** לעברית – גללו למטה לחלק השני של הכתבה!

27.2.2016 – הרישום מתחיל!

After 3 amazing years in which Epic Israel emerged as one of the coolest, hardest, funniest MTB stage races in the world, the expectations from the 2016 edition are mounting. While the event is still ‘young’ compared to other world class stage race events it sure did proved itself as becoming more and more professional and competitive, drawing world class athletes like Erik Kleinhans and Nico Bell from South Africa, Rebecca Rusch and Selene Yeger form USA, but also hard core master racers from Austria Germany and more.

We sat down with the founding father, mastermind Gal Tsachor and his turbo charged, first lieutenant Idit Shub to understand how they are planning the 2016 Epic Israel. Here is what we learned:

Location, Location, Location…

Gal: This year we are switching over to the northern Galilee area! The vision (and sound) of riding back to the race village along a stream of water is real and exciting…

We think about 3 goals when we are planning the events along the years: 1) how to excite the racers and keep them charged and surprised by the terrain. 2) How to connect to local communities and have them involved in the event and it’s heritage. 3) How to expose the varied landscapes of this amazing country to locals and visitors

From all those reasons we believe in changing the location every 2-3 years and the Galilee is our choice for 2016!

1

Gal Tsachor at the launch party of Epic Israel

Going 5 stars…

Another big change is the race village facilities. We allayed with a brand new 5 star Hotel situated near Hahula lake, named Hotel Galilion. This is a 120 room’s spa hotel, equipped with spa, pool and other amenities. Those who’ll choose the sleep in the tents can still enjoy the hotel facilities (so no more chemical bathrooms and field sowers …). Those who’ll choose the sleep in the hotel’s rooms will enjoy 5 star hospitality.  Being around the world in stage races this is a unique combination I’ve never experienced: after rough stage you can enjoy a drink at the pool, relax at the spa or at the chill out space together with friends. All that in walking distance to your tent, the EXPO, the Shimano service center and the rest of the facilities

d1-best-tomerfeder-0018 (1)

Bigger, more global and better…

“It’s not just a bike race” Gal says. “We are committed to represent Israel in a different way than the one it is usually appears on newspapers and TVs around the world”. We want to provide international participants with a unique racing event experience but also with the opportunity to tour the country and its historical gems like old Jerusalem and Jaffa. They’ll come back to their cycling teams at home with fresh look at Israel, its landscape and culture”.   

A great example for the unique experience international races are having is described in Selene Yeger’s blog.

Gal is talking to the fact that after 3 years of running the event and reaching new peaks, a lot expertise and experience is gained. Together with the new facilities the event will grow from 540 to 600!

Epic Israel teamed up with ISSTA Sport, a world class tourist promotion agency to promote the event worldwide.

“I’m counting on ISSTA Sports experience and reach to bring over racers. Our goal for 2016 event is to have 20% of international participants”. Gal says.

The event is dedicated to the memory of Giora Tsachor, Gal’s father who died when hit by a car while riding his bike. “The number one reason I’m doing that is in memory of my father. Like him I’m in love with this country, its culture and landscape and I want people to be exposed to them. I’d like to pull Israel out from the usual box of a conflict area, even for a short while.”

“My father and I used to dream about such an event in Israel when he was supporting me in stage racers around the world. It’s pretty obvious that without my father moral will I wouldn’t have the motivation to establish such an event.  There are so many hurdles on the way but I’m dedicated to extend his legacy in the way he would expect me to”

d2-best-79 (1)

Different routes…

As always the routes are not published before the event itself but one can speculate based on the new location. We tried our best to rescue some details from Gal.

“We are not done with the route planning but it’s going to be a mix of really fast pace Marathon routes combined with amazing single tracks that cross the Galilee and the Golan Heights areas. When we plan the routes we are aiming at a balance per day and per race combination and I’m sure the riders will find the routes this year incredibly varied and balanced.”

To sum it up…

Mark your calendars (29/9-1/10/16), start planning and training – A new and exciting location, unique race village atmosphere (Just think about that ice cold beer at the pool after the stage…) coupled with uber competitive field of racers from all around the world.

Registration opens: 27/2/2016 12:00am.

Epic Israel is keep on changing and evolving on its way to new grounds!

RT_RT_05223 (1)

העדכון של גל צחור על כל מה שמעניין וחדש לקראת אפיק ישראל 2016

רמת העניין ב 2016 גבוהה מתמיד – יש הרבה דברים חדשים ומסקרנים שהולכים לקרות, אז נפגשנו עם גל צחור ועידית שוב כדי להעביר לכם עדכון מסודר שיענה על כל השאלות.

ראיין: גיאחה
צילום: תומר פדר, רונן טופלברג, אלון רון, גיאחה
התחרות תתקיים ב29 לספטמבר עד ה1 באוקטובר 2016. פתיחת ההרשמה: ב27 בפברואר 2016. תהיו מוכנים עם האצבע על ה Enter (אנחנו מעריכים שתהייה התנפלות)!

הבשורה: רילוקיישן לגליל העליון!

גל: “הבשורה של אפיק ישראל 2016 היא רילוקיישן: מעבר לצפון, לגליל העליון, אל ארץ פלגי המים של ישראל. אני מדמיין את הסטייג’ השני, כשחוזרים מרמת הגולן לכפר התחרות בינות הקנים לאורך הירדן. רכיבה ליד זרם מים אמיתי. אני ממש רואה את זה…

השדרוג וקפיצת המדרגה הרצינית ביותר זה המקום – כפר התחרות הולך ללבוש מקום חדש: שם המקום – מלון גליליון, בעמק החולה, ליד האגמון. הולך להיות שם מרכז מסחרי איכותי, ומלון חמישה כוכבים של 120 חדרים, מתחמי ספא, בריכה, בר, לובי, ולמי שיבחר ללון בחדרים – חדרים מפנקים ברמה של חמישה כוכבים!”


…”השירותים של המלון יהיו פתוחים לכל משתתפי התחרות כולל דיירי המאהל: לא עוד שירותים כימיים ומקלחות שדה: אתה ישן במאהל אבל נהנה מהסאונה, מהמלתחות של הבריכה, הולך ללובי ונח ומדבר עם חברים על איזה דרינק… בתור מי שעבר הרבה תחרויות אני יודע איזה הבדל זה עושה: זה הולך להיות כפר תחרות כמו שאני לא פגשתי בשום מקום בעולם- מלון חמישה כוכבים צמוד קרקע שלובש את אפיק ישראל. הכל יהיה שם בתוך הפיאצה של מרכז המלון – הבריכה, הבר, הצ’ילאאוט, העיסויים, הדוכנים של שימנו, האקספו, הבריכה… הכל קרוב וביחד – חוויה מגניבה!”
“השנה אנחנו מעלים את מכסת המשתתפים ל 600 (לעומת 540 בשנה שעברה) היות וגם המתקן יכול לאפשר את זה וגם הרמה המקצועית שרכשנו לאורך השנים והצמיחה ההדרגתית יכולים לתמוך בזה. כל זה לאור העיקרון שלי שהאירוע צריך להיות נגיש ושאינו מחליף את חופשת האופניים באיטליה. אירוע פרימיום בישראל שמספק חווית חיים.”ronentopelberg-14

אפיק ישראל כשגרירה לעולם

“אחת המטרות הגדולות שלנו היא להיות שגרירים של מדינת ישראל בעולם. בשביל זה השנה הגענו להסכם שיתוף פעולה עם איסתא ואיסתא ספורט, שהם אמונים על שיווק אפיק ישראל בעולם. אני תולה בשת”פ הזה הרבה: איסתא זו חברת התיירות מספר אחת בישראל, יש לה זרועות וסוכנים מפוזרים ברחבי הגלובוס, ואנחנו מחזיקים אצבעות שבסיכום 2016 נגיע ליעד של 20% משתתפים מחו”ל – תיירי אופניים שקנו כרטיסי טיסה, באו לאפיק ישראל, ביקרו ביפו, בירושלים בעיר העתיקה והמשיכו לרכוב בגליל העליון.

דוגמא להשפעה חיובית כזו על התדמית של ישראל בעולם היא הכתבה של סלין יגר שיצאה ב Men’s Journal. אבל חשוב שלא רק עיתונאים שיצאו עם הדיעה הזו  – אלא גם כל משתתף מחו”ל, רוכבים שפשוט ירכבו פה ויחוו את אפיק ישראל ויספרו על זה לחברים שלהם במכולת, או בקבוצת האופניים.

כחלק מהעניין של היות התחרות לזכרו של אבי, גיורא צחור, יש לה פן פטריוטי אוהב של מדינת ישראל שכמוהו רוצה שיראו את הצדדים הטובים שלה. אנחנו רוצים לצאת מהמסגרת החדשותית המדינית והבטחונית ולהראות את ישראל הנורמלית, הספורטיבית והתרבותית. היום די ברור לי שבלי המקרה הטראגי האישי שלי שבו אבא שלי נדרס בתאונת אופניים ושחלמנו ביחד לעשות את זה, לא היה אפיק ישראל. אם הייתי מנסה ללא המוטיבציה ואפילו העיוורון שהמוות שלו נתן לי, זה לא היה קורה. הייתי נעצר כל כך הרבה פעמים בדרך- זה יצר אש של מוטיבציה והתקדמות, לעשות את זה. לעשות את זה בדרכו. מהצד זה נראה בלתי אפשרי, ועד היום זה נראה לי בלתי אפשרי לפעמים. בלעדי המנוע הזה לא היה אפיק ישראל.”
d1-best-tomerfeder-0057 (1)

רילוקיישן ומסלולים

“בראייה שלי…” אומר גל צחור: “אפיק ישראל צריך לעבור לוקיישן כל שנתיים שלוש מכמה טעמים:

  1. הראשון – להמשיך לייצר עניין במסלולים, לחדש, ולרענן.
  2. השני – “לעבור” את ישראל, לתור את הארץ. להתבסס על שלושה איזורים מרכזיים – צפון, איזור כרמל והרי מנשה, והרי יהודה – (אני מתנצל בפני חברי אוהבי המדבר, אני אוהב עצים סביבי, ולא רואה את אפיק ישראל מגיע למדבר). המטרה היא להתבסס על שלושה איזורים קבועים ורוטציה. ואז תיווצר מסורת. כשנחגוג ביחד עשור או שני עשורים, ייוצרו כבר זכרונות ומורשות קרב מאפיק ישראל בכל איזור ומסלוליו.
  3. השלישי- בתוך התהליך הזה אנחנו עושים מאמץ לרתום גם את האוכלוסיה המקומית של אותו איזור, וככה אנחנו משגררים גם את ענף האופניים בתוך ישראל.”

“ב 2016 בחרנו לגור בגליל העליון, והיו עוד חלופות, אבל השילוב של המסלולים שנבנה עבורכם השנה, ושניתן לייצר באיזור הזה, והלוקיישן עצמו – האתר וכפר התחרות, ביחד עם החיבור למועצה איזורית גליל עליון, גרם לנו לבחור במקום הזה.

המסלולים כמובן לא יפורסמו, ועוד לא מתוכננים עד תומם, אבל בכיוון כללי – נעבור באגמון החולה, נרכוב לגליל העליון מערבה, אפשר לדמיין את נחל הדישון במסלולים, צפת, ביריה,  סינגל רמות נפתלי… ובצד השני – את הרכיבה לרמת הגולן. יש שם כמה שבילי מרתון מטורפים שיש למדינת ישראל להציע עם נופים מהממים, תכסית חדשה (קרקע ותנאי שטח), ופלגי המים והנחלים של הצפון.
מבחינת מבנה המסלולים וההרכב שלהם, אני חושב שב 2015 הגענו לחיבור המדויק ולתמהיל הנכון לקשר בין הסטייג’ים לבין עצמם. אנחנו מסתכלים על כל המסלולים כמקשה אחת, וגם על כל אחד מהם בתוך כל יום. אני אנסה לבנות תמהיל דומה על האיזור החדש- מבחינת ק”מ, גובה מצטבר, ויכולות נדרשות לרוכב מרתון רב יומי. המסלול יאפשר לבטא ולהוציא את מגוון היכולות שנדרשות מרוכב אפיק רב יומי.”tomerfeder-005

השנה ישופר כל נושא השירות לאירוע החד יומי

“המסקנות העיקריות שיש לנו משנה שעברה, נוגעות לכך שהחד יומיים הרגישו מעט כאחים חורגים. הפוקוס ימשך על אפיק ישראל התלת יומי, אבל צריך להתמודד עם האתגר הזה גם מול החד יומיים. איך? למשל תקשורת ברורה וטובה לגבי ההבדלים בין חבילת ההשתתפות החד יומית לרב יומית – גם עבור משתתפי האירוע בשבת בלבד תהייה חבילה ברמה מאוד גבוהה ביחס לתחרויות אחרות בישראל.

אנחנו שוקלים להוסיף מתחם קמפינג אישי לרוכבי החד יומי בלבד, שרוכבים יוכלו לבוא ולהקים לעצמם את האוהל לקראת התחרות ולחלוק חלק מחוויית כפר התחרות ואפיק ישראל, ובכך ליהנות ולקבל חוויה ומוצר שלם יותר. השאיפה היא שיהיה אפשר להגיע בערב שישי, להתמקם, ולהצטרף לארוחת הערב לפני, לארוחת שבת בבוקר, וללון במתחם עם חבילת מאהל חד יומי חצי פנסיוני.”


בשורה נוספת לשומרי השבת:

“בעקבות פניות משנים קודמות, השנה אנחנו מוסיפים מקצה ארוך בלבד, חד יומי ביום שישי.
השנה לא נעשה אפיק ישראל דור המשך, אלא מי שירצה ישתתף במקצה של שבת, וכמובן יהיו עוד הפתעות בערכת המשתתף ועוד הפתעות שעוד נפרסם בהמשך.”

ronentopelberg-002

לסיכום: אפיק ישראל 2016 יהיה חדש ומלהיב!

עוברים למלון 5 כוכבים, עוברים לגליל העליון, ורוכבים ברמת הגולן, עמק החולה והרי הגליל! כפר תחרות חדש עם אופי של חופשת אופניים אולטימטיבית- לובי, בריכה, שמשיות… כל זה לצד שיא ספורטיבי מאוד משמעותי למאות המתחרים שמתחדדים ומתכוננים חודשים קודם לכן לתחרות אמיתית, רב יומית, הקשה והמרתקת ביותר שיש בעולם האופניים הישראלי. אפיק ישראל מתחדש, צומח, וממשיך להיות הדבר הגדול והמלהיב של האופניים בסוף הקיץ בישראל!

ראיין: גיאחה
צילום: תומר פדר, רונן טופלברג, אלון רון, גיאחה

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים