יום הרכיבה האחרון ברומניה עם מדרפט בייקינג הגיע. ראמוס המוביל שלנו להיום מתכנן לנו מנה גדושה של 40 קילומטרים. בחוץ עוד יום מושלם. הפעם יצאנו ברכיבה מהמלון היישר לתוך יער Fajet שעוטף את העיר מכיוון דרום.


שלושת פרקי הסדרה הרומנית- כנסו!


מדראפט בייקינג

כתב וצילם: עופר עברי

Medraft Biking

ההתחלה היתה מבטיחה. דיווש תפירה קליל כ 5 קילומטרים בסינגל טרק זורם ומהיר בתוך יער מהאגדות. הצבע הירוק שולט ולעין קשה לשבוע ממנו.

romania

בהמשך טיפוס ארוך לרכס הגבוה. חלק מהדרך בפוש בייק אכזרי אך הרוב בדיווש שמלווה בנוף חד פעמי.

רומניה

רולינג הילס קוראים לזה. גבעה ועוד גבעה ונדמה שכבשנו את כל היער. האופניים שלי מתפנצ’רים בדיוק בזמן לקחת קצת אוויר, תודה לאל.

טיול אופניים

סוף היום מתקרב ואנחנו מגיעים לקבאנה יפייפיה לצד הדרך באחד בכפר האחרון לפני החזרה לקלוז’. מי אמר בירה ופפאנאש?

Biking trip

המקום מתפקד כמלון ספא ומסעדה. רן מזמין לנו את הקינוח וטוני חוטף איזה מרק. בחוץ בינתיים השמיים מתקדרים אבל בפנים האווירה חמימה וביתית.

medraft biking

גשם מתחיל לרדת ומתחלף עד מהרה בסופה חזקה. ההבנה שמכאן כבר לא נצא בדיווש לאט לאט חודרת. טוני לוקח יוזמה ומחליט לתפוס טרמפ לעיר על מנת לשוב עם הג’יפ. עד שטוני יחזור, רן ואני מנצלים את הזמן לרדת לספא לבדוק את הג’קוזי של המלון. 9 מתוך 10 בסולם שלנו.

רומניה

זמן לסיכומים

זהו, כמעט הסתיים הביקור שלי להפעם. צריך לארוז שוב את האופניים והמזוודה אבל לא לפני שמקיימים הבטחות. ארוחת הערב האחרונה בטיול, והפעם במסעדת Roata faget הסמוכה. את שר האוצר אמנם לא פגשנו אבל המסעדה המסורתית הזו הגשימה לנו את כל החלומות. מרק צ’ורבה בשישה טעמים וגם ממליגה נימוחה.

ממליגה

מגוון של סלטים מקומיים או פלטה של בשרים עם קבבים רומנים. אפילו פיצפוצי שומן אווז (גריוולעך) למביני דבר היו בתפריט, וכמובן בלינצ’ס חלומי לקינוח.

משימתי כאן הושלמה והמטרה הושגה. בסה”כ נשאר לי טעם של עוד ממדינת הרומנים. השבילים והנופים כאן מגוונים ומכל הסוגים.

מזג האוויר נפלא, האוכל נהדר והכי חשוב, יש כאן חבורה נפלאה של אנשים שעושה הכל על מנת שתצאו מרוצים. ובאשר לי, אני אישית כבר ממש מתגעגע ומחכה בקוצר רוח לטיול השורשים הבא שלי.

מדראפט בייקינג

כתב וצילם: עופר עברי
הכותב הוזמן על ידי מדרפט בייקינג