Pilo מסייעת לנו להרים סדרת תוכן חדשה: “המייסדים” – סדרת תוכן ב BIKEPANEL בה אנחנו יוצאים להכיר את האנשים שיצרו יש מאין בענף האופניים הישראלי.

סדרת התוכן של בייקפאנל על האנשים שהקימו דברים מאפס ושקידמו או מקדמים את הענף. לא הוספנו את המילה “דור” ל”מייסדים” כי זו לא בהכרח סדרה על הכי ותיקים בענף. מי שנחשוף בה הם לאו דווקא מבוגרים במיוחד (אם כי בד”כ כבר לא ילדים), והם לא בהכרח הכי מתוקשרים או מוכרים (למרות שחלקם כן יהיו כאלה). “המייסדים” היא סדרת תוכן שתלווה את בייקפאנל בתדירות משתנה ותעסוק באנשים שיצרו יש מאין. ביזמים שהקימו עסקים וחנויות אירועים מסורות מקומות ומפעלי תרבות שהטביעו חותם על ענף האופניים הישראלי, תרמו לו והשפיעו עליו. 

הקבוצה השקטה של בייקפאנל בווטסאפ, כנסו לראות את זה:
בייקפאנל ווטסאפ

לכל כתבות סדרת “המייסדים”:

1-050

ארז מנור: המייסד של “לה מדווש” ומרתון בארי. (ברקע – קיר האזניים של פילו)

“המייסד” הראשון: ארז מנור – חנות לה מדווש, סינגל בארי ומרתון בארי

ארז מנור, בן 59 מקיבוץ בארי. חי אופנים כ 40 שנה!

אחרי הצבא לקח אופני טורינג לסיבוב בעולם של 7 שנים, חזר להתחרות, ולהדריך (עשה קורסי מדריכים ומאמנים) וב 14 השנים האחרונות מארגן גם מרוצי אופניים באיזור בארי. את החנות פתח לפני 10 שנים, ועדיין ממשיכים לעשות פה דברים בשקט. 1-056סינגל בארי – המוקד והמשיכה

חנות לה מדווש היא חנות Trail Head קלאסית, מהראשונות בארץ שהיו כאלה. הבולטות בז’אנר: סינגלטרק בית אורן שקמה בפתח אלון-שוקף-קלח המיתולוגי, מרכז שטח אלון גליל, וכמובן רוקנרוד לטרון לכבישוני המשולש ורוכבי פארק קנדה. מכירים עוד דוגמאות קלאסיות? תזכירו אותם בתגובות לכתבה!.

לה מדווש מתקיימת ומצליחה במידה רבה מהיותה בתחילתו של סינגל בארי. הסינגל הוקם על ידי ארז מנור ורמי גולד, גם הוא מבארי. כיום כבר  יש סינגלים נוספים באיזור שנבנו בשתוף פעולה של שניהם, כאשר רמי הוא הבונה והמתחזק של קק”ל באיזור.

 

1-בארי

סינגל בארי – ללא ספק אחד הטובים בארץ

הפנינה שהיתה תמיד בסוף הסינגל, והיום מעט יחסית נכנסים אליה, הוא בור בארי – שהחל עם מרוצי הלילה, והיו בו גם מרוצי שליחים בלילה, מרוצי דואל ועוד. בשנים האחרונות מתמקדים בבארי בתחרות המרתון.

לה מדווש ובארי ידועים כמקום כייפי שאפשר לברוח אליו כשיש גשם במרכז, ולהנות מהחנות, בית הקפה שלה, והאווירה המעולה במקום. בחנות המותג העיקרי הוא Giant אבל עובדים גם עם חברות נוספות כגון סקוט, Electra עוד.

1-067

חנות Trail Head קלאסית: המקום למנוחה והקפה של אחרי משדרג את החוויה בסוף הרכיבה

מכונאות?

“אני אוהב מכונאות מאז שהייתי ילד, ובכלל לתקן דברים. אני אוהב למצוא איך לתקן משהו שבור. כשטיילתי בעולם הייתי חייב לדעת לטפל בכל חלק באופניים, והבסיס שלי נלמד שם: מיסבים, ניקוי, גירוז… אף אחד לא לימד או הכניס אותי. נאלצתי ללמוד את הדברים. היום זה יותר מסובך בגלל מגוון החלקים, התאימות הספציפית של חלק אחד לשני, והשימוש ב”קומפלטים”. היום זה יותר קשה: צריך לזכור או להסתכל במניואל.

כבעל חנות – יש בעיה למצוא מכונאים ואנחנו פה מכשירים את המכונאים שלנו. יש לנו פה מכונאי מטוסים שלמד, וגם מכונאי מהמוסך של הקיבוץ שהגיע לפה ועבר הסבה.”

היחס לציוד? לאופניים האישיים? ארז נראה די אדיש לעניין… האופניים שלו בנות שש שנים, לא מטופלות. “כלי עבודה” בלבד הוא אומר. אולם את כל האופניים שהיו לו הוא לא מכר ושומר עליהן, כלומר סנטימנטלי בכל זאת. הזוגות ההיסטוריים שלו הם ג’יאנט פלדה ראשונות ואז על שלושה דורות של גארי פישר, שהוא מתכנן לתלות בחנות.

1-055

כמות גדולה במיוחד של אזניים של PILO על הקיר

“…עם פילו אנחנו עובדים כבר 10 שנים, וכיוון שמגיעים לפה אופניים מכל הארץ, ולה מדווש נותנת שירות בשישי ובשבת מגיעים עם מגוון אופניים מכל היבואנים, שוברים אזניים ורוצים להמשיך לרכוב, אזי עניין האזניים הוא חשוב ומאפשר להם להמשיך. יש בלה מדווש מבחר מאוד גדול של אוזניים של פילו תלויות על הקיר.”

1-051

כמות גדולה של אזניים של פילו על הקיר: מגיעים רוכבים מכל הארץ, ואם נשברת להם אוזן יש לארז מענה

התפתחות אישית – מתחרותיות לטיולים וחוויות

ארז הוא מהיחידים בענף שמסתכל מפרספקטיבה ארוכת שנים. בצורה אישית הוא התפתח ממקום מאוד תחרותי, גם כמאמן – ועם הזמן ראה שזה לא הכל בחיים, הרבה ילדים שאימן נשרפו ולא רצו להתחרות אח”כ. מעל 90% מהאנשים לא מתחרים. תחרות זה לא הדבר היחיד והחשוב ברכיבה: אפשר לטייל ולעשות דברים אחרים. אני באתי גם מעולם הטורינג – ורוצה לפתח את התחום הזה בארץ.

יש לי פה חניכים שיצאו לטיולים אחרי הדרכה שלנו, בנינו סבלים לבד, ייצרנו תיקים והם יצאו לניו זינלנד ואוסטרליה. בשנה הבאה אני נוסע עם הבן שלי לצרפת לטיול בר מיצווה עם האופניים הישנים שלי בנות ה 30 שנה. גם עם בן גדול בן 20 יצאתי כבר פעמיים. בונדינג אב ובן על אופניים במשפחת מנור נעשה בטורינג… הרעיון שלי הוא לעשות פה מרכז לטורינג: ייעוץ, השכרת ציוד, תכנון ויצור תיקים, והתאמת אופניים.

>>הפינה של פילו*<<<

שמועות חזקות דיווחו לנו שיש חברה שמסתובבים עם פותחן בירה שהוא גם אוזן אופניים אוניברסלית, וגם מחזיק מפתחות. המקושרים והמחוברים ידעו לדווח שכנראה מדובר בעוד מוצר מגניב של סדנת בוטיק ה CNC הגלילית Pilo שחוגגת בימים אלה 10 שנים להווסדה… היינו חייבים לראות על מה מדובר!
ובכן, מדובר באוזן אוניברסלית שמתאימה למרבית השלדות עם ציר סטנדרטי (9 מ”מ שנקרא לפעמים 10 מ”מ). היא מתלבשת על ציר הקוויק ריליס ומאפשרת להמשיך רכיבה גם למי שלא מצא או הצטייד באוזן הספציפית לאופניים שלו. מדובר במוצר חובה לרכיבות קבוצתיות ולמדריכים במיוחד! “כדי שיהיה לה שימוש גם כשנושאים אותה, תכננו אותה עם חיבור למחזיק מפתחות ופותחן בירה” מספרת הילה פילו, ואם אתם גם רוצים אוזן כזו, אתם יודעים איפה למצוא אותה: http://pilo.co.il

* תוכן מפרסמים

1-פילו פותחן בירה

 

תוכניות נוספות של ארז עבור “לה מדווש”: תיירות ומרכז לרכיבת טורינג!

ארז רוצה לקדם את תיירות האופניים לאיזור. לשפר את המסלולים ואת השילוט שמתאר למטיילים את המקום, ולהפוך את המקום ליותר מעניין עבור הרוכבים שיקבלו את סיפור הדרך וההיסטוריה לאורך המסלול. לארגן מקום לינה ברמת קמפינג ואולי אכסניה מחוץ לחנות! זה משהו שכשהוא פתח את למדווש נכתב כחלק מהתוכנית העסקית של המקום. זה חסר פה, הוא אומר ויתכן שבקרוב נוכל להגיע לבארי ליומיים של רכיבה, לשכור איזה קראוון ולבלות שם עוד יותר.

הדבר הבא שמעניין היום את ארז הוא מרתון בארי ה- 8 (סמנו ביומן את התאריך: 20/2/2015).  השנה בחסות ראשית של BIKEPANEL. מדובר בתחרות על הסינגל המיתולוגי ובה הקפה, שתיים או שלוש של 25 ק”מ, שלצדה גם טיול עממי. זה אחד האירועים הגדולים שיש בארץ, ללא ספק בזכות המשיכה האדירה של הסינגל המעולה הזה, והוא מתקיים בדיוק בעונה המושלמת לרכיבה במקום – בפברואר, הוא חודש שיא פריחת הכלניות, והשנה המרתון יהיה חלק מפסטיבל דרום אדום. בשנים קודמות התייצבו בו כ 700 רוכבים, ואנחנו צופים כמות גדולה יותר השנה.

מסר לאומה לסיום: “תמשיכו להנות ותמשיכו לרכוב. תהיו בני אדם אחד עם השני”.