קיבוץ סמר, עז הרים וסמר בייק הוטל שבערבה הדרומית מזמינים אתכם לחוויה מדברית בלתי נשכחת של מרתון אופני ההרים המדברי הראשון והיחיד בארץ. האירוע יארך שלושה ימים מחמישי עד שבת, 18-20 בפברואר.  יוזנקו מרתוני רכיבה בשני מרחקים ושלושה סטייג’ים תחרותיים, באווירת פסטיבל מדברי. הנה כל הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת על סמרתון 2016!

הדבר הכי חשוב במידע הזה הוא שמאוד כדאי להרשם במהירות, כיוון שרק 250 רוכבים יכולים להשתתף! כן, רק 125 זוגות רוכבים מאושרים וברי מזל יהיו אלה שיחזרו טעונים ברוח המדבר המדהימה של סמר. לאור הפידבקים משנה שעברה, אנחנו צופים שהמקומות יתפסו מהר.

לאתר התחרות והרישום לחצו פה!

 

מסלולי הרכיבה המדבריים: מרתון בינוני ומרתון ארוך

המסלולים יהיו ה-highlight של האירוע. מה רקחנו עבורכם הרוכבים? לקחנו את מיטב שבילי הרכיבה שיש לדרום הרחוק והצחיח להציע: סינגלים מדוגמים ובנויים ביד אומן על ידי צוות סמר בייק הוטל, המהווים חלק מפרויקט שביל ישראל באופניים, נאקבים אותנטיים בני מאות שנים שנוצרו על ידי שיירות גמלים, דרכי כורכר וג’יפים בנופי בראשית מהממים, עליות קורעות לב וריאה ומישורים מייאשים המחייבים עבודה בזוגות או בדבוקה, ותפרנו מהם מסלולים לפנים שיאתגרו אתכם ובמקביל יוציאו מכם קריאות אושר לא רצוניות…

הסמרתון מגיע גם השנה בשתי אריזות, והשנה משופרות ומדויקות. השנה הוא הופך להיות מירוץ בעל שלושה קטעים- פרולוג קצר ועתיר רכיבת סינגלים (55%) במצפה רמון, ואחריו שני סטייג’ים מלאים, קשים, אבל יפים באיזור קיבוץ סמר. בצורה כזו שוברים את הקושי שביום הנסיעה הארוך דרומה עם אטרקצית רכיבה מגניבה, ומפגש מוקדם יותר בין כולם. אחריו ממשיכים לכפר התחרות לאירוע המרכזי.

  1. הסמרתון הבינוני –  165 ק”מ מצטברים, על 1600 מטרים אנכיים מצטברים בשלושת הימים:
    1. 25 ק”מ בפרולוג.
    2. 75 ק”מ בסטייג’ ראשון.
    3. 65 ק”מ בסטייג’ השני. 
  2. הסמרתון הארוך- 215 ק”מ מצטברים, 2,870 מטרים אנכיים מצטברים בשלושת הימים:
    1. 25 ק”מ בפרולוג
    2. 105 ק”מ בסטייג’ הראשון.
    3. 85 ק”מ בסטייג’ השני. 

 

תמונה ראשית

הפרולוג במצפה רמון

מה שמגניב בפרולוג, שכולם נפגשים בו כבר בחמישי בצהריים, ותמונת הדירוג נוצרת לה ומכניסה עניין לתחרות: כבר בתחילת הסטייג’ הראשון יהיו כמה זוגות שישאו את חולצות המובילים של המירוץ! הפרולוג הוא הקפה של 25 ק”מ לאורך המצוק של מצפה רמון שחציה בסינגל. זה חכם, זה מתבקש, וזה נותן עוד עומק לתחרות והופך את הנסיעה דרומה לקלה יותר, ומלאה בכיף!

 

סמרתון2

השנה: מירוץ תלת יומי עם פרולוג של 25 ק”מ, חציו בסינגל, לאורך המצוק של מצפה רמון!

 

הסטייג’ הראשון- מעלה שחרות ופארק תמנע!

השנה המסלולים של הבינוני והארוך יהיו דומים מאוד, רק שההבדל נעוץ בהקפצה קצרה של רוכבי המקצה הבינוני באוטובוסים לתחילת המסלול שלהם, בעוד שמשתתפי הארוך יתחילו מקיבוץ סמר עצמו. הבדל נוסף ביום הראשון הוא בבילוי של הארוך בתוך פארק תמנע כולו, בעוד שהבינוני רק יחצה אותו. בתמונה הבאה ניתן לראות את הקטע הראשון בבינוני ובארוך.

הבינוני – יעבור 75 ק”מ בסטייג’ ראשון.
הארוך: 105 ק”מ בסטייג’ הראשון.

 

המסלול הארוך: זינוק מכפר הרוכבים לכיוון צפון לאחר 10 ק”מ כניסה לנחל שחרות ותחילת הטיפוס של מעלה שחרות. בראש המעלה, בק”מ ה-18, תחנת האכלה מס’ 1. ממנה הישר לתוך 10 ק”מ סינגל לאורך המצוק עם נוף מטורף על הרי אדום ובקעת הערבה. נצא מנחל זוגן לבקעת עובדה ונתחבר לדרך שחוצה אותה מצפון לדרום, במישור ארוך עם פוטנציאל גבוה לרוח פנים. בק”מ 39, בכניסה לנחל מילחן תחנת האכלה מס’ 2. קטע רכיבה בתוך נחל מתק, סינגל הר ברך ותחילת הירידה הגדולה לערבה. בק”מ 60 בראש מעלה סיירים תחנת האכלה מס’ 3. ירידה טכנית עם קטעי סינגל עד נחל רחם ורכיבת דשדש לפארק תמנע. סיבוב מלא של סינגל תמנע, בק”מ 80 תחנת האכלה מס’ 4. משם לעמק ססגון וחזרה על ציר הנפט חזרה לכפר הרוכבים. אחוז סינגלים: 33%.

 

סמרתון3

הסטייג’ הבינוני מול הארוך – בסה”כ רוכבים באותה סביבה, למעט פינוק של תוספת מרחק וגובה מצטבר בארוך

 

 

הסטייג’ השני- מעלה קטורה ופינוקים נוספים!

זינוק מסמרתון לכיוון צפון על דרכים מישוריות במקביל לכביש הערבה. חיבור לשביל ישראל בתחתית מעלה קטורה העצבני, והעפלה בו עד נאות סמדר – תחנת האכלה מס’ 1. משם אל הסינגל שחוצה את חולות כסוי, ולאורך קו המצוק מעל מעלה יתרו דרומה אל ראש מעלה שחרות – תחנת האכלה מס’ 2. ירידה אל הערבה במעלה שחרות, וכניסה ל-5 ק”מ סינגל פראי שמוביל חזרה אל ציר הנפט המישורי (יחסית) ואיתו עד הסיום המיוחל.

הבינוני: יעבור 65 ק”מ בסטייג’ השני.
הארוך: 85 ק”מ בסטייג’ השני.

 מסלולים יום שני

 

כפר הרוכבים

מתחם כפר האירוע ימוקם במטע הזיתים בקיבוץ סמר, והוא יכלול: מקלחות חמות, שירותים, אוהלי לינה, מתחם רביצה וזולה, פאב רוכבים, מתחם מזון, רחבת תדריכים מוצלת, עמדות מכונאות, עמדות טיפולים ושטיפת אופניים, חניון אופניים מאובטח, אוהל רפואי, מתחם עיסויים וטיפולים ואוהל מדיה. לטעמנו, אוהל בכפר הרוכבים בסמרתון זה הדבר הכי טוב שקיים. אבל זה אנחנו. מי שזקוק למיטה אמיתית ולקורת גג, יכול לבחור בעת ההרשמה בחבילת לינה (2 או 4 בחדר) וללון בחדרי האירוח של קיבוץ אליפז, 5 דקות נסיעה מסמר. רק כדאי להזדרז בהרשמה כי מספר החדרים מוגבל.

כפר הרוכבים ייפתח לקהל המתחרים לאחר הפרולוג במצפה רמון, ביום חמישי אחר הצהריים החל מ-16:20. כל זוג רוכבים יופנה לאוהל שלהם או לחדר האירוח, והכפר ייתן את כל השירותים שתצטרכו לאחר הפרולוג וערב הסטייג’ המרכזי והעבה של האירוע: בר שייקים ובירות, ארוחת ערב, שירותים, מקלחות, שירותי מכונאות, אינטרנט אלחוטי, עוד שירותים, ובעיקר עזרה בהתכוננות ובמיקוד. ברמת ההתרחשות נעסוק בעיקר בתדריך כללי לקראת יום המחרת ואחריו ניתן לכם תנאים אידיאליים לשינה.

 

 

סמרתון5

כפר הרוכבים, זולה, בירה, מוסיקה, שייקים, חברים.

 

ההפנינג המרכזי של הסמרתון יתחיל במקביל לסיום הסטייג’ של יום שישי, כלומר שעות הצהריים. חישבו על מתחם סיום שאחרי כל השבילים הצחיחים שגמאתם, נראה כמו נוה מדבר אמיתי: אתם מחנים את האופנים, מורידים נעליים, מצטיידים בכוס שייק התאוששות על בסיס פירות וירקות אורגניים, או בבירה צוננת, או בשניהם… קופצים לבריכה להורדת טמפרטורות מיידית, ואז תופסים צל וזולה באחד המרבצים ומעבירים סיפורי גבורה עם הנמצאים. ארוחת הצהריים תהיה סיפור גבורה בפני עצמו.

ההפנינג יגיע לפרקו עם הופעה חיה של להקה מקומית, שלאחריה תוגש ארוחת הערב. תדרוך ליום השני וטקס הפודיומים יחתמו את הערב.

תחרות האופניים תנוהל ברמה הגבוהה ביותר עם מדידת זמנים מקצועית, סימון מדוקדק בשטח, שופטים ומרשלים (בקרי בטיחות) מקצועיים, רכבי ניהול, חילוץ וטיפול, תחנות רענון וכמובן צוות צילום ותיעוד מקצועי.

 

סמרתון6

רכיבה בתמנע- מקום עוצר נשימה!

 

מחירים ולינה:

מחיר ההרשמה כולל השתתפות מלאה ב-3 ימי התחרות, לינה ואירוח בכפר הרוכבים, כולל כל הארוחות מחמישי בערב ועד שבת בצהריים. ההרשמה היא זוגית ושני בני הזוג חולקים את אותה חבילת הלינה. המחירים מטה הם לרישום המוקדם עד ל 30/11. לאחר מכן ישנה התייקרות של כ -160 ש”ח למשתתף.

קיימות 4 אפשרויות:

  1. לינה באוהל מהבית –  1390 ש”ח.
  2. לינה באוהל של סמרתון- 1490 ש”ח.
  3. לינה בחדר ל-2 – 1980 ש”ח.
  4. לינה בחדר ל-4* – 1860 ש”ח.

השורה התחתונה- רק 125 זוגות (250 רוכבים) יהיו חלק מחווית סמרתון 2016. החדרים יתפסו כנראה במהירות מייד עם התחלת הרישום, והקיבולת הקטנה של התחרות תשאיר את השאננים גם מחוץ לכפר האוהלים… אז כדאי לכם מאוד להתארגן על בן זוג במהירות ולוודא שאתם שם!

 

סמרתון4

הם עוד למטה, מחייכים… אחרי כן יהיה קצת יותר קשה, אבל החיוך רק יגדל!

 

 

לאתר התחרות והרישום לחצו פה!

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים