“סובב ערבה” הראשון בפארן ביום שישי 6.2.2015 – חווית רכיבה של פעם בחיים

נוף מדברי עוצר נשימה, מרחבי טבע אינסופיים, עוצמה של רוחניות רוגע ושלווה, כל אלה יתחברו באירוע האופניים שפותח את פברואר ויביא אתכם אל מקום קסום, מושב פארן בערבה, ממש מול פטרה הנמצאת מעבר לגבול עם ירדן: “סובב ערבה”.

 

Sovev_Arava_banner_bikerpanel4

לחצו על התמונה למעבר לאתר הרישום לאירוע

 

בואו לרכיבת אופניים מדברית, בתנאים נוחים, תמיכה לוגיסטית, תחנות האכלה, שירותי חילוץ ובטחון שתהנו מהמדבר, אבל לא לבד. לרוכבים מתקדמים ומתחרים – יש גם מסלול ארוך של מרתון אמיתי ולכל שאר הרוכבים יש מסלולים המתאימים לכולם.

משפחות: זו ההזדמנות להזמין שם את הצימר, וקחת את הילדים לטעום אופניים במדבר בסביבה ידידותית. 

חבר’ה: לוקחים את שקי השינה, האופניים, והבירות, ובאים למתחם הקמפינג החינמי והחופשי לנרשמים בלילה שלפני האירוע (חמישי, 5.2) – עם מקלחות, מזרנים, חימום, מים חמים וקרים, ויוצאים לרכיבה מדברית מדהימה.

כנסו והרשמו פה!

 

4-IMG_5275

לחצו על התמונה למעבר לאתר האירוע (צילם: דורון הורוביץ)

 

זה האירוע הראשון במקום, שהולך להפוך בשנים הקרובות עוגן מדברי חווייתי של רוכבי אופניים שמחפשים אירועי רכיבה יוצאי דופן. הגופים המקיימים אותו, בראשם המועצה האזורית ערבה תיכונה, מבטיחים שהוא יהיה בלתי נשכח. החברה המפיקה – “כפיים אקטיב” – חברת הפקות מקצוענית שמארגנת כמה מאירועי הספורט הגדולים בישראל כגון: “סובב טורקי עלית תל אביב”, “סובב ירושלים”, “מרתון סמסונג תל אביב” ועוד.

כנסו והרשמו פה!

 

מפת המסלול:

 

המסלול הארוך

המסלול הארוך: 62 ק”מ וכ 800 מטרים בגובה מצטבר. המסלול יהיה תחרותי ועם מדידת זמנים. מדובר באזור בתולי שעד כה לא היו בו אירועי רכיבה מאורגנים. הוא מתאים לרוכבים מנוסים בלבד שכבר רכבו רכיבות מדבריות של כ 60 ק”מ, ויש בו הגבלת גיל של 16 שנים ומעלה. המסלול כולל את סינגל צוקים ושבילים יפיפיים. זה מסלול מאתגר שיקח אתכם לגובה מצטבר של כ 800 מטרים אל עומק המדבר לחווית רכיבה שלא תשכח. פה תהייה תחרות איכותית, עם כ 17 ק”מ של סינגלים.

1-סובב ערבה כפיים2

לחצו למעבר לאתר הרישום של האירוע (צילום: גלעד לבני)

 

יוצאים ממושב פארן לכיוון דרום לאיזור שנקרא תלם עשת, (בקטע הזה חולקים עדיין מסלול דומה לזה של ה  20 ק”מ). בנקודה מסוימת המסלול הארוך ממשיך כ 16 ק”מ עד ציר המעיינות צפונה ופונה מערבה לעוקף מעלה עשוש. אחרי שנדלג על המעלה נגיע לערוץ נחל עשוש – ויחכה לנו נוף מדהים שבהתחלה הוא פתוח, ובהמשך הופך לקניוני וצר עם מצוקים מאוד גבוהים בצד אחד. בשלב מסוים כל הנחל נפתח ומול העייניים מתגלה מניפת סחף אדירה ושם פוגשים נקודה מפורסמת באיזור שנקראת “העץ של העשוש”. כל הג’יפאים והמטיילים בערבה מכירים את הנקודה הזו, שבה המסלול עושה פנייה של 90 מעלות מזרחה לכיוון כביש הערבה, ושם גם חוזרים לשביל ישראל באופניים.

 

1-סובב ערבה כפיים

לחצו על התמונה למעבר לאתר הרישום של האירוע (צילום: גלעד לבני)

 

השביל ממשיך מעשוש לנחל צופר. פה יכולים להיות מעט קטעי דשדש שיפרידו בין החזקים לחלשים. ביציאה מנחל צופר הופך לסינגל מהיר וזורם, ויוצאים איתו בחזרה לציר המעינות ואז משם חזרה למושב.

לרישום ל”סובב ערבה” לחץ\י פה!

1-סובב ערבה כפיים1

לחץ\י על התמונה למעבר לאתר הרישום של האירוע (צילום: גלעד לבני)

המסלולים הקצרים – למתחילים ומשפחות

לערבה נוסעים לפחות לסוף השבוע, מה שאומר שיהיו משפחות וילדים, וב”סובב ערבה” יציעו שני מסלולים שתפורים לכל רמה:

  1. מסלול ה 20 ק”מ לא תחרותי – מתאים ילדים בוגרים ונוער (פתוח לרוכבים מגיל 8 ומעלה כאשר רוכבים עד גיל 12 מחויבים בליווי מבוגר), לצד רוכבי סוף שבוע יוכלו לבחור במסלול ה 20 ק”מ. גם המסלול הזה הוא מסלול שטח מאתגר, מדברי ויפהפה. בשונה מהמסלול הארוך והקשה, פה ויתרו לכם על העלייה הגדולה ולא תטפסו אל ההרים לצד הבקעה, אלא תשארו בתוואי המישורי יחסית (אבל לא לגמרי) בחלק הנמוך של הבקעה סביב לפארן.

    המסלול הזה מתחיל כמו מסלול ה 60: אחרי כ 13 ק”מ מתחברים לציר המעינות כמו ב 60, אבל אז יוצאים ממנו לרכיבה על סוללת הגנה על השטחים החלקאים של היישוב מהצפות שמגיעות מדי פעם מנחל פארן. זה הממשק של השטחים החלקאיים עם הטבע,מה שיפה פה הוא שברגע שיוצאים מהמושב מתנתקים. אתה נמצא בטעימה של מדבר אמיתי למרות שהלופ הוא קצר ומהיר יחסית.

  2. מסלול ה 10 ק”מ לא תחרותי – מקיף את המושב, ויתאים לילדים הקטנים יותר, לאלה שנשארים לשמור עליהם, ולרוכבים מזדמנים – הכינו לכם הקפה קצרה, כייפית ומתאימה לכל מי שיודע לרכוב על אופניים באורך של 10 ק”מ. המסלול הזה פתוח ללא הגבלת גיל, כאשר רוכבים עד גיל 12 מחויבים בליווי מבוגר.

לרישום ל”סובב ערבה” לחץ\י פה!

 

3-IMG_5232

לחצו למעבר לאתר הרישום של האירוע (צילום: דורון הורביץ)

 

פרטים נוספים ולוגיסטיקה:

האירוע יחל בשעה 7:00 עם חלוקת ערכות משתתפים עד 9:30 בבוקר. כדאי לבוא כבר ביום חמישי:

יהיה מתחם קמפינג חופשי לנרשמים בלילה שלפני האירוע (חמישי, 5.2) – מתחם לינה והערכות ביישוב פארן עם הצללה, שירותים וברזיה (אין מקלחות). על הלנים להביא עמם אוהלים, שק שינה, מזרנים וכל ציוד נוסף הנחוץ להם. באתר האירוע יש מידע על מקומות לינה נוספים באזור.

1-IMG_5113

לחצו למעבר לאתר הרישום של האירוע (צילום: דורון הורביץ)

 

הזינוקים יחלו בשעה 09:00 עם הזנקה לתחרותי הארוך (62 ק”מ), וב 09:30 הזנקה ל 20 ק”מ לא תחרותי. הילדים והמשפחות שנשארו לעודד בזינוק ולהנות מכיף רגוע וספורטיבי במסלול ה 10 ק”מ יוזנקו בשעה 10:00תחנות הזנה: יהיו שתי תחנות הזנה במסלול הארוך – כל 20 ק”מ בערך.

מסיימי כל המסלולים יקבלו בקבוק מים במתחם הסיום, הרוכבים במסלולים הארוכים יפגשו עמדת חלוקה נוספת. תאי שירותים וברזיות יוצבו לשימוש הרוכבים במתחם הסיום.

כל נרשם לסובב הערבה 2015, יהיה זכאי לקבלת ערכת משתתף הכוללת חולצה רשמית של האירוע, מספר אופניים, מגוון הטבות ופינוקים מנותני החסויות.

לרישום ל”סובב ערבה” לחץ\י פה!

 

Sovev_Arava_banner_bikerpanel2

אירוע של פעם בחיים. הרשמו והבטיחו את מקומכם!

 

צילום: באדיבות דורון הורביץ, גלעד ליבני, מועצה אזורית ערבה תיכונה
מאת: סובב ערבה