מדור קבוצת השבת היה מדור פייסבוקי בלבד עד לאחרונה, אבל החלטנו לשדרג אותו למגזין, ולעשות כתבת תמונות קלילה שמפרגנת בכל פעם לקבוצה אחרת. והפעם: 300 וואט מפתח תקווה!

קבוצת אופניים

כתב וצילם: גיא חלמיש

 

גיאחה הצטרף ל 300 וואט למסלול הבית שלהם: מאזור אם המושבות לכיוון צומת מסמיה.

זו לא קבוצה רגילה- זו קבוצה של חברים שמארגנים בעצמם לעצמם את המוסד הזה. אין מאמן (אבל יש איזה 5 מאמנים בקבוצה הם מספרים), והתשלום החודשי נמוך ומיועד לכסות את הוצאות רכב הליווי בלבד. (30 ש”ח לרכיבה או 100 לחודש).

כשהגעתי בבוקר הרכיבה הדבר הראשון שבולט – חוץ מחולצות הקבוצה, הם האופניים: הרבה מאוד אופני נג”ש פה, שמבטאים את הנטייה העיקרית של חבריה לטריאתלון ואיש ברזל. 

הקימו אותה לפני כ 4 שנים שלושה חברים: רפאל אביר “הספר מאורלוב 5- אני מתמחה בספרות בעיקר…”, עופר לוין ושרון תורתי.

לא סתם אופני נג”ש, אלא מהז’אנר המדוגם, המתוקתק, והמגרה. לא מעט גלגלי דיסק מלא מאחור, וכולם נראים הדוק ומהיר.

 

 

לגבי המסלול, אגיד את האמת- לדעתי זה מסלול מעפן. כביש 40 הוא כביש מסוכן, ראשי, ישר ושטוח עם מלא רמזורים שקוטעים את הרכיבה. למעשה- עדיף לא לרכוב בו בכלל. אבל הקבוצה חיה על העיקרון של לצאת מהבית, ורוכבת עם רכב ליווי בלבד.

עיקרון חשוב בקבוצה הוא: “9:30 בבית. יוצאים מוקדם מסיימים מוקדם”. כמעט כולם פה בלחץ להגיע למשפחה ולהתחיל את הסופ”ש כרגיל. כאילו לא גנבו 100 ק”מ משובחים בבוקר.

“אנחנו קבוצה חריגה בטריאתלון: כולם נשואים ואין גרושים!” מספר לי רפאל.

באמצע השבוע מתאמנים בראש ציפור ו”באוצר” – כך הם מכנים את מסלול הרכיבה שמצאו לעצמם בראש העין, שיש בו לדבריהם כבישים רחבים, מוארים, ו-12 ק”מ מגוונים. לאוצר יוצאים ב 5:15 וקצת אחרי 7 בבית עם 400 מ’ טיפוס.

הכל שכונתי וחברי- המהות היא שכולם גרים ביחד. יש גרעין חזק שמחזיק אותה, והם רובם מהשכונה החדשה הצפונית של פ”ת. אבל כבר הצטרפו לפה עוד חברים מערים אחרות בסביבה, ויש אורחים מדי פעם מקבוצות אחרות.

בחזית הדבוקה התיישב לו גיל צוויק- מרוכבי המסטרס החזקים בארץ, במיוחד בנג”ש – הוא בד”כ בIGP אבל בפגרת הקיץ מתאוורר קצת ב 300 וואט לשלושה חודשים.

ניכר שזה יוצא מעולם האופניים: יש להם מפגשים חברתיים, טיולים, על האש עם המשפחות, קמפינג. הם חברים ובקשר זה עם זה לא רק באימונים.

אירועים מיוחדים? בעבר עשו מסע של יומיים לאילת. פעמיים בשנה בסוכות ופסח עושים רכיבות מסע של כ-180 ק”מ עם אירוח של חברים מקבוצות אחרות בפלוטון גדול.

הם מצרפים פה ושם חברים חדשים, אבל נזהיר- זו לא קבוצה למתחילים.

צריך לשרוד מהירויות יפות – ברכיבה הזן רכבנו 35 עד 55 במסלול מישורי מפ”ת למסמיה – עם הרבה קטעים של מעל ל 40 קמ”ש.

רמת הרכיבה טובה, כולם שומרים על סדר ברכיבה, מסמנים הרבה, יש רכב ליווי ונהנים בווטסאפ תוסס ופעיל…

300 וואט

300 וואט

אחרי הרכיבה התיישבנו בארומה (אבל רוב הרוכבים ברחו מהר מהר הביתה… שלא ישימו לב שיצאו מהבית)

היה כיף, מהיר, מדויק, ויעיל: 3.5 שעות נטו-ברוטו אפקטיביות בטיסה מפ”ת דרומה.

מחפשים קבוצת אופניים?

מלאו פרטים ונפנה את פנייתכם לקבוצה באזורכם. אנא מלאו את כל השדות, ועם רקע אישי רלבנטי למאמן (כגון: מחפשים אופני הרים או כביש? גיל, האם הייתם במסגרות אופניים קודמות, מה הרקע שלכם בספורט וכו’).

    פנייה למאמן/קבוצה:

    מאמן/קבוצה

     


    קישורים:

    • BIKEPANEL – אתר-מגזין האופניים של ישראל
    • RUNPANEL – ללמוד הכל על ריצה
    • OUTPANEL – מה שמעניין על אאוטדור, טיולים ואקסטרים

     


    הצטרפו לקבוצה השקטה של בייקפאנל בווטסאפ:
    בייקפאנל ווטסאפ