בשבת הקרובה עונת מרוצי הכביש מגיעה לשיא ראשון כאשר יוזנק באיטליה בפעם ה 114 המונומנט “מילאנו – סאן רמו”. על פי מרוצי פתיחת העונה טדאי פוגאצ’ר מועמד על וינסה להוסיף את המרוץ לרשימת התארים. האם יצליח להצטרף לרשימת האגדות של מנצחי טור שניצחו גם את מילאן סאן רמו? כל הפרטים בכתבה. 

בייקפאנל ווטסאפ

“הקלאסיקה של האביב” La Classicissima di primavera

“הקלאסיקה של האביב” הוא הכינוי המחייב והמעיד על יוקרתו של המרוץ האיטלקי שהוא גם הארוך ביותר מבין חמשת המונומנטים. 294 ק”מ שיקחו את הרוכבים השנה מפאתי העיר מילאנו בירת חבל לומברדיה בכיוון דרום מערב לעבר העיר סאן רמו לחופי הים התיכון.

זהו מרוץ בו ניצחו בעבר מאיצים טהורים, מטפסים וקלאסיקנים, אולם הגדולים ביותר של הענף הם אלה שמצליחים לנצח את מילאן סאן-רמו וגם את הטור דה פראנס. האחרון שהצליח להיכנס למועדון הוא וינצ’נזו ניבאלי “הכריש” שפרש בסיום העונה הקודמת. טדאי פוגאצ’ר “פוג” ינסה להצטרף השנה ועל פי פתיחת העונה הוא בהחלט בכושר הנדרש לעשות זאת. הקאניבל הסלובני טרף את מתחריו בכל המרוצים אליהם זינק העונה. מוקדם יותר השבוע ניצח ללא תנאי גם את יריבו מהטור יונאס וינגוגר במרוץ השלבים היוקרתי פריס-ניז.

פוג כבר אמר שהמטרה העיקרית היא הטור דה פראנס, אלא שההכנה שביצע העונה על מנת להגיע חד לקלאסיקות של האביב מרמזות שהוא רוצה לשכתב את ספרי ההיסטוריה ולנצח את מילאן סאן רמו והטור באותה עונה. אתגר נדיר שרק אדי מרקס, פאוסטו קופי ולוסיאן פטי עמדו בו.

מתיי מוהוריץ בורח לבכירים בגלישה מטורפת במורד הפוג’יו כדי לנצח את מהדורת 2022

מי הפעם יפתיע על הפוג’יו ויכריע את המרוץ

חמשת המונומנטים צברו את יוקרתם בשל המסורת רבת השנים. מבקרי הענף נוטים להתלונן על התסריט הקבוע בו בדרך כלל מתנהל מילאן סאן-רמו. את מרבית המרחק בשבת צפויה הדבוקה לרכוב די בנחת עד למרגלות צמד הגבעות המפורסמות. הצ’יפרסה כ-30 ק”מ לסיום ולאחריה הפוג’יו. המהלכים עליהן מכריעים את ההתמודדות. הקסם של מילאן סאן-רמו נובע מהעובדה שהמתכון לניצחון משתנה ומנצל יכולות שונות של רוכבים. בשנים האחרונות ראינו מנצחים שתקפו בעליה ונותרו לבד, כאלה שהמתינו למורד וביצעו גלישה מטורפת או מנצחים מתוך דבוקה דלילה. הקבוצות יודעות שמיקום הרוכב המוביל בקדמת הדבוקה בכניסה לצ’יפרסה ולאחר מכן בכניסה לפוג’יו הוא תנאי הכרחי לניצחון והמאבקים שם מספקים לצופים את מיטב הדרמה שיש למרוצי האופניים להציע. חשוב לזכור מאוץ לסיום אחרי 200 ק”מ לא דומה למאוץ אחרי 300 ק”מ והעבר הוכיח כי יש לצפות להפתעות בקו הסיום.

מונומנט

פרופיל המרוץ מתוך la-flamme-rouge

מועמדים נוספים לניצחון בשבת 

בראיונות לקראת המרוץ, הרוכבים הבכירים טוענים שזהו המרוץ שהכי קשה לנצח מבחינה טקטית. מצד שני כשהטקטיקה ידועה צריך לדבר עם הרגליים. הקלאסיקנים והמטפסים ישאפו למרוץ קשה ומהיר שיתיש את המאיצים. בכל מקרה על הפוג’יו הקצב צריך להיות אימתני כדי שרק החזקים ביותר ישרדו. לאחר עונת סייקלוקרוס מעולה וואט ואן ארט טרם ניצח העונה על הכביש, הוא יביא איתו קבוצה איכותית שתנסה לסייע כדי להציב אותו בעמדה לנצח בפעם השניה. יריבו הניצחי מתיו ואן דר פול ממתין גם הוא לניצחון בכורה העונה בכביש לאחר הניצחון באליפות העולם בסייקלוקרוס, כגיבוי ירכבו לצידו ג’ספר פיליפסון שינסה לשרוד את ההתקפות על הפוג’יו כדי לנצח מתוך מאוץ דליל או סוון קרון אנדרסון שיכול לנצל את היותו פחות מסומן ולקבל חופש להתקפה מאוחרת.

אינאוס חושבים שהפעם הגיע זמנו של תום פידקוק שניצח בתחילת החודש את הסטראדה ביאנקה ורוצה להשלים צמד. הדני מאדס פדרסון בכושר אחרי ניצחון במאוץ בפריס-ניס והוא בהחלט מועמד להגיע עם הטובים ביותר לדרך רומא המפורסמת במרכז סאן רמו כדי לבעוט בדוושות ולנצח. שניים שפרצו בעונה הקודמת מגיעים עם ציפיות ארנו דה לי הבלגי הצעיר וביניים גירמיי האריתראי, שניהם כבר ניצחו העונה וינסו להפתיע.

את קבוצת ישראל פרמייר טק IPT יוביל המאיץ האיטלקי ג’אקומו ניזולו שבשנה שעברה התרסק במורד מהפוג’יו אחרי מרוץ מעולה, גם קורבין סטרונג הצעיר הניו זילנדי של IPT ינסה את כוחו לצידו של ניזולו. פרט לאלכסנדר כריסטוף כל מנצחי העבר הפעילים צפויים לזנקו בשבת בינהם מוהוריץ, סטויבן, אלאפיליפ, קאבנדיש, דנגקלוב, קוויטקובסקי  ודאמר, ניצחון נוסף שלהם יחשב להפתעה.

מילאנו סן רמו

פידקוק רוצה להשלים צמד באביב האיטלקי אחרי הניצחון בסטראדה ביאנקה, צילום: A.S.O. Pauline Ballet

כיצד ניתן לצפות במרוץ?

יורוספורט משדרים את המרוץ מהזינוק בערוצי הטלוויזיה יורוספורט 1 או יורוספורט 2 וכן באפליקציה הייעודית בתשלום. שידור איכותי נוסף ומומלץ מתאפשר באפליקציה של Global Cycling Network, שם ישודרו גם מרוצי ההרים והדאון-היל של הסבב העולמי. ניתן לרכוש מנוי שנתי או חודשי במחיר סימלי. ישנם כמובן גם אתרי אינטרנט המאפשרים צפיה חינמית, המוביל בינהם הוא Tiz cycling, שמשדר את רוב מרוצי האופניים על הגלובוס. היתרון הגדול של האפליקציות בתשלום הוא האפשרות לצפות ללא פרסומות ואפשרות הצפייה ב VOD למי שהחמיץ את השידור. אנחנו כמובן ממליצים להצטרף לשידור החי בשעה 16:00 לקראת ההגעה לסאן רמו.

שידור רשת למי שאין יורספורט יהיה פה

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מאת: עמית נבון
רקע: יאיר בן עמי (מדף YBA’s – POV)
צילום: A.S.O. Pauline Ballet, Aurélien Vialatte

אם אהבת את התוכן שלנו, שתף אותו לקבוצות הווטסאפ והפייסבוק שלך – הנה פה במלבנים האלה: