כל מה שצריך לדעת על סינגל חוף כרמל החדש: החוויה, המסלול, והתמונות של כתבי BIKEPANEL שיצאו לרכיבה במסלול המלא ולהתרשם ממנו.

מאת: ודים לינצקי וגיאחה

יואב גריבי, איזה סטייל, בנות- לא נעצור אתכן!

יעד חדש בכרמל

בתור תושב אזור בן שמן הרבתי, בשבילי ההזמנה לרכב בסינגל יער חוף הכרמל הייתה סוג של קפיצה קטנה מחוץ לאזור המחייה שלי, חו”ל קרוב, אם תרצו. נסיעה של שעה וקצת השקם בבוקר, כבישים ריקים, מוזיקה של סופ”ש ברדיו והמחשבות נודדות להן בראש. בדיוק בזמן שהקפה השחור בתרמוס שלקחתי הגיע לחלק הבוצי שלו, ירדתי מהכביש הראשי ופנים של מנהיגי המגזר יחד עם כיתוב בערבית הסתכלו עליי בחיוך מאולץ משלטי הבחירות שטרם הוחלפו בפרדיס. זה היה הסימן שהגעתי. מפגש מחוייך עם עוד שני פנליסטים ואחרי הרכבת האופניים ובדיקה אחרונה של ציוד אנחנו מקליקים.

איפה חונים?

אנחנו שמנו פעמינו ישירות לתחנת הדלק בצומת הניסה לכיוון כרם מהר”ל- משום שאנחנו אוהבים לסיים בבירה וארוחה אחרי 3 שעות+ של רכיבה מאומצת. אפשר גם לכוון את הווייז ליקב אמפורה בכרם מהר”ל.

מי שמעדיף לדלג לחומוס בפרדיס, להכניס את היישוב “עופר” בווייז- נכנסים בכביש אליו ולאחר כחצי ק”מ יש חניון צמוד לסינגל). מכיוון צפון אפשר גם ללכת על התחלה בבת שלמה, לחנות שם ולרכוב אל הסינגל.  

ודים לינצקי- הוא היה יכול גם לרוץ את זה!

רענון דרוש לאזור הרכיבה החשוב

איזור הכרמל הוא מרכז הרכיבה של כמות אדירה של רוכבים. מגיעים לכאן על בסיס קבוע רוכבים מקו תל אביב ועד משגב- כולם במרחק שעה ממכת הסינגלים הנוסטלגית של מרכז מירב, שהפכה להיות הרבה פחות אהובה בשנים האחרונות. מדוע? כי הטעם של הרוכבים השתנה: מסינגלים קשוחים מרובי סלעים, אבנים ואתגרים לא זורמים, יותר רוכבים מחפשים את ה Flow. עוד סיבה: כדי לרכוב פה צריך להכיר- אין סימון למערכת הפיראטית, ואם אתה לא מקומי ומכיר יהיה קשה לך להגיע ולאתר את המסלולים בצורה מתוכננת. התרגלנו לפינוק והקלות של הסינגלים הבנויים והמסומנים של קק”ל.

כמו שירים באירוויזיון

לאלה מכם שקצת פחות מכירים את הסינגלים מבית היוצר של קק”ל, אומר שזה מאוד דומה לשירים של האירוויזיון. למה הכוונה? כמו בשירים של אירוויזיון, ישנו קהל די גדול שאוהב אותם וחוזר עליהם בתדירות גבוהה. כמו השירים של אירוויזיון, הם לא תמיד הלהיט הכי נוצץ בפלייליסט (חוץ מ- “Toy” כמובן :), אבל הם טובים, לפעמים אף טובים מאוד. הסינגלים של קק”ל לא מספיק טכניים בשביל להרחיק רוכבים לא מנוסים, אבל הם מספיק מעניינים בשביל למשוך ואף לאתגר לוחמי סטראבה מגולחי רגליים.

מרכז מיר"ב

תא השטח של הסינגל

הסינגל כולו מונח בפינה המיוערת והיפהפיה של הכרמל שמקיפה את היישוב עופר: בין הכביש המוביל לכרם מהר”ל בצפון, כביש 4-פרדיס במערב-דרום, וכביש 67 ובת שלמה בצפון-מזרח. האיזור כולל בתוכו רשת ענפה של שבילי עפר והסינגל עצמו חוצה אותם מספר רב של פעמים.

רכיבה בכרמל

וורן פרייר ממתכנני הסינגל עשה פה במובן מסויים עבודה של חייט שקיבל לידיו פיסת בד יפה עם בקשה לתפור ממנה מספר רב ככל הניתן של בגדים. מבחינת ניצול השטח לטובת הסינגל נראה שהוא חילץ את המקסימום שאפשר מהמקום. לא בטוח אם אפשר היה “לתפור” כאן יותר ממה שיצא, כלומר, להכניס יותר מסלול לשטח נתון. כתוצאה מכך הסינגל עושה זיגזגים רבים ולא פעם מצאתי את עצמי ללא שמץ של מושג לגבי מקומי על פני הסינגל. אם עייפתם מכל הטוב הזה ובא לכם לעצור לרגע ולהנות מהנוף – הסינגל מציע מגוון מאוד יפה של מקומות. למען האמת, לא משנה היכן תעצרו, תמיד תמצאו מקום יפה, העיקר שלא תחסמו את הסינגל לשאר הרוכבים.

כרם מהר"ל

באים לעבוד

לא תמצאו בסינגל חוף הכרמל לא עליות ארוכות וקשות וגם לא ירידות מאתגרות ובלתי נגמרות. כמו במתכון של מאכל טעים השף הוסיף כאן קמצוץ מכל דבר וערבב את מה שיצא ממש טוב. לסינגל הזה באים לעבוד. אין בו רגע של מנוחה. גם אם פתאום מצאתם את עצמכם בירידה ממש מגניבה לתוך ערוץ נחל קטן והסינגל עשה כמה פיתולים מרנינים, תהיו בטוחים שהתשלום על זה לא יאחר לבוא בדמות עליה פתאומית עם טוויסט ומסלעה בו. אין ירידות חינם.

סינגל חוף כרמל

קובץ המסלול המלא: 40+ ק”מ

אחרי 40+ ק”מ אתם תרגישו את זה הייטב. Be careful about what you wish for – רכבנו בקצב טוב אך לא תחרותי, רציף יחסית, עם כמה הפסקות סטנדרטיות ודיבורים במפגשים אקראיים ולקח לנו  3 שעות נטו של רכיבה, ו 3:30 שעות ברוטו. לוחמי סוף שבוע פחות מיומנים יצטרכו זמן רב בהרבה (4 שעות ומעלה, תלוי כמובן בקצב שלכם) ורייסרים חזקים יכולים גם לכסח איזה שעה מהזמן הזה. לרוב הרוכבים העממיים מדובר ברכיבה מאוד ארוכה ומאתגרת, לכן מומלץ לחשוב על זה כעל מסעדה בסגנון “אכול כפי יכולתך”. כל אחד יכול למצוא לעצמו כאן את המרחק שהוא יכול להתמודד איתו וברגע שמרגישים שמיציתם – פשוט עולים על אחד משבילי העפר ותופסים אזימוט חזרה לרכב. לאלה מכם שירצו כמונו לרכב את כל הסינגל על כ- 40 הק”מ שבו, תקחו בחשבון שאין (נכון לכתיבת שורות אלה) מקום למילוי מים בדרך – תתארגנו על זה בהתאם. הקבצים באדיבות קק”ל- ממבואת זיתים (אנחנו כאמור יצאנו מתחנת הדלק והתחברנו לסינגל).

קבצי ניווט להורדה

קובץ מקוצר: אפשר לקצר את הרכיבה

זה הזמן לציין שכותב שורות אלה, נכון לרגע הכתיבה שלהם, מחשיב את עצמו כרוכב אופני הרים במיל’. עצם העובדה שלא רכבתי בצורה רציפה כבר קרוב לשנתיים, קצת הלחיצה אותי, אבל התנחמתי בידיעה שאפשר לקצר את הרכיבה כמעט בכל נקודה על פני הסינגל, אם ארגיש צורך בכך. הנה המלצת המתכננים לגרסה מקוצרת בת 14 ק”מ, לאלה שמחפשים גרסאות קלות יותר:

קבצי ניווט כרמל קצר ממהרל

פספוסים

הסינגל בהחלט משולט ולמנוע פספוסים לכל אורכו זה קשה, לכן פה ושם השילוט לא כיסה במלואו איזה נקודה מבלבלת ומומלץ לרכוב עם קובץ ניווט ליתר בטחון.

עוד דבר שיש לאמר- אמנם נמצא צמוד אליו סינגל בת שלמה / חנית שתאורטית אפשר לחבר את הרכיבה אליו, ולהאריך אותה. על זה נאמר שני דברים: אין הרבה צורך בכך היות והסינגל מאוד ארוך. שנית- הסינגל בבת שלמה ידוע בכך שחוץ מחציו האחד הזורם, כייפי ומהנה, חציו השני מבאס, לא נעים לרכיבה ובד”כ כל הדבר הזה לא מתוחזק על ידי קק”ל ומתמלא בקוצים שהופכים אותו ללא רכיב בקיץ.