כחלק מסדרת שלושת מקטעי סמרתון בבייקפאנל, אנחנו שמחים להביא לכם את הרשמים מהיום השלישי. תזכורת- קודם לכן ביקרנו במצפה רמון בפרולוג, ואחרי כן עשינו את הקטע הקשה והארוך של היום השני.

עוד מילה: הרישום מסתיים בעוד כשבוע – בסוף דצמבר!

לנרשמים כעת תוכנית אימונים של Today’s Plan לשישה שבועות חינם (כל הפרטים פה). אז זהו- חייבים להירשם עכשיו!

לאתר הרישום לחצו פה!

236
האיש שאתם חייבים לו תודה על הפיכת סמר למכת האופניים החורפית שהיא היום: ירון דרעי

אל מישור החימום של היום השלישי לא תצאו טריים!

אחרי יום ורבע של רכיבה חזקה ומדברית, אתם תרגישו את הרגליים, אבל לא פחות מזה – את כל שרירי הגוף. רכיבה מדברית ארוכה כל כך כמו שעשיתם יום קודם לכן בקצב תחרות תשאיר את אותותיה על גופכם. אלו אשר ביכולתם להתאושש מהר יום אחרי יום יהנו מקטע התחלתי שטוח ומהודק עם אופי כבישי (וליד כביש הערבה) ויוכלו להוריד את הכוח לפדלים בדבוקות על מנת לצבור מהירות לאורך כ20 ק”מ. העייפים יוכלו לנצל את ההזדמנות לחימום ארוך במיוחד ולחפש גב רחב להתחבא בצילו.

אחרי שיוצאים מסמר צפונה לצד כביש הערבה, ממשיכים מהצד המזרחי של יטבתה צפונה על דרך סולינג (שיטת בניה מנדטורית), בתוואי שירד לאילת.  עוברים את הקיבוצים גרופית, קטורה, ולוטן ורק אז חוצים מתחת לכביש הערבה בכיוון צפון מערב. כאן גם מתחיל הסטייג’ של המסלול הבינוני.

המסלול הארוך:

 

המסלול הבינוני:

 

מעלה קטורה – אייקון סמרניקי

בסופו של דבר המישורים הארוכים שיש בפתיחה של היום ייצרו מרווחים גדולים בין המזנקים ויאפשרו מקסימום הנאה מהקטע הבא – מעלה קטורה. לאחר מעבר כביש הערבה והמשך מערבה, יחל סינגל מהודק ומתפתל במגמת עליה קלה. זוהי הזדמנות מצוינת להכין את הרגליים לאחת העליות היפות באזור.

242

מיד תתגלה עליה תלולה ומפותלת עם מעט מדרגות לאורך המצוק. השטח טוב ומהודק יחסית ולכן חוץ מקטעי המדרגות, הרוב ניתן לרכיבה.

276

יבבני המשקל ונקיון הקוקפיט, שאינם חזקים בצורה משמעותית מאוד, יגלו שבאופניים עם 1×11 אין להם טווח מספיק גם לזוויות בעלייה, וגם למישורים והקטעים המהירים בסמרתון. כמובן שהרגליים העיפות לא יתרמו לנושא. ההייק א בייק יהיה שווה את הנוף המדהים הנגלה תוך כדי הטיפוס, אז למרות שאתם מטפסים בדופק היסטרי, תקדישו כמה שניות להביט שמאלה ולראות את הנוף היחודי של המדבר. מרשים ביותר לראות כמה עבודה איכותית הושקעה בבנית המעלה.

266

הסינגלים הזורמים של אחרי המעלה

לאחר המעלה, נכנסים לסינגלים זורמים ומהנים- בהתחלה במגמה שטוחה ואז מתחילים לטפס מעט בשלבים. סה”כ האדמה טובה ומהודקת למעט כמה מעברים באיזורים חוליים.

פוגשים את כביש 40 משמאלנו ורוכבים בינו לבין קיבוץ נאות סמדר. בצומת שיזפון חוצים את הכביש אל פונדק נאות סמדר ושם נתקלים בתחנת האכלה מס’ 1. משם, דרומה על שביל ישראל לאופניים ואל סינגל חולות כסוי העובר באופן נפלא בין הדיונות.  

ממשיכים עד לכביש שנוסע לשחרות ופונים שמאלה לרכיבה של 1 ק”מ במקביל אליו. שביל ישראל לאופניים נפרד מהכביש בפניה נוספת שמאלה אל נחל יתרו ואחריו אל המצוק המשקיף על הבקעה. הסינגל הזורם שלאורך קו המצוק עולה להר שחרות ויורד דרומה אל ראש מעלה שחרות ותחנת ההאכלה השניה.  הנה הירידה של מעלה שחרות שאותה אתם מכירים כעלייה מהיום הקודם.

290

הירידה במעלה שחרות

לפני הירידה ישנה עליה טכנית, אלו בעלי טכניקה וכוח יעלו אותה ברכיבה, אך הסיכוי למעוד גבוהים אפילו למתקדמים. ירידת המעלה תהיה טכנית מאוד ומוצפת באבנים משוחררות בגדלים שונים. חריצים רבים ומסוכנים נמצאים בכל מקום ופתאום לא ברור איך היה ניתן לטפס את אותו שביל יום קודם לכן. בשלב זה, יחד עם העייפות המצטברת יש לנקות במשנה זהירות על מנת לסיים את הירידה על האופניים. גם הורדת רגל באמצע עלולה לגרום לנפילה קטנה עקב השיפוע והאבנים המשוחררות.

280

השהייה נוספת לפני שגומרים

בסוף הירידה לא ממשיכים ישר לכיוון יטבתה אלא נכנסים לסינגל של 5 ק”מ מתחת לצוקי שלוחת שחרות – אותו איזור בר של שבילי גמלים לא מהוקצעים לרוכבי אופניים כמו שביל ישראל שעל שפת המצוק, שיתן לכם עוד מימד, שונה, של חוויה מדברית. פונים דרומה בקילומטר ה-73 לטיסה במקביל לכביש הערבה עד לסיום הסמרתון בכפר הרוכבים.

296

סה”כ קטע יפה, כיף וזורם, שלמרות קרבתו לשלב ביום קודם, אינו דומה לו כלל. ניתן לאמר שמי שסבל יום קודם ימצא בקטע זה הרבה כיף והקלה. גם כאן חשוב מאוד לשים לב לתזונה ולא לתת לגוף להכנס לנפילה של סוכר או נתרן (מלח)- אלו יגרמו לחוסר ריכוז העלול לגרום לנפילות בירידות האחרונות ביום. קחו את הזמן להנות ממעלה קטורה, עליה כה יפה תעלה חיוך גם על פניו של הרייסר המפוקס ביותר. אין ספק שזהו השלב הנכון לסגור איתו מירוץ כה מוצלח!

299

סיכום

הסטייג’ האחרון הוא מקטע נוח ומהיר יותר מהסטייג’ הראשון. הסינגלים זורמים יותר והקילומטראז’ קטן יותר, אבל אתם כבר ביום השלישי ובתחרות כמו בתחרות כלום לא קל. זה נעשה כך בצורה מכוונת – מירוץ צריך לסיים עם חיוך, וגם יש נסיעה ארוכה הביתה אחרי כן… היום השלישי נותן מינון מדויק של מה שתרצו לקבל בו: קצת פלטונים והתמקמות בהתחלה, עלייה קורעת באמצע, סינגלים זורמים בנופים מדהימים לאחר מכן, ירידה אתגרית, וסינגלי בר מדבריים. זה סיום מושלם לשלושה ימים מושלמים בסמר!

לאתר הרישום לסמרתון לחצו פה!

מאת: חן שרייבר, צור חלמיש, שרון שחר, יניב שור
צילום: צורחה, ירנין

312

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

לאתר הרישום לסמרתון לחצו פה!