*כתבת חסות.

יש בו בג’ירו משהו מחודד יותר ומסנן יותר בהגדרת שבט רוכבי הכביש: אמנם את הטור דה פראנס מכירים כולם ויש סיכוי שיזכירו אותו בחדשות של שמונה בערב, אבל רוכבי אופניים רציניים מתחברים חזק לג’ירו. אם אתה עוקב אחרי הג’ירו – אזי אתה הרבה יותר בעניין… חוץ מזה שאיטליה היא המולדת הרוחנית שלנו. תנו לנו גראן פונדו, פסטה, קפה, אופניים, וג’ירו. זהו, באנו על סיפוקנו והחיים יפים! מדבר אליכם? אל תפספסו את המקומות האחרונים שנותרו למסע האופניים בעקבות הג’ירו!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6sSqFgvL244&feature=player_embedded[/youtube]

פעמים רבות ביקרתי באיטליה, ובכל פעם נגלו לעיני צדדים נוספים של ארץ המגף המרתקת והמלהיבה. הפעם הצטרפתי לסיור הכנה (ברכב) למסע אופני כביש* בעקבות הג’ירו של איטליה, שיזמו יובל רותם ויזהר יונה.

הג’ירו יצא לדרך בפעם הראשונה בשנת 1908, לפני יותר ממאה שנה, בשל תחרות בין שני עיתונים נפוצים מאוד באיטליה: La Gazzetta dello Sportו-     Corriere della Sera.

הג’ירו הוא אחד משלושת ה- Grand Tours (ביחד עם הטור דה פראנס והוואלטה הספרדי) ונערך במשך 3 שבועות בכל שנה בחודש מאי. זוכים מפורסמים בג’ירו הם אדי מרקס הבלגי, פאוסטו קופי האיטלקי (שניהם זכו בג’ירו 5 פעמים) וכמובן ידידנו אלברטו קונטדור הספרדי.

בשנים האחרונות עומד הג’ירו בצילו של הטור דה פראנס ומארגניו החליטו לצאת במהלך שיביא לחשיפה גדולה של האירוע ברחבי העולם (ועל כך ארחיב בהמשך הכתבה).

יובל רותם ויזהר יונה, שני רוכבי אופניים מושבעים עם שורשים באיטליה, רכבו בשנה שעברה באיטליה בעת שהג’ירו נערך, נהנו, התרגשו והחליטו לחשוף את האירוע בפני רוכבות ורוכבים ישראלים נוספים, וכך נולד ה ‘מסע בעקבות הג’ירו של איטליה’, שייצא בתאריכים  09-16.5.12, ויעבור במחוזות אומבריה,  באזור מרכז ומזרח איטליה.

_2520_2520_2520_2520_2520_

 

למעשה מדובר בטיול רכיבת אופני כביש באורך 7 ימים באיטליה הקלאסית, באזור שכולל ערים עתיקות כגוביו (Gubio), רייטי (Rieti) ואוריבנו (Urbino), הרים נישאים, יערות, אגמים והמון כפרים בהם הזמן עמד מלכת. מסלולי הרכיבה תוכננו כך שבמהלך הימים יפגשו הרוכבים/ות עם רוכבי הג’ירו במספר נקודות.

הקבוצה שתצא ל ‘מסע בעקבות הג’ירו’ כולל כ- 15 רוכבות ורוכבי מישראל (ניתן עדיין להצטרף למסע, פרטים נוספים בלינק:      ), ועל מנת שהמסע יעבור בצורה הטובה ביותר, היה צורך לבצע סיור הכנה שבו עברנו על מסלולי הרכיבה המתוכננים (ברכב כמובן), בדקנו את המלונות בהם נלון, את האתרים בהם נעבור בדרך וכמובן גם את הנקודות בהן נפגוש את רוכבי הג’ירו.

יצאתי ביחד עם יובל רותם בטיסת אל-על של שישי בבוקר, נחתנו ברומא, אספנו את הרכב השכור (מד קילומטראז’ הראה 3,300 ק”מ), ויצאנו לדרך. המסע בעקבות הג’ירו מתוכנן כמסלול מעגלי, שמתחיל ליד העיר Gubbio, באזור Umbria במרכז איטליה, ומסתיים לאחר 7 ימים בכפר הקטן San Luca, לא רחוק מהמקום בו התחלנו.

אחרי כשלוש שעות נסיעה הגענו ל- Villa Montegranelli, המלון שבו נלון בשני הלילות הראשונים, מבצר רומאי עתיק שהפך למלון בוטיק מהמם. 

Villa2520montegranelli2520_2520_hotel

סיור קטן במבנה העתיק, שנשמר במשך מאות בשנים כאילו נבנה בשנים האחרונות וממשיכים לעיר Gubbio באזור Umbria, עיר שנבנתה לפני כאלף שנה בסגנון גוטי ייחודי. אנחנו משאירים את הביקור בעיר לחודש מאי וממשיכים הלאה לכיוון העיירה Urbino, עיר עתיקה נוספת ב- Umbria, המהווה אחד מאתרי המורשת העולמיים של Unesco.

ב- Urbino תיפגש הקבוצה בפעם הראשונה עם רוכבי הג’ירו. אנחנו נגיע לעיר לפני היציאה של הרוכבים, ונצפה בהכנות לזינוק של הקבוצות השונות. עם קצת מזל, נוכל להיפגש פנים אל פנים עם רוכבי הכביש הטובים בעולם, לקבל חתימות ולהצטלם למזכרת.

_2520_
_2520_2520_

אנחנו ממשיכים ונכנסים לתוך קניון עם קירות של מאות מטרים משני הצדדים, ובסופו סכר מלאכותי. ממשיכים עוד קצת ועמק ירוק ובוהק נגלה לעינינו. הכבישים משתלבים להם בתוך גבעות מתגלגלות במסלול רולינג הילס, עד לעיירה Corinaldo באזור Marche בה נלון בלילה השלישי.

אחרי יום ארוך בו כיסינו את שלושת ימי המסע הראשונים, אנו נערכים ללינה כדי לאזור כוחות לקראת היומיים הבאים.

_2520_

את היום השני בסיור ההכנה והרביעי של המסע עצמו, נתחיל בהקפצה של כ- 130 ק”מ לעיירה Arquata, בגובה 710 מ’ מעל פני הים. שם נוריד את האופניים מהרכבים ונתחיל לטפס בכביש צר ומקסים שייקח אותנו לכיוון העיר L’Aquila באזור Abruzzo, אשר חלק ממנה נחרב ברעידת אדמה לפני כשלוש שנים. מבנים רבים בעיר היפה עדיין עומדים שוממים ונטושים, ועושה רושם שאיש אינו ממהר להחזיר את העיר הזו למיטבה.

 

אנחנו יורדים בתוך רחוב מרוצף אבנים ופתאום יובל עוצר ומוביל אותי לתוך מבנה משופץ ובו 99 מזרקות קטנות (99 cannelle או מעיין 99 הפיות), המסמלות את 99 הטירות מהן הגיעו האנשים שהקימו את העיר LA’quila במאה ה-13. האתר נחרב ברעידת האדמה ושופץ מחדש בהשקעה גדולה כאתר מורשת תרבות.

מהעיר המשכנו לכיוון Rocca Di Cambio, כפר קטן הנמצא בגובה 1,400 מ’ אליו יגיעו רוכבי הג’ירו של איטליה. אנחנו מוצאים את הנקודה על המסלול בה אנו אמורים לפנות לעבר המלון בו נלון את הלילה הרביעי. בנקודה זו נמתין לרוכבי הגי’רו, אשר יחלפו על פנינו ביעף. מיד אח”כ גלשנו למלון המיוחד, שהנו מנזר שהוסב לאירוח אנשים. הלינה תהיה בחדרי הנזירים ששופצו והותאמו לתיירים. במקום כולו שוררת אווירה של קדושה ורוגע, וממנו נשקף נוף לכל העמק שמתחתיו.

משם המשכנו לכיוון העיר Rieti באזור Lazio, אחד הגדולים והעשירים באיטליה (כולל העיר רומא). ב- Rieti הגענו למלון בו נלון בלילה החמישי למסע, הממוקם בכיכר העיר. בבוקר כשנצא מהעיר, נרד בתוך רחובותיה הצרים ונמשיך לכיוון הר Terminillo עד למעבר ההרים בגובה של 1,900 מ’.

_2520_2520_

בירידה ממהר הגבוה הגענו לעיירה הקטנה והקסומה Leonessa, עדיין באזור Lazio, שם נעצור לארוחת צהריים במסעדה מקומית.

אנחנו ממשיכים לעיירה Norcia באזור Umbria, הממוקמת באזור המהווה בסיס לטיולים רבים. העיירה הציורית מפורסמת בשל הנקניקיות המיוחדות המיוצרות בה, העשויות מחזירי בר (המכונות באיטלקית norcineria).

משם המשכנו למלון ב- Madona di Constantinopoli שם נלון בלילה השישי למסע. שוב מדובר במנזר עתיק שהוסב לבית מלון מיוחד. אנחנו מחליטים להישאר במקום ללינת לילה.

_2520_2520_

 

 

בבוקר יצאנו לכיוון העיר Spoleto באזור Umbria, עיר עתיקה שישבה בעבר במיקום מרכזי. בעיר זו ארמונות גדולים וגשר רומי מיוחד במינו. אנחנו נצא לסיור בעיר במקומות שבחלקם לא ניתן לעבור עם רכב.

משם המשכנו לכיוון העיר Assisi גם היא באזור Umbria. בשיפולי העיר נפגוש בפעם האחרונה את רוכבי הג’ירו ונגלוש בחזרה לכיוון הכפר San Luca, שם נלון בלילה האחרון באחוזה משפחתית רחבת ידיים.

לאחר שסיימנו את מסלול המסע, יצאנו בשעת ערב מאוחרת לכיוון רומא, על מנת להגיע למלון הממוקם לא רחוק משדה התעופה של רומא.

סיור ההכנה ל ‘מסע בעקבות הג’ירו’ הסתיים לו. במשך שלושה ימים נסענו כ- 1,200 ק”מ, על מנת לבנות מסלול רכביה באורך של כ- 600 ק”מ. עבדנו מבוקר עד לילה, על מנת לוודא שכאשר נגיע עם הקבוצה מישראל, נוכן להוביל את האנשים בבטחה, ונכיר היטב את המסלולים.

 

_

 

 


רוצים להצטרף ל ‘מסע בעקבות הג’ירו’ ? נותרו עוד 3 מקומות אחרונים בלבד!

לפרטים נוספים:

יובל רותם: 052-3070227    yuval@dvirotem.co.il 

הראל נחמני: 050-6599008  transalp.israel@gmail.com