מדי וואטים הם עדיין מוצר יקר, אבל המחירים יורדים בקצב מהיר מאוד. בעקבות התפתחויות בסביבה התחרותית של היצרנים- כניסת עוד ועוד שחקנים לשוק, ועלייה ברמת התחרות, הצרכנים מרוויחים, המגמה ברורה: זה הולך ונהייה נפוץ יותר. בקרוב אצלכם.

בחן: גיא חלמיש
צילום: גיא חלמיש, צור חלמיש, גיל טרויגוט, יצרן.

 

2815

 

הלהיט הישראלי

מד הוואטים של Power2Max בהחלט יכול להחשב להיט ישראלי: תחת הייבוא, השיווק ולא פחות חשוב- השירות של גיל טרויגוט, מ Power2Max ישראל, נמכרו פה מאות יחידות בישראל. גיל בילה בגרמניה שנים רבות וכך נחשף לחברה הגרמנית הזו. גיל שהוא מאמן ובוגר ווינגייט הוא איש עסקים וממציא (המציא פטנט לחלונות, והוא מייצר ומוכר לשוק הגרמני בעיקר). לעסקי עולם הספורט הוא נכנס מאהבה לתחום. גיל ידוע כמי שנותן שירות מעולה, והנושא של שירות מאוד חשוב לו ומהווה את אחד הגורמים העיקריים להצלחה שלו בישראל.

  • מוצר: Power2Max, רוטור 3D
  • מחיר: 4350 ש”ח
  • יבואן: גיל טרויגוט, נייד: 054-4360855
005

מימין: מקסים בורולצקי מכונאי הבית, ומשמאל: גיל טרויגוט יבואן Power2Max

הוא מייבא גם את Citec: חברת גלגלים גרמנית, וגם את ה O_Synce שמייצרת מחשבוני GPS לאופניים עליהם הוא מכריז בלי למצמץ שהם “מחשבוני האופניים הטובים ביותר שקיימים”. אנחנו עוד נבדוק את ההכרזה הזו במבחן נפרד…
788 גרמים שקלו הקראנק עם היחידה, הברגים, זרועות הקראנק וגלגלי השיניים. הדורה אייס שלי שירד מהאופניים שקל 617, כך שתוספת מדידת הכח בשילוב הרכיבים הזה הוסיפה לי לאופניים רק 171 גרם. רוב הקונים בארץ לא מורידים דורה אייס מהאופניים אלא אולטגרה, ושם כבר אין הפסד משקל במעבר לפתרון של Power2Max בתצורה הזו (אם נחפור קצת יותר לעומק בעניין המשקל: יחידת הוואטים עצמה שוקלת 161 גרם, אבל היא מחליפה ספיידר מקורי ששוקל 43 גרם, כלומר נטו 118 גרם, אבל בהחלפת אולטגרה כאמור אין הפרש).

 

002

היחידה – 171 גרם אבל מחליפה את הספיידר ששוקל כ 60 גרם, כלומר נטו כ 110 גרם תוספת לאופניים

המחירים התעדכנו לאחרונה: חיישן מד וואטים מהדגם החדש עולה החל מ-3650 ש״ח במקום 4350 ש״ח עד לא מזמן. חיישן וזרועות רוטור 3D עולה 4350 במקום 5100 ש״ח, וסט מלא רוטור 3D כולל גלגלי שיניים וברגים 5150 במקום 5900 ש״ח.

אחריות: שנתיים (אבל היו רק שתי יחידות מתוך מאות במשך שנים של עבודה שחזרו עקב תקלה… מוצר גרמני קלאסי, והיי, חוץ מבתחומי מדידת זיהום של מנועי דיזל הם אמינים בטירוף…)

2817

ההקמה- מתוך מענה מוצרי למגבלות מוצרי SRM

סיפור ההקמה של Power2Max מעניין: SRM היתה שנים ספינת הדגל של התחום, אבל היו לה מגבלות- היית חייב לרכוש קראנק וזרועות בחבילה גדולה אחת, והיה את עניין הסוללה- ב SRM החלפת הסוללה מחייבת פירוק של המוצר ומשלוח לחברה עצמה וזה אומר עלויות פירוק, הרכבה ומשלוח גבוהות. Power2Max הוקמה על ידי המהנדס הראשי של SRM שעזב אותה והקים את החברה של עצמו, עם פתרונות לכמה מגבלות במוצרי SRM.

החידוש שהוא הביא: הוא יצר מוצר האפשר ללקוחות לקנות רק את המד וואטים עצמו- לא תהייה חייב לרכוש את זרועות הקראנק עם החיישן, מה שמייקר את החבילה.

העניין השני בהקמה של Power2Max היה רצון לפתור את בעיית הסוללה ב SRM – לתת לרוכבים אפשרות להחליף סוללה בעצמם. זו סוללה פשוטה וזולה יחסית של כ 15-30 ש”ח (CR2450 – סוללת כפתור. מומלץ לרכוש את הסוג החזק יותר CR2450N ). זמן העבודה הוא מרשים: כ 400 שעות עבודה, כלומר בגדול כ 7 חודשים לרוכבים הרציניים, וכשנה לרוכב הטוחן קצת פחות קילומטרז’.

012

אגב יש לציין שלמרות המורכבויות של SRM עדיין רוב קבוצות הפרוטור הם עם המוצר הזה, והמדידה נחשבת מאוד מדויקת. זה מוצר דגל איכותי בתחום הוואטים. עוד דבר שצריך לאמר, שהיתרונות של החלפת סוללה, וקלות הלבשה יחסית על מוצרים נוספים תוך הקטנת החבילה, הם משהו שנתן מענה למוצר המקורי היושב על הקראנק, אבל היום יש דור חדש של מוצרים, בעיקר פדלים, שמביא את נושא הגמישות, ההתקנה והנוחות הזו למחוזות חדשים. אחת משאלות המבחן הזה- איך הוא ה Power2Max ביחס לפדלי וואטים כמו ה P1 שבחנו ממש לאחרונה (לכתבה: הפדל משתדרג- מבחן לפדל וואטים P1 של PowerTap)

DSC01604

שיטת המדידה

יש כל מני שיטות למדידה של הכח, שמתבצעת באמצעות חיישן פיתול: Power2Max (וגם SRM ו Qaurk) מתלבשים על הספיידר- החלק הפנימי ש”מחזיק” את גלגלי השיניים הקדמיים. יש גם אפשרויות נוספות: בציר המרכזי, בזרועות הפדלים או בפדל עצמו.

המדידה מדויקת ואמיתית ביחס לתפוקת הכח הכוללת שלכם, והיא משוערת בלבד לגבי חלוקת ימין ושמאל- באמצעות אלגוריטמיקה המערכת מקשרת את תפוקת הכח עם הצד שבו הפדל יורד למטה באותו רגע, אבל היא לא מודדת באמת בנקודה נפרדת את הוואטים של כל צד כמו בפדלים, והיא לא לוקחת בחשבון את הסיוע של צד מושך לצד הדוחף. יחד עם זאת המוניטין הכללי של  Power2Max מצוין והוא נחשב לאחד המדים העקביים ביותר שם בחוץ. החברה מתחייבת לדיוק בסטייה מקסימלית של 2%.

2816

גיל היבואן מספר שזו החברה היחידה בעולם שבודקת את הדיוק בחדר בדיקה אקטיבית של מוצר- לא במעבדה. בודקים רכיבה ללא רוכב… יש אפשרות לבדוק בתנאים של 3000 וואט את המוצר. אפילו SRM עובדים איתם ושולחים אליהם מוצרים בשיתוף פעולה.

היחידה משדרת גם את הקאדנס, וכמו בכל מד וואטים היום, תכנס למצב שינה בצורה אוטומטית אחרי כמה זמן של חוסר פעילות כדי לחסוך בסוללה.

013

מתלבש על הספיידר מבחוץ – אבל לא מתאים לספיידר אינטגרלי

שיטת המדידה הזו מייצרת מגבלה מסוימת- כיוון שזה לא מוצר פשוט להתקנה, והוא מתאים רק לקבוצה של קראנקים שאינם עושים שימוש בספיידר אינטגרלי, כלומר לא עולה על Shimano.

מצד שני- יתרון השימוש בקראנק לא אינטגרלי הוא שזה מאפשר בחירת גלגלי שיניים מיצרנים שונים, וכמובן שימוש בגלג”ש אובלי (טענת החברה היא שהם תומכים במדידה בגלגלי שיניים אובליים).

אולי לפעמים זה נראה כאילו Shimano שולטת בעולם הקראנקים, אבל יש בשוק הרבה מאוד מוצרים שמגיעים ללא ספיידר אינטגרלי כגון: רוטור, קנונדייל, ספשלייזד, ועוד, ואלה יכולים לקבל מד וואטים חיצוני- לפי התפיסה של Power2Max. מי שלא יכול לקבל את זה הם Shimano וקמפניולו בעלי הספיידרים האינטגרליים. אם יש לך אופניים שבאים עם רוטור אתה יכול להעביר לגיל את סוג המוצר שלך, והוא יודע להתאים את החיישן לרוטור או ל Cannondale שלך (לרוטור יש שני סטנדרטים לצירים: אחד 24 מ”מ כמו בשימנו, ויש גם 30 מ”מ).

עם הזמן נוצר ב Power2Max שיתוף פעולה גם עם קומפניולו, והם היום מייצרים במיוחד עבור Power2Max וקבוצות הפרו טור שלה (מוביסטאר, ארגון18, קוויקסטפ), את זרועות הסופר רקורד שלה. אין עדיין שת”פ עם שימנו.

המשמעות: אם יש לקוח Shimano שמעוניין לרכוש Power2Max יש לו שתי אפשרויות: להוריד את זרועות הקראנק ולהשאר עם גלגלי השיניים שלך, או לקנות סט מלא שכולל זרועות חדשים וגלגלי שיניים. גיל ממליץ ללקוחות לא למכור את הקראנק הקיים שהגיע עם האופניים, אלא להשאיר אותו למכירת האופניים כדי שיוכלו להעביר את מד הוואטים לאופניים הבאים.

Power2Max

דוגמאות לשילוב המוצר עם ימרנים חשובים נוספים: קמפי, סראם, FSA וקנונדייל (צילום: גיל טרויגוט, יורובייק 2015)

ההתקנה

כדי להתקין צריך להרכיב את זה על האופניים וזה מחייב מכונאי. מקסים הוא מתקין הבית של גיל בראשון לציון, והוא מנוסה במיוחד, אבל יש עוד הרבה שחקנים בארץ שמתקינים את זה. להתקנה הראשונה של המוצר הגעתי לגיל ואל מקסים בראשון, אבל אז תקלה שהשביתה את האופניים הפרטיים שלי הצריכה העברת הקראנק לאופני מבחן שהיו אצלי באותה תקופה, ואת ההתקנה השנייה ביצעו ללא שום בעיה ב Rockn’Road.

מצד שני, ההתקנה לא יכולה להחשב כפשוטה מאחר והיא מחייבת כאמור את אותו מכונאי מקצוען שירכיב לכם אותה… זה אומר זמן, ונסיעות, וחסרון בולט ביחס לפתרונות הפדלים החדשים שכל אחד יכול להתקין בעצמו בדקה וחצי.

כיול: המוצר הוא Plug & Play לחלוטין- לא צריך לכייל, שזה נפלא. למערכת יש מנגנון אוטומטי של “כיול” (למעשה זו אותה פעולה של Zero Offset שעושים במחשבוני הרכיבה עם מדי וואטים, שהיא אינה כיול אמיתי- המחייב שימוש במשקולות במשקל ידוע, בגובה פני הים עם טמפרטורות ידועות, ולווין של נאסא שישגיח… אבל זה מספיק כנראה לרוכבי העולם ואפילו לרוכבים בארץ…).

 

009 בשימוש – רק תפדל, בבקשה…

חווית השימוש במוצר היא פשוט מצוינת, והאמת שזה מעט משעשע – כי הרכיבה והשימוש הם הפרקים הכי קצרים בכתבה הזו: פשוט אין הרבה מה להגיד על זה- כי מה שנפלא במוצר הזה הוא שהוא בלתי מורגש. שקוף. הוא מספק לכם את התועלת המדויקת שלו בלי להציק, ובלי אינטראקציה. בתהליך הלמידה עליו, על המפרט, על ההתקנה ועל כל המסביב קורה הרבה יותר…

האמינות הידועה של Power2Max, וכמות הקילומטרים שאפשר לעשות איתו בלי להחליף סוללה היא מה שנותנת לו את הכח. זה רק מצריך ביקור אחד אצל המכונאי, או הרכבה שלו מראש על אופניים חדשים כשאתם בונים אותם.

2818

אחת שהתקנתם, הוא פשוט נמצא שם ועושה את העבודה – משדר וואטים אל מחשבון הרכיבה שלכם. המיקום שלו מושלם כי הוא מוגן בהגדרה, ויש להניח שגם במקרה נפילה חזקה, הוא לא יישבר ולא יתקלקל, בניגוד לפדלים שבהם נפילה יכולה להרוס את ה Pod והפדל יכול להפגע. את החלפת הסוללה תוכלו לבצע כאמור בעצמכם בקלות, אבל זה קורה רק פעם בשנה אצל רובכם.

יש לציין חסרון מסוים בכך שאין תמיכה ב Bluetooth אלא ב Ant+ בלבד, אבל כל עוד גרמין שולטת בשוק מחשבוני הרכיבה, וכיוון שרוב מחשבוני הרכיבה מתבססים על ה Ant+ זו בד”כ לא בעיה גדולה.

020

סיכום

מעניין בעולם הוואטים ואנחנו נמשיך לתת לתחום הזה תשומת לב בעתיד. המגמות העיקריות הן כניסת עוד מוצרים שמודדים כל אחד את הוואטים בנקודה אחרת באופניים, הורדת המחיר, וכתוצאה מכך שיפור הנגישות של הטכנולוגיה ליותר ויותר רוכבים.

Power2Max הוא מוצר מצוין ומוערך. המיקום שלו- בקראנק הוא בנקודה מוגנת יחסית מסייע לאריכות ימים, אולם המיקום הזה מחייב התקנה אצל מכונאי ולא מאפשר לכם להעביר את מד הוואטים בין כמה זוגות אופניים כמו פדלים המודדים וואטים. זה אחד המוצרים הכי נמכרים בישראל בתחום הוואטים בזכות השירות המעולה של גיל, ובזכות הפשטות והנוחות של המוצר, שעות העבודה הרבות עד להחלפת הסוללה, העקביות והאמינות לאורך זמן, והעובדה שהוא עושה את העבודה מצוין, עד כדי כך שאפשר לשכוח שהוא בכלל שם. אבל כשהוא שם הוא יתמוך בצורה נפלאה בתוכנית האימונים שלכם.

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים