כחלק משיתוף הפעולה של איגוד האופניים, רשת רוקנרוד ו BIKEPANEL, אנו שמחים להביא לכם סדרה חדשה וקבועה: “חדשות איגוד האופניים”. עד שלא מדברים עם האנשים המובילים אותו, ושומעים ממקור ראשון כמה פעילויות הם מקדמים, קשה להבין את היקפי הפעילות המרשימים של איגוד האופניים, שעושים זאת באילוצי סביבה ותקציב לא פשוטים. אז כדי שכולנו נדע מה מקדם האיגוד ולמה חשובה פעילותו, אנחנו משיקים את סדרת התוכן החדשה והמשותפת הזו – בה נעדכן מהנעשה באיגוד האופניים.

** השבוע: יתקיימו שתי אליפויות ישראל בכביש – תגיעו לעודד ולהתחרות!**


הדר

 

התחלנו את השיחה עם ד”ר יוני ירום, יו”ר האיגוד:

“החודש הוא חודש של אליפויות ישראל: מאליפות הנג”ש והכביש בחסות Ridley, ושלושה שבועות אחרי כן אליפויות ישראל בשטח בחסות Bergamont. התחרויות האלה מביאות הרבה ניקוד לרוכבים ומבטיחות להיות מעניינות, וזה קורה לצד הכניסה של הסייקלינג אקדמי – הקבוצה המקצוענית הראשונה בארץ, ושובו של דימה גרבובסקי לתחרויות כרוכב עם אזרחות ישראלית. יש הישג לא רע בבאקו לשלומי חיימי ויש תחושה של פריחה בענך ההישגי וזה חלק מהדחיפה של האיגוד קדימה.

עוד לא ויתרתי על הקמת ולדרום ואנחנו קרובים מתמיד! יש ערנות, יש רצונות, ויש שותפים. נותר להביא את הכסף. גם בתחום ה BMX יש שני מתקנים שהולכים להבנות כי זה התנאי לכניסה לענף (שהוא ענף אולימפי). יש תחרותיות, השגיות, יש צוות מקצועי ומסור בראשותו של המנכ”ל ירון דור שעושה מהפיכה שקטה בהתנהלות האיגוד ורצון להצליח. מה שחשוב הוא שיהיו הרבה קבוצות – עתיד הענף הוא בקבוצות, והן אלה שמהוות את הבסיס שלו וכח התנועה שלו קדימה.”

ענבר רונן – מספרת על הפעילות שהיא מובילה, של קידום רכיבת נשים עם “אתנה”:

ענבר רונן היא המתאמת של פעילות “אתנה” באיגוד- פרויקט לאומי לקידום נשים בספורט. נכתבה תוכנית לענף האופניים, הוקצו כ 280,000 ש”ח לשנה, וענבר היא המוציאה את התוכנית לפועל הן בתחום ההישגי והן בעממי, מזה קרוב לשנה.

  • בתחום ההישגי הקמנו באופני הרים סגל צעיר של בנות בגילאי 11-16 שמקבלות את הבסיס הראשוני והכלים להתקדמות עד שיהפכו להיות רוכבות נבחרת בנוער.
  • בכביש ההישגי יש תוכנית לתמיכה ברוכבות עלית – והסכום הוקצה לטובת השתתפות בטור בחו”ל ומפגשי הכנה אחת לחודש בארץ.
  • בתחום העממי אנחנו מקדמות פעילויות לנשים בלבד שכוללות העשרה והרצאות על תזונה, תיקון אופניים, יכולות מנטליות ועוד. הקמנו כמה טיולים שחלקם טיולי משפחות וחלקן טיולים לנשים בלבד. חברות איגוד האופניים מקבלות את זה חינם, ומי שלא משלמת סכום סמלי להשתתפות. בתחום הזה יש שלושה אירועים עיקריים: יום הרוכבת, מלכת ההר ומרתון איילה שיש שם זינוק נשים נפרד.

אנחנו רוצים שבאליפות ישראל יהיהזינוק נשים נפרד, ושיהיה להם מסלול סטרילי וידידותי לנשים שיעודד אותן להרשם ויספק להן התנסות בחוויה תחרותית מהנה.

יש גם תגמול למועדונים על מנת לעודד אותם לגייס עוד רוכבות חדשות: כל מועדון שגייס ב 2014 ארבע רוכבות שהשתתפו במספר אירועים קיבל על זה תקצוב.

ענבר חשה שההצלחה הבולטת ביותר היא סביב לוח התחרויות של הרוכבות, הסגלים של הנבחרות ושל הילדות שהוקמו הם מדהימים, ויש מפגשים מעולים שלהם. התחומים שאפשר לשפר בהם הם העבודה עם המועדונים והשילוב של הבנות במועדונים, כשהמטרה במבט קדימה לגייס עוד רוכבות לענף ולהשתתפות באירועים.

 

רוכבות

יום הרוכבת (צילום: נעה לוריה)

 

ירדן גזית, מנהל מקצועי – נבחרות ומשלחות מעדכן:

עידכון מגזרת הנבחרות – איגוד האופניים אחראי על ניהול נבחרות ישראל במטרה להביא רוכבות ורוכבים ישראלים להישגים בתחרויות בינלאומיות ברמה הגבוהה ביותר: המשחקים האולימפיים, משחקי אירופה, אליפויות עולם ואליפויות אירופה. מטרת העל של הנבחרת בשנה הקרובה הנה השגת הקריטריון הבינלאומי לאולימפיאדת ריו 2016 והופעה ראשונה של רוכב אופניים ישראלי במשחקים האולימפיים מאז רומא 1960, הישג אשר יגדיל את החשיפה והתקציבים להם זוכה ענף האופניים בישראל.לשם כך על נבחרת הגברים באופני הרים להיות מדורגת בין 23 המדינות הראשונות בעולם בתום קמפיין של שנתיים במאי 2016.

איגוד האופניים בשיתוף מספר מועדונים מקיימים סבב תחרויות בינלאומי בישראל במטרה לסייע לרוכבים לצבור ניקוד לדירוג הבינלאומי, ורוכבי הנבחרת משתתפים בתחרויות בינלאומיות ברחבי העולם. נכון לכתבית שורות אלו לאחר יותר ממחצית הדרך הנבחרת מדורגת במקום ה-19 בעולם. שלומי חיימי, המועמד המוביל לייצג את ישראל, מדורג במקום ה-39 בעולם בדירוג האישי. נראה כי הסיכויים להגיע לריו טובים!

 

שלומי1

מימין: אביעד יזרעאל מאמן נבחרת אופני ההרים ושלומי חיימי על הטריינר בבאקו (צילם עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

 

עידכון מהתחרויות הבינ”ל – הנבחרת השתתפה במשחקי אירופה הראשונים שהתקיימו בבאקו, אזרבייג’אן ב-13-28 ביוני. מדובר באירוע ענק בהשתתפות טובי הספורטאים מ-50 המדינות החברות בוועד האולימפי האירופי ב-30 ענפי ספורט. שלומי חיימי סיים במקום ה-18 והמכובד מבין 43 משתתפים במרוץ אופני ההרים. במרוצי הכביש יצגו את ישראל פז בש, עידו זילברשטיין ויואב בר.

חודשי הקיץ המתקרבים מהווים את שיא העונה מבחינת רוכבות ורוכבי הנבחרת: הקמפיין האולימפי באופני הרים יימשך עם תחרויות בינלאומיות בישראל כולל אליפות ישראל, והשתתפות הנבחרת באליפות אירופה ביולי באיטליה, ובספטמבר באנדורה. בין שתי האליפויות תקיים הנבחרת מחנה אימונים באיטליה לרוכבות ורוכבי הנוער והבוגרים.

גם באופני כביש נבחרות הבוגרים, הנוער והקדטים ישתתפו בתחרויות בינלאומיות, וחלקם גם באליפות העולם שתתקיים בארה”ב בספטמבר. רוכב ורוכבת בקטגוריית הקדטים (גילאי 15-16) ייצגו את ישראל באולימפיאדה האירופית לקדטים שתתקיים בסוף יולי בטביליסי, גיאורגיה. כמו כן נבחרת הקדטים תשתתף בתחרות בדכאו שבגרמניה לציון 70 שנים לשחרור מחנה הריכוז לאחר שקיבלה הזמנה מעיריית דכאו.

המעוניינים מוזמנים לעקוב אחרי פעילות הנבחרות בדפי הפייסבוק:

 

שלומי2

שלומי בבאקו (צילם עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

 

נמרוד דובינסקי- מזמין אתכם לשני קורסי מדריכים חדשים שיפתחו בספטמבר

נמרוד דובינסקי מוביל את תחום הכשרת המאמנים והמדריכים, והוא מספר על בית הספר למאמנים של האיגוד, המוכר על ידי מנהל הספורט: “בית הספר קיים משנת 2008 והוא הוקם כדי לפתח את התשתית של הספורטאים והמועדונים בישראל, שבהמשך ישרתו את התוצאות ההשגיות – אולימפיאדה ואליפות עולם. עד היום היו הוכשרו כ 350 מדריכים וכ 100 מאמנים. יש שני קורסי מדריכים וקורס מאמנים אחד בשנה. בכל קורס מדריכים כ 20 תלמידים. חוק הספורט הנוכחי מפריד בין מאמן למדריך: מדריך- יכול לאמן רוכבים תחרותיים עד גיל 16 בקורס של 200 שעות. מאמנים – מאפשר לאמן רוכבים תחרותיים בכל גיל – קורס של כ 300 שעות. מעבר לקורסים מתקיימות השתלמויות עיוניות ומעשיות שמטרתן להמשיך ולפתח את המדריכים והמאמנים בתחום האימון. הנושאים מתחלקים על מגוון היבטים של טכניקת רכיבה, תורת האימון ועוד. בנוסף ישנם קורסי שופטים, מארגני מירוצים, נהגי ליווי במירוצי כביש- הקהל פה הוא הקהל המעורב יותר בענף.

נמרוד מזמין אתכם להרשם– בספטמבר הולכים להפתח שני קורסי מדריכים – אחד בתל אביב ואחד בבאר שבע, שבו ישתתפו גם תלמידים מהמגזר הבדואי כחלק מהמאמץ לקדם את הספורט בפריפריה. קורס המדריכים עולה 5000 ש”ח.

קורסי המדריכים הם המקום שבו האנשים שרוצים להכנס לענף יכולים להכנס אליו, וזה משתלם: מסתבר שכ 50% מהתלמידים עובדים בפועל בתחום לאחר הקורסים. אלה שלא עובדים בד”כ לא מעוניינים בכך ופשוט עשו את הקורסים עבור העשרה אישית, וחלקם לא עובדים כרגע אבל שומרים את זה כאופציה עתידית מבחירה. הביקוש למדריכים גדול מההיצע! היום כבר לא חייבים להפוך להיות יזם ולהקים את הקבוצה, אלא אפשר להכנס לפרויקט אופניים לכולם. היום הפרויקט הזה מוגבל על ידי כמות המדריכים הזמינים – יש יותר עיריות ומועצות שמעונינות בכך מאשר מדריכים זמינים, ולכן הביקוש גדול מההיצע. לפני 10 שנים זה היה הפוך – היית חייב להיות יזם. גם במועדונים הקיימים יש ביקוש ער למדריכים טובים.”

פנו לאיגוד האופניים לרישום: 03-6490436.

אילן אידלסון- מנהל התחרויות מעדכן על הפן התחרותי:

השנה האיגוד פעל לפי פורמט חדש לפיו חולקו המקצים ולקטגוריות בתחרויות:

  • העלית נשאר מעל גיל 19 (נשים וגברים).
  • מקצה הפרו- חולק לקטגוריות גיל חדשות 19-29, 30+, 40+, 50+
  • מקצה הספורט- הוזנק גברים ונשים ביחד במקצה לפי קטגוריות גיל: 19-29, 30+, 40+, 50+, 60+
  • לוחמי סופ”ש- הוזנקו גברים ונשים ביחד במקצה לפי קטגוריות גיל: 19-29, 30+, 40+, 50+, 60+
  • מקצי הילדים נשארו אותו דבר כמו בעבר: אפרוחים, קטקטים, ילדים, קדטים, וג’וניורס.

על קטגורית לוחמי סוף השבוע– מספר אידלסון: “אנחנו רוצים לייצר כניסה קלה וידידותית של רוכבים לתוך עולם האופניים התחרותי. היעד פה הוא לוחמי סוף השבוע שיכולים כעת לבוא ולהנות ממסלולים מסומנים באופני ההרים או מסלולים סגורים בתחרויות הכביש באווירה שמתאימה להם. כל אחד יכול לבוא ולהנות מהפנינג של ספורט באווירה פחות תחרותית. זו הנקודה בה העממי והתחרותי נפגשים.

את התחום הזה חשוב מאוד לאיגוד לקדם- יש תחושה שהקהל מפספס הזדמנות גדולה לבוא ולהנות מאירועים נהדרים שמאפשרים לרכוב בבטחה ובכיף. לדוגמא – בטור התפוח היה אפשר להנות מכבישים סגורים וחגיגת ספורט בדומה לגראנד פונדו, וכך גם בתחרות בבית ג’וברין או תחרויות אחרות- גם בקטגורית לוחמי סוף השבוע.

 

XC

מירוץ XC (צילום: דני אסקרוב)

 

על מקצה הספורט – “גילינו בפרויקט אסטרטגי שנערך באיגוד, שאין כמעט מתחרים בין גילאי 19-30 מחוץ לקטגורית העלית. המטרה של מקצה הספורט היא לייצר מסגרת מתאימה לכל רוכבי העבר שהתחרו כג’וניורס או קדטים והם כעת סטודנטים ולא מתאמנים כמו רוכבי עלית או פרו, ובכל זאת רוצים להשתלב. בעבר היתה בעיה לקבוצה הזו ואילו היום אתה יכול לבוא בגיל 19-29 ולהתחרות בספורט.

השינויים בפרו נמשכים – “הקטגוריה הזו היא רצינת ותחרותית. הרוכבים פה מתאמנים באופן מקצועי יותר, ומתחרים בתחרויות ארוכות וקשות יותר. הצעירים פה יוכלו לצמוח לעלית, והמסטרס פה יקבלו סביבה תחרותית אמיתית. ב 2016 הולכים לעשות שינוי נוסף ולבטל את קטגוריות הגיל בפרו ולהפוך אותה לקטגוריה אחת בלבד.  הסיבה היא שהחלוקה פגמה בתחרות: מתוך הפידבקים שאנחנו מקבלים מהרוכבים שבכביש קשה ליצור טקטיקות בכביש – כשיש יותר מדי חלוקות גיל. לדוגמא – אם יוצאת בריחה שאין בה מתוך קבוצת הגיל של מתחרה מסוים הוא לא יצא אליה, כי אין טעם לרדוף אחריה… המטרה של החברה פה היא פחות המיקום והפודיומים, אלא התחרות עצמה בדבוקה.

לשם הדגמה של השיטה, אפשר להביט על תחרות מרתון אופני הרים:  בד”כ יש בהן הקפות של כ 25  ק”מ בממוצע. רוכבי סוף השבוע יעשו הקפה אחת, הספורט יעשו שתי הקפות, והפרו יעשו שלוש הקפות.

מעבר בין הקטגוריות מתבסס על שיטת ניקוד – לדוגמא מוגדר כעת שאם יש מישהו דומיננטי מאוד במקצי לוחמי סופ”ש הם יועלו למקצה הספורט, וכך מעל רמת ניקוד מסוימת יעלו מהספורט לפרו.” אומר אידלסון.

 

איגודן

תחרות האופניים באיגודן (צילום: דני אסקרוב)

מערכת מדידה חדשה לתחרויות האיגוד

“חברנו לחברה הולנדית מומחית במדידה שמספקת שירותים במגוון מירוצים בהולנד ובבלגיה. החברה תספק לאיגוד צ’יפים אקטיביים, טובים יותר ויקרים יותר מהצ’יפים הפאסיביים שהיו עד היום בתחרויות. המערכת מדויקת ואמינה במיוחד – מדויקת ברמה של פוטופיניש, והיא גם קלה יותר לתחזוקה. זה אמור להפחית עיכובים וויכוחים בין השופטים לרוכבים. הדיוק יהיה ברמת מאיות שנייה, והמערכת תבדיל בין הצ’יפים.

מבחינת הרוכבים הכוונה להגיע למצב שכחלק מהחברות באיגוד, יקבל כל רוכב צ’יפ כזה ויהיה לכל אחד מספר קבוע. הדבר יקל מאוד על הרישום והעיכובים וזמני ההתארגנות יתקצרו. הרוכבים ירשמו לתחרות באינטרנט, ורק יגיעו ויחתמו שהם שם. לא יהיה צורך לבצע את כל התהליכים המלאים. בשלב עתידי תהייה אפשרות גם לספק אפליקציה שבה כל רוכב יקבל את התוצאה מייד אחרי התחרות.

אחד הדברים הקשים עם המערכת הקיימת היא שהתוצאות לא מדויקות והמודד צריך לעשות עבודה שלוקחת הרבה זמן בעיבוד ולכן העיכובים המוכרים באספקת התוצאות. עם המערכת החדשה, אנחנו מקווים שזה יתקצר וישתפר משמעותית.  המערכת תכנס לשימוש לראשונה באליפות הארץ 2015 באופני כביש בחסות Ridley.”

 

איגודן.jpg2

תחרות האופניים באיגודן (צילום: דני אסקרוב)

 

אליפויות ישראל 2015 בחסות רוקנרוד מתחילות השבוע!

ארבעת אליפויות ישראל יהיו השנה במוקד העניין שלנו ושל הרוכבים. מי יהיו האלופים? בואו לצפות, לעודד, להנות מהאקספו ומהחוויה הספורטיבית אליה מתכנסים ההכנות והאנרגיות של ענף האופניים:

  • 24/06/2015 – אליפות ישראל נג”ש בחסות Ridley – באורים.
  • 27/06/2015 – אליפות ישראל כביש בחסות Ridley – בבית ג’וברין.
  • 17/07/2015 – אליפות ישראל ב XCO בחסות Bergamont – בבית היערן (חיפה).
  • 02/10/2015 – אליפות ישראל במרתון בחסות Bergamont – בגלבוע

 

מאת: איגוד האופניים ומערכת BIKEPANEL