זה לא מבחן טרק מדון זה רק מבחן ציר הלסת העליונה לתחתונה- האופניים המטורפים האלה נכנסו למבחן וגורמים לתדהמה לכל מביט בהם. בכתבה הזו נסתכל עליהם, נכיר את העובדות, ונפריד את הפרשנות והמסקנות לכתבה נפרדת שנפרסם בהמשך.

כתב וצילם: גיא חלמיש

האווירודינמית של טרק הושקה בשנה שעברה והציגה רמת אינטרגרציה שלא היתה כמוה- תכנון הוליסטי שלם ומאוד אווירודינמי. אופני המבחן שנכנסו הם בצביעת קסטום מלאה ומדהימה. 

כמובן שהוסיפו דיסקים (וצירי 12)- הפורמט העיקרי אותו תרכשו בשנים הקרובות, ואיתם- גלגלי בונטרגר אאולוס מדור חדש, שהוא גם בטיובלס כביש. משקל האופניים 8.5 ק”ג (עם פדלים ומחזיק בקבוק).  

החלק הקדמי והגיאומטריה עברו שינוי דרמטי- לא עוד שתי גיאומטריות עם צינור ראש גבוה ונמוך לתחרותיים ולשאר, אלא גיאומטריה אחת לכולם (H1.5)- עם אורך אמצעי של הצינור. במבחן גרסת הקרבון העליונה והיקרה ביותר של טרק- OCLV 700.

ממשיכים לפנים- שם הושק כידון חדש שמפצל את החלק העליון מהסטם כדי להרוויח יכולת כיוונון והתאמה אישית (טווח זוויות של 10 מעלות בכידון) אבל בלי לאבד את עיצוב ה One Piece והאווירודינמיות. חיבור למחשבון והצבתו מלפנים אפשרי עם אביזר שלהם, בינתיים רק לגרמין.

הצינור התחתון אימתני, ענק, מאסיבי, ועליו בגרסת הצביעה הזו לוגו אדיר ממדים עוד יותר שהופך כבר למשהו אחר מלוגו- מעין כלי לאיזון האדום עם צביעה לבנה במקום גרפיקה רגילה על האופניים. זו צביעת רפליקה של Trek Segafredo בפרויקט הקסטום המלא של טרק המאפשר גם קיסטום חלקים- ויש גם לוגו מותג מכונות וקפסולות הקפה ש CTC מתחילה להביא.

הטופ טיוב של טרק מדון הוא לא סתם צינור עליון: בתוכו חלק ממנגנון השיכוך האחורי של Trek – חדשנות משמעותית שלה. מדובר ב IsoSpeed- שהוא בר כיוונון של רמת השיכוך באמצעות מתג מתחת לצינור העליון.

תנועת השיכוך עצמה מתאפשרת בזכות ציר החיבור שבין הצינור העליון לתומכות השרשרת – שם נמצא האלמנט הייחודי לכל דגמי טרק בכביש שמאפשר את ההפרדה והתנועה הזו.

טרק מדון

אחד היתרונות פה הוא ההכנות לחיבורים שונים למוצרי טרק, ובראשם- נצנצי ה Flare הידועים לרכיבת יום של בונטרגר. חסל סדר גומיות וחבקים. באופניים כאלה צריך אלגנטיות ואינטגרציה. הנצנץ יכול להתחבר ישירות בצמוד לאוכף או לחלק נמוך יותר בצינור האוכף.

מוט האוכף רחב- וגם פה הרבה נגיעות ייחודיות לטרק: למשל ההמשך הגבוה יחסית שלו עד לצינור האוכף הרחב.

האוכף של בונטרגר מקבל זווית בציר כיוון יחיד ונוח שאליו מצטרף מנגנון הידוק וקביעת מיקום אופקי בנפרד. יש לו שסע עמוק בתוכו למניעת לחץ אמצעי.

באופני המבחן קיבלנו אולטגרה אלקטרוני של שימנו- מערכת שהפכה להיות לכמעט הסטנדרט לאופני כביש של חובבנים רציניים היום.

שלדת קצה, צביעת קאסטום (כולל אפשרות בחירת מידות חלקים), מערכת דיסק חשמלית, גלגלי קרבון עמוקי פרופיל וקוקפיט יקר, כל אלה מביאים למחיר של 38,000.  כתבת ההמשך עם חוות הדעת, הפרשנות והחוויות מהרכיבה עצמה על המדון, תפורסם בקרוב. לא רוצים להפסיד את חלק המבחן והפרשנות? הצטרפו לטלגרם שלנו! פה:https://t.me/BIKEPANEL או בלחיצה פה: