מה קורה כשקיבוץ שלם מתגייס להרים תחרות ריצה ואופניים שנתית? כשמאות אנשים מארחים מעל אלף חמש מאות ספורטאים? כש 200 מתנדבים (!), מסורת של שנה רביעית, ספורטיביות ולוקאל פטריוטיזם,  רשימת ספונסרים מפוארת וארוכה, נסיון ארגוני ומסירות בניצוחו של שי חזן, כל אלה מתחברים ביחד כדי להזמין את הרוכבים לתחרות מרתון רכיבה וריצה שנתית?

מה שקורה זה שמתרומם לו אחד מהאירועים המדוגמים והמושקעים ביותר בארץ: סובב עמק היא תחרות ברמת גימור והשקעה ברמת איכות מעל המקובל בישראל. כיף משולב בפינוק וחוויה אמיתית לספורטאים, באחת מפינות הטבע היפות בארץ. ואם לא הייתם ב”סובב עמק” עד היום – זה הזמן להגיע ולא לפספס את החוויה!

logo_sovev_emek_hebrew_400

יום שישי -11 לאוקטובר – בקיבוץ הזורע

רק 400 רוכבים (200 זוגות) יוכלו להרשם לאחד מאירועי הנשמה המושקעים והיפים ביותר שיש בארץ, ואלה שיעשו את זה יהנו מטווח רחב של התאמה לכמה רמות רכיבה:

  • מקצה עממי של 22 ק”מ
  • מקצה בינוני של 42 ק”מ
  • מרתון של 62 ק”מ

אגב, יש פה יתרון קטן במיוחד עבור מי שאוהב לשמור את השבת למשפחה ורוכב בעיקר בימי שישי. בעוד שרוב האירועים מתקיימים בשבתות גם הגיוון הזה הוא נחמד, בקטנה.

 

 

מה מחכה לרוכבים ב 11.10.13 בסובב העמק?

המרוץ יוצא מקיבוץ הזורע לכיוון המדגה, ויוצא לשטח. מדובר במסלול שטח אתגרי (ברמת קושי בינונית-קשה), הכולל סינגלים, וקטעים טכניים. הארגון מתקתק תחנות מים כל 11 ק”מ אשר כוללות: מים, משקה איזוטוני, חטיפי בריאות, חלווה, בננות, ביגלה ועוד. בנוסף בכל תחנת מים תהיה ערכת עזרה ראשונה. עשרות מרשלים מקיבוץ הזורע יהיו מפוזרים לאורך המסלול ויכוונו אותכם, וסימוני חיצים לאורך כל המסלול יוודאו שלא תאבדו את המסלול בין מרשל למרשל. הסימון הנו מקצועי וכולל שלטים ק”מ. 200 מטר לפני כל תחנת מים יהיה שילוט גם כן.

המסלול מתבסס על הקפה אחת של 22 ק”מ שהיא ההקפה של המרחק הקצר. את אותה הקפה עושים כל המתחרים בסיבוב הראשון כאשר גרסה מקוצרת שלה ב 2 ק”מ משמשת אותם לסיבובים הבאים, וכך מתחרי ה 42 עושים 22+20 ומתחרי ה 62 עושים 22+20+20. ההקפה היא ממש ביער המדהים

כמו שרואים פה בגרף הגבהים, ויודע כל מי שמכיר את האיזור – לא סתם נקראת הקפת הכביש שם “חומצת החלב”… המסלול הזה הולך לשחרר הרבה שורף לשרירים. שלוש פעמים של טיפוס בקצב תחרות יתנו אירוע איכותי וסלקטיבי מצד אחד, ושפע הזדמנויות טקטיות מצד שני.

לא, זה לא הולך להיות קל...

לא, זה לא הולך להיות קל…

סובב עמק משתף פעולה עם מירוץ מקומי חלוצי אחר באיזור: הוא מגיע בטיימינג מושלם כמשחק מקדים לאפיק ישראל. האפיקיסטים הרציניים שעומדים להתחרות רק שבוע אחרי כן במרחקים של 100 ק”מ ליום במשך שלושה ימים רצופים, יבואו כשהם סופר מחודדים לקראת אירוע המטרה הגדול שלהם בחצי השני של השנה,  בדיוק באמצע תקופת ה”טאפרינג שלהם” כשמרחק של 62 ק”מ בעומס של All Out, בין שבוע קל יחסית לפני ושבוע קל מאוד אחרי – זה בדיוק מה שיתאים להם כדי לעשות ניסוי כלים. אנחנו צופים מירוץ אגרסיבי ב 62 במהירויות קשות ומלחמה על כל שנייה!

רוכבים – תכירו: אתלטים עוד יותר שרוטים יותר מכם!

אחד מגורמי הייחוד הוא האווירה המיוחדת של האירוע. אם התרגלתם לאירועים של רוכבים בלבד, הרי שפה תגלו ספורטאי קצה נוספים: אצנים עד למרחקים המטורפים של האולטראמרתון כאשר המקצה הארוך ביותר הוא 166 ק”מ! הריצות מתחילות מ 12 ק”מ ועד ה 166 הקיצוניים האלה. בקיצור יש פה התערבבות עם אצני קצה שרואים במרתון ריצת חימום…ספורטאי הארדקור, אנשים מחויבים כמו שמעט מאוד רוכבים יכולים להיות, והחיבור המיוחד בין אוכלוסית הרוכבים לאצנים האלה אומר שיש פה אירוע שאין הרבה כמותו. כבוד פרגון והערכה הדדית יתקבלו בברכה.

3-DSC_4703

“צילום: שוץ צילום ספורטאים”  www.shots.co.il

הפנינג ענק בסיום

כמיטב המסורת באירועים השווים ביותר הפנינג ענק בסיום, שאליו מתכנסים 1400 המשתתפים, בני משפחותיהם וכמובן שהמתנדבים הרבים שהרימו ותרמו לאירוע. זו חגיגה גדולה עם עמדות עיסוי לשחרור והרפית שרירים אחרי הרכיבה והריצה, חלוקת פרסים בשווי 120,000 שקלים לספורטאים בקטגוריות השונות, Expo עם מעל 24 דוכני מכירה במחירים אטרקטיביים, ומזנונים פתוחים לאתלטים עם בר בירה (כן, בואו נחזור רגע לאט על האייטם הזה: “עם בר בירה”!), כריכים מפנקים, יוגורטים, פירות, מכונות קפה, פרימור, מי עדן חטיפי בריאות, חלווה, תמרים פינות קפה, ופינוקים נוספים.  ברקע תלווה אתכם מוזיקת רקע ואווירה כפרית משפחתית.

כל מתחרה מקבל בסיום המירוץ שקית משתתף ובה חולצה מנדפת איכותית של אדידס!

png;base64e2b3961d98b75b1 (1)

 צילום מהאוויר: אסף סלומון www.asafsolomon.com

שימו לב, ההרשמה נסגרת בסוף אוגוסט, או ברגע שמתמלאת מכסת הרוכבים המיועדת לתחרות. העלות למשתתף נעה בין 120 ל 130 שקלים בהתאם לאורך המקצה. אל תחכו לרגע האחרון. בואו להרשם עכשיו ולהיות חלק מספורטאי האירוע המיוחד הזה, בוודאי אחד הטובים והמומלצים מסוגו, אם לא ה…

לרישום ל”סובב עמק” כנסו לפה