נכנסו למבחן בייקפאנל אופני השבילים וה All Around של מותג הקצה השוויצרי Bold שמשווק לאחרונה בישראל מהסדנא של עדי רימון.

את הדגם האגרסיבי יותר בחן חן גרומן אצלנו, ומאחר ואנחנו בסוכות נאמר שעף לו הסכך (לסרט ולכתבה). הפעם נכנס דגם שהוא אולי אפילו חשוב יותר: ה Linkin Trail Classic – חשוב משום שזה הדגם הפונה אל הקטגוריה המרכזית של רוכבי ההרים בישראל: עם 130מ”מ, וייעוד מגוון של טיולי אופניים ורכיבות סינגלים מזורמים ועד טכניים. זה עדיין לא המבחן המלא שלנו, אלא כתבת “נכנסו למבחן” ובהמשך- המבחן המלא שעורך הפאנליסט גל בן יעקב.

בולד זו חברה שוויצרית שמייצרת אופני בוטיק מאוד ייחודיים, ויוצאי דופן ביופים:

אופני בולד

“הקטע” שלהם הוא הסתרה מוחלטת של בולם (ה DT Swiss) בשלדה מה שמייצר נקיון עיצובי מדהים ושונה לגמרי מכל אופני שיכוך כפול אחרים- הם קוראים לזה IST- טכנולוגית שיכוך פנימית:

ה Linkin Trail Classic הם אופני 130 מ”מ (שיכולים לקבל גם 140מ”מ) ובחבילת הבסיס הם עולים 16,500. במבחן בדקנו גרסה משודרגת בולם וגלגלים שמוסיפה עוד כ 1800 ש”ח.

Bold

הסתרת הבולם, מעבר ליופי, מספקת הגנה על הבולם מפני לכלוך ובוץ ומשפר את שרידותו ותפקודו לאורך זמן:

בולד

אין בעיה להגיע אל הבולם ולכוון את הסג וכוונונים אחרים- באמצעות הדלת הזו לתא בצינור התחתון של האופניים:

השלדה היא שלדת קרבון מלאה. הצבעים ורמת הגימור- שוויצריים. פה בגרסת צביעת קרבון שמשיארה קצת את המראה המט-מקורי שלו עם גרפיקה וכיתובים בטורקיז. קשה לא להתלהב מהעיצוב:
Linkin Trail

המתלה הוא מסוג FSR שחלקו הגלוי הוא בשתי החוליות הסקסיות בתמונה. חוליה נוספת מוסתרת בשלדה (ולכן השם: Link-In):

צינור הראש מכניס בצורה יפה את הכבלים אל תוך השלדה- שני הפתחים העליונים הם כונסי אוויר שמיועדים להזרימו אל הבולם לקירור:

דוגמא קטנה לרמת הירידה לפרטים והחשיבה של השוויצרים- רואים את הבליטה הקטנה במגן תומכות השרשרת לפני הקראנק שמיועדת לשפר את ההגנה מהצלפות שרשרת:

אחד היתרונות של בולם ה DT-Swiss הם שלושת מצבי השיכוך שלו (נעול, דיווש, פתוח) והמתג בכידן, מה שמשפר לכם את הביצוע בכל תוואי ואת נוחות השליטה:

אלה כנראה אופני השיכוך הכפול היפים ביותר שנתקלנו בהם. המבחן הקודם שעשינו לדגם ה150 הראה שיש למה לחכות גם ברמת הביצוע והרכיבה.

אופני בולד

והצצה קטנה למבחן, אבל את חוות הדעת המלאה, היתרונות לצד החסרונות- נביא בשבועות הקרובים!