הסמרתון מגיע! מרתון הזוגות של סמר בייק הוטל ב 26-28 בפברואר

קיבוץ סמר שבערבה הדרומית (28 ק”מ צפונית לאילת) מזמין אתכם לחווית אופני הרים מדברית בלתי נשכחת של מרתון זוגות רב יומי מדברי. האירוע יארך שלושה ימים (חמישי-שבת) ויכלול מרתון רכיבה בשני מרחקים ושני סטייג’ים תחרותיים, באווירת פסטיבל אופניים מדברית שלא תשכחו. בואו לדבר ייחודי וראשוני: הנופים, המרחבים, האווירה הייחודית שהולכת להיות בכפר התחרות והרכיבות בסינגלים המדהימים של סמר.

לחצו פה לאתר התחרות והרישום

 

04-alon ron 2

אירוע חדש במדבר והאירוח של סמר. צילום: אלון רון: http://www.alonron.com/

רב יומי, מושקע, עם כפר רוכבים?

אי אפשר שלא להסתכל על מה שקורה פה בסצינת המרתון בישראל עם טיפה פרספקטיבה והשתאות: מה שהחל כחלוציות של אפיק ישראל עם רמת הפקה שלא נראתה כדוגמתה, הצבת הרף גבוה יותר, הקמת תחרות עם כפר רוכבים, מקומות לינה, ושלושה קטעי רכיבה מטורפים – עשה את שלו. יש כיום לא פחות משלוש תחרויות סטייג’ים רב יומיות בישראל, ועכשיו – יש גם אופציה מדברית אמיתית בסוף פברואר.

העיתוי – סוף פברואר מבטיח תחרות מדהימה, בזמן מושלם לרכיבת מדבר, מילוי של חור שהיה בלוח השנה בתחום הזה, ולא פחות חשוב – תקופת הכנה והעמסת קילומטרז’ בתקופה בה הטמפרטורות נעימות ומושלמות.

 

11-shaxaf haber 4

עיתוי – סוף פברואר מבטיח תחרות מדהימה, בזמן מושלם לרכיבת מדבר. צילום: שחף הבר

תחרות האופניים

התחרות תנוהל ברמה הגבוהה ביותר עם מדידת זמנים מקצועית, סימון מדוקדק בשטח, שופטים ומרשלים (בקרי בטיחות) מקצועיים, רכבי ניהול, חילוץ וטיפול, תחנות רענון וכמובן צוות צילום ותיעוד מקצועי. בכל יום תפורסם טבלת דירוג לפי זמנים עם קטגוריות גיל ומרחק שונות, עם מנצחים בכל קטגוריה, ובסוף התחרות יוענקו גביעים ופרסים למובילי הדירוג המצטבר.

מי שתחרות לא מעניינת אותו – מוזמן לגמרי לראות באירוע הזה הזדמנות להגיע סוף סוף לסמר בלי שיש לו קבוצה לארגן, בלי שהוא צריך לסנכרן את כל החברים לאותו סוף שבוע ולהתעסק בלוגיסטיקות, ובלי שהוא צריך לסגור את סוף השבוע הזה חצי שנה מראש, כי ככה זה בסמר בייק הוטל- אם לא התארגנת מספיק זמן לפני החורף, אתה מגלה שהמלון כבר מלא כל העונה. כעת עם הסמרתון זה הופך להיות פשוט – כל מה שצריך זה בנזוג לרכיבה (כי זה מרתון זוגות), להרשם, וקיבלתם חופשה מדברית מדהימה עם עוד מאות רוכבים שנמצאים בטריפ שלך. שהאחרים יתחרו… אתה באת להנות!

לחצו פה לאתר התחרות והרישום

 

10-shaxaf haber 3

התחרות תנוהל ברמה הגבוהה ביותר עם מדידת זמנים מקצועית, סימון מדוקדק בשטח, שופטים ומרשלים. צילום: שחף הבר

 

מסלולי הרכיבה המדבריים

המסלולים יהיו ה-highlight של האירוע. לצד דרכי כורכר וג׳יפים עם נופים מהממים ועליות מפרכות, הרוכבים יעברו בכמה מהסינגלים הטובים בארץ שנבנו כחלק מפרויקט Israel Bike Trail על ידי אנשי סמר, בנאקבים אותנטיים בני מאות שנים שנוצרו על ידי שיירות גמלים, דרכי כורכר וג’יפים בנופי בראשית מהממים, עליות קורעות לב וריאה ומישורים מייאשים המחייבים עבודה בזוגות או בדבוקה, ותפרנו מהם מסלולים לפנים שיאתגרו אתכם, ובמקביל יוציאו מכם קריאות אושר לא רצוניות… וכמובן שיהיו שם:

  • סימון מסלול מדויק וברור
  • תחנות האכלה מפנקות ועמדות טיפולים לאורך המסלול, כדי שלא נצטרך לסחוב הרבה ציוד על הגב
  • מדידת זמנים, שיפוט ודירוג מקצועיים
  • ניהול המסלול והתחרות, רכבי שטח לניהול וחילוץ, צוותי צילום, צוותים רפואיים, ליווי מדיה וכולי בעזרת צוות משולב של אנשי “עז הרים” ואנשי “סמר בייק הוטל”, סינרגיה בין הגוף הוותיק והמקצועי בתחום לבין ה-Locals שמכירים כל אבן, חריץ ופינת זולה באזור. את הצוות יוביל מנהל התחרות Warren Pryer מקיבוץ עין כרמל, מנהל התחרויות הוותיק והמקצועי בארץ.

המסלולים הינם ההיילייט של האירוע: הקפה שמאזנת בין כמויות גדולות של סינגלים לבין דרכים רחבות. רוב הסינגלים הנם בסגנון light flow country משולבים בכמה קטעים טכניים. המסלול עובר בתוואי הנוף המופלא של הערבה דרך שמורת צוקי שיירות אל שמורת מסיב אילת וחזרה, כשממול מגיחים הרי אדום בשלל זויות לאורך המסלול.

שישי:
הסטייג’ העיקרי – סמרתון ארוך 126 ק”מ, יזנק ממתחם האירוע לכיוון צפון לחימום על דרכים מישוריות, יחבור לשביל ישראל במעלה קטורה, יעפיל עד נאות סמדר, ומשם על השביל המסומן אל חולות כסוי, ועל קו המצוק מעל מעלה יתרו דרומה אל ראש מעלה שחרות. ממעלה שחרות השביל ממשיך אל נחל זוגן ואל בקעת עובדה, באר מילחן, הר ברך ובקטע זורם אל מעלה סיירים, איתו ירדו הרוכבים אל באר אורה ואל הדרך המישורית המובילה צפונה חזרה לסיום בסמר.

הסטייג׳ העיקרי – סמרתון בינוני כ-79 ק”מ, יזנק ממתחם האירוע לכיוון צפון לחימום על דרכים מישוריות, יחבור לשביל ישראל במעלה קטורה, יעפיל עד נאות סמדר, ומשם על השביל המסומן אל חולות כסוי, ועל קו המצוק מעל מעלה יתרו דרומה אל ראש מעלה שחרות. ירידה משחרות אל הערבה וחזרה על ציר הנפט המישורי (יחסית) אל הסיום בסמר.

שבת:
הסטייג׳ השני – סמרתון ארוך 70 ק״מ, יזנק מסמר דרומה לכיוון עמק ססגון, יחבור לסינגל תמנע המפורסם שעובר בתוך הפארק, ליד הפטריה, דרך  מחצבות הנחושת ועד האגם ועמודי שלמה. משם בדרכים מישוריות דרך מתחם האירוע והמשך צפונה לסיבוב בארץ הסינגלים של אזור גרופית וחזרה לקו הזינוק בסמר.

הסטייג׳ השני – סמרתון בינוני 36 ק״מ, יזנק מסמר דרומה לכיוון עמק ססגון, יחבור לסינגל תמנע המפורסם שעובר בתוך הפארק, ליד הפטריה, דרך  מחצבות הנחושת ועד האגם ועמודי שלמה. משם בדרכים מישוריות לקו הסיום בסמר.

המסלולים והמרחקים אינם סופיים. עדכונים, מפות מסלולים וקבצי GPS יעלו בהמשך.

 

07-Mark_Gasch 3

ירון דרעי ונמרוד כהן מארגני האירוע: “זו תהיה רכיבת מדבר רצינית וארוכה, לא לילדים” צילום: מרק גש

כפר הרוכבים

שיוקם ברחבת הטוקול שבמטע הזיתים של סמר על ידי אנשי הקיבוץ, יתופעל על ידי אנשי הקיבוץ באווירת מדבר אותנטית וייחודית ביחס לכל אירועי האופניים בארץ. הכפר יציע מספר אפשרויות לינה, מקלחות חמות ושירותים, חבילת תזונה, פאב רוכבים, סדנת מכונאות לאופניים, חניון אופניים מאובטח, מתחם צוות רפואי, צוות מעסים, מתחם יוגה ומתיחות ועוד. בנוסף, יערך במקום הפנינג המיועד לתושבי האזור ובני משפחותיהם של הרוכבים, הכולל דוכני מזון, שוק איכרים, תחרויות היתוליות, הופעת רוק, טקס הפודיומים ועוד.

 

06-Mark_Gasch 2

קיבוץ סמר מזמין אתכם, וכשקיבוץ שלם מתגייס לארח – זה ברמה אחרת! צילום: מרק גש

בעיקר חוברים פה גופים חיוביים לעניין – עז הרים, סמר בייק, והדיקלאים (קבוצה המאגדת את גידולי התמרים בישראל). אבל – יש קאצ’. אין מקום לכולם. האירוע הולך להסגר בכמות נרשמים סופית וידועה מראש!

לחצו פה לאתר התחרות והרישום

10527834_1535675690048068_4243880936254690805_n

צילום: מרק גש, אלון רון, שחף הבר.

מאת: סמר בייק הוטל ועז הרים

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים