היה אדיר. רכבנו (נימי וגיאחה) 170 ק”מ עם ג’ורג’י (הינקאפי) הוא מיסטר נייס גאי, שהולך לעשות שיא הופעות בטור דה פראנס השנה עם הופעה מספר 16 השנה ואולי גם להפיל סופית את לאנס בעדות EPO חדשה.  עשינו את זה ב Gran Fondo New York. 

אני הזדמנתי לסביבה בנסיעת עבודה. נימי כבר היה שם כמה חודשים בברוקלין, שרון שחר השאילה את אופני הנסיעות שלה (טיטניום Moots עם Couplers שמאפשרים פירוק השלדה לחצי ואריזה קטנה יותר) ויאללה- לחוויה הניו יורקית!

זה גראן פונדו ענק ומרשים שיוצא מניו יורק לכיוון ה West Point – אותה אקדמיה צבאית מפורסמת. בדרך רוכבים לאורך ההדסון, מטפסים 4 עליות שבהן יש מדידת זמנים ותחרות, וחוצים עיירות ישנוניות. הנוף מאוד ירוק: יער צפוף של סביבה שמקבלת שפע של מים, והגיאוגרפיה לא קשה במיוחד. העליות שם הן עליות של 10-15 דקות גג ברוב המקרים: 4 ק”מ מקסימום. האירוע אינו תחרותי ברובו- רק המדידות על העליות. זה שילוב מעולה שמאפשר להנות מטיול עם המון רוכבים מצד אחד, ומצד שני לדייק את שחרור התחרותיות והמוטיבציות במקומות הנחשבים. זה קונספט נפלא.

ניו יורק
האוכלוסיה ניו-יורקית טיפוסית: מצד אחד קהל רוכבים מגוון מאוד עם הרבה אנשים על ציוד מהשורה, אבל היו גם לא מעט זוגות של אלפי דולרים רבים, גלגלים מדהימים, רמה גבוהה וריח של רחובות יקרים…  זו עיר אגרסיבית, שמושכת אליה את הטיפוסים התחרותיים והעסקיים (לצד הכל מהכל ומסוגים אחרים לגמרי) ורבים מהם בטריאתלון ובאופניים- בדיוק כמו בארץ.

היה גם מנצח קטגורית הגיל המופלג שלנו 40-45: אחד – ריצ’ארד פלדמן שאתם בטח לא מכירים, אבל התברר שהוא היה בנבחרת ארה”ב באופניים, חמש פעמים אלוף העולם של UCI לחובבים (חובבים אעלק) בנג”ש, ואף ניצח פעמיים את לידוויל 100! כן אותו מירוץ שטח שלאנס הופיע אליו פתאום איזה יום ושבר את שיאו, ושנה אחרי כן לייפהמר חזר על התרגיל הזה. היו עוד כמה רוכבים טובים בסביבה כמו בחור איטלקי חביב בשם אנדריאה פינארלו שהשיג את שנינו והגיע למקום החמישי המכובד מאוד בקטגוריה. כן השם הזה מצלצל מוכר ולא במקרה – מסתבר שהוא לא רק מותג ויורש עשיר אלא גם רוכב מעולה שהשיג אותנו באיזה שלוש דקות.

GFNY

בזכות המיקומים הסבירים שלנו בקבוצת הגיל (בערך 18 מקומות אחרי פלדמן) קיבלנו כשבועיים אחרי האירוע את האימייל הבא:

“A few weeks ago, you participated in the UCI World Cycling Tour qualifier in New York, the Gran Fondo New York.  We can proudly announce that you have won a ticket for the Final of the UCI World Cycling Tour in Stavelot, Belgium on September 9th-11th.  The winner of the final will be the new UCI Amateur and Master Worldchampion in his age category and will receive the official World Champion jersey.”

נחמד. אולי זה יתן לנימי סיבה לגלח רגליים בפעם השלישית בחייו? (גיחה נשאר שעיר. תודה ששאלתם)

ה GFNY הוא יוזמה של זוג אמריקאי עם נטייה איטלקית, שהשתתף בכל הגראנפונדואים בסביבה בערך. אחרי שצברו מקצוענות בהבנת המודל, החלו לשעתק אותו אל ניו יורק עם חיבור איטלקי חזק. גם לפינארלו אבל גם באוכלוסיה שהיתה פה באירוע. היו לא מעט רוכבים שהגיעו בחבילות אירוע תיירותיות מאיטליה. הקונספט הזה הולך להיות משוכפל לעוד ועוד מקומות בעולם תחת המיתוג של GFNY. מי יודע, אולי יגיע גם לישראל בהמשך? אחרי שביקרנו שם לפחות גם המארגנים יודעים שיש בישראל רוכבים…

גראן פונדו ניו יורק