המבחן שבאמת מעניין את הרוב המוחלט של האנשים

כשבאתי לקחת את אופני המבחן מחנות טרק בתל אביב שאלתי את מנהל החנות כמה שאלות כלליות על האופניים, וסיימתי בשאלה: מי קהל היעד של האופניים? המנהל חשב רגע וענה: “קהל היעד הוא 90% מהאנשים שנכנסים לחנות לקנות אופניים”.

מאת: שי יגל
צילום: יוג’ין לויט

אופני כניסה- האופניים החשובים באמת

התשובה הפתיעה אותי בהתחלה אבל אחרי כמה דקות נראתה לי הכי הגיונית שיש. כשאתה רגע יוצא מבועת בייקטוק ומבחני הקצה של בייקפנאל, אתה מגלה שעבור רוב האנשים אופניים זה כיף ופשוט, בלי קרבון ובלי ריבאונד. עם כל הכבוד ל-200 איש שטסים מעל הגאפ בדרך הסוכר, באותו זמן בדיוק 5,000 איש רוכבים על הטיילת בתל אביב ובפארק הירקון. המבחן הזה הוא בדיוק בשביל אותם אלפים שרוכבים על התפר שבין הפארק, העיר והשטח הרך.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

תעודת זהות

  • דגם: TREK MARLIN 7 2019
  • יבואן: CTC
  • כללי: אופני כניסה עם שלדת אלומינים וחיווט פנימי
  • משקל: 14.35 ק״ג (17.5״)
  • מחיר: 3400 ש”ח (3060 ש”ח לחברי מועדון)
  • דף המוצר: https://www.ctc.co.il/product/trek-marlin-7-2019/

על פשרות ושלדות

החיים הם בחירה בין אלטרנטיבות, וכאשר באים לקנות אופניים פשוטים יחסית זה נכון אפילו יותר. בגדול הדילמה היא כזו: שילדה ממותג איכותי עם פשרות באיבזור? או שילדה איכותית פחות וחלקים איכותים יותר?

אז כדי לא לבזבז לקורא הסקרן זמן התשובה מבחינתי פשוטה: שילדה איכותית.

כאשר עולים על ה-Merlin הם מרגישים ונראים כמו אופניים ברמת מחיר גבוהה: כבלים בתוך השילדה, גאומטריה טובה, שילדה באיכות שלא הייתה מביישת אופניים שעולים כפול, בקיצור מקום טוב להתחיל בו. אני רגיל לרכב על מידה L בגובה 1.80מ’ אפשר ללכת גם על M, ובמקרה הזה L הייתה בחירה פחות טובה- האופניים הרגישו גדולים עלי, כלומר מי שנמצא על הגבול מבחינת גודל עדיף שיעגל כלפי מטה.

מעבר לזה אני באמת לא יודע איך טרק עושים את זה אבל השלדות שלהם מרגישות פשוט מצוין. ברמות הגבוהות זה ברור אבל גם כאשר מדובר על אופני כניסה, הקסם עדין שם.

מבחן אופניים

טרק מארלין 7- החלקים

אחרי שסיימתי להתלהב מהשלדה הגיעה הזמן לשלם את המחיר: החלקים שבאים עם האופניים פשוט לא הולמים את רמת השילדה: מהפדלים דרך מערכת ההניעה ועד לפעמון ומחזירי האור. אי אפשר להגיד שהופתעתי- אני הרי יודע שהחיים זו בחירה בין חלופות.

בואו לנצלול אל החלקים: גלגלים בקוטר 29״ שהם כמעט ברמת הסטנדרט באופני שטח, ואכן הגלגל הגדול מגהץ יפה בסינגלים ונותן ביטחון ומהירות בדרכי עפר, אולם כאשר רכבתי עם האופניים בעיר, במקומות צפופים, פניות רבות של 90 מעלות, עצירות תכופות לרמזורים והמשך רכיבה… בתנאים האלה הגלגלים הגדולים הרגישו מגושמים וגלגלים קטנים יותר אולי יתאימו יותר עם זריזות.

מערכת ההילוכים Shimano Altus כוללת קסטה של 9 הילוכים ו-3 פלטות מקדימה, בתנאי מעבדה כאשר רוכבים בכביש או בדרכי עפר מישוריות הכל זורם טוב, אבל כאשר איתגרתי את המערכת עם קצת עומס ההילוכים לא עברו חלק כמו במערכות היקרות יותר של שימנו. מי שירצה להתקדם בתחום בלי להחליף אופניים יצטרך לשדרג: השקעה של כמה מאות שקלים במערכת SLX תעשה פה נפלאות.

אבזור אופניים

הבלמים מתוצרת Tektro דווקא הפתיעו אותי לטובה, עוצמת העצירה טובה, ובשום שלב לא הרגשתי חוסר ביטחון, הם לא הגורם המגביל פה. את השדרוג שלהם הייתי שומר לסוף אם בכלל, חשוב לזכור שלא מדובר באופניים שירגישו בנוח ברכיבה אגרסיבית והבלמים מיישרים קו עם האופי הזה.

הבולם הקידמי  RockShox XC 30 עושה עבודה לא רעה בשיכוך מהמורות בדרכי עפר ומאפשר לרכיבה מהירה וזורמת, אבל כמו ההילוכים הוא מתחיל לגמגם כשהרכיבה מתחילה להיות קשוחה. שדרוג הבולם הוא הרפתקה יקרה אשר מעמידה בספק את הכדאיות של כל העסק. בניגוד למערכת ההילוכים יקח לרוכב המתחיל זמן להגיע לנקודה שבה הבולם הוא הדבר שמגביל אותו, אז אינדקציה טובה לעבור לאופניים הבאים תיהיה הרגע שבו אתם מרגישים שהבולם מגביל אתכם. כנראה שרוב הרוכבים לא יגיעו ליום הזה ויוכלו להמשיך להנות מהאופניים עוד שנים ארוכות.

כל זה לא שינה את דעתי לגבי הבחירה בשלדה איכותית על פני חלקים, מי שיבחר להישאר בתחום שבין הירקון להטיילת, יוכל לקבל מהאופניים האלו בדיוק מה שהם אומרים לתת, רכיבה נינוחה בטבע ובעיר. מי שירצה להתנסות בשטח קשוח יותר, יצטרך מהר יחסית לשדרג לפחות את הבולם.

גבולות הגיזרה

אז למרות שקהל היעד של האופניים והיעוד שלהם אינו בשטח קשוח, בחרתי לנסות בכל זאת לשרטט את גבולות הגיזרה שלהם, ככה שמי שקונה אותם יכול לקבל מושג מראש על מה יעבוד בצורה טובה ואיפה זה יעבוד טוב פחות.

כמצופה מאופני כניסה הם לא מתאים לרכיבה שהיא אפילו מעט אגרסיבית, כל פעם שלחצתי קצת בין אם זה בסינגלים מדברים קשוחים יחסית כמו הללויה ואבטיח ובין אם בסינגלי קק”ל כמו זכריה בן שמן, ועין רפא האופניים לגמרי לא שיתפו פעולה: הכל הרגיש שברירי וחסר ביטחון. אבל כאשר עברתי לרכיבת טיול פתאום האופניים חזרו להרגיש בבית, וגם כאשר היה מדובר בסינגלים מעט טכניים לא הרגשתי חוסר ביטחון.

בשבילי עפר ודרכים לבנות הרגשתי לגמרי בבית, כאילו באמת לא צריך הרבה בחיים, אוויר פתוח זוג גלגלים ושקט.

הגאומטריה של האופניים מכונה G2- בעבר זו נחשבה גאומטריה פורצת דרך זכות היכולת שלה לאפשר היגוי מגיב גם בגלגלי 29. ללא ספק  מרגישים פה קריצה לעבר רכיבה מעט יותר ספוטריבית מאשר מקובל באופני כניסה אחרים, וכאשר האופניים נמצאים באזור הנוחות שלהם הם זורחים ויאפשרו גם לרוכב המתחיל לפתח מהירות גבוה תוך שמירה על היגוי נוח והרגשת בטחון. את המחיר משלמים ברכיבה עירונית כאשר הגאומטריה הספורטיבית נוחה קצת פחות.

טרק כניסה

יתרונות

  • שילדה איכותית עם גאומטריה שנותנת המון ביטחון
  • היבואן CTC אבא ואמא עם קבלות
  • מנעד רחב שמאפשר להנות מהיער, מהפארק ומהעיר במחיר סביר

חסרונות

  • אבזור בסיסי ביחס לשילדה
  • מתאימות פחות לרכיבה עירונית, בגלל הגאומטריה והגודל.

אופני טרק

טרק כניסה – שורה תחתונה

אופני כניסה מצויינים עם תמורה טובה לכסף, אופניים שאפשר להיכנס איתם עמוק לתחום או סתם להנות מכמה שעות של שקט ושלווה בדרכי עפר, אופניים זה דבר פשוט שאפשר לנקות איתו את הראש גם ב3000 ש”ח.

 


רוצה כאלה? מלא פרטים ויחזרו אליך מחנות Trek ישראל הקרובה לביתך:

    אני רוצה לשדרג לטרק!:

    מעוניין ליצור קשר עם היבואן לקבלת פרטים נוספים