HEADER

אל תשאירו את זה בבטן! שתפו והגיבו פה למטה בתגובות לכתבה עם מידע נוסף מעניין, מצחיק, מוסיף ערך, פרשנות מקורית ואיכותית או כל תגובה (ושיתוף לפייסבוק) אחרת – ומגיב אחד יבחר ויזכה במשקפי שמש של Rudy Project! כן, זה יכול להגיע לכיוון שלכם אם רק תצטרפו לשיחה ותתרמו לה, כדי שיהיה יותר מעניין על אופניים.

הזוכה מהכתבה הקודמת הוא… ארז רפאלי!  ארז- התמונה שלך עם הגרביים בפרופיל הפייסבוק עושה לנו את זה, וגם התגובות והשיתופים שלך לכתבות BIKEPANEL – אז כהוקרה – גש לחנות רודי פרוג’קט הקרובה אליך ותהנה מזוג משקפי Rudy Project חדשים!

 

הטור דה פראנס מסתיים בפריז למי ששכח, והיו כאלו ששכחו לאחר התצוגה של כריס פרום בקטע העשירי. למרות שכולם ידעו שזה עשוי לקרות, בכל זאת מדהים לראות מחדש את העליונות של פרום כאשר הוא במיטבו, עליונות כמעט מוגזמת שגררה גם כמה תגובות מוגזמות.

בסיום השבוע השני וקטעי ההרים הגבוהים בפירנאים מוביל פרום בבטחה בראש הדרוג אך המאבק על שני המקומות הנוספים על הפודיום רק מתחמם. הקרב על החולצה הירוקה ימשיך אל תוך שלושת קטעי הגבעות בימים הקרובים וכך גם התחרות על מלך ההרים.

צילום:  ASO/B.Bade/X.Bourgois/G.Demouveaux

 

1

כריס פרום – ראש למטה, מרפקים החוצה ו-650 וואט

 

התגובות לביצועים של פרום, כמו בעבר, הם בין הערצה לתחושת אי נוחות קשה

פרום נבדק כמו כל רוכב, הוא מתבטא בנושא המאבק בסמים יותר מאחרים ואף מוכן להעמיד את עצמו לבדיקות נוספות. בניגוד ללאנס למשל, אין סביבו האשמות שמושתקות. צריך להיות הוגנים כלפיו – אי אפשר לבא בטענות לספורטאי רק בגלל שהוא מתעלה על מתחריו! יכול להיות שפרום הוא תופעה פיזיולוגית ייחודית שצצה בעולם אחת לתקופה מסוימת- כמו אוסיין בולט או לברון ג’יימס או סרגיי בובקה רק באופנים – הוא גבוה, רזה, חזק, נחוש – ספורטאי מושלם שגם רוכב בקבוצה חזקה ועשירה שיכולה לתת לו את התמיכה שהוא צריך. הספקות שמועלות לגבי פרום אינם לגביו אישית אלא מתייחסות לחוסר היכולת המוצדק לקבל את ספורט הרכיבה כנקי אחרי עידן ארמסטרונג ואחרים. פרום אינו הדבר הכי ‘חשוד’ שקרה בקטע העשירי! מה עם הביצועים העלובים של ניבאלי? הוא לא עמד בקצב כבר 12 ק”מ לפני סיום העליה – מה קרה לו במהלך השנה האחרונה? וולוורדה בפריחה מאוחרת? וחברנו ריצ’י פורט התפרק בג’ירו ופתאום מטפס חזק מקואינטנה? באמת…

ההשתלחות ברוכבים הביאה למצב בו כולם בחזקת חשודים: פרום – בגלל הביצועים, ניבאלי – בגלל אסטנה, קואינטנה – הוא קולומביאני! הם הרי צורכים סמים לארוחת בוקר. רק קונטאדור נראה פתאום צח כשלג בזמן שהוא רוכב שהורשע בעבר. ואם זה לא אבסורד אז מה כן. מחול השדים הזה הוא חלק מספורט האופנים והוא כאן כדי להישאר.

 

 

2

פורט מאותגר הג’ירו תופס את קואינטנה בשלב 10 – ממממ…

 

 

יום המנוחה סיפק כותרות מטלנובלה: באסו חולה סרטן. פורט עוזב את סקיי.

לאו דווקא בתחומים הקשורים ישירות לרכיבה. בתחלת היום כינס איבן באסו מסיבת עיתונאים ובה הודיע כי אובחן כחולה בסרטן האשכים. ההודעה היכתה בהלם את הדבוקה כאשר קונטאדור שישב לצידו במסיבת העיתונאים מתקשה לשלוט ברגשותיו ושאר הרוכבים מציפים את הטוויטר בהודעות תמיכה ברוכב האיטלקי הותיק שמחליף את הטור במאבק מסוג אחר. באסו הבטיח להגיע לפריז בסוף הטור וכבר עבר ניתוח שעל הפי הדיווחים הסתיים בהצלחה. קשה להעריך את מידת ההשפעה של הסיפור הזה על קונטאדור שללא ספק איבד תמיכה מנטלית ופיזית מרוכב שהיה שם בעבר.

בהמשך בחר ריצ’י פורט להודיע בתזמון מוזר משהו כי הוא לא ממשיך בסקיי. גם ההודעה הזו לא טרוויאלית ובטח שלא כאשר למחרת מצופה ממנו לתמוך בהצלחת הקבוצה במטרתה העיקרית השנה. אך זה היה רק המתאבן מבחינת סקיי.

 

3

מוכנה משומנת היטב – BMC בנג”ש הקבוצתי

 

 

פרשת הקבצים הגנובים

בסוף היום התפוצצה פרשה חדשה לאחר שסקיי הוציאה הודעה כי קבצי הביצועים של פרום מ-2013 נגנבו. מדובר בנתוני מהירות, דופק, הספק וקאדנס שהקבוצות בדרך כלל מעדיפות לשמור לעצמן ונחשבים בעלי פוטנציאל לניתוח מעמיק יותר של ביצועי הרוכב. הגנב העלה לרשת את המידע הנוגע לטיפוס של פרום על מונט-ונטו בטור של 2013 ופתח תיבת פנדורה שרק התעצמה למחרת עם ביצועים דומים בשלב 10. בקובץ רואים פיקים של 650 וואט בעליה וקטעים ארוכים בהם פרום מחזיק על 500 וואט ללא עליה משמעותית בדופק ועם קאדנס גבוה מאוד. ניתוח הקובץ וביצוע אנליזה על הנתונים היא עניין למומחים בלבד, אבל באינטרנט כל מי שיש לו מקלדת הוא מומחה. הספקולציות ממשיכות לזרום ומן הסתם יחשף עוד מידע בעתיד.

 

4

פרום אחד בתוך ים של אוהדים. רק האופנועים עמדו בקצב

 

אסטנה ווינוקורוב מגדירים מחדש את הגועל נפש

כשניבאלי הפסיד 10 שניות בקטע 8 אמרו באסטנה שהם “לא מבינים מה קרה”. זה מה שנקרא באסטנה “גיבוי לרוכב המוביל”. אחרי המופע של פרום בשלב 10 ובמקביל ההתפרקות של ניבאלי, וינוקורוב (רוכב עבר והמנהל של אסטנה) כבר אמר ש”השנה לא ננצח בטור” ובהמשך הקבוצה הודיע ש”מעכשיו גם יקוב פלוגסטאג חופשי לרכב כדי לנצח קטעים ולשפר את מיקומו בדירוג הכללי” ובכך בעצם סיימו את תפקידו של ניבאלי כמוביל.

השיא הגיע אחרי שלב 11, אז כבר הופצו שמועות לגבי עתידו של ניבאלי בקבוצה. בעקבות השמועות יצא וינוקורוב עם ההודעה המרגיעה הבאה (תרגום חופשי): “אצל ניבאלי משהו שבור… בראש… הוא ירכב השנה את הוולטה כדי להחזיר את הסיכוי לזכות בגראנדטור… עד אז יבצע בדיקות רפואיות כדי לברר מה קרה לו…”.

אפשר לאהוב או לא לאהוב את ניבאלי, אבל הוא רוכב צנוע בדרך כלל, מדבר בשקט, באיטלקית בלבד, וללא הצהרות מפוצצות בסגנון כריס פרום. גם בטוויטר הוא ממעט להשתמש. בעבר כשניצח גראנדטור ידע לפרגן ניצחון בקטעים עבור רוכבים אחרים וגם את זה עשה ללא רעש וצלצולים. היחס של אסטנה לרוכב ברמה כזאת הוא לא מכובד ולא מכבד, רוכב הוא לא סוס מירוץ גיזעי ווינוקורוב לא יכול להתנהג כמו ילד שלקחו לו את הצעצוע.

ניבאלי מושפע מהיחס הזה ובסוף שלב 11 סרב לענות לעיתונאים שעטו עליו והעדיף לשתוק. אחר כך צייץ בטוויטר קישור לכתבה שתמכה בזכותו לשתוק ולא לספק את האמירות המכובסות הרגילות, כי גם להחלטה לא לדבר יש מסר פשוט של “אין לי מה להגיד”. באותה נשימה אמר שהוא בטוח שהאוהדים מבינים אותו. אם זה מה שהקבוצה הזאת יכולה להציע לו אז אולי באמת עדיף לרוכב כמו ניבאלי לחפש קבוצה אחרת. לא ראינו התנהגות דומה באטיקס-קוויקסטפ לגבי אורן, או בטינקוף-סקסו לגבי קונטאדור.

 

 

5

ניבאלי התפרק אבל לא ראוי ליחס שקיבל מהקבוצה. כאן בהתקפה נדירה על החבורה המובילה

 

 

אז מה אפשר לעשות נגד פרום?

אם יש בכלל משהו כזה, הוא תלוי במספר גורמים:

  • שיתוף פעולה בין קבוצות: אם פרום ברמה אחת מעל כולם, אין לאף רוכב יכולת להתגבר עליו לבד, אבל ביחד אפשר. בשלבים בהם יש עליות מוקדמות (כמו קול-דה-גלנדון בשבוע הבא) ניתן לבודד את פרום מהעזרה של סקיי בתחלת השלב. אחר כך הוא יצטרך לסגור התקפות של כמה רוכבים לבד וזה קשה אפילו עבורו. האופציה הזאת היא כמעט תיאורתית, גם מכיוון ששיתוף פעולה כזה ותיאום בין כמה קבוצות נגד אחת הוא די נדיר, וגם מכיוון שפרום כל כך חזק שיכול לנצל מצב כזה לטובתו ולעבור ממצב של תגובה להתקפה משלו. באחת הפעמים היחידות בהם ניתן היה לראות את ארמסטרונג במצוקה, בודדו אותו מהקבוצה שלו והתקיפו אותו במשותף אולריך, קלודן ו…וינוקורוב שרכבו אז ביחד, כך שלפחות המנהל של אסטנה יודע שזה אפשרי.

 

6

מוביסטאר וטינקוף-סקסו: ישתפו פעולה?

 

 

  • עליות ארוכות עם פרופיל רגוע יותר: העליה הכפולה לקול-דה-גלנדון במהלך שבוע הבא, עליה של כמעט 40 ק”מ שונה מהעליות בהן פתח פרום את הפער ב-2013 והשנה. בעליה כזאת פרום משתמש בתמיכה של סקיי ולא מגיע למצב שהוא צריך לסגור התקפות. שוב מעורבות של מספר קבוצות בהובלה יכולה לשנות את התוכנית של סקיי באלפים.
  • ירידות: פרום הוא דסנדר פחות טוב מקונטאדור וניבאלי. קשה מאוד לפתוח פער משמעותי בירידה, אבל אפשר בהחלט להפעיל לחץ שיגרור טעות, במיוחד במזג אוויר רע.
  • תיקוות לשבוע שלישי חלש יותר: ב-2013 פרום נחלש בשבוע השלישי לעומת קונטאדור וקואינטנה. זה לא היה מספיק כדי שיפסיד את המרוץ אבל זה היה דיי בולט. בשלב האחרון באלפ-דואז הרגיש רע לקראת הסוף ונאלץ להעזר באוכל שהובא מרכב הקבוצה במקום אסור. יש רוכבים שהולכים ומתחזקים בשבוע השלישי ויש כאלו שמתקשים, פרום הוא כנראה מהסוג השני. לא ברור עד כמה זה ישפיע השנה אם בכלל נראה שוב את אותה המגמה.

 

7

פרום בקבוצת המובילים לפני ההתקפה של שלב 10

 

 

  • הגשם משנה את הדינמיקה של המרוץ ומגדיל משמעותית את הסכנה האורבת לרוכבים בסיבובים ובירידות, במיוחד לרוכבים כמו פרום ששולטים פחות טוב באופנים (באופן יחסי למתחרים כמובן). הגשם שלא השפיע בשלב 12 יכול להשפיע באלפים לאחר שהרוכבים ינוחו קצת, יהיו יותר אגרסיביים ובסיוע אלת המזל (הטוב או הרע) נראה שינויים משמעותיים שכרגע ניראים לא ממש אפשריים.

 

8

היי ניירו! Give me 5

 

 

למי שפספס או סתם רוצה להיזכר, הנה תקציר השבוע האחרון בטור:

השבוע נפתח בשלב 8 עם סיום בעליה וכבר קיבלנו הצצה למה שעומד להתרחש בהמשך. באופן קצת מפתיע נשאר ניבאלי מאחור והפסיד 10 שניות מפתיעות. הרוכב הנושא את אותו שם והתחרה בטור של שנה שעברה יכול היה לנצח את השלב הזה… היום כבר אפשר להגיד שהחולשה הזאת הייתה סימן לבאות, ניבאלי של שנה שעברה פשוט לא הגיע לטור של 2015.

בצד המנצח עמד סוף סוף רוכב צרפתי, וילרמו של AG2R La Mondiale שנתן את כל מה שיש לו על עליה שהוא הגדיר “מתאימה לי בדיוק”. וילרמו שמגיע מרקע של אופני הרים ועשה הסבה לפני כארבע שנים כבר אותת על כוונותיו בשלב 3, והגיע שלישי אחרי רודריגז ופרום. בשלב 8 זה הצליח לו יותר.

 

9

נתן את הכל זו לא קלישאה – אלכסיס וילרמו לאחר הניצחון

 

 

שלב 8 היה מעניין אך לא השפיע במיוחד על הדרוג הכללי.

שלב 9 עם נג”ש קבוצתי התברר כמכריע יותר בטור של השנה

הנג”ש הגיבעי לאחר שמונה שלבים קשים איתגר את הקבוצות המובילות ומתח עד לקצה את היכולת של הרוכבים. נראה שמוביסטר הייטיבו יותר מכולם להבין את הקריטיות של השלב הזה ובנו קבוצה שתתן לקווינטנה את הרכבת לה הוא זקוק – אלכס דאווסט, קסטרוויאחו ומלורי הובילו אותו לתוצאה מצוינת, רק 4 שניות מ-BMC המנצחים וקנו עוד כמה שניות על קונטאדור. טינקוף-סקסו נתנו הכל בנג”ש אבל לא הגיעו עם הרכב שיכול באמת לתת פייט ל-BMC, סקיי ומוביסטאר והפסידו חצי דקה. אסטנה נתנו עוד תצוגה פושרת בהתאם להופעה הכללית שלהם עד עתה והפסידו גם הם 35 שניות.

לאחר הנג”ש שימר פרום את ההובלה כאשר טי-ג’יי, קואינטנה וולוורדה לא מפסידים זמן נוסף. קונטדור וניבאלי הלכו עוד חצי דקה אחורה והפסידו זמו יקר במאבק על הפודיום. לפחות לגבי טינקוף-סקסו ניתן לומר שההרכב שהביאו לטור לא לקח בחשבון את הנג”ש הזה.

הרוכבים נכנסו ליום המנוחה בידיעה שקטע 10 יהיה מכריע לא רק בעצם הדרוג בסופו, אלא גם יבהיר אם הפער שפתח פרום כבר בחלק הראשון של המרוץ ניתן לסגירה. פרום מצידו לא הצטנע ובכניסה ליום המנוחה הראשון הגדיר את המצב “הטוב ביותר שהייתי יכול לקוות לו”.

 

 

10

סלון כלות לקראת הנג”ש הקבוצתי. פרומי במדידות

 

 

השלב העשירי

שכולם חיכו לו רק אישרר את מה שהגנב העלה יום מוקדם יותר לרשת. כריס פרום במיטבו חזק הרבה יותר מהרוכבים האחרים. ביום כזה שהכל מתחבר לו היתרון שלו הוא מוחלט והוא פשוט טחן לאבק את התקוות של יריביו לטור שקול יותר.

מוביסטאר שלטו בקצב לאורך רוב השלב העשירי כאשר סקיי לוקחת את ההובלה לקראת העליה המסכמת ומביאה את פרום לעמדה אידיאלית מבחינתו. מה שהתחיל במתח חיובי של money-time המשיך תוך כמה קילומטרים למאבק הישרדות של רוב הרוכבים כאשר ניבאלי, רודריגז, פינו ואחרים לא עומדים בקצב. מספר התקפות של וולוורדה לא השפיעו על הקצב הרצחני של סקיי ולא היו חזקות מספיק כדי לבודד את פרום (אם זו הייתה הכוונה). נראה שמוביסטאר עוד לא החליטו אם הם תומכים בקואינטנה או עובדים בשני ראשים כדי להקשות על סקיי.

בסופו של דבר נשאר רק קווינטנה עם פרום ופורט אך גם הוא לא עמד בקצב כשפרום התפוצץ על העליה במהלך צפוי אך קטלני. אופיה המתון של העליה בחלק העליון רק הגדיל את יתרונו על פרום שהוריד את הראש והשתמש ביכולות הנג”ש שלו כדי שלאף אחד לא תהיה אפשרות לחזור לתמונה. בסיום פרום פותח עוד דקה על קווינטנה, 2 דקות על וולוורדה, כמעט 3 דקות על קונטאדור ו-4:30 דקות על ניבאלי. כל זה מצטרף ליתרון שהיה לו בתחלת השלב ולהצהרה חד משמעית – הטור הזה הוא שלי! רק טי-ג’יי של BMC סיפק את הסחורה בשלב הזה, אומנם סולידי אבל יציב וחזק בתמונת הפודיום.

 

 

11

מאבק הישרדות – פורט, פרום, וולוורדה, קואינטנה, קונטאדור וטי-ג’יי בחבורה המובילה שלב 10

 

 

שלב 11 ובו הטורמלה

למרות שהיה שם הטורמלה בגובה של מעל 2000 מטר ולאחריו עליה קלה יותר בדרוג 3, הקבוצות היו עסוקות בעיקר בנסיון לצאת מההלם של שלב 10. ראפה מייקה נשלח על ידי טינקוף-סקסו לבריחה במה שהיה נראה בהתחלה כמהלך מתוחכם המקדים התקפה של קונטאדור (לפעמים הקבוצות שולחות רוכב שיחכה בהמשך ויוכל למשוך את המוביל לאחר התקפה משלו). אבל בהמשך התברר שמייקה הולך על ניצחון, ואולי אף מחזיר לעצמו את הסיכוי להתחרות על חולצת ההרים בהמשך. לאורך כל היום לא התבצע שום ניסיון התקפה למעט מספר רוכבים שניסו לשפר את מעמדם בעשיריה הראשונה.

בסוף העליה לטורמלה היה נראה כי פרום מתקשה, ומיד לאחר מכן פורט לא עמד בקצב ונשמט מהדבוקה המובילה אותה הוביל רוב העליה. זה היה נראה כמו רגע אידיאלי להתקפה שאחריה ניתן להפעיל של פרום לחץ בירידה הארוכה מאוד (31 ק”מ!) אבל זה פשוט לא קרה.

בעליה האחרונה דיווש מייקה להנאתו (לפחות כך זה היה נראה) לקוו הסיום כאשר דן מרטין הבילתי נלאה סובל קשות בניסיון רדיפה מרשים אך כושל. הדבוקה המובילה הגיע ביחד ורק ניבאלי מצליח להפסיד עוד זמן ונדחק אל מחוץ לעשיריה הראשונה. השילוב של שני קטעים קשים בהרים גובה מחיר מרוכבים נוספים וששה מהם עוזבים את המרוץ במהלך שלב 11.

 

 

12

ראפה מייקה בדרך לניצחון – בסיום שלב 11 הבהיר שיחזור לסייע לקונטאדור בשלבים הבאים

 

בתחילת שלב 12 שוב הייתה תקווה כי הולך לקרות משהו:

שתי עליות ברמה 1 ועוד אחת HC אל קוו הסיום, וכל זה בתנאי גשם לאורך רוב היום. בדומה ליום הקודם יצאה קבוצת בריחה גדולה למדי בידיעה כי יש סיכוי טוב לנצחון מתוך הבריחה אם הפייבוריטים ימשיכו בעיקר לשמור אחד על השני, וזה באמת מה שקרה. הפעם היה זה יואכים “פוריטו” רודריגז שניצח בפעם השניה השנה, לאחר שהצליח לנער בעליה האחרונה את פלוגסטאג ורומן ברדה ולהשיג את מיקל קוויטובסקי שרכב לבד בראש המרוץ.

 

13

רודריגז בגשם עם יקוב פלוגסטאג לפני שניער אותו בדרך לנצחון

 

מאחור ראינו מספר התקפות של קונטאדור, קואינטנה, וולוורדה ואפילו ניבאלי, אבל היו אלו התקפות חסרות מחץ שלא הוציאו את סקיי מהקצב. כריס פרום לא הגיע אפילו למצב שהוא צריך לסגור בעצמו את ההתקפות ובמהלך רוב העליה נהנה מתמיכה של פורט וגראיינט תומאס. בשורה תחתונה, שלב עם הרבה פוטנציאל שנגמר בצורה משעממת מבחינת הדרוג הכללי.

 

14

וולוורדה מרויח 2 שניות לא משמעותיות על פרום בזכות יכולות הספרינט שלו בסיום שלב 12 הגשום

 

שלב 13 הגיבעי הוציא שוב קבוצת בריחה חזקה

הפער לאורך רוב היום עומד על כ-3 דקות. בסיום הקטע ולאחר עבודה מאומצת של טינקוף-סקסו וג’יאנט-אלפסין הפער החל לרדת וההתקפות של הרוכבים בבריחה אחד על השני לא הועילו בשמירתו. תומאס דה-גנט וגטשקה עוד החזיקו פער של חצי דקה עם ששה ק”מ לסיום, אבל בטור זה לא פער מספיק והלחץ של הדבוקה מאחור המשיך בכל הכח, גובה מחיר מרוכבים רבים שלא עמדו בקצב העולה בהתמדה. בסופו של דבר נסגרה הבריחה בתוך הקילומטר האחרון ובמאוץ דרמטי לסיום ניצח גרג ואן-אברמט כאשר ידידנו פטר “שמעון פרס” סגאן מגיע שוב שני!! סגאן היה על הגלגל של ואן-אברמט שהתקיף ראשון אבל שוב נגמר לו הכוח שניה לפני הזמן או שהיה זה אותו תזמון ארור… לא יאומן.

 

15

טי-ג’יי יביא פודיום ל-BMC?

 

בסיום השבוע השני הדרוג הכללי נראה כך:

  1. Christopher Froome (GBr) Team Sky 51:34:21
  2. Tejay Van Garderen (USA) BMC Racing Team 0:02:52
  3. Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:03:09
  4. Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team 0:03:58
  5. Geraint Thomas (GBr) Team Sky 0:04:03
  6. Alberto Contador (Spa) Tinkoff-Saxo 0:04:04
  7. Robert Gesink (Ned) Team LottoNL-Jumbo 0:05:32
  8. Tony Gallopin (Fra) Lotto Soudal 0:07:32
  9. Vincenzo Nibali (Ita) Astana Pro Team 0:07:47
  10. Bauke Mollema (Ned) Trek Factory Racing 0:08:01

 

16

הצרפתים לא מתייאשים, אבל בינתיים הטור לא נראה טוב עבור הרוכבים שלהם

 

 

מה בהמשך?

עד ליום המנוחה ביום שלישי צפויים 3 קטעי גבעות. לפחות אחד מהם עשויי להסתיים בעוד מאוץ המוני ואחד עם סיום מעניין בירידה. בכל שלב יכולים לקרות דברים שישפיעו על הדרוג הכללי אבל אם הכל יתנהל כצפוי יחכו המובילים לשלושת קטעי ההרים בשבוע הבא ובראשם שלב 20 לאלפ-דואז. עד אז יש הרבה תותחים בדבוקה שינסו להיכנס לרשימה המכובדת של מנצחי קטעים בטור כך שמובטח לנו אקשן בכל יום מחדש.

כדאי לשים לב למאבק על הפודיום בין טי-ג’יי ואן-גרדרן, קואינטנה, וולוורדה, תומאס וקונטאדור. בהפרש של דקה וקצת בין המקום השני לשישי יש הרבה רוכבים שמרגישים שזה אפשרי, חלקם כדי להציל את מה שנישאר מתקוות הנצחון ואחרים כדי לעמוד על הפודיום בפעם הראשונה. במיוחד מעניין טי-ג’יי שעושה עד עכשיו את הכל נכון, וממוקם מצויין במקום השני. הרכיבה שלו מאוד סולידית ולא ראינו ממנו שום מהלך משמעותי למעט פשוט עמידה בקצב של סקיי ויציבות מרשימה. אם הוא מרגיש טוב, מהלך שירחיק אותו מהמקום השלישי ממש מתבקש. רכיבה הגנתית עלולה לחשוף אותו להתקפות של מוביסטאר וקונטאדור ולשים אותו בפינה ובלחץ גדול.

 

18

“תגידי, מה זה השמיכות האדיוטיות האלו?”. “תגידי תודה שאת לא כבשה”.

ועוד משהו

בירידה מהטורמלה כמעט נרשמה תאונה חזיתית בין ווארן בורגיל הדוהר לבין עדר פרות שהחליט לחצות את הכביש. החקלאים באזורים בהם עובר הטור עשויים להופיע שוב בשבוע הבא לאחר שאיימו בהפגנות ובהפרעה למסלול בגלל ריבוי הזאבים באזור. בצרפת ש בסך הכל 600-800 זאבים שהם חיה מוגנת, אבל הם טורפים כ-3500 כבשים בשנה! הספק יפה לכל הדעות! לחקלאים זה נמאס והם מצאו דרך להגיע לדעת הקהל שכל השנה לא נוהג לבקר אותם עם מאות קראוונים ומסוקים בשידור ישיר. אם זה יקרה הרי גם זה חלק מהמסורת של הטור והאזורים בהם הוא עובר כבר 100 שנה.


מאת: יניב שור

HEADER