יש משהו מהנה במיוחד, ורצוי, בלפרגן לחברים רוכבים, ולייצר איזה אחוות רוכבים לא רק ברכיבה עצמה: גם בהיבטים אחרים ומחוץ לרכיבה. הפעם ביקרנו בצימרים של רוכב bikepacking בשטח – הראל שובל מרמות נפתלי. שם המקום הוא “לבנדר בהרים”, הוא ממוקם על אחד מרכסי ההרים היפים בארץ. מדובר במקום מושלם לרוכבי אופניים שמאפשר לצאת מפתח הצימר למגוון אדיר של מסלולים באופני הרים או באופני כביש.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

ניתן גם להזמין טלפונית – תתקשרו להראל, “לבנדר בהרים”: 058-5954585.

1-007

הביקתות הזוגיות – קלאסיקה של צימר גלילי מפנק

מיקום אסטרטגי לרוכבים

המיקום של רמות נפתלי הוא מושלם ומאפשר גישה נוחה וקרובה יחסית אל איזורי הכינרת, רמת הגולן, הגליל העליון, אצבע הגליל, רמה”ג והחרמון, כך שאתם יכולים למצוא את עצמכם חוזרים לכאן שוב ושוב בלי לעשות את אותו המסלול פעמיים.

בשטח – שני הסינגלים המוכרים ביותר והמומלצים בסביבה הם הסינגל של רכס הרי נפתלי (הסרט – למטה…) והסינגל של בירייה. קלאסיקות של רוכבי הרים, ורמות נפתלי נמצאת במרחק מדויק משניהם – ממש באמצע.

בכביש – אפשר לצאת מפתח הצימר לרכיבה מדהימה מזרחה לרמת הגולן. ניתן לפנות לכנרת או אל החרמון.  מומלץ לחזור דרך כביש 886 המדהים אל הצימר. ברכיבת כביש מערבה מחכה לכם הגליל העליון, כביש הצפון ואיזור הר מירון. איזור מדהים ומגוון.

 

1-unnamed

הראל מ”לבנדר בהרים” והחרמון ברקע, ברכיבה ברכס הרי נפתלי – מהמקומות היפים בארץ. הראל מזמין אתכם לסוף שבוע (או אמצע שבוע) של רכיבות!

הראל שובל – מארח ורוכב

הראל שובל, המארח, עוסק בשיווק בתחום החקלאות ולקח לאחרונה את האחריות על מתחם הצימרים המשפחתי. הוא רוכב BikePacking הארד קור: רוכב של רכיבות בדד ארוכות ואפיות אל עומק המדבר או אל השטח, רק הוא, הציוד והאופניים. אנשי ה BikePacking הם זן ייחודי והשריטה שלהם הולכת ומדביקה עוד ועוד רוכבים. “המסעות האלה מושכים אותי ונדבקתי לזה. כבר ראיתי את כל הסרטים של טור דיוייד. הצטיידתי בכידון של גף ג’ונס…” הוא מספר.

הוא איש של מסעות. בעברו חצה את כל דרום אמריקה על אופנוע והוא אומר שהוא אוהב “להתחיל מנקודה אחת ולסיים בנקודה אחרת”.

“…היתה תקופה שחרשתי את הארץ בבקאי (טרקטורון מעופף) עד שפרשתי, ואז התחלתי להרגיש שחסר לי משהו. אני מאוד אוהב את המסעות הארוכים. רכיבות לילה… את השקט הזה”. אולי זה ממשיך לו את החוויה ממסעות הבדד בסיירת מטכ”ל… הוא רוכב על ספשלייזד אפיק שהוא מוצא אותם נוחים יותר מהארדטייל לרכיבות ארוכות בגלל השיכוך הכפול.

1-011

הראל שובל – רוכב מרחקים ארוכים וbike packing בפתח הצימר. בואו לרכוב!

הכל מתוחזק ומשופץ

מרגע שהתפנה המפעיל הקודם של המתחם והראל לקח את המקום לניהולו, הוא החל בעבודת שיפוץ מאסיבית כדי לחדש ולוודא שהמקום יפה, מזמין ונעים לאורחים, והדבר ניכר. זה כיף גדול להגיע לצימר נקי ויפה, עם גינה מטופחת בחוץ, פינות ישיבה על המרפסת, והאופניים שמחכים לך שרק תצא איתם לרכיבה בנופים היפים בארץ.

החזון שלו הוא להפוך את המקום לייעודי לרוכבי אופניים: והוא כבר הקים את סככת הטיפולים לאופניים, עמדת השטיפה, ומקום האחסון (עם הנעילה שלא באמת תצטרכו פה במושב…)

1-002

הצימר הזוגי בפנים – נקי, חדש, ומפנק

יש פה 7 יחידות אירוח. 4 זוגיות, ועוד 3 משפחתיות (בהם יש שני חדרים: מיטה זוגית + שתי מיטות יחיד) ועוד יחידה בשיפוץ כרגע עם שני חדרים גדולים לארבעה – חמישה מבוגרים. למעשה בתפוסה מלאה הוא בנוי לארח קבוצה של עד כ 25 רוכבים, אז קבוצות רכיבה – פורמליות או של חברים, יאללה – תגיעו!

שני צימרים הם בסגנון הרומנטי הקלאסי של בקתות עץ – מבנה משושה גדול בחדר המרכזי, ועוד חדר אמבטיה עם ג’קוזי לידו והם מפנקים ואיכותיים ויתאימו עד מאוד לחופשה זוגית. הצימרים הגדולים יותר שמיועדים למשפחות או קבוצות של 3-4 רוכבים משופצים וחדשים ונוחים מאוד והם בסגנון של חדרי אירוח בקיבוצים ויתאימו גם לקבוצות רוכבים שמגיעים בלי בנות הזוג.

המקום נמצא בין עצי זית, ומדשאות, ובנוסף למרפסות הפרטיות בצימרים יש מתחם פרגולה שבו קבוצת רוכבים או משפחה גדולה יכולים לשבת ולאכול. יש סככה לאחסון אופניים וגם מחסן בר נעילה. כאמור הוקמה עמדת שטיפה וטיפול לאופניים, וכן יש פה עמדת מנגל, ופינות ישיבה.

1-026

ארוחת בוקר מפנקת – חלק מהטקס

“אני נגד הפצצות מחירים”.

מתי פעם אחרונה שמעתם בעל עסק שאומר את זה? אצל הראל זה בא ממקום אותנטי: “טיילתי המון בעולם, ובתור טייל בעצמי אני מזדהה עם הצורך של מטיילים לקבל מחיר אטרקטיבי”, וכך הוא נוהג. “כשהמקום נעים, והאוכל טעים, וגם המחיר טוב, אז זה משפיע לך על הכיף של הטיול, ואתה רוצה לחזור למקום” הוא אומר.

זו אמירה לעניין, במיוחד לאור האינפלציה הבלתי מוצדקת שהיתה בשנים האחרונות במחירי הצימרים בצפון. פה העלות היא 500 ש”ח לחדר לזוג ללילה, ועוד 70 ש”ח לכל אדם נוסף בחדר. זה מחיר מצוין והגון. מדובר בצימרים יפים, מפנקים, חדשים ונקיים – ממייטב הז’אנר. זו פשוט הגישה המזמינה והנעימה של הראל.

 

1-017

החצר והצימרים המשפחתיים

הגישה הזו באה לידי ביטוי בעוד דבר יפה: הוא אוהב בעלי חיים ופרסם שמותר ואף רצוי לבוא עם הכלבים!

ועוד דוגמא: אפשר להזמין לילה אחד ולא מחייבים אתכם להזמין שני לילות בסוף השבוע.

ארוחות הבוקר שהוא מכין בעצמו עולות 45 ש”ח לאדם והן פינוק אחד גדול: לבנה אמיתית ושמן זית מהכפרים בסביבה, ירקות טריים שרק באיזורים חקלאיים אפשר למצוא, ומיצים סחוטים טבעיים. סוף הדרך. אכלנו ארוחת בוקר ובקושי רצינו לצאת לרכיבה…

1-049

רכיבה בסינגל רמות נפתלי

מסלולים מומלצים לאופני הרים

מה שיפה במיקום של רמות נפתלי זה העושר המדהים של המקום מבחינת אטרקציות רכיבה. בשטח העושר גדול וברור שהכי פשוט וקל מבחינת ניווט והתמצאות זה לרכוב יום אחד בסינגל בירייה (בשילוב או ללא שילוב של נחל הדישון) ולעבור ביום השני לרכוב בסינגל הרי נפתלי היפהפה. הנה כמה אופציות לרוכבי השטח:

  1. סינגל בירייה – לא רחוק מפה. הנה כתבה על המסלול בבייקפאנל.
  2. סינגל הרי נפתלי – אפשר להגיע ברכיבה של 4 ק”מ בשטח לכל כיוון לסינגל. הנה הכתבה המלאה על המסלול בבייפקאנל, ופה מתחת להמלצות הכביש – הסרט!
  3. אפשר ברכיבה לצאת מפה לנחל הדישון – כ 4 ק”מ מפה. מסלול קלאסי. משם אפשר לפנות מערבה ליער ברעם.
  4. מהדישון ניתן להתחבר לירדן באיזור יסוד המעלה, ולחזור מאגמון החולה.
  5. אם אתם חובבי מרחקים ארוכים או מדלגים עם הרכב – אפשר להמשיך מזרחה לרמת הגולן עצמה, ולבקר בסינגל קצרין של קק”ל.
  6. ניתן לרכוב צפונה לכיוון דרך נוף לקרית שמונה, ומשם גולשים לשדה נחמיה ונחל שניר, וחוזרים שוב מאיזור אגמון החולה לרמות נפתלי.
  7. דרומה לכיוון צפת על הכביש שני ק”מ ואז יש דרך לבנה שפונה לבקעת יחמור עד שדה אליעזר, ומשם בעמק החולה לירדן. דרך יפה במיוחד בירידה.

 

הנה הסרט שעשינו כשביקרנו בסינגל הרי נפתלי:

מסלולים מומלצים לאופני כביש

תשמעו, פה אנחנו חייבים להשתפך עוד יותר. פשוט אין מיקום טוב יותר מהמיקום של רמות נפתלי לכיסוי של מגוון גדול ומרשים של מסלולים שהם הקצה של הקצוות. הכי אירופה בישראל. לרוכבי כביש מדובר בגן העדן של רכיבת האופניים בישראל ומקום שהוא לא פחות ממושלם. מבט על המפה מגלה אפשרויות אינסופיות לכל כיוון כמעט, ישר מפתח הצימרים של “לבנדר בהרים”:

  1. לטפס אל החרמון – לדלג אל צומת הגומא ומשם לרכוב ישירות לרכבל תחתון ולחזור.
  2. מסלול מומלץ: רכיבת כביש קשה בחיפושי גובה מצטבר בגליל העליון – יש פה שפע של מרחקים אפשריים ומקומות לקצר ולשנות. אבל אל תפספסו בילוי ארוך על כביש 886 ובדרך הנוף המדהימה של יער בירייה עד איזור המירון.
  3. רכיבת כביש הצפון – אפשר לצאת אל הלופ הזה או דומים לו ישירות מפתח “לבנדר בהרים”.
  4. סובב גליל – הומז’ לאירוע וטיול כביש לאחד האיזורים היפים בארץ
  5. טיול כביש אל הכנרת ודרום הרמה
  6. רכיבת כביש בצפון הכינרת והרי צפת
  7. לרדת ישירות לצומת כח, לפנות ימינה בצומת הגומא ומשם לעלות לקפה ותצפית על סוריה דרך צומת האמיר אל “קופי ענן” בהר הבנטל. מפה – יש המון אפשרויות לחזור בהתאם למרחקים והגבהים שתחפצו בהם.

בערב קפצנו לאכול ב”אמבורגר” בצומת הגומא, 15 דקות נסיעה מהמקום, ואת מגוון המסעדות של ראש פינה הקרובה אף היא כולם מכירים. בבוקר הראל הכין לנו אחלה ארוחת בוקר מפנקת וטעימה.

1-143

רכיבת כביש – בחזרה מהחרמון בעלייה חזרה מתל חי לרכס הרי נפתלי ולכביש 886 המהמם

סיכום – הטבה מיוחדת לקוראי BIKEPANEL!

בכתבות על האיזור אנחנו תמיד ממליצים לסגור לילה במקום ולכסות עוד רכיבה. מדובר בגן עדן ישראלי לאופניים עם הנופים היפים בארץ, ותשתיות משובחות לרכיבה. בין אם אתם מגיעים ליומיים, שלושה, או ארבעה ימי רכיבה – יהיו לכם שפע של אפשרויות מגוונות במיוחד לבחור מתוכן, איפה לרכוב, לאכול ולהנות. בואו ל”לבנדר בהרים”!
ניתן גם להזמין טלפונית – תתקשרו להראל, “לבנדר בהרים”: 058-5954585.