אם היינו אוהדי כדורגל או כדורסל היינו משלמים את מחירי הכרטיסים היקרים רק כדי לראות את הגמר. אבל אנחנו רוכבים – והמופע המגניב ביותר בספורט הישראלי הולך להיות ממש בזמן הקרוב- והוא חינם, בטבע נהדר, כייפי, מותח ומזמין במיוחד בשבילנו!

מלחמה ספורטיבית על חולצת הכחול לבן במסלול מטורף, אקשן, אבק עף באוויר, אנרגיות. בירות ביד, חצוצרות ושריקות… קבלו את אליפות ישראל ב XCO ל 2015 בחסות Bergamont – ביום שישי ה 17 ליולי. השנה אתם חייבים להגיע: יהיה יותר קהל, יהיו יותר משפחות, יהיה מתחם אקספו של רוקנרוד שיארח גם יבואנים וגורמי ענף נוספים, ומסלול היסטרי שמותאם במיוחד לצפייה מקרוב קרוב.
וקריאה מיוחדת להרשם ולהשתתף- לא חייבים להיות בשפיץ ולא חייבים להתמודד על החולצה בשביל להנות מהאווירה והתחרות הכי מגניבה בישראל. רוכבי מאסטרס? הרשמו ובואו להשתתף! זו התחרות שתביא את המשפחות שלכם הכי קרוב אליכם. הילדים יהיו גאים בכם. כולם יהנו יותר אם יותר רוכבים ישתתפו והמסלולים והאלמנטים יתמלאו קהל של מלווים ומעודדים.

מאת: קובי פורת, נעה לוריה, גיא חלמיש
צילום: גיא חלמיש ונעה לוריה

109

גם נבחרת ישראל באה לבדוק את המקום

 

רכבנו שם כמות רוכבים גדולה בהכרת מסלול עם קובי פורת ממאסטרס חיפה, מועדון אופניים בהובלתו שמארח ומפיק את התחרות, וגילינו מסלול טכני ומאתגר. אמצע הקיץ הישראלי, האבק, דרדרת, שיפועי צד, ומלא אלמנטים, משובצים במעט מאוד קטעי 4*4 והרבה סינגלים, כל אלה ייצרו יתרון לרוכבים מצוינים בכל היבטי רכיבת אופני ההרים. ב XCO כמו ב XCO של השנים האחרונות- צריך להיות רוכב אנדורו רק מחוזק בכושר על והמנצח תחרות כזו, אין ספק שיהיה ראוי לחולצת האלוף!

029

פה ושם קטע דבל, קטעי ה 4*4 האלה הם במיעוט בולט לעומת ריבוי הסינגלים

 

את האליפות השנה קובי מארגן לבקשת איגוד האופניים בעקבות ההצלחה של האליפות בשנה שעברה: “אני רוצה להפוך את האליפות לאירוע חוויתי לרוכבים ולא סתם תחרות שבאים נותנים בראש והולכים הביתה.

אל הארגון של איגוד האופניים ומאסטרס חיפה תצטרף Rockn’Road- יבואנית אופני Ridley לכביש ו Bergamont בתחום אופני ההרים. רוקנרוד תשקיע בסביבת ה Expo לצד התחרויות מתוך מטרה להפוך את אליפויות ישראל לפסטיבל אופניים. בכך היא תסייע להפוך את אליפויות ישראל לחגיגה של ספורטיביות הישגית, וההשקעה הנוספת תגדיל את האטרקטיביות של האליפויות לא רק למתחרים אלא גם עבור קהל הצופים. כעת יותר מבעבר, כדאי יהיה לבוא ולראות מי יחצה את קו הסיום ראשון ויוכרז כאלוף ישראל! במסגרת האירוע יוקם אקספו של גורמי הענף, תהייה סביבה מוצלת, והפתעות נוספות למתחרים, למשפחות ולקהל.

11692803_838446616224311_1375436512913202824_n

לראשונה רוכבי המסטרס יוזנקו בנפרד ללא מקצי הילדים למינהם, ויהיה מקצה “מזמין” לנשים בלבד בדרגת קושי סבירה כדי לפשר להן לרכב בבטחה עם רוכבות שהן מכירות וכן כאלו שטרם הכירו. יהיו מקצים למועדוני אופניים לכולם, ואני מקווה שבדומה למספר הגדול של הילדים ובני הנוער שמגיעים גם רוכבי המסטרס יחזרו להתחרות אחרי שנים רבות בהן הם הדירו את רגליהם מתחרויות אלו.” אומר קובי פורת, וזה נשמע לנו מצוין!

071

ירידה עצבנית בסיומה סיבוב פאודר… יהיה דיסקו!

 

מתאים במיוחד לצפייה לקהל!

זה לא מירוץ שבו רואים רק זינוק וסיום- כי המסלול בנוי בצורה שמאפשרת לכם כמעט לגעת במתחרים, ליד כל האלמנטים הטכניים המעניינים, ולראות אותם המון פעמים במהלך הקפה. המסלול בנוי מאיזור מרכזי (Feeding Zone) שבו תהייה המוסיקה וכל הבלגן, וסביבו שלוש לולאות לא ארוכות במיוחד שבסוף כל אחת חוזרים המתחרים ועוברים ליד הרחבה המרכזית. זה אומר שברמת העלית הם יעברו לידכם על איזה 7-10 דקות. זה גם אומר שכל האלמנטים המעניינים נמצאים במרחק הליכה קצר מהמרכז הזה. לוקחים את המשפחה, בירה ביד, משרוקיות וחצוצרות- נהנים מאירוע חוויתי, מטיילים ביער מנקודה לנקודה, ואחרי זה מסיימים באחת מהמסעדות הדרוזיות שני מטר משם. אחלה בילוי לשישי!

 

016

ברקע: איזור הפידינג זון והבלגן המרכזי. הקהל יפגוש פה את הרוכבים עוברים לעתים תכופות ויוכל לעקוב מצמוד אחרי התחרות

 

קובי פורת מזמין אתכם לדימיון מודרך על מסלול התחרות

“האנרגיות העיקרויות של התחרויות בבית היערן נובעות מהקהל, המסלול בנוי כעלה תלתן או מדחף שכל להב שלו מתחיל ומסתיים בשטח הכינוס. גם הקהל וגם הרוכבים נהנים מהעידוד וההמולה של התחרות. מעבר לכך, חניון בית היערן נמצא בשיא הגובה של הכרמל ונהנה מטמפרטורות נוחות ורוחות קרירות בקיץ, כ 5 מעלות פחות מהטמפרטורות במישור החוף. החניון מוצל וכן חלקים גדולים של המסלול. רוב השבילים בנויים על שכבת קרקע קשה שאינה מתפוררת בקיץ.

 

052

מדרגות סלע בנויות בדרך למטה…

 

“המסלול, לדעתי הוא מסלול תחרות ה XC הטוב ביותר שנבנה אי פעם בישראל ולכן החלטתי לפני שנה להפוך מסלול זה לקבוע כנהוג בעולם. המסלול משלב את כל מה שמצופה ממסלול כזה: קטעים טכניים, קטעים זורמים קטעי טיפוס בסינגל ובדרכים וקטעים מישוריים הדורשים יכולת פידול”. מספר קובי.

 

 

מקצה 4.7 ק”מ לגילאי קדטים ומעלה. המסלול זהה למסלול התחרויות שהיו ב 2014 כולל אליפות ישראל מקצה ספורט למעט מיקום הזינוק והקפת הפתיחה. זהו גם מסלול האליפות של 2015 לקטגוריות המסטרס.

הזינוק יהיה בסמוך לבית היערן באותו מקום של קו הסיום. הקפת הפתיחה היא בת 1.3 ק”מ על דרכי יער הכוללת ירידה מתונה ולאחריה עליה של כ 600 מטר, 30 מטר טיפוס. החלק האחרון של הקפת הפתיחה חופף למסלול התחרות. לאחר שעוברים את קו הסיום נכנסים לסינגל הכולל קפיצה של מטר, אבל לא לדאוג רוכבים שמעדיפים להשאר על הקרקע יכולים לעקוף את הקפיצה בדרכי נועם, צ’קן ליין שיוסיף כ 5 שניות. לאחר מכן אתנחתא בדמות קטע מישורי מהיר בסינגל שלאחריו ירידה לא תלולה אבל כזו הדורשת ריכוז. ביציאה מהסינגל פונים ימינה לקטע 4X4 קצר בעליה מתונה שממנו פונים שמאלה לסינגל שתחילתו ב 3 מדרגות סלע לא גבוהות ואחריהן גינת סלעים בנויה במורד. גם כאן הרוכבים הפחות מיומנים יכולים לחסוך מעצמם את הרעידות של הסלעים ולעקוף את הקטע הטכני בדרכי נועם.

 

בית היערן

קובי פורת – המארח מדגים גלגלי 26, שלדת Moots ותיקה, ומנוע סילון

 

לאחר הירידה הטכנית קטע מישורי קצר ושוב ירידה שלאחריה מתחילים לטפס בסינגל שעובר בחורש ים תיכוני. הטיפוס לא קל ובנקודה מסויימת יש לעבור על מספר שורשים שכנראה בתחילת יוני יהיו יבשים. ביציאה מהסינגל פונים ימינה לקטע על דרך יער במגמת עליה עד לכניסה לפידינג זון באזור הכינוס. ההמשך בסינגל המקביל לדרך הגישה לחניון ממנו מטפסים לנקודת שיא הגובה ויורדים לכיוון סינגל המתחיל בעקלתון של 4 פניות חוזרות (סוויץ בק) וממשיך על קו גובה בתוך חורש ים תיכוני משולב בעצי אורן. היציאה מהסינגל בקטע קצר בעליה ואז בדרך יער רחבה חזרה לכיוון שטח הכינוס לפידינג זון 2.

 

010

ככה ייראה לכם המתחרה שלכם חצי שעה לתוך המירוץ, אם תצליחו להזכר בזה…

 

לאחר חציית שטח הכינוס פונים פעמיים שמאלה ופעם ימינה ונכנסים לסינגל ארוך וזורם במגמת ירידה לאורך  טרסות טבעיות. הקטע הזה מסתיים בפנייה חוזרת חדה ימינה שקצת אחריה מתחיל טיפוס תלול בתוך סינגל. ביציאה מהסינגל פונים ימינה וממשיכים לטפס חזרה לשטח הכינוס ולקו הסיום.

 

042

“הקפיצה” –  קובי פורת אומר שמי שקופץ ירוויח כמה שניות. נגה כורם אומרת לי שמרווחים פה את החיוך…

 

מקצה 1.9 ק”מ לגילאי קטקטים עד ילדים. המסלול זהה למסלול האפרוחים בתחרויות שהיו ב 2014 וזהה למסלול האליפות של השנה לקטגוריות הנ”ל. המסלול הוא נגזרת של המסלול הראשי, משמע אינו כולל את הקטעים הטכניים והטיפוסים הקשים.

הזינוק יהיה בסמוך לבית היערן באותו מקום של קו הסיום. עם הזינוק הילדים יפנו ימינה פעמיים ויבצעו הקפה מקוצרת שאינה כוללת את הסינגל הראשון.

 

 

076

קובי ב”סרפנטינות” – לכאורה קטע זורם. בתכלס – במהירויות גבוהות בתנאי יובש קשה לשמור על קו בסיבובים ויש לא מעט זמן שרוכבים מיומנים ירוויחו פה על פני אלה שאינם שולטים

 

בסיום ההקפה המקוצרת הילדים יכנסו לסינגל כמו הגדולים אבל אצלם הקפיצה תהיה סגורה וכולם יעקפו אותה. לפני הירידה הטכנית הם יפנו ימינה וייצאו לדרך יער במגמת עליה שתחזיר אותם לשטח הכינוס ההמשך חופף למסלול הראשי אבל במקום חהכנס לסינגל הם יפנו ימינה לקטע דרך קצר ושוב ימינה לעלייה תלולה שלאחריה הם ירדו חזרה לשטח הכינוס.

לאחר חציית שטח הכינוס פונים פעמיים שמאלה ופעם ימינה ונכנסים לסינגל ארוך וזורם במגמת ירידה שממנו יצאו הילדים באמצע בעליה קצרה לדרך שתוביל אותם לקו הסיום.

 

049

 

“נשים בואו” \ נועה לוריה

באליפות ישראל (XCO) שתיערך ביום שישי 17/7/15 יתקיים לראשונה, לצד מקצה העלית ומקצה הנשים 30+, מקצה מיוחד במינו, חדש ושונה מאד בסצנת התחרויות המקצועיות. איגוד האופנים ו”אתנה”, התומכת בעידוד ספורט לנשים, קדמו בברכה את יוזמת מנהל התחרות קובי פורת, כשיזם את Ladies First – מקצה לנשים בלבד, עם אופי קצת אחר.

המטרה של האיגוד ושל אתנה, לא רק באירוע הזה, אלא לאורך כל השנה, היא לקדם את רוכבות השטח, להגביר את הנוכחות שלהן ולהנגיש להן תכנים מעולם אופני ההרים: תחרויות, אירועים עממיים, טיולים, סדנאות, הרצאות ועוד. הסיבה היא פשוטה: בישראל, משום מה, יש מעט מאד רוכבות שטח. ועוד פחות מהן מגיעות להשתתף בתחרויות. התוצאה היא זינוקים עלובים ופודיומים שוממים, שלא לדבר על כל אותן נשים שלא יודעות מה הן מפסידות…

 

099

בנות נבחרת ישראל יהיו פה. ואתן? בואו גם אם אתם לא אלופות. בואו להשתתף, לעודד ולהראות שיש רכיבת נשים בישראל!

 

אבל רגע, למה בעצם צריך להשתתף באירועים ובתחרויות?

מה רע לנו ברכיבות הסופ”ש ובטיולים שלנו, עם הקבוצה או החברים? כמי שלא רואה בעצמה “רוכבת תחרותית” ובוחרת את קומץ התחרויות השנתי שלה בפינצטה, אנסה לענות על השאלה הדי-נפוצה הזו. בארבע נקודות נבחרות, כי הנושא רחב והיריעה קצרה:

  • כל רוכבת, לא משנה באיזו רמת כושר וטכניקה היא ומה היא אוהבת לרכוב, צריכה לשאוף להתפתח, ללמוד ולשפר את הרכיבה שלה. השתתפות בתחרות היא אחת הדרכים הכי טובות לעשות זאת: הצבת מטרות, למידה של המסלול, אימון ושיפור היכולות עליו, וכמובן האדרנלין ותחושת האתגר שמקפיצים פלאים את הביצועים. ולא חייבים סכין בין השיניים וחלומות על פודיום בשביל זה. אפשר פשוט להשתתף.
  • אירוע רכיבה טוב הוא כמו מסיבה – פשוט כיף: ההתרגשות שלפני, האווירה, מפגשים עם אנשים, חיוכים וחיבוקים, וכמובן אחרי המרוץ – האדרנלין המטורף, התאוששות עם בירה קרה ומה שיש בציידנית או בדוכנים, מוסיקה, מפגשים עם אנשים, חיוכים וחיבוקים… ולהגיע לאירוע כזה עם קבוצת הנשים שלך, עם עידוד ופרגון קבוצתי והרבה שמייח, זה בכלל בונוס.
  • יש לנו ענף ואנחנו לא רוכבות בבועה. יש אנשים שהביזנס (או ההתנדבות!) שלהם הוא לעשות לנו, כרוכבות שטח, טוב בחיים. מהיזמים והמפיקים, דרך מתכנני המסלולים ועד נותני החסות ומקימי הדוכנים – אם לא נהיה שם להראות את עצמנו, להגיד בקול מה אנחנו אוהבות ומה אנחנו רוצות – איך הם ידעו? ויותר מזה, אם לא נהיה שם לפרגן להם – למה שהם ירצו לעבוד בשבילנו?
  • אני אהיה שם לא רק להשתתף, אלא גם לצפות במקצה העלית ולראות את הרוכבות הכי חזקות שיש לנו נלחמות כמו לביאות על תואר אלופת ישראל. זה יפה, זה מרגש, זה עוצמתי ומלא השראה.

11536045_833778716691101_5356572825582393813_n

 

אז מה מחכה לנו בבית היערן במקצה Ladies First?

  • זינוק נפרד. כלומר, אין עוד מתחרים ממקצים אחרים על המסלול, בעיקר לא אלה שתמיד צועקים עלינו “זוזי!!!! זוזייייי!!!!!” ומוסיפים גם מרפק מיוזע בשביל הטעם הטוב. הזינוק בשעה נוחה – 9:00, ולא לשכוח שבבית היערן יש טמפ’ נעימות והרבה צל.
  • מסלול כיפי – קובי פורת (“מאסטרס חיפה”) הכין לנו מסלול קצר וחמוד שמורכב מדרכי יער רחבות וסינגלים זורמים ביותר. רוכבים לופ פתיחה קצר + 3 הקפות של המסלול.
  • רכיבות הכנה – ללא תשלום: שישי הזה, 26/6 8:30 עם קובי פורת. שישי 10/7 בשעות הבוקר איתי – פרטים  בעמוד הפייסבוק של עז ואחות.

אז קדימה, בואו!

צילום: גיא חלמיש
מאת: קובי פורת, נעה לוריה, גיא חלמיש