ביום שבת, 4/06/2016 התקיימה תחרות אופני כביש בקיבוץ ברעם, מרוץ חץ הצפון הלאומי והבינלאומי, כולל השתתפות נבחרת קפריסין, והופעה דומיננטית של הסייקלינג אקדמי.

מאת: אור דיין
צילום: איל דולין, קבוצת סייקלינג אקדמי

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

פעם שניה שלי במרוץ חץ הצפון ובטוח שלא אחרונה. המרוץ שמתקיים כבר משנת 2007, מבטיח חוויה אתגרית  יוצאת דופן ומקיים. נקודת הזינוק של התחרות בקיבוץ ברעם, מהנקודות הגבוהות באזור, מסביב נוף שבאמת לא יאומן שהוא בישראל ומרחק נסיעה של שעתיים וחצי מהמרכז.

כיף לראות שלט בכניסה שמברך אותנו הרוכבים לשלום מטעם הקיבוץ המארח. עבודת ההכנה של עידו סירקין ניכרת, ושיתופי הפעולה שלו עם תושבי הסביבה מעוררי השראה. זו תפאורה מושלמת למרוץ כביש מרובה עליות וירידות טכניות שדורש שליטה מעולה באופניים ולא מאפשר לך לאבד ריכוז. רגע אחד של ירידת מתח ואתה כבר לבד. בעליות האלה להתחבא מהרוח לא ניתן – זה מרוץ קשוח לרוכבים-מטפסים חזקים ומיומנים. לכל זאת תוסיפו את גל החום המשמעותי שהיה בעת המירוץ עם טמפרטורות גבוהות במיוחד, ותקבלו רכיבת גיבורים.

9

משמאל – השריף המקומי: טוב שיש עידו סירקין שמפיק תחרויות ייחודיות (צילם: איל דולין)

המסלול

לטעמי בשבת הייתה התחרות הקשה ביותר העונה. עידו סירקין מקבוצת האופנים “בשביל האופניים בגליל” ידוע בקרב המתחרים כאחד שמייצר את התחרויות הקשות בארץ לאופני כביש, ולכן גם הטובות והמאתגרות ביותר. המסלול מורכב מהקפה באורך של 20 ק”מ עם כ-500 מטר גובה מצטבר. צורת פרופיל הגבהים היא כשל משפך: מיד לאחר שיוצאים מהקיבוץ מגיעים לנקודה הגבוהה ביותר במסלול (780 מטר גובה) ומשם יורדים עד אחרי אמצע המסלול (13.5 ק”מ), עם מספר גבעות קצרות בדרך (“קירות”) וירידות מהירות במיוחד (הגרמין הראה 98.3 קמ”ש מהירות מקסימלית באחד המקטעים). מהנקודה הנמוכה ביותר (467 מטר גובה) מתחילים לטפס כאשר החלק המשמעותי ביותר של צבירת הגובה הוא ב3 ק”מ האחרונים -עם ושיפועים שמגיעים עד ל13.3% וממוצע של 7%.  

אחת מנקודות המפתח במסלול לטעמי (מלבד העלייה של הארוכה של הפיניש), הייתה פנייה של 180 מעלות אחרי ירידה מהירה וישר לתוך עליית “קיר” בשיפוע חד מאוד – מקטע טכני וקטע של טיפוס שמדלל את הפלוטון ויוצר פערים משמעותיים.

15

נעמה נוימן לוקחת עוד בקבוק בפידינג זון שהיה מרכז ההתרחשות בתחרות (צילם: אייל דולין)

לא היה מחסור בחניה בכניסה לישוב, וסה”כ תהליך ההרשמה התנהל בצורה חלקה למדי.

הזינוק הראשון ב-7:00, הוקדם במיוחד בשל עומס החום שהיה צפוי לאחר שהמקורי תוכנן ל-8:00 כדי לאפשר הגעה נוחה יותר לבאים מרחוק. הראשונים שהוזנקו הם רוכבי העילית במרוץ הבינלאומי לקבוצות של 4-6 רוכבים, שהיו אמורים לרכוב 7 הקפות אך בשל החום הכבד עשו 6 הקפות, שהן 120 ק”מ עם 3,000 מטר טיפוס מצטבר!

במרוץ הלאומי זינקו ג’וניורס בנים, פרו ועילית נשים ביחד ל5 הקפות, וקטגוריית הספורט ולוחמי סופ”ש עשו 4 ו-3 הקפות בהתאמה. כולם הוזנקו בהפרשים של 2-3 דקות אחד מהשני.

הרביעייה המובילה טסה גם בירידות (צילום: סייקלינג אקדמי)

הרביעייה המובילה טסה גם בירידות (צילום: סייקלינג אקדמי)

 

 

 

מהלך המרוץ

זאת לא הייתה תחרות טקטית – זאת תחרות שהתוואי שלה הוא כל כך קשה שהוא מייצר סלקציה משמעותית מהרגע הראשון ומפריד בין המטפסים והרוכבים החזקים ביותר, כך שההפרשים בסיום גדולים מאוד והשדה מפוזר לאורך המסלול לבודדים וקבוצות קטנות… ואכן כך היה בכל המקצים.

3

זינוק עילית, סייקלינג אקדמי מובילים מההתחלה (צילם: איל דולין)

בעילית חברי קבוצת סייקלינג אקדמי לוחצים מההתחלה. היה נסיון בריחה מוקדם יחסית של חן שרייבר IGP וזוהר הדרי מסייקלינג אקדמי, אך עומר גולדשטיין ונבחרת קפריסין עבדו ביחד והצליחו לסגור אותם. לאחר מכן ארבעת הרוכבים החזקים של הסייקלינג אקדמי הכתיבו קצב גבוה מאוד בעליות שפירק את כל הדבוקה והם נשארו ביחד, ולבד בקדמת המרוץ עד הסוף.

חן שרייבר ושאדי חלבי סובלים בעליית הסיום החדה (צילם: אייל דולין)

חן שרייבר ושאדי חלבי סובלים בעליית הסיום החדה (צילם: אייל דולין)

הרביעייה החזקה שלהם שהגיעה למרוץ כללה את גיא גבאי, עמנואל פיאסקווי, מרקו פאבליץ’, ווג’טק מיגדל. ההקפה הכי מהירה שלהם לקחה 35:24 דקות. לשם השוואה – הרוכב הראשון אחריהם בעילית עשה את ההקפה הכי מהירה ב 37:19 דקות. מה זה אומר? שהפרשי הרמות כל כך גדולים שגם נבחרת קפריסין לא השפיעה על שאר השדה ולא איתגרה את קבוצתם של רון בר-און ורן מרגליות. השניים נצפו מחייכים ברכב קבוצה בסיום המרוץ – הם באו עם מטרה אחת והשיגו אותה, עם פודיום מלא בשחור וירוק ועם גיא גבאי שנמצא בכושר מצוין ונשאר לו אפילו כוח לווילי על קו הסיום. רוכב ישראלי במרוץ בינלאומי על הפודיום זה נראה טוב. האקדמיה שוב עושה ביה”ס לפלוטון הישראלי… בחו”ל זה כבר סיפור אחר.

1

גיא גבאי המנצח בווילי מרשים לעבר קו הסיום (צילם: אייל דולין)

מתוך הסייקלינג אקדמי זוהר הדרי נראה ומעיד על עצמו שהוא בכושר טיפה פחות טוב. נקווה שיצליח להשתפר ולחדד יכולות לקראת סיום העונה והאליפות. ברור לכולם שחשוב שיהיו כמה שיותר רוכבים ישראלים מובילים, וגם אם זוהר לא יצליח העונה, זה טבעי מאחר והצטרף לא מזמן לסייקלינג אקדמי ויש תקופת התאקלמות מסוימת לאימונים ועומס התחרויות של מקצוענים.

10

גיא גבאי מפגין כושר טוב וחבורת החוד מגדילה את היתרון משאר המתחרים (צילום: סייקלינג אקדמי)

עומר גולדשטיין חזר עייף מאוקריאנה ממחנה אימונים ותחרויות בלילה לפני ופרש אחרי 2 הקפות. הוא לא היחיד: רוכבים מעטים בכל המקצים סיימו את מלוא המרחק ורבים מהרוכבים הורדו בהקפה בשל הפרש גדול מ15 דקות מהמובילים – החלטה שנלקחה במקום ע”י צוות השיפוט, בדומה לחוק ה80% בXCO.

במקצה הג’וניורס, פרו ועילית נשים היה מעניין מאוד כאשר כבר בהקפה הראשונה ארז צארום מתקיף בירידה האחרונה לפני העלייה של הפיניש ומאותו רגע נמצא מקדימה כמעט כל המרוץ. הג’וניורס מכתיבים קצב גבוה מאוד בעלייה הראשונה, ויותר מחצי מהפלוטון מאבד מגע, אך מצליח לחזור ולהתחבר בירידות הארוכות שבהמשך המסלול.

אותו סיפור בהקפה השנייה: אבל הפעם נוצר פער משמעותי יותר שכבר יהיה קשה לסגור. נשארת קבוצה קטנה וחזקה מאוד של הרוכבים הכי חזקים בפרו והג’וניורס: אנג’לו די-ורולי (BikeWay) שמוכר לרובנו מתחרויות אופני הרים, משתפר מתחרות לתחרות ולאחר שניצח כבר ביער המגינים העונה הוא מתגלה ככוח משמעותי בפלוטון. אנג’לו הוא בחור גדול וחזק שיודע לדחוף את עצמו לקצה. הוא מתחבר לארז צארום IGP ביחד עם עומר שפירא CCC ושלושתם נמצאים כל ההקפה השלישית ביחד מקדימה.

אלון להרר מנצח את קטגוריית הפרו ומפרגן למאמן האישי שלו, מנחם ברודי (צילם: אייל דולין)

אלון להרר מנצח את קטגוריית הפרו ומפרגן למאמן האישי שלו, מנחם ברודי (צילם: אייל דולין)

אלון להרר (WCR), סער הרשלר (500Watt) ויובל בן-משה (TACC) רודפים כל ההקפה הרביעית ובעלייה לפיניש של ההקפה ה4 מגיעים לחבורת החוד ועוקפים אותם בסערה. יובל מתכווץ ואלון וסער עובדים עד הסוף ביחד עם אינטרס משותף כאשר סער מנצח את כל המקצה. אלון להרר מגיע שני אחריו וראשון בפרו.

שלישית כללי – עומר שפירא עם עוד רכיבה חזקה ומרשימה. הילדה הזאת כבר לא ילדה, רוכבת מעולה שעלתה עוד מדרגה השנה ותתן פייט רציני בקרב על חולצת אלופת ישראל בבית גוברין בסוף החודש. היא מקדימה את חבריה לבריחה, אנג’לו וארז. ינאי גולן מCCC מצליח להתברג כ5 כללי ו2 בג’וניורס, מרשים ביותר. הספרינט פיניש היחיד במרוץ היה על המקום ה3 בפודיום של הג’יוניורס, יובל בן-משה מקדים את נדב מובשוביץ CCC.

6

הספרינט פיניש היחיד במרוץ, יובל בן-משה מקדים נדב מובשוביץ (צילם: אייל דולין)

סיכום ומה בהמשך

כל מי שרכב והתחרה בחץ הצפון הוא גיבור מבחינתי. 200 משתתפים זה כמות מכובדת של רוכבים אשר מצביעים בפדלים ומגיעים בשעה מוקדמת לתחרות מרוחקת ובתנאי שרב קשים, כל הכבוד. הלוואי שזה רק יגדל אבל הגרעין שנוצר העונה גם הוא מרשים ביותר. הצוות המארגן דאג לקרר את המתחרים ומההקפה ה3 השפירצו מים על כל מי שעבר עם צינור השקיה, לשמחתם של הרוכבים הלוהטים.

7

בסיום היו 3 צידניות ענקיות של משקאות קלים מוגזים שחולקו בחינם לרוכבים שכל כך היו צריכים אותם אחרי השוק שהגוף עבר בתחרות.

14

החום מתיש ורק מי שמאוקלם ומגיב אליו טוב הצליח לתפקד. השאר במאבק שרידה. (צילום: איל דולין)

טקסי הפודיום למקצים הראשונים התנהלו מצוין והתבצעו בסמוך לסיום אותו מקצה, אך עקב תקלה טכנית במחשב של שופטי האיגוד יצא כך שרוב הפודיומים נדחו בצורה משמעותית ולבסוף התבצעו על פי דבריהם של שלושת הרוכבים הראשונים בכל מקצה… לא שהיה קשה לדעת בגלל ההפרשים, אך בתנאי החום שהיו זאת הייתה פארסה לא נעימה במיוחד למקצה הספורט שבו מספר קטגוריות גיל.

חולקו גם פרסים שווים למנצחים, מדליות, פרחים, דבש, יין ובמקצה הבינלאומי גם נקודות UCI יקרות ופרס כספי מכובד ביותר.

נשארו רק עוד 2 תחרויות לסיום העונה: אליפות ישראל בנג”ש על כביש החוף (עתלית), ואליפות ישראל באופני כביש (בית גוברין) ותחרות 3 כלות האתגרית שמשלבת מקטעי גראבל (שבילים לא סלולים) – כיוון מעניין לסצינה בישראל, אך היא מתרחשת אחרי סוף עונת הכביש.

 

תוצאות

עילית גברים (בינלאומי):

  1. גיא גבאי Cycling Academy Team
  2. עמנואל פיאסקווי Cycling Academy Team
  3. מרקו פאבליץ’ Cycling Academy Team

8

עילית נשים:

  1. עומר שפירא CCC
  2. מרים בר-און Dynamo-racing
  3. הילה יצחק Team 500 Watt

16

ג’וניורס בנים:

  1. סער הרשלר Team 500 Watt
  2. ינאי גולן CCC
  3. יובל בן משה TACC

פרו:

  1. אלון להרר WCR
  2. אנג’לו די ורולי BIKEWAY
  3. ארז צארום ISRAEL GO PRO

17

ג’וניורס בנות:

  1. נעמה נוימן CCC
    2. רוני פישמן רוכבי אשכולות

קדטים:

  1. איתן לוי TNT
    2. רוי רובינשטיין TACC
  2. שחר מלמד TACC

קדטיות:

  1. שירה בירן 500WATT
  2. שחר שגיב CCC
  3. נועה ראובן עמק האושר

ספורט גברים:

  1. אהרן חיטמן X-TEAM
    2. אמיר לזרוס בשביל האופניים בגליל
    3. ולדימיר וליקנסקי CCC

ספורט נשים:

  1. עמית מורן ISRAEL GO PRO
  2. מורן נווה ISRAEL GO PRO
  3. תיה סעדה ISRAEL GO PRO

לוחמי סופ”ש:

  1. גדי טנא עצמאי
    2. יובל בר עצמאי
    3. צ’רלי אנסטיס TACC

ילדים 13-14:

  1. יותם דשא CCC
  2. נדב עמר טימשגב
  3. יותם אוחיון טימשגב
מאת: אור דיין
צילמו: אייל דולין וקבוצת סייקלינג אקדמי

 

אור דיין, מולטי טאלנט. תל אביבי מלידה, אוהב עליות, מכור לקפה ובעל חיבה מוזרה לשלדות אלומיניום. מנגן על בס בהרכב רוק, מדריך אופניים ומתחרה בכל מרוץ על 2 גלגלים