שואלים אותנו לא מעט מדוע צריך מדרסים? הנה סיפור שמדגים את השימוש במדרסי מריו סנטר. הראשון שהורדנו לו את הנעליים הוא גלי רונן. אחד מהאנשים המוערכים והמוכשרים ביותר בענף האופניים!

גלי רונן ומדרסי מריו סנטר שהחזירו אותו לרכוב

הכירו את גלי רונן- גלי בן 41 מתגורר בקיבוץ משמר העמק ומנהל את חנות טרק ישראל הנמצאת במקום. נשוי לענבר, המלכה הבלתי מעורערת של ענף הקרוס קאונטרי התחרותי בארץ, בעלת תארים והיישגים לא מבוטלים בארץ ובחו”ל. אבא ללין ובן. גלי פעיל ותורם רבות בענף וחתום על רוב הסינגלים המפורסמים של יער משמר העמק, מארגן את ליגת טרק בXC ועוד…

גלי וענבר התחילו לרכוב על אופניים באמצע שנות התשעים במהלך עבודה בארה”ב. חבר לקח אותם לטיול והם התאהבו מייד. בסיום תקופת העבודה הם קנו שני זוגות (טרק כמובן…) וחרשו את כל הפארקים הכי טובים בארה”ב למשך 4 חודשים.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

כשחזרו לארץ גלי המשיך לרכב בשביל הכיף וב 99 נסעו השניים לתחרות סובב סדום המיתולוגי (ויאוליה דזרט צ’אלנג’ של היום). החבר’ה חטפו שוק מקושי המסלול וענבר זנחה את אופני ההרים לכמה שנים שאחריהם היא חזרה בסערה…

גלי המשיך להתחרות במקצה הספורט וב2002, כשגל צחור ואילן אידלסון פתחו את מועדון CCC, הצטרף למועדון שרכבו בו אז ותיקי הענף כמו אריק אוקנין, ניל אובריין, צחי בוייגן ועוד. גלי נכנס לעניינים והתחזק מאוד. מעבר לתחרויות XC ומרתונים שבחלקם השתתף עם ענבר, הוא התפתח יפה בדיסיפלינת הנג”ש בכביש בה זכה בתואר אלוף ישראל בשנים 2005, 2006, וב 2007.

שנת 2007 היתה שנה אינטנסיבית בה התאמן יחד עם חבר עיוור לתחרויות מקצועיות של אופני טנדם כולל השתתפות באליפות עולם. בסיום שנה זו העומס הרב הוביל לפציעה חמורה בברך שהובילו לסדרה של ארבעה ניתוחים.

 

2

הבעיה

לגלי יש רגלי O שהן תופעה נפוצה למדי אצל לא מעט רוכבים, המתייחסת למבנה השלדי של הרגליים. כפי שניתן לראות בתמונה למטה רגליו של גלי אינן בנויות בצורה ישרה וקיים מרחק גדול בין הברכיים שיוצר מרווח בעל צורה עגולה. במצב תקין הרגליים ישרות יותר והמרווח בין הברכיים קטן משמעותית. זוהי תופעה יחסית שכיחה שנולדים איתה. הבעיה היא שמבנה רגליים כאלה גורמים לעומס רב על מפרק הברך במיוחד במקרים של ספורטאים בהם פגיעה הביו-מכאנית קשה ביותר.

העומס שנוצר אצל גלי גרם להתפרקות של הסחוסים לחתיכות שבאותם ארבעה ניתוחים הוציאו אט אט. במקרים מסויים הסחוסים אף יוצרים נעילה מכאנית של הברך שהמשתחררת רק בניתוח שמוציא את החתיכה הסוררת!

 

3

 

אחרי הניתוחים שגררו תקופות ארוכות ללא רכיבה, התחיל גלי לנסות לחזור לאופניים ובתקופות מסויימות אף הצליח להכניס כמה חודשי רכיבה שבאחד מהם אף השתתף עם ענבר בקייפ אפיק בדרום אפריקה בה הגיעו למקום השביעי (כבוד!) במקצה הזוגות מעורב.

מאז המצב ממש החמיר ופגע לגלי בתפקוד היום-יומי. יום עבודה בחנות שכולל עמידה רציפה כבר היה כמעט בלתי אפשרי. היו ימים בהם גלי ביקש שיאספו אותו עם רכב כדי להגיע הביתה מהעבודה- מרחק של 300 מטר…

ובכלל – תחשבו על זה. אתם אוהבים אופניים, חיים, נושמים ונהנים מהרכיבה, ובתהליך כאוב מגלים שאתם פשוט לא יכולים לרכוב יותר! אנחנו לא יכולים אפילו להתחיל לדמיין את עצמנו בסיטואציה הזו…

4

חנות Trek של גלי וענבר רונן במשמר העמק – מרכז רכיבה מגניב ומזמין באיזור

כיצד השפיעו המדרסים?

רחלי ממריו סנטר שמעה על הבעיה של גלי והציעה לו לעבור תהליך של אבחון והתאמת מדרסים. אחרי מספר התנגדויות וים של סקפטיות גלי התרצה והחליט לנסות.  בבדיקה מקיפה ואחרי הבנת התהליכים שחלים בזמן הרכיבה- הותאמו לגלי מדרסי קרבון בהתאמה אישית אשר ייצרו הורדת עומס ממפרק הברך בשל שינוי מנח כף הרגל בזמן הרכיבה, ובנוסף העלו את תחושת הנוחות והעברת הכח בזמן הדיווש.

בנוסף העובדה שגלי עומד כל כך הרבה שעות  על הרגליים בחנות גרמה לכאבים חזקים בברכיים ובעקבים.

בבדיקה מקיפה שכללה את סוגי הנעליים סגנון ההליכה והתנהלות כף הרגל בזמן הליכה, הותאמו לגלי מדרסי הליכה ייחודיים המכילים בתוכם חומרים מעולם הספורט שמטרתם הורדת עומס מהפרקים בזמן ההליכה בלימה וספיגה באזור העקב ומינוף התנועה בקדמת כף הרגל.

גלי מעיד שאחרי חודש בודד הוא חזר לפעילות מלאה! הכאבים פסקו והוא חזר לרכב חזק ומהר. תוך מספר חודשים נרשם לתחרות ה Bike Four Peaks 2013, התחרה באפיק ישראל בשנה שעברה והשנה אף זכה בה במקום הראשון בקטגוריית המסטרס יחד עם ליאור זך מאור.

גלי מעיד על עצמו שמגיל 15 הוא משתמש במדרסים עוד שלא ידעו מה זה בארץ. החוויה שלו עם המדרסים של מריו סנטר הפתיעה אותו מאוד ופשוט החזירה אותו לתפקוד. בפעילות מאומצת מאוד עדיין יש לו כאבים והוא נעזר במשכחי כאבים חזקים, אך זה מתגמד לעומת קבלת היכולת לרכוב חזרה, אחרי שכבר חשב שאיבד אותה. הוא ממליץ לכל מי ששואל להשקיע במוצר שהוא חובה לדבריו.

אז אם אתם מגיעים לרכיבה באזור משמר העמק. ממולץ להחנות ליד החנות בקיבוץ, לצאת לרכיבה במסלולים המשובחים באזור ובסיום להכנס לחנות, לקנות משהו ולשתות קפה עם גלי והחבר’ה המקצוענים והחביבים של החנות. אתם מוזמנים לשאול אותו בעצמכם על השינוי שהוא עבר ולהתרשם מהאדם והאוירה המיוחדים. ממולץ בחום!

 

5

 

כתב וצילם: עמרי זרח