לא ברור למה בדיוק העירו אותנו יזמי האירוע הפיראטי “מבצע יואב ה-4 השני” בשעה מוקדמת כל כך. המארגנים, שכדבריהם לא באמת קיימים ככתוב בהזמנת הפייסבוק: “אין מארגנים, אין אבא או אמא לרכיבה זו” הם על פי מקורות יודעי דבר מקבוצת הרכיבה הוולונטרית הענקית Bykers.
בסוף נובמבר לא ידוע לנו על חמסינים קשים, ושש בבוקר זה עוד לפני הזריחה. מי שהגיע מהמרכז יצא מהבית בשעה 4:30 בבוקר, כלומר קם באיזור 4:00, ומי שהגיע מהצפון – הרבה יותר מוקדם. אפשר בפעם הבאה ב 7:00 בבקשה?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ השקטה פה: 
בייקפאנל ווטסאפ

 

מאת: עדי פרומין וגיאחה
צילום: גיאחה

023אבל הגענו. לפני כן עוד הספקנו לעבור לצד איזו שריפה שהתלקחה לה בשני מוקדים בצמוד לכביש 6. אחרי שהגענו לנקודת ההתחלה בבית קמה, היה ברור שהרוח הולכת להיות פקטור משמעותי. אחרי כמה ימי רוח מזרחית חזקה במיוחד, מלווה בהצתות ושריפות, מרבית החששות בתגובות בימים שקדמו לאירוע היו סביב מצב ועוצמת הרוח.

במבט חטוף במפת המסלול נראה היה שאולי חלק לא מבוטל מהמסלול הוא או עם רוח צד או רוח גב, אבל לא קילומטרים ארוכים עם רוח אף אימתנית. לומר את האמת, ההתחלה באמת היתה קשה, כאשר מבית קמה לכיוון להב רוכבים ישירות נגד הרוח. נראה היה שלא מעט רוכבים סובלים בקטע הזה, למרות שזה בדיוק אותו דבר כמו בלי רוח, רק יותר לאט, ועם קצת יותר רעש באזניים…

מבצע יואב

רואים בתמונה את הרוח המטורפת הנושבת בה?

ומי הסובלים שמגיעים לרכיבה מהסוג הזה?

קשה להעריך את הכמויות, אבל היו לפחות 50 רכבים בחניה של בית קמה, כלומר כנראה סביב ה 100 רוכבים. בתור התחלה אפיקיסטים (מין הסתם), מרחק כזה הוא לא רכיבת סופ”ש רגילה בשביל רוב הרוכבים, מה גם שהמיקום הגאוגרפי הוא פחות פופולרי עבור מרכזי האוכלוסיה העיקריים במרכז. ניתן היה לראות בחניה של בית קמה בבוקר כמה וכמה חולצות 4Epic וגם Epic Israel מכמה שנתונים. כולם מתלבשים מהר בקור של הבוקר יחד עם הרוח. היו הרוכבים שרכבו בזוגות במוד סטייג’ יומי והיו מי שרכבו בקבוצות גדולות יותר של רוכבים. נצפו  גם בודדים, כמו בחור על סינגל ספיד שעשה עמו גם את הHLC. כל אחד במוד עבודה שונה ולכל אחד קצב שונה בהתאם.

012

Bykers ו 4Epic – אפל וגוגל של עולם האופניים?

למי שלא יודע, Bykers היא קבוצה ענקית של כ 350 רוכבים שמנהלים את עולמם באפליקצית טלגרם (כמו what’sapp אבל אחר…). זו קבוצה מחתרתית משהו עם כוח של לא מעט שמסוגלים לרכוב מאה קילומטרים ויותר. עם רוכבים כמו אלעד בכר אילת, לובו, אסף סביון וניר גלבנד שמסוגלים לבנות מסלולים מגניבים ולהוציא אותם בחינם. למעשה, כל אחד בקבוצה יכול להמציא מסלול או אתגר (למשל מס”סיבת יער בפורים או כושלימניה) ורבים מהקבוצה יתאגדו ויגיעו. מבחינת הרוכבים, יש רבים מהם שמזוהים עם בייקרס וגם עם ארבע אפיק. עוד נייחד כתבה בפני עצמה ל Bykers ב BIKEPANEL!

סינגל להב

הכניסה לסינגל להב

נודע לנו שהיה איזה ביטוי של חוסר שביעות רצון ב 4Epic על כך שנעשה שימוש במותג “מבצע יואב” שהחל שם במקור. האם זו תחילתה של יריבות ענק של שני תאגידי הענק האלה בנוסח תביעת הפטנטים של אפל וגוגל? או שמא כולם יזכרו שהם, בעצם,  לא יישויות עסקיות – והרי זו בדיוק הפיראטיות, חוסר הפורמליות והכיף שהיו בבסיס כל העניין הזה?

010

עזרא שהרבני, מייסד ויזם האירוע המקורי, אומר לנו מנפאל הרחוקה (שם הוא משלים טיול אופניים שודאי עוד תשמעו עליו), ש”ברגע שפרסמתי מסלול, ארגנתי ארוע ושחררתי אותו לציבור, משמח אותי כל שחזור של המסלול על ידי כל רוכב. לא מדובר בפעם הראשונה שזה קורה: לפני שנתיים הבייקרס ארגנו את מבצע יואב השני השני, שאליו גם הוזמנתי אבל לצערי לא יכולתי להשתתף. כיום יש המון רוכבים בשטח שמעוניינים ליצור, לארגן ולהזמין רוכבים, אוטוטו יהיה גם מבצע גרינברג שסובב סביב אותם המסלולים. מאחר ואין בכוונתי לעשות את מבצע יואב הרביעי השנה, משמחת אותי כל התארגנות של רוכבים לעשות את המסלול. אגב, השנה אני מנסה לבנות מסלול שישחזר את כיבוש, באר שבע על ידי אלנבי.”

020

עוד תלונות שנמסר לנו שעלו על ידי דמויות מוכרות הן על קיומו של האירוע בסמוך לצ’ימי, אבל דווקא זה נראה לנו כרעיון מצוין שיבנה הכנה הדרגתית ראויה: בשישי אחד כ 105 ק”מ ועוקב אחריו אירוע ה- 160 ק”מ. כעת דומה שעל הצ’ימי נופל מזג אוויר בעייתי שלא עוצר את החברים הקשוחים והנחושים מלהמשיך בתוכניות כרגיל, אבל למפונקים יותר – לפחות הרווחנו את מבצע יואב.

004

למה כל כך מוקדם קיבינימט!

המסלול משלב בתוכו מכל טוב

המסלול מתחיל מבית קמה ויוצר שתי לולאות – אחת מזרחית לכיוון להב, והשנייה מערבית לכיוון רוחמה ודורות. באמצע הוא עובר לא רחוק מנקודת ההתחלה, מה שמאפשר למעשה לרוכבים המכוונים לסביבות ה 60 ק”מ לרכוב גם כן, ולאלה שרוצים את המרחק המלא להשלימו.

029

עדי פרומין וינון פפר שומרים על זוגיות יציבה

השנה הוא הוסיף לתוכו את החלקים החדשים של סינגל להב. בדרך אליו עברנו בדרכים לבנות מהודקות המאפשרות גלגול בקצב מאוד מהיר (כשאין רוח אף שמאטה אותך ל15 קמ”ש) על גבעות מתגלגלות. ברכיבה עברנו גם ביער דבירה, בשדות פתוחים עד האופק ונהנינו בכל כמה עשרות קילומטרים מאיזו נקודה מענינת בדמות חירבה נטושה.

031

ינון לא אוהב צהוב זרחני בביגוד רכיבה… (עזרו לו למצוא זהוב זרחני בתמונה!)

בשונה ממה שרגילים רוכבים צפוניים – למעט ביערות, אין הרבה ירוק בעיניים כמו עצים ושטחי מרעה, אלא שדות חומים חרושים (אין גשם – אין חיטה…) והרבה הרבה פחות עצים בעיניים. מזל שלא היה יום חם – היעדר צל לאורך רכיבה ארוכה כזו יכול לייצר הבדל משמעותי ברמת הקושי. לרוכבים המגיעים מהצפון הנוף השונה מרשים במיוחד מאפשר הרבה מאוד הזדמנויות לצילום ואוורור מהשגרה.

מגוון של סינגלים

פלוס נוסף של המסלול הזה, שהוא תופר מגוון גדול של סינגלים: התחלנו בסינגל להב, סינגל קק”ל מוכר ומוכח, סינגל מהיר שמעודד עבודה אינטנסיבית. נתן הזדמנות להרגיש חזק והצריך קצת התמודדות עם פקקי רוכבים בסינגל.

021-001

הרוכב הזה רוכב מהר בסינגלים!

כחלק מהחידושים של סינגל להב, התווסף השנה סינגל רימון, שממש רציתי לרכב בו, אבל בשלב מסוים אחרי שהגענו אליו הבנו שאנחנו בכיוון הלא נכון, אז הסתובבנו וקצת אחרי זה הגיע פיצול שהטעה אותנו לחתוך חלק מהמסלול – משהו כמו שניים או שלושה קילומטרים. כמו שכתב בדף האירוע מישהו שרכב את המסלול כמה ימים לפני, יש בסינגל הזה לפחות נקודת חיתוך אחת של השבילים ובקלות ניתן להתברבר שם.

037

בין להב ורימון ישנו קטע גישור ארוך של רכיבה, עם הרוח בגב הפעם. אחרי אשליה של מהירות מגיעים לסינגל דורות וסינגל רוחמה: שני סינגלים מהנים ויפים, כל כך שונים ויחודיים לאזור הזה. (רק סינגל בארי מזכיר אותם, והוא נמצא לא כל כך רחוק מהם).

קצת מהאתגרים בהם נובעים משילוב של קרקע חולית, מעבר מהיר בין קרקע מהודקת וקשה כמו אספלט לבין ארגזי חול עמוקים. רוכב לא מיומן יכול לשקוע עם הצמיג הקדמי ולמצוא את עצמו עף מעל הכידון ללא כל אזהרה מוקדמת… המון פיתולים חדים, שינויי קצב מהיר וזוויות משתנות. סוג של לונה פארק מהנה במיוחד שבו אתם כל הזמן דרוכים למצוא מה יש מאחורי הפנייה הקרובה, והיא מגיעה מהר!

041

נופי הדרום השחון והחיטה שלא נזרעה עקב היובש – מאוחר בנובמבר

התשה בדרך לאוטו

יואב הרביעי, מבצע מבצע נתת בשני! השילוב של רכיבה לא מועטה בסינגלים שמורידים את המהירות הממוצעת, עם הרוחות החזקות שהיו מול הרוכבים בכל הקטע הראשון, וגם בקטע האחרון לכיוון הרכב חזרה, יצרו אירוע לא קל. מעל ל 100 ק”מ יפהפיים, אבל ארוכים. מבחינתנו חצי שעה פחות היתה מתקבלת בשמחה, נאשים את הרוח בזה… אבל התאוששנו בארומה בית קמה, נהנינו מהמקום היפה, ומהרוכבים המצוינים סביבנו. היה כיף.

מאת: עדי פרומין וגיאחה
צילום: גיאחה