Crono היא חברת נעלי רכיבה איכותיות מאיטליה. זו חברה משפחתית עם נסיון עתיר שנים בייצור נעליים לענפי ספורט שונים. לאחרונה החל לייבא אותם זוהר רובין לישראל, והוא העביר אלינו שני זוגות קצה מקו המוצרים שלהם. את נעלי השטח שבחן ירנין פלד, ואת נעלי הכביש במבחן זה. אז האם יש לך סיבה להכניס את כרונו לרשימת ה Wish List שלך?

  • מותג נעלי רכיבה: Crono, דגם Futura2.
  • מחיר: 1400 ש”ח.
  • יבואן: רובילייף (זוהר רובין).


093

הציון של אימלדה – סקסאפיל ותדמיות 

דגם נעלי הרכיבה שמיובא לארץ ניצב בראש קטגורית נעלי הכביש של החברה. בניגוד להרגלי בחרתי את הצבע הלבן עם נגיעות באדום בלשון, ולטעמי הנעליים נראות ממש טוב. כמו שכתבנו על דגם השטח – אכן מורגשת האיכות הגבוהה בבחירת החומרים, התפירה, והאופן שבו כל העסק הזה נראה ומרגיש. מדובר ברמת גימור גבוהה במיוחד ואיכות קצה. דגם הכביש בחלקו העליון מאוד דומה לדגם השטח, כאשר מנגנוני הסגירה, רוב חלקי הנעל והגזרה והמראה הכללי כמעט זהים. יש תוספות של הגנות וחיזוקים בעקב ובחלק הקדמי, וכמובן חלקי סוליה תחתונים להליכה בדגם השטח.

קו העיצוב הוא “סליק”- כלומר מודרני ומעודכן ונראה מהיר. היום שמים דגש לא קטן בעולמות הכביש על אווירודינמיות, והנעליים האלה נראות כאילו כבר עברו את האופטימיזציה הנדרשת- הן חלקות למראה, עם פני שטח שטוחים ואחידים יחסית, וללא סקוצ’ים בולטים ודברים שיכולים להפריע לתנועת אוויר נקי. 

בציון הסקסאפיל של אימלדה מרקוס הנעליים מקבלות 10 – המקסימום!

094

ציון השב”ס – מנגנון הסגירה 

הנעל נסגרת באמצעות שתי חוגות Boa המהדקות מיתר ניילון חזק המעוגן לאורך שסע הכנסת הרגל. החוגות, (Micrometric closure ATOP system ) פועלות בצורה מאוד פשוטה: עם כיוון השעות הן מהדקות בקליקים ברורים המחזקים כל אחד במידה קטנה מאוד, ומאפשרים דיוק רב ברמת הלחץ והסגירה, ואילו לפתיחה מסובבים נגד כיוון השעות ואחרי חלקיק סיבוב המתח משתחרר באחת. לא צריך לסובב כדי לפתוח- אחרי שעברתם את סף השחרור בשתי החוגות פשוט מוציאים את הרגל – השסע נפתח בקלות.

מדובר במנגנון הסגירה הכי טוב שנתקלתי בו עד היום. אחרי שנים של מאבקים במנגנוני Boa פחות מוצלחים, ובסקוצ’ים מכל הסוגים ולכל הכיוונים, סוף סוף מנגנון סגירה מעולה. יש לציין בכל זאת שכדי להדק את הנעל לרמה של ספרינטים ממש מגיעים כבר לאיזור בו ההידוק קשה, ואם האצבעות שלכם מזיעות או רטובות יתכן שתתקשו מעט לייצר את הוואקום הנדרש- אבל ברוב הרכיבה אתם לא אמורים לרכוב בחנק כל כך משמעותי על הרגל.

הציון של השב”ס למנגנון הסגירה וההידוק: 10! המקסימום שאפשר לקבל, כי אני פשוט לא מצליח לדמיין פתרון טוב יותר מזה.

099

ציון המוכרת בחנות הבגדים – התאמה ונוחות כללית, החלק העליון 

לכל אחד יש את הרגל שלו, ויש להודות על האמת- נוח לאחד לאו דווקא יתאים לאחר, אולם מנסיון של שני בוחנים כבר, ועוד רוכבים מובילים ששמענו עליהם שכבר עברו ל Crono אני יכול לאמר שגם פה- מדובר בקצה קצוות שלא מבייש את המחיר הגבוה שהנעל הזו עולה. לעולם אני מוצא נעליים שונות מציקות באיזה נקודה, ולא מתאימות עצמן באופן מוחלט לרגל שלי.

הנעל הזו יש לה תכונה מוזרה – מצד אחד החלק העליון מרגיש עבה למדי ומאסיבי, אבל הוא כל כך חלק, אין אבזמים שמייצרים נקודות לחץ, וכל עוצמת ההידוק מתפזרת על החלק העליון בצורה מופלאה, שאין שום נקודת לחץ. הלשון מכילה חומר בעל זיכרון שלצד חורי האוורור שבה, כנראה גם מסייע בריפוד מוצלח ובידוד חלקי הסגירה של השסע מללחוץ על חלק כף הרגל העליון.

עבור קטעי עבודה ופידול אינטנסיביים שבהם אני רוצה להעביר את כל האנרגיה בלי לאבד כלום, הצלחתי לחזק את הנעליים ברמה שלא חיזקתי עד היום אף נעל אחרת, ולא נרדמו לי הרגלים, האצבעות, ומעבר ללחץ חזק ומפוזר הייטב – התחושה מושלמת.

הציון של הבחורה מהחנות שאומרת “זה נראה עליך מאאמם!”: 10! מהמם.

022

מילה מהאמסטף – אחיזת העקב 

אם התעוררה בכם תחושת אי נוחות קלה למקרא העשיריות המתעופפות פה במבחן BIKEPANEL, אתר שבאמת מנסה להביא את האמת המקצועית והבלתי מצונזרת של בוחניו לקוראים, המשיכו לקרוא: פה בהחלט יש לי ביקורת, והציון אינו מושלם. היו אצלי ויש עדיין נעליים שמצליחים לתת תחושת אחיזה חזקה יותר בעקב. זו תמיד נקודה קשה לטיפול ברוב הנעליים שבחנתי עד היום, וחברות שונות מנסות לפתור את זה בצורות שונות. סידי אפילו הוסיפה מנגנון הידוק מיוחד ונפרד לחלק האחורי (שלא עבד מדהים לטעמי).

הייתי חושב שזה כמעט בלתי אפשרי למנוע התרוממות קלה של העקב, או לפחות מעין תחושת חופש קלה, אם לא היו אצלי הנעליים הכתומים של Pearl Izumi שאחיזת העקב שלהם מזכירה אמסטף שלא מצליח לשחרר את הלסת לאחר נשיכה, עד כדי כך שבהליכה עמה היא מייד מייצרת לי יבלות.

אל תבינו לא נכון – האחיזה שם היא בסדר, אבל היא לא הכי קצה, ואני חש רמה מסוימת של חופש. הדרך של ה Crono Futura2 לטפל בהידוק הנעל גם בחלק האחורי היא באמצעות ההצטיינות המופלאה שלהם בהידוק החלק הקדמי באמצעות ה Boa, מה שמאפשר חיזוק כזה, שלא תרגישו בבעיה גם בספרינט נגד אנדריאה גרייפל הגורילה.

הציון של האמסטף לנשיכת העקב: 8.

021

“לוצה Footmasage?” – מדרס פנימי 

פה מגיע החלק המסורתי והחוזר על עצמו שבו אני מתלונן על מדרסי ברירת המחדל המגיעים עם נעלי רכיבה באשר הם. קוראים וותיקים כבר יודעים שאפשר לדלג ולדעת מראש מה יהיה הציון פה. החדשים יקבלו שוב הפניה למדרסים ראויים יותר – כמו אלה המעולים במיוחד של תמיר כפיר או המדרסים של מריו סנטר שמציעים כמה רמות מחיר לפתרון.

יש שתי גישות בסיסיות לאספקת מדרסי ברירת המחדל על ידי יצרני הנעליים: אלה שמנסים לתת משהו שיהיה קצת יותר שווה מהבסיס הבסיסי ביותר, למשל באמצעות כריות מתחלפות בתוך המדרס המאפשרות רמה מסוימת של התאמה אישית לקשת כף הרגל של הרוכב, וכאלה שכאילו אומרים – עזבו אותנו באמשכם, קחו איזה ספוג שטוח וחסר פונקציונאליות כמעט ולכו תעשו לכם מדרסים כמו שצריך.

המדרסים שסופקו פה עם הנעליים הם מהסוג השני, למרות שיש איזה טענה שיווקית שיש שם יכולת ספיגת זעזועים (shock absorbing insert) אבל זה לא מספיק. לפיכך מעסת כפות הרגליים התאילנדית לא מרוצה: הוא 6 בלבד.

101

ציון החזאי – אוורור 

אנחנו בישראל ואי אפשר להתעלם מהחשיבות של נעל מאווררת. זה גם תחום קשה מאוד לטיפול באופן כללי, כי נעל צריכה לשמש אותנו גם בקיץ וגם בחורף, ולפיכך לא ננתק את הציון פה מהתחושות הכלליות לגבי הנעל והיכולת שלה לנהל אקלים בצורה טובה.

הנעל מעולה גם בהיבט הזה. ברכיבה בשיא החום, עם גרביים דקים, פתחי האוורור של הנעל הזו עשו את העבודה ושחררו לחות מכף הרגל. יש כמה כאלה: סולית הקרבון בעלת פתח קדמי מתחת לכריות כף הרגל. החלק העליון הנו בעל שישה פתחי אוורור בולטים וגדולים לצד כף הרגל (שלושה בכל צד). יש חורי אוורור בחלק הקדמי העליון, וגם לשון הנעל הנה בעלת פתחי אוורור גדולים, רשתיים ואפקטיביים, ומאפשרת שחרור חום דרך שסע הפתח העליון. הם לא נעלי קיץ מובהקים כמו הכתומים שהזכרתי מעלה שעשויים הרבה רשת ומעט חומר, אולם מצד שני אלה נעליים שיחזיקו שימושיות גם עם גרב עבה יותר בטמפרטורות נמוכות יותר.

הציון של החזאי לניהול האקלים בכרונו פוטורה2: ציון גבוה וראוי של 8.

 

103

ציון הפטישיסט – סולית הקרבון, קשיחות כללית, נוחות לאורך זמן 

הרגל שלכם היא לא ספינה שוברת קרח בים הצפוני ולא צריכה להתמודד עם קשיחות יתר. אתם מבלים הרבה שעות על האוכף והנעל שלכם צריכה להיות בעלת בסיס מאוזן – קשיח במידה כדי לאזן את הצורך הספורטיבי, התחרותי, ולאפשר תגובתיות מעולה ומעבר אנרגיה מוצלח. במיוחד בספרינטים ובעליות כשאתם דוחפים חזק.

מצד שני, כבר למדנו לאורך השנים שקשיחות יתר מתורגמת בסופו של דבר לנוחות חסר, והדבר מוריד מהביצועים לאורך זמן. יצרני נעליים רבים למדו לאזן בין הצורך בסולית קרבון הכי קשיחה שאפשר, לצורך האנושי לרמה מסוימת של תגובה לכף הרגל.

סולית הקרבון פה היא בדיוק באיזון הנכון, והתחושות לאורך רכיבה ארוכה, מצוינות. בספרינטים יש העברת כח נפלאה ואין שום מעבר של לחץ לא מפוזר באיזור הפדלים.

שתי נקודות יורדות לה מציון מושלם עבור שני היבטים שאני הייתי משפר: מיקום החורים מאפשר הסטה מוגבלת יחסית אחורה. הפדל קדמי יחסית והייתי רוצה עוד כחמישה מילימטרים לפחות (אם לא יותר) באפשרות להוריד את הקליט לכיוון העקב. הדבר השני שהוריד הוא רמת הקימור של הסוליה בחלק הקדמי- מי שלא יכול לרכוב בו זמנית על 3 זוגות נעליים ממבחנים קודמים לא היה עולה על זה כנראה, וזה גם משהו אישי יחסית, אבל גיליתי שסוליה מעט קמורה יותר שבה החלק הקדמי עולה מעט גבוה יותר מבנעליים האלה, מרגישה לי טבעית יותר על קימורי הרגל, ומשתלבת טוב יותר עם הפידול.

הציון של הפטישיסט: 8.096

לסיכום

מדובר בנעליים מעולות, והכי טובות שנכנסו למבחן מבין נעלי הכביש שבחנו עד היום. לרבות מהנעליים שרכבתי איתן יש תכונות הצטיינות: חלק קלילות במיוחד, חלק מאווררות במיוחד, ואחרות בעלות פיצ’רים ייחודיים אבל כחבילה כוללת, אלה התייצבו בינתיים בראש. מה שמאפיין את ה הכרונו Futura2 הוא מערכת הסגירה המעולה שלהם, והנוחות העילאית שהם מספקים, גם בסגירה הדוקה במיוחד. אחיזת העקב יכולה להשתפר בקטנה, את המדרסים ממילא רוכבים רציניים מחליפים לקסטום, וקימור הסוליה הוא עניין אישי. בזכות העברת הכח המעולה לרוכבים תחרותיים, שמתאפשרת בזכות המושלמות של ההידוק ללא שום Hot spots או הרדמויות, האיזון הכללי, הנוחות המרשימה, המראה המהיר, הנקי והמדויק – התשובה לשאלת המבחן היא שזה בהחלט ראוי ל Wish list שלך!

כתב וצילם: גיאחה