה משיכה מאוד חזקה, כדי להרגיש השפעה במעטפת הנעל עצמה. כל סקוץ’ נסגר לכיוון אחר, מנוגד לשני וזה טיפה מקשה על ההידוק – בעיקר תורגש המגבלה בסקוץ’ שפונה לצד הפנימי של הרגל כי יותר קל להדק החוצה מפנימה, במיוחד תוך כדי רכיבה.

n3 (1)

  • האצבעות מקבלות חלל גדול יחסית וחופשי שזה טוב. רק אם הרגל שלכם מאוד צרה, הרי שההידוק המעט קשה בסקוצ’ים, במיוחד הקדמי, בשילוב החלק הקדמי המשוחרר מעט, יכול להפריע לכם. אני הייתי יכול להנות מתחושה מעט יותר הדוקה שם מלפנים. באופן כללי אני נוטה לסבול מכך שכף הרגל שלי דקה יחסית ונדרש להרבה מילוי מהגרביים וממדרס שמנמן כדי להפיק את המירב מנוחות נעליים – פה המקרה לא היה שונה מהבחינה הזו.

  • הסוליה אכן דקיקה, והייתי צריך להעלות את האוכף בכשני מילימטרים ביחס לסידי, הדי ישנות שלי. גם סולית הקרבון קשיחה. תחושת העברת האנרגיה של הסוליה ושל הנעל בכלל טובה מאוד.

  • אחיזת עקב – טובה מאוד. אין תזוזות מיותרות מה שנובע בין השאר מהאבזם העיקרי המוצלח במיקומו ובכלל. גם אין בעיה ללכת או לרוץ מעט עם הנעל ואין שפשופים כתוצאה מכך.

  • מדרס – המדרס המתוחכם של שימנו מעלה צפיות כשרואים אותו בתחילה – הוא מכיל שסע פנימי אליו ניתן להכניס כריות המייצרות הגבהה שונה באיזור קשת כף הרגל הפנימית. אם הרגל שטוחה יותר – תשתמשו בכרית השטוחה ואם יש לכם שקע עמוק בקשת כף הרגל תוכלו להחליפה בכרית עבה יותר. בנוסף המדרס הוא חלק מהמערכת הניתנת לחימום והתאמה אישית בתנור, כלומר זהו מדרס סמי-קסטום. המציאות של המדרס הוכיחה שהוא טוב בהרבה ממדרסי הזבל שרבים מהיצרנים מכניסים לנעליים, אולם הוא מה שהוא – סמי קסטום, ולכן אל תצפו שיהיה ברמה של קסטום מלא שנעשה למידתכם כמו זה של מריו סנטר או אחרים.
  • אוורור – המבחן נערך בחורף, ולחורף הם מתאימים בוודאות. אמנם החורף השנה דומה יותר לאביב, אבל לא הרגשתי צורך כמעט אף פעם להוסיף ערדליים. יש עוד לחכות לאיזה חמסין או שניים כדי לדעת מה רמת נידוף החום שלהם בתנאי רוב השנה בארץ.

1-Shimano XC90

Custom Fit – כדאי?

באופן מעט מוזר, כל הקטע של ה Custom Fit מוצנע גם באתר הכללי של שימנו, גם בקופסה של הנעל עצמה וגם בפרסום הישראלי. אם לא תקנה בחנות תל אביב עם התנור ומודעות של המוכרים לעניין, אתה יכול בקלות לקנות את הנעל הזו ולחשוב שה Custom Fit הזה הוא עוד איזה פיצ’ר מדף זניח של החברה. בחנות בתל אביב הומלץ לקבוע תור מראש כדי לוודא שיש בחנות שעבר את ההכשרה של התאמת הנעל לרוכב.

מהחוויה שלי, יש לאמר את האמת – אני מרגיש שיש בקסטום פיט הזה סיכון מסוים. לכאורה הקסטום פיט זה יתרון ענק של הנעל הזו ואני חושב שזה אכן הפחית חללים בנעל והתאים אותה מעט יותר לכף הרגל שלי, אבל היא היתה נוחה מאוד גם קודם לכן, ויחד עם ההצמדה הזו, התחלתי לחוש פתאום בליטה מתחת לחלק הפנימי של איזור המתכת שתופסת את אחת הרצועות, תחושה שהפכה לבעיה כשסוגרים את הנעל ברמת חזק-רייסר-רוצה-נמק-רק-לא-להפסיד-שנייה. לגבי המדרס – לא הרגשתי שהמדרס עצמו מושפע במידה מספקת מהחימום והעמידה עליו לאחר מכן. מה שכן הרגשתי זה שיפור מסוים באחיזת העקב, שנצמד טוב יותר בעקבות התהליך. בקיצור – אל תמהרו. אם נוח לכם מאוד (כמו שהיה לי גם לפני הקסטום פיט) אז לא חייבים – הנעל מצוינת גם בלי זה.

סיכום

למרות שני הריג’קטים (כיווני הסקוצ’ והבליטה הפנימית בעיקר) קיבלתי פה קפיצת מדרגה משמעותית, וגם נימי מדווח על שביעות רצון רבה במעבר מהצהובות של מאביק. מדובר בנעל קשיחה מאוד ונוחה מאוד. היא גם מהקלות בקטגוריה (אם כי לא קלה בטירוף) והיא מעבירה את אנרגית הפידול שלכם בצורה מושלמת. אם אתם לא גרים בתל אביב תתקשו מעט לקבל את שירות ה Custom Fit, ואם אתם סוגרים את הנעל ממש חזק והיא נוחה לכם ממילא, לא בטוח שאתם צריכים אותו כי יש פה נעל איכותית וטובה מאוד גם בלעדיו.

נעלי קצה זה משהו ששווה להשקיע בו, ולמרות שמדובר במחיר של 1206 שקלים, אנחנו מעריכים שיהיו לא מעט כאלה שיעשו את זה. המשקל, החוויה והאיכות בהחלט מצדיקים את ההשקעה לרוכבים שמבלים הרבה שעות על האופנים. כבר ראיתי אותה על כמה רוכבים, ואפשר להעריך שכמו שנעלי הספשלייזד תפסו את שוק הכביש לפני כמה שנים, שימאנו הולכים להיות “הדבר” בשוק ה XC. יש לי תחושה שהנעל השווה הזו הולכת להיות לגמרי פריט האופנה הנחשק של רוכבי השטח ב 2014.

צילום: יוג’ין לויט וגיאחה
בחן: גיא חלמיש