“לאחרונה התחלתי לייבא ולתת שירות למוצר וואטים שהוא אחד המוכחים והמוכרים בתחום: Stages – יצרן אמריקאי שממקם את מד הוואטים שלו בזרוע הקראנק. רציתי להזמין אתכם להכיר מעט את המוצר, וכמובן לשקול לרכוש אותו ככלי אמין ויעיל לשיפור איכות אימוני האופניים שלכם” דורון אמיץ – יבואן Stages.

מאת: דורון אמיץ – BikePark Israel
צילום: Stages
מבצע מוגבל בזמן: מחיר ייחודי לגרסת סטייג’ס לשימנו 105 (5800) כסוף עד גמר המלאי במחיר של 2220 ש”ח בלבד. מתאים לכל הקרנקים מדגמי Shimano HollowTech II מטיאגרה ועד דורה אייס.

לא מכירים את המוצר? לחצו Play:

דורון אמיץ: למה החלטתי להביא את Stages?

בשנים האחרונות אני מייבא את הטריינרים של Lemond Revolution לישראל. הדרישה באה גם מלקוחות שקנו את הטריינר ורצו לקבל נתוני וואטים על מנת לייעל את האימון וגם מרוכבים וחברים שמחפשים להשתפר ולהשוות נתונים – כמו כל ישראלי טוב: מי יותר חזק ומהיר, מי הגבר של נס הרים, ראש ציפור וכו’… 🙂

אימון הוואטים הוא התחום החם. ורוב המאמנים עברו לדבר במונחי וואטים הספק וממוצע וואט לקילו. אימון וואטים הוא הדרך הטובה לדעת את מצב הכושר שלך, והאם יש מגמת שיפור. הוואטים לא משקרים ולא משתנים עקב מזג אוויר, עייפות או השפעות אחרות כמו מדידת דופק.

לרוכב עבר כמוני, שמתחרה היום בקטגוריה 1 עם 8 שעות שבועיות על האופניים בממוצע, חשוב לייעל את האימונים. עבודה עם וואטים מאפשרת לדעת מהם דרישות המסלול, ובהתאם להתאים את הרכיבות השבועיות. למשל העליה האחרונה של מרוץ בית גוברין: כ-2 ק”מ אורכה, כלומר היא תמשך כ 6-7 דקות. רכיבות קודמות עם מד הוואטים מאפשרות לדעת מהו ההספק הקריטי לאינטרוול באורך זמן שכזה, ובהתאם להתאים את האימונים השבועיים והאינטרוולים להספק דומה +-10% על מנת להתכונן לתחרות. ה Stages מדויק מאוד, לא משנה אם רוכבים בחוץ או על הטריינר בבית.

Stages מד וואטים לקראנק

Stage – מד וואטים על זרוע הקראנק

מיהי Stages – החברה

חברת סטייג’ס Stages Cycling האמריקאית הוקמה בשנת 2010 ע”י צוות מפתחים עם ניסיון עשיר בעולם האימון והכושר. במקור מהנדסי החברה ייעדו את המכשיר לשמש כמד וואטים לספינינג ואימון ביתי (Indoor Cycling) אך בסופו של דבר פותח המוצר הסופי כמד וואטים לכל פעילות ורכיבה בחוץ. משרדי החברה ממוקמים באורגון, פורטלנד ואילו המחקר, פיתוח וייצור מתרחשים ב-בולדר, קולוראדו. החברה החלה למכור את מד הוואטים פורץ הדרך שלה בשנת 2012.

הגישה של Stages היא פשטות, זה שם המשחק. מד הוואטים שלהם הוא בעצם חיישן השוקל 20 גרם שמורכב בחלק הפנימי של זרוע שמאל של הקראנק. החיישן משדר בטכנולגיית בלוטות’ וANT+ כך שיתאים לעבודה עם כל שעון רכיבה ותריאטלון מודרני. קישוריות זאת מאפשרת גם עדכוני גרסא למכשיר באמצעות אפליקצייה בטלפון. במכשיר מותקן מד תאוצה למדידת קאדנס ואלגוריתם לפיצוי  על שינויי טמפרטורה (2 פיצ’רים חשובים וחדשניים בעת הכרזת המכשיר). ב-Stages תקבלו את המוצר מוכן כבר לשימוש לאחר התקנה איכותית שמתבצעת במפעל החברה וכל מה שייותר לכם לבצע הוא החלפה של זרוע קראנק שמאל באופניים שלכם.

מאז 2014 חברת סטייג’ס היא ספקית מדי הוואטים הבלעדית של קבוצת סקיי הבריטית הידועה בכל העולם בשיטות אימון מתקדמות וירידה לפרטים הקטנים. רוכבי הקבוצה משתמשים בשימאנו דורה אייס עם מד וואטים של Stages.

סרטון של השת”פ עם הקבוצה:

למה המוצר הזה הוא להיט בכל העולם?

מד הוואטים של Stages מצליח, מוכר כמויות היסטריות, והפך להיות נפוץ מאוד בזכות כמה סיבות פשוטות:

  1. כי הוא פשוט עובד! זהו מד וואטים עקבי וזאת מילת המפתח במדי וואטים. העובדה שהוא עקבי מאפשרת להתאמן על פיו בצורה מאוד מדויקת.
  2. הלוק הנקי של מד הוואטים הזה הוא אחד השוסים הרציניים שלו – כמעט שלא ניתן לראות את ההתקן מלבד באמצעות המדבקה הכחולה של ה-S על זרוע שמאל. תמיד נחמד להיות עם ולהרגיש בלי…
  3. סביר להניח שזהו גם מד הוואטים הקל ביותר בעולם – ה Stages מוסיף לזרוע שמאל 20 גרם בלבד (!) מעבר למשקל המקורי של הזרוע וזהו נתון מעולה ומשמח גם ליבבני המשקל.
  4. העובדה שאיננו בולט נותנת לו יתרון גם באופני הרים כך שהוא לא חשוף למכות ישירות מסלעים ומפגעים שונים.

אגב, החברה הציגה ביורובייק האחרון את שעון הרכיבה הראשון שלהם שנקרא Dash מבוסס GPS כמובן ומכיל את כל היכולות המצופות ממחשב רכיבה כולל קישוריות למכשירים ואביזרים שונים בעזרת בלוטות’ וANT+. החברה גם הציגה את אפליקציה בשם LINK אשר אמורה להשלים את הטריו של מד הווטים ומחשב הרכיבה. האפליקציה (בשיתוף פעולה עם אפליקציית Today’s Plan) מאפשרת לרוכב לנתח בבית את הביצועים שלו באימונים בצורה קלה אך יותר מכך את האופצייה לרכוב ולבצע אימונים מותאמים אישית אשר ניתנים ע”י התוכנה בהתאם לתכנית אימונים שלו והביצועים בפועל.image04

מהו המוצר: גישה, מפרט, איך זה עובד

כאמור מדובר במד וואטים המשולב בזרוע שמאל של הקראנק. הלקוח רוכש זרוע שמאל עם מד וואטים בהתאם לדגם הקראנק שיש לו – כלומר מפרק את זרוע שמאל הישנה ומרכיב את החדשה עם מד הוואטים של Stages על האופניים. הקריאה הניתנת בצג מחשבון הרכיבה שלכם היא בעצם מכפלה של הכוח הנמדד בצד שמאל כך שישער את הכח משתי הרגליים. השימוש בחיישן שמאלי מאפשר לחברה להוזיל עלויות, כאשר הפער מצד ימין אצל רוב הרוכבים הוא אחוזים בודדים.

2 הנתונים העיקריים שאתם מקבלים ממד הוואטים הם כוח וקאדנס. את שניהם ניתן להציג בכל מיני צורות וממוצעים שונים הקיימים במחשב הרכיבה שלכם: רוב הרוכבים בוחרים בתצוגה ראשית של ממוצע הוואטים ל3 שניות (כאשר בטסט או אינטרוולים ארוכים משתמשים בממוצע 10 שניות שהוא פחות תנודתי). הקאדנס נמדד אף הוא באמצעות אותו חיישן, (מאפשר קריאה בטווח של 20-220 סיבובים לדקה) והשילוב בין הקאדנס לוואטים מאפשר לכם להתאמן לפי תוכנית אימונים מדויקת מהמאמן, או מתוכנה כמו Today’s Plan.

רוכבים שמתאמנים ברצינות יוסיפו למחשבון הרכיבה שלהם מסך נוסף ייעודי לאימוני אינטרוולים – פה ישימו גם נתוני וואטים ממוצעים להקפה אחרונה על מנת לדעת האם הביצוע של האינטרוול היה לפי המטרה שלו. עבור רוכב רציני שמתאמן בתכנית, ה Stages הוא מד וואטים רציני שעונה על רוב הדרישות.

image00מפרט היצרן ומידע נוסף

  • דיוק: ± 2%
  • משקל: מוסיף 20 גרם בלבד למשקל זרוע הקראנק
  • חיי בטריה: 200+ שעות (סוללת אצבע: CR2032)
  • טווח כוח נמדד (וואטים): 0 ל-2500
  • טווח קאדנס (rpm, סיבובים לדקה): 20-220
  • דירוג אטימה למים: IPX7
  • תאימות לשלדות: התאמה לרוב שלדות, ראו מדריך נפרד באתר החברה
  • תאימות למכשירים: ANT+, Bluetooth Smart Ready  
  • תאימות לתוכנות: Training Peaks, Strava, Garmin Training Center and others
  • מחירים – בין 2690 – 3990 ש”ח בהתאם לסוג הקרנק. ניתן לפרוס את התשלום לעד 10 תשלומים שווים!
  • 12 חודשי אחריות. במידה ויש תקלה, מתחייבים לתקן במעבדה בגרמניה תוך יום עסקים 1 בלבד! משלוח הלוך וחזור מגרמניה כולל תיקון אורך כ 7-10 ימים בממוצע בלבד כאשר בזמן הזה ניתן להחזיר את זרוע הקרנק המקורית ולרכב באופן רגיל.

image06

יתרון קלות ההתקנה

אני לא מכיר עוד מד וואטים שמאפשר למשתמש התקנה כל כך פשוטה! הקופסא מגיעה עם הוראות ברורות מאוד וגם האפליקציה הרשמית מספקת הסברים כיצד להתקין בצורה נכונה ואף לעדכן תוכנה (דבר שמעיד על תמיכת החברה גם בדגמים קודמים).

לרוב הרוכבים הייתי ממליץ ללכת לחנות מקצועית להתקנה ראשונית על ידי מכונאי, במיוחד אם לא ביצעת זאת בעצמך בעבר. לאחר הרכבת הזרוע והפדל השמאלי יש לעשות חיבור לשעון או מחשב הרכיבה (גרמין ואחרים) – סיבוב של הקראנק אחורה מעיר את המערכת וזיהוי מהיר וקל צפוי לכם. החברה ממליצה לעשות קליברציה בכל  תחילת רכיבה (יש טווח ערכים תקין של הקליברציה למי שרוצה להעמיק) ואחרי כל פירוק וחיבור פדלים מחדש.

סרטון התקנה: 

תכונות מתקדמות, דיוק, וסוללה

למכשיר יש אלגוריתם של פיצוי על שינוי בטמפרטורה בזמן הרכיבה ולא נתקלנו בבעיות בקריאה ב35 מעלות בארץ או בהתחלה קרה של 10 מעלות בדולומיטים. רבים עושים קליברציה פעמיים בשבוע ונדמה שזה מספיק לקבל קריאה אחידה ואמינה ללא הפרעות.

הבטריה שלו היא מדגם CR2032 (בטריית “מטבע” שניתן לרכוש בכל חנות אלקטרוניקה) ומספיקה ליותר מ-200 שעות לטענת היצרן (המון!). טווח קריאת הוואטים הוא בין 0-2500 וואט, גם מארק קאבנדיש לא איתגר אותו…

image02יתרון התאימות בין מערכות שונות ואופניים שונים

ה Stages מאפשרת להרכיב זרוע עם מד וואטים בין מערכות ממודלים שונים. רוכבים רבים ידלגו על האופציה הזו – כלומר ישמרו על האחידות וירכשו את הזרוע המתאימה למערכת שלהם. אבל לפעמים – צריך את הגמישות.

אם עובדים עם מערכת הילוכים אחת (נניח שימאנו) אז זרוע שמאל בכביש (105, אולטגרה או דורה אייס) או בשטח (XT,XTR) מכל הדורות שנמנים על שיטת הציר החלול (Hollowtech II) יתאימו – כלומר ניתן להעביר את ה Stages בין אופניים קיימים בקלות יחסית (לדוגמא – העברה בין אופני הסייקלוקרוס ואופני הכביש). גם בעת מכירת האופניים, קל מאוד להחזיר את הזרוע המקורית ולהעביר את מד הוואטים אל האופניים החדשים. אם לא מפריע לכם חוסר התאימות בצבע או בכיתוב על הקראנק אתם יכולים לזכות במד וואטים זול ואמין מאוד:  אחד מחברינו הרוכבים המשתמש ב Stages כבר שנתיים עם קראנק של סראם רד קרבון וזרוע שמאל אלומיניום של סראם ריבאל… כנ”ל יש רוכבים בעלי קראנק אולטגרה 6800 וזרוע שמאל 105 5700 – אין בעיה לעשות מיקס אנד’ מאץ’.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

בנוסף כיום יש גם אופציות לרכוש זרוע שמאל קלילה מקרבון עם התאמה לדגמי קצה ב-סראם, FSA וקומפניילו.
חסרונות?

נכון להיום החסרון העיקרי של סטייג’ס ביחס למדי וואטים אחרים בשוק הוא שאינו מספק קריאה מלאה של 2 הרגליים, כלומר התפוקה המשותפת המוצגת היא משוערת. רוכב שרוצה לדעת על כמה אחוזים מהכוח המופק אחראית כל רגל לא יוכל לעשות זאת. פורסם במספר אתרים בחו”ל שמועות על פיתוח עתידי לקריאה מ-2 הרגליים. לרוב הרוכבים הקריאה הזו מספיקה בהחלט, ומה שחשוב יותר – היא עקבית, ויכולה לתמוך בצורה מלאה בתוכנית אימונים מבוססת וואטים.

סיכום

זהו מד הוואטים הכי מתאים לרוכב שרוצה להתאמן כמו כריס פרום (כמו? בדיוק!) אבל התקציב מהווה שיקול מרכזי מבחינתו ברכישת ציוד – אם אתם מחפשים מד וואטים אמין, קל ונוח לעבודה Stages זה בשבילכם.

לרכישת Stages צרו עמי קשר בפייסבוק של בייק פארק ישראל (מוזמנים לעשות לייק). או במייל Doronmtb@gmail.comאו השאירו את הפרטים שלכם בטופס הבא, ונחזור אליכם עם הצעת מחיר ספציפית המתאימה לכם:

מאת: דורון אמיץ – בייק פארק ישראל
צילום: Stages