רוקנרוד מזמינה אתכם להכיר את FSA ומביאה חמישה רעיונות לשידרוגים לכל סוג של רוכב: שטח, כביש וטריאתלון.

מאת: אסף ורניק, רוקנרוד רמת החייל

השם FSA הוא ראשי תיבות של השאיפה של כולנו: Full Speed Ahead. החברה הזו היא אחת החברות שהולכות ומתפתחות בעולם האופניים בצורה הדרגתית, אך מרשימה. לקראת מהפך והפיכתה לחברת רכיבים שלמה שמתחרה בשימנו, סראם וקמפי! יש להם כבר מגוון מלא לגמרי של חלקי הינע – החל בשרשרת ודרך המעבירים והמעצורים. בטור דה פראנס האחרון נצפה אב טיפוס של מערכת אלקטרונית מלאה שלהם, אלחוטית כנראה – על מכונות הקרב של Etixx Quickstep, מה שמבטיח שהולך להיות מעניין מאוד בגזרת המערכות האלקטרוניות. רכיבי הקוקפיט שלהם ומוטות האוכף מעטרים לא מעט אופני חלומות, ויש להם דגמים מעולים.

הכניסה הכי מרשימה שלהם לאחרונה היא לעולם הגלגלים. FSA היא הבעלים של Vision- חטיבת הטריאתלון והכביש האווירודינמית שלהם, (שאחראית על בחינת כלל המוצרים במנהרת רוח ומתוך כך בעלת ניסיון מוכח בבניית גלגלים בפרופילים גבוהים), השנה FSA לוקחת את הניסיון של VISION ומשיקה גם קו גלגלי שטח מרשים. 

בקיצור: שווה לשים לב ל FSA בשנים הקרובות – שחקן מוביל ומעניין בשוק הקומפוננטות.

שידרוג לאופני ההרים: גלגלים מעולים של FSA מדגם Afterburner

גלגלי קצה מקו חדש ומעודכן של FSA שהפך ללהיט היסטרי בקרב רוכבי מרתון \ XC \ סייקלו וגראבל. אגב, כל הגלגלים ברוקנרוד נחטפו! יש הזמנה חדשה בדרך…

משקל: 1660 לגלגל 29 אינץ’ אלומיניום. מחיר: 2,834 ש”ח.

למה לשדרג? כי הגלגלים האלה כמעט ללא תחרות בקרב גלגלי המדף המוגמרים! רוב האופניים שמגיעים במפרט XT מקמצים באיזור הגלגלים וחוסכים עליך. אם האופניים שלך הם מהרמה הזו – זה השידרוג המושלם בשבילך שיתאים את רמת הגלגלים לשאר החלקים.

FSA Wheels 2רחב ומודרני: 21.5 מ”מ רוחב פנימי. רוחב חיצוני: 26.1. עומק: 25 מ”מ.

מבנה כמעט מרובע ומאוד חזק. חישוקים אסימטריים (כח בלימה מגיע מצד אחד – צד הרוטור, ובניית השפיצים סותרת את זה ומבנה החישוק סותרים את האסימטריות הזו).

FSA Wheels

אנודייז שחור למראה קשוח וסטייליסטי. 24 שפיצים (straight pull)I) בשני הגלגלים. לב נאבה מאלומיניום, עם 6 שיניים ל Freehub. מתאים לטיובלס – גם לאופני הרים וגם לסייקלו\גראבל. אפשר להזמין לב נאבה לשימנו או סראם XD – כלומר לסטנדרט של 1×11. וכן: תאימות מלאה לכל המזלגות והשלדות (9, 12 15, 135מ”מ, ו 142)

FSA

שידרוג נוסף לרוכב השטח- מעצורי K-Force – הפרטים הקטנים שבגימור

המוצר הזה נוטף מסטייל: הידיות מקרבון, גוף הקאליפר והבית מסגסוגת מגנזיום, הברגים מטיטניום (להורדת משקל, פינס, ומניעת החלדה). רמת אמינות סופר גבוהה. היתרונות השקטים של שימנו ביחד עם כח העצירה של אביד.

אחד היתרונות הגדולים של FSA ומאפיין את הגישה שלהם בתכנון היא אפס זמן מת בכניסה לעצירה. המשמעות היא שהמעצור מתחיל עבודה מיידית עם תחילת תנועת הידית. היתרון: שליטה ברורה ומהירה יותר בעצירה.

משקל: 305 גרם לסט, מחיר: 3,195 ש”ח לזוג.

למה לשדרג? כי נמאס לך להיות כמו כולם, בדיוק כמו כולם, וכי אולי גם אתה לא סובל את השטח המת ללא התגובה במעצורים אחרים לפני שהם נכנסים לחיכוך, ובא לך על אקזוטיקה איטלקית.

FSA Brakes 2הצנרת (כבלים) – שונה בין קדמי ואחורי – קוטר הצינור והחלקים הפנימיים אינם זהים. ההסבר: הקדמי בד”כ קצר והאחורי ארוך, וכך בניגוד למערכות האחרות שבהם צריך לתת עוצמת סחיטה שונה למעצור קדמי ואחורי בגלל המרחק הזה שמגדיר כמות שמן שונה, פה – יש עוצמה שווה בדיוק בשתי הידיות על ידי שימוש בצינורות המייצרים לחץ שונה לקדמי ואחורי. כל החלקים אגב נמצאים במלאי בארץ (אפשר להשתמש בצינורות רגילים אבל אז מאבדים את האפקט. הקוטר החיצוני זהה). הכבלים שחורים כשהקדמי מגיע עם כיתוב בצבע כסף והאחורי בצבע זהב…

הרוטור – Semi Floating – לב אלומיניום שמחובר לנאבה, ושטח הדריכה הוא מסגסוגת פלדה. הרעיון בסמי פלואטינג- לאפשר תנועה מיקרונית בחיבור הרוטור ללב. זה אמור להפחית ויברציות, ולהוריד משקל כי הלב הוא מאלומיניום, וקל יותר מפלדה.

ב FSA בחרו להשתמש בשמן מינרלי – יש שני שמנים נפוצים בעולם המעצורים: ה DOT – בעיקר בשימוש במעצורי Avid – זה השמן שמשמש ברוב המערכות באופנועים וכו’, והוא בעל מאפיינים של תגובה לחום מסוים למול צמיגות. השמן השני הוא מינראלי שנפוץ במערכות כמו Shimano, Magura, וגם FSA – הוא טוב יותר לסביבה. הDOT למשל מכלה צבע. לשמן המינראלי אין השפעה אלימה על הצבע. הוא זול יותר, ובד”כ משתמשים בו בכמות קטנה ולכן מתאים לשימושי אופניים.

FSA Brakes

שידרוג לרוכב הכביש בעל הציוד המוקפד: Nibali’s Set – השראה צהובה

הסט של ניבלי הוא תוצר של שיתוף פעולה ארוך טווח של FSA עם וינצ’נזו ניבלי שמסייע לה בפיתוח המוצרים. כהוקרה לניצחון שלו בטור דה פרנס 2014, יצאה מהדורה מוגבלת של ציוד הקצה בו הוא משתמש, בצביעה צהובה ייחודית. הכינוי שלו הוא “הכריש” ולכן ובכל החלקים יש את ציור הכריש עם שמו.

לארץ הגיעו 5 סטים כאלה. שלושה בלבד נותרו למכירה… שניים כבר נחטפו על ידי כבישונים סטייליסטיים במיוחד עם נגיעה אסתטית מפותחת.

למה לשדרג? זה בקטע של סטייל, מגניבות ויופי – זה נותן טאצ’ מדהים ומשקל נוצה לשלדות כביש שחורות במראה החמקני, במיוחד עם סרט כידון צהוב תואם.

מחיר: 3,569 ש”ח.

FSA Nibali

הסט המופלא הזה מגיע בקופסת קרטון ייחודית, וכולל אקזוטיקה מגרה: מוט אוכף וכידון מסדרת K-Force, וסטם ייחודי שנקרא OS99 (סאב האנדרד גרם…). הכידון ומוט הכיסא מקרבון מלא בתצורת מונוקוק, ומוט הכסא עם סט בק (הסטה) ל 25 מ”מ. המוט – 27.2 על 350 מ”מ ומשקל של 210 גרם, ויש גם תותב שמאפשר להתקין סוללה פנימית ל Di2. הכידון: בתצורת קומפקט במשקל 210 גרם, איזור מרכזי רחב לקשיחות וחיבור של אביזרי כידון, ואיזורי המשך צרים ושטוחים לנוחות, אווירודינמיות והורדת משקל.

FSA Nibali 2

שידרוג לטריאתלט : גלגלי Metron 81 של Vision (חברת בת של FSA) – קצה!

Vision היא חברת בת של  FSA ולמעשה מתפקדת כחטיבת הכביש-אירו של FSA: מוצרי טריאתלון ונג”ש הכוללים גלגלים, קוקפיט, אירוברים, מעצורים, ואפילו מערכת הילוכים שהיא ייעודית לנג”ש.  הגלגלים מדגם Metron 81 הם חלום לטריאתלט או האיירונמן:

  • עומק: 81מ”מ קדמי ואחורי.
  • רוחב: 24מ”מ.
  • משקל 1,950 גרם בקלינצ’ר (טובולר 1,550 גרם)
  • מחיר: 10,375 ש” לקלינצ’ר / 9,889 ש”ח לטובולר.

המפרט מעיף אתכם קדימה במהירות: מייסבים קרמיים. יחס 2:1 בשזירת השפיצים. קדמי 18 שפיצים בשזירה רדיאלית, ו 21 אחוריים. יש לגלגלים האלה מעל ל 100 פודיומים מקצועניים בעונות האחרונות. מדובר בטופ שבביזנס…

למה לשדרג? כי בא לך להיות הכי מהיר, ושהציוד שלך ייראה כמו שצריך להיראות ציוד של טריאתלט על.
FSA Vision
טכנולוגיות הנאבות של FSA מגיעה מ Vision – וסדרת ה Metron שלה נחשבת לאחת האמינות בשוק. זה פקטור מאוד חשוב למי ששם סכומים מאוד גבוהים על גלגלי תחרות, אבל בפועל משתמש בהם כל השנה – העמידות חשובה.

שלוש קבוצות פרו טור רוכבות עם ה Vision, כמו גם קבוצות נוספות: קנונדייל גרמין, אטיקס קוויקסטפ, ולמפרה מרידה, ולוטו ג’מבו, קופידיס, בורה ארגון… בטריאתלון: פדרו גומז, ג’סיקה ג’ייקובס, ועוד.

דוגמא לחדשנות וחשיבה אחרת של Vision – רוב החברות היום מציגות שתי לוחות קרבון בגלגלי דיסק. יש לזה בעיה- הגלגל הופך קשיח מדי ועצבני מדי- אין שום גמישות בגלגל, והתהודה (רעש – כלומר ויברציות) שלו חזקה מאוד כי אין חישורים ומשהו שירכך. Vision עשו דבר אחר, לקחו גלגל אחורי של מטרון 81 עם חישורים וסגרו אותו עם פיירינג אסימטרי – מכיוון שמבנה החישורים שונה בין ימין ושמאל ולכן מימין יש חישורים שמוטים לכיוון הקסטה. המשמעות- תיקון פיירינג של גלגל כזה הוא לא בעיה,  יש שם גישה מאוד נוחה לונטיל באמצעות פתח שמכוסה עם מדבקה ייחודית ואין חלק פתוח כמו בהרבה גלגלי דיסקים אחרים. הכי חשוב- הרוכבים מרוויחים נוחות ואיכות רכיבה של שפיצים בלי להפסיד מהירות- לאיירונמן היבט הנוחות המשופר הוא קריטי. FSA Vision 2

שידרוג לטריאתלט: Vision Trimax – איירובר אווירודינמי ונוח במיוחד

איירובר מרכז את המנח של חלק הגוף העליון לאורך  180 ק”מ בתחרות איש ברזל- חייב להיות מאוד נוח, בר כיוונון, קל להתקנה (כי מפרקים ומרכיבים כשאורזים את האופניים) והוא צריך להראות מעולה כי הוא עולה על התכשיט האולטימטיבי.

  • מחיר: 999 ש”ח
  • משקל: 530 גרם.
  • למה לשדרג? כשאתה רוצה את האירובר הנוח ביותר בשוק ובמראה סקסי באותה המידה. כרגע בגרסת אלומיניום ובהמשך בקרבון.

FSA Vision 4

הדגם פה: דגם אלומיניום, עם כיוונון מלא לכריות, לאורך הקרניים וגובה כריות… מותאם Di2. הכרית עצמה היא מסט חדש שהושק בסוף 2015 עם נוחות טובה יותר להנחה במרפק, שטוחה יותר, וקלה לניקוי מהזיעה והאיזטוני שמצטבר בה.

הבסיס של הכרית מקבל טיפול מיוחד עם מבנה דמוי כנף, והחבק התחתון מעוצב כך שהוא חף מחורי ברגים. אין פה פשרות בקטע האווירודינמי וזה מה שמנחה את החברה. בשביל התקנה נכונה – קודם מחברים את התושבות על הכידון ורק אחרי כן את הקרניים – וזה אפשר להם לייצר אווירודנמיות מוגברת (הדגמה- בחנות).

הפרופיל שלו צר, ואפשר להתקין אותו מאוד קרוב לסטם לכאלה שאוהבים את המרפקים קרובים זה לזה.

FSA Vision 3

איפה משיגים? בחנויות רוקנרוד!

באינטרנט: http://rocknroad.co.il/
בטלפון – התקשרו: 170-70-89-70
בסניף תל אביב: רח’ הנחושת 4, רמת החייל
בסניף לטרון: מתחם תחנת הדלק בלטרון

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים