הקטע הבא נכתב מתוך היבט אישיותי של יבבנות משקל: אותה הטפלות טפלה וחסרת הגיון למאמץ להוריד גרמים בודדים מהאופניים. מי שזה לא מדבר אליו – שידלג או ילגלג – נקבל זאת באהבה והבנה ורק נאמר שיחד עם ההבנה הראציונלית שזה אידיוטי, החלטנו להכיל את האובססיה ולחיות אתה חיים של השלמה והכנעה. איפה לשים את הכסף? על פסיכולוג או השקעה בציוד שמוריד משקל? שניהם כנראה יעלו אותו הדבר… אז אתם יכולים לנחש במה בחרנו. 

ועוד פסקה קטנה לפני שנגיע לעיקר: את אחת הסיבות לפריצה הגדולה של תעשיית הרכב היפנית מייחסים לטריק שיווקי אדיר. מספרים שהיפנים היו הראשונים שזיהו כיצד הלקוחות משווים בין מכוניות מתחרות: ע”פ מספר בודד שמבטא את נפח המנוע או את כוח הסוס. מה עשו הגאונים האלה? תכננו את המוצר תוך לא מעט ויתורים גרועים ללקוח (כמו אובדן מומנט בסל”ד נמוך – אבל לא ניכנס לזה עכשיו…) ובלבד שבטבלת ההשוואה למתחרים המספר שלהם יהיה הגבוה ביותר. ככה הם תמיד הובילו בהשוואות של הלקוחות וייצרו יותר מכירות. איך זה מתחבר לסיפור שלנו? טבלאות משקל. לאור תופעת ה OCD  הנזכרת מעלה, באו חברות האופניים ונקטו בגישה היפנית: החברות שרואות כיצד שופטים הלקוחות את המוצרים שלהן, שמות את השלדות שלהן במדרג יורד לפי סוג הקרבון ובטבלת משקל יורד. בא לקוח, וקונה לפי המספר האחד שמבטא את המשקל. הבדלים של 50 גרם בליין של אותו היצרן בין משקל שלדת דגם הקצה לדגם הבא אחריו יכול לבוא לידי ביטוי של ייקור באלפי שקלים רבים.

עכשיו נבדוק אופציה אלטרנטיבית:

Bbb_caron_cage_22gr

מחזיק בקבוק רגיל מאלומיניום שוקל 40-60 גרם. זוג מחזיקי הקרבון של BBB שבמבחן הזה שוקל 22 גרם ועולה 299 שקלים.  ההפרש במשקל של שני מחזיקים על אופני הכביש שלכם יכול להגיע בקלות לאותם 50 הגרם שעושים את ההבדל בין שלדה אחת לשלדה השנייה במדרג אצל אותו היצרן. המשמעות היא שבהפרש השקעה של כ 200 שקל (בגדול – ההבדל בין מחיר מחזיקי אלומיניום הפשוטים לבין מחזיקי קרבון קלילים), ניתן להוריד באמצעות מחזיקי הבקבוק את אותו משקל שהיה עולה לכם משמעותית הרבה יותר לו ניסיתם להורידו באמצעות השלדה. אתם רואים? זה הגיוני!
יבבן המשקל האובססיבי שם את כל יהבו על ההסבר הזה כשהוא מנסה לפתור את הדיסוננס הקוגניטיבי שלו. הנה, יש הגיון בהוצאת כספים על הורדת משקל כי ככה חוסכים הוצאה דומה במקום אחר (כמובן שאח”כ נמצא הסברים טובים למה לא כדאי לחסוך את ההשקעה הזו גם בשלדה אבל את זה נעשה כשנדבר על השלדה…)

 —————————————————————————————————-

חינם:תנו לנו Likeב Facebook (בקישור זה), וקבלו הודעה מייד בעת פרסום כתבות חדשות ב BIKEPANEL! 

—————————————————————————————————- 

לעניין המחזיקים של BBB: אחלה מחזיקים. עובדים מצוין. קלים. קל מאוד להכניס ולהוציא את הבקבוקים בזמן הרכיבה, ועדיין הבקבוקים מוחזקים היטב. הגומי הקטן באזור ההברגה התחתון של מחזיק הבקבוק משמש כבולם זעזועים לבקבוק ומסייע להחזיקו בצורה צמודה ושקטה גם כשיש כביש משובש. הגומי גם מדורג בעיצוב שלו ולכן אין שום קושי להכניס ולהוציא את הבקבוק. אין ספק שהמראה של מחזיקי בקבוק מקרבון הולם הייטב שלדות קרבון יקרות בעוד ששימוש במחזיק פשוט על שלדה איכותית היא עבירת סטייל (אם כי יחסית לא חמורה במדרג עבירות הסטייל).

Dsc_0527

יתרון משמעותי נוסף הוא בעיצוב הפתוח שלהם – שמאפשר שימוש בבקבוקים תרמיים (כמו הפולר והקמלבק שבחנו לא מזמן) שהם בד”כ בעלי קוטר רחב יותר מבקבוקים רגילים. המלצה שלנו היא להיזהר ממחזיקי בקבוק שעושים שימוש בטבעת סגורה בחלקם העליון (אליה משחילים את הבקבוק) משום שאז משלמים בהתאמה לבקבוקים רגילים בלבד.

החיסרון היחיד שניתן להצביע עליו הוא בכך שהגומיות האלה יכולות להישחק ולהיקרע עם הזמן ולאחר מאות ואלפי פעמים שתכניסו ותוציאו את הבקבוקים שלכם. כמו כן ברור שהעמידות הכללית אינה כשל מחזיקים כבדים מאלומיניום. 

לסיכום: מוצר קטן וחביב שמשפר את המראה והמשקל של אופני הכביש שלכם. בקלילות… 

יבואן: סער אופניים, 08-9244452,http://saar.com

מאת גיא חלמיש