מזלגות ה-FOX 36 FLOAT החדשים לשנת הדגם 2015 הגיעו לישראל עם נתונים טכניים, משקלים ומאפיינים חדשים.

פוקס36

FOX שכבר באמצע שנות השבעים בידלה את עצמה משאר יצרני הבולמים בעולם באמצעות תכנון ובניית בולמים העובדים באמצעות קפיץ אוויר במקום קפיץ פלדה ממשיכה לשדרג ולשפר את בוכנות האוויר שלה כבר למעלה מארבעים שנה, מזלגות ה-36 החדשים שלראשונה מגיעים מותאמים לכל מידות הגלגלים בשוק (26, 27.5, ו29) מצוידים בבוכנת אוויר חדשה ומתקדמת המצוידת בתא אוויר שלילי. בשנות הדגם 2013 ו 2014 ה-36 לא עבר שינוי ו-FOX השקיעו את מירב מאמציהם בפיתוח דגמי ה-32 ו ה-34 ו-40 AIR. בנוסף FOX ביקשו לראות כיצד יתפתח השוק והאם תהיה דרישה למזלגות בעלי קוטר של 36 גם למזלגות לאופני 29.

FOX השתמשו בהתפתחות בטכנולוגיית היציקה והצליחו לייצר רגליים תחתונות הקלות בהרבה ממה שהכרנו וזאת מבלי לפגוע בקשיחות וחוסן הרגליים. ככלל מזלג 36 מדגם 2015 שוקל 385 גרם פחות מאחיו הגדול משנת הייצור הקודמת!
2

 

ל-36 החדשים של FOX מאפיינים ייחודים שתוכלו למצוא רק בדגמי 2015: בוכנת אוויר עם תא אוויר שלילי ומתאם המאפשר לרוכב לבחור בין ציר 20 לציר 15.

בנוסף המזלגות מגיעים עם התאמה לדיסק בקוטר 180 מ”מ ללא צורך בברגים ארוכים ומתאמים למיניהם. גם כאן נחסך משקל יקר והתאמת מערכת הבלמים היא קלה ומדויקת.

בוכנת האוויר בעל התא השלילי מזכירה את המערכות המוכרות מהבולמים האחוריים של החברה. המערכת מתפקדת ללא קפיצי מתכת כלל דבר המקנה עבודה שקטה והורדת משקל עם אפשרויות כיול מדויקות שלא נראו במזלגות עד היום.

בעת דחיסת המזלג שסתום מעביר את האוויר הנדחס אל תא האוויר השלילי כך שבשלב בו המזלג מגיע לשיא דחיסתו תהיה השוואת לחצים בין התא החיובי לתא השלילי.
השימוש בתא אוויר שלילי מאפשר כיול קל ונוח, ומרגע שכיילנו את המזלג ללחץ האוויר המתאים, הלחצים בתא השלילי מתכיילים באופן אוטומטי. בנוסף המזלג תמיד יפתח למלוא מהלכו ללא קשר ללחץ האוויר שבבוכנה, בניגוד לדגמים קודמים בהם ללחץ האוויר הייתה השפעה על פתיחת המזלג למלוא מהלכו עקב התנגדות קפיץ סוף המהלך.

המערכת החדשה מאפשרת גם כיול קל ונוח של פרוגרסיביות המזלג באמצעות ספייסרים המיועדים לשינוי נפח תא האוויר, אשר מסופקים עם המזלג וקל מאד להחליפם עצמאית. בניגוד לדגמים קודמים בהם השינוי היה מתבצע באמצעות הוספה או גריעה של נוזל סיכוך בתא האוויר, השימוש בספייסרים וגריז במקום נוזל סיכוך הוא מדויק יותר ושוב חוסך במשקל.

3

המערכת בעלת תא האוויר השלילי קיימת בעת הזו אך ורק במזלגות ה- FLOAT 36. מזלגות ה-TALAS ממשיכים להשתמש במנגנון ה- TALAS 5 ההידראולי החדש שמהווה שדרוג גדול למערכות הקודמות, עם זאת אני מניח שמנגנון בוכנת האוויר עם התא השלילי יגיע גם לדגמי ה-32 ו ה-34 בשנים הקרובות.

ה-FLOAT 36 החדש מאפשר שינויי מהלך קלים ופשוטים. המגמה היא שגם רוכב 29 המעוניין לרכב על מזלג קשיח בעל ביצועים מעולים עם מהלך של 130 מ”מ יוכל לעשות זאת ובקלות. מזלגות ה-TALAS מאפשרים כיול של המהלך והמרווח שבין מצב פתוח למצב סגור כך שרוכב יוכל לכייל את המזלג שלו ולהתאימו בדיוק לסגנון הרכיבה הרצוי לו.

4

5

גם ה Cartridge במזלגות 36 עבר שינוי עם Seal Head חדש שמייצב את פעולת הבוכנה ומוריד את רמת החיכוך.

בנוסף מזלגות ה-36 החדשים משתמשים בשמן בעל צמיגות נמוכה יותר 5WT במקום ה- 10WT שיחד עם נוזל\שמן סיכוך חדש שפותח לאחר לא פחות מ-170 ניסיונות ונקרא Gold Oil הצליחו ב-FOX להפחית באופן דרמטי את החיכוך במזלגות החדשים. ה-Gold Oil שמזכיר מעט דבש נוזלי נדבק לחלקי המזלג העליונים ומסכך אותם ואינו נוזל מטה כדוגמת שמנים רגילים. ה-Gold Oil מיושם עבור כל דגמי 2015. במעבדות FOX בישראל משתמשים בו עבור כל מזלגות ה-FIT שנכנסים לטיפולים. ההבדל בביצועי המזלגות גדול ורוכבים רבים מתקשרים לספר על חוויית רכיבה שלא הכירו!

מאפיין נוסף הייחודי למזלגות ה-36 החדשים של 2015 הוא האפשרות להשתמש בציר 15 או 20 בהתאם להעדפת הרוכב; המזלג מגיע מצויד בשני צירים ובמתאמים הדרושים לצורך ההחלפה.

כל מזלגות ה-36 החדשים המגיעים ברמת ה- Factory שהיא הרמה הגבוהה ביותר של היצרן מגיעים עם המדבקות המציינות 40 שנה ל-FOX: ה- FOX Heritage .

6

בעיתונות האופניים העולמית מתפרסמים מבחנים ארוכי טווח והתרשמויות מרכיבות מבחן על המזלגות החדשים חפשו את המאמרים באתר של FOX וברשת.

חדש בישראל:

רוכב שיהיה מעוניין לבצע רכיבת מבחן על מזלג 36 של FOX טרם הרכישה מוזמן להגיע לאחד מסניפי סינגל טרק בבית אורן או בתל אביב, המזלג יורכב על אופניו הפרטיים והוא יוכל לצאת לרכיבת מבחן על האופניים שלו! המעוניינים יתבקשו לשלם סכום של 100 שקלים עבור פרוק והרכבת המזלג שלהם ומזלג המבחן על אופניהם והיה והם יחליטו לרכוש את המזלג הסכום ינוכה מעלות הרכישה.

אתם מוזמנים להגיע ולהתנסות ברכיבה על אחד המזלגות המסקרנים שעתיד לשנות את עולם רכיבת ה-All Mountain כמו שהכרנו אותו עד היום!

להתראות

אלון שפר
The Single Track – Fox

יש לכם שאלות על המוצרים החדשים? נשמח לענות!